تقاضای خریداران خُرد تا ۲۰۲۴، دوبرابر خواهد شد

تحلیل بازار رمزارزها

داده‌های جدید نشان می‌دهند که علیرغم رکود اقتصادی و افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران سازمانی، سرمایه‌گذاران خُرد بیش از پیش بیت‌کوین انباشت می‌کنند.

جدیدترین تحقیق صرافی‌ قراردادهای مشتقه ZUBR، که در 29 ژوئن (9 تیر) منتشر شد، نشان داد که مشارکت سرمایه‌گذاران خُرد افزایش یافته است. این در حالی است که مدت‌ها باور بر این بود که افزایش پذیرش از سوی سازمان‌ها می‌تواند قیمت بیت‌کوین را رشد دهد.

با توجه به اینکه مدتی از هاوینگ گذشته و قیمت بیت‌کوین نیز در محدوده 9,100 دلار باقی مانده است، احتمال افزایش قیمت پس از هاوینگ، که مورد انتظار بسیاری از سرمایه‌گذاران خُرد و سازمانی بود، تقریبا از بین رفته است.

عناوین مطلب:

با وجود ثبات نسبی حرکات قیمت، چندین عامل امیدوارکننده وجود دارند که آینده این ارز دیجیتال را صعودی تفسیر کرده و احتمال مشارکت سرمایه‌گذاران در برترین دارایی دیجیتال را افزایش می‌دهند. برخی از این عوامل عبارتند از: رشد بی‌سابقه تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین، ثبت رکورد جدید در تعداد آدرس‌های کیف پولی که کمتر از یک بیت‌کوین دارند، جریان خروجی بیت‌کوین از صرافی‌ها و عملکرد خیره‌کننده بیت‌کوین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی.

علاوه بر این، افزایش تقاضا برای بیت‌کوین از سوی شرکت‌های سرمایه‌گذاری گری اسکیل (Grayscale)، اسکوئر (Square) و سایر شرکت‌ها نشان می‌دهد که تقاضا هم از سوی سرمایه‌گذاران خُرد افزایش یافته و هم از سوی سرمایه‌گذاران سازمانی.

chart1 تعداد کل بیت‌کوین‌های نگه‌داری‌شده در آدرس‌هایی با تعداد مشخص (۱ تا ۱۰ بیت‌کوین). منبع: Chainalysis

علاوه بر این، براساس داده‌های شرکت تحلیل داده چینالیسیس (Chainalysis)، در آوریل 2020 (فروردین و اردیبهشت 99)، صرافی ZUBR شاهد افزایش قابل‌توجه آدرس‌های کیف پولی بود که بین 1 تا 10 بیت‌کوین داشتند. این میزان از 500,000 آدرس نیز عبور کرد. این صرافی توضیح می‌دهد:

از ابتدای بازار نزولی سال 2018، و پس از اینکه بیت‌کوین به اوج 20 هزار دلاری‌اش رسید، این آدرس‌ها هر ماه بیشتر می‌شدند… تا هاوینگ بعدی در سال 2024، احتمال دارد سرمایه‌گذاران خُرد تا 50 درصد از بیت‌کوین‌های عرضه‌شده در هر روز را ذخیره و انباشت کنند.

در سال 2020، همبستگی بین بازارهای سهام و بیت‌کوین یکی از بحث‌های داغ بوده است. همراه با سقوط بازارها در مارس 2020 (اسفند 98)، دارایی‌های پرریسک‌تر، مانند بیت‌کوین، نیز از این روند تبعیت کردند.

به طور معمول، افت شدید قیمت، مانند کاهش 50 درصدی بهای بیت‌کوین، که 13 مارس (23 اسفند) اتفاق افتاد، می‌تواند باعث کاهش تقاضا و افت بازارهای سهام شود. با این حال، داده‌های ZUBR خلاف این امر را نشان می‌دهند. ‌

با وجود افت 50 درصدی قیمت بیت‌کوین در پنجشنبه سیاه، تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران خُرد همچنان قدرتمند باقی ماند و کاهش خاصی در میزان بیت‌کوین‌های آدرس‌های کیف پول سرمایه‌گذاران خُرد دیده نشد.

chart2 1 افزایش/کاهش ماه‌به‌ماه بیت‌کوین در آدرس‌هایی که بیت ۱ تا ۱۰ بیت‌کوین دارند. منبع: Chainalysis

در حال حاضر، هرروز 900 بیت‌کوین استخراج می‌شوند. این رقم در هاوینگ بعدی، که سال 2024 اتفاق می‌افتد، به 450 واحد خواهد رسید. طبق پیش‌بینی ZUBR، تا هاوینگ 2024، تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران خُرد، به طور میانگین، از 250 بیت‌کوین در روز (نیمی از بیت‌کوین‌های عرضه‌شده) فراتر خواهد رفت.

chart3 تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران خُرد در مقابل عرضه بیت‌کوین. منبع: Chainalysis و ZUBR

علاوه بر این، این میزان تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران خُرد احتمالا از میزان برآوردهای صرافی ZUBR نیز بیشتر خواهد شد، زیرا این داده‌ها صرفا روی آدرس‌های کیف پولی تمرکز داشتند که تعداد کاملی بیت‌کوین دارند و آدرس‌هایی را که عدد بیت‌کوین آن‌ها اعشار هستند، شامل نمی‌شود.

با اینکه نمی‌توان قیمت آینده بیت‌کوین را به‌راحتی پیش‌بینی کرد، اما، واضح است که سرمایه‌گذاران خُرد پابه‌پای سرمایه‌گذاران سازمانی در حال سرمایه‌گذاری روی این دارایی دیجیتال هستند.

اگر پیش‌بینی چینالیسیس و ZUBR درست از آب دربیاید، تا سال 2024، سرمایه‌گذاران کوچک‌تر نقش بزرگ‌تری در شبکه بیت‌کوین و پویایی قیمت خواهند داشت.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx