قیمت چین‌لینک در اوج؛ آیا تزوس نیز رشد خواهد کرد؟

تحلیل ارز دیجیتال

با توجه به همبستگی این دو ارز دیجیتال، به نظر می‌رسد قیمت تزوس به حدی رشد کرده است که بتواند دنباله‌رو چین‌لینک باشد و با جهشی چشمگیر، اوج قیمتی جدید ایجاد کند.

آلت کوین‌ها اخیرا رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌اند. به عنوان مثال، برخی مانند آو (Aave) و زیلیکا (Zilliqa) جهش‌هایی 1,000 درصدی داشته‌اند. برخی دیگر نیز در آستانه صعود قرار گرفته‌اند و برخی توانسته‌اند بالاترین قیمت‌های خود را به ثبت برسانند.

یکی از آلت کوین‌هایی که اوج قیمت جدیدی به ثبت رسانده است چین‌لینک (توکن LINK) است، که برای اولین بار به قیمتی بیش از 5 دلار دست یافته است. تزوس معمولا از حرکات چین‌لینک تبعیت می‌کند. آیا این بار نیز چنین خواهد بود؟

عناوین مطلب:

chart1 3 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

عبور چین‌لینک از مقاومت و ثبت قیمت جدید

chart2 نمودار یک‌روزه لینک/تتر. منبع: TradingView

همانطور که نمودار نشان می‌دهد، قیمت چین‌لینک از بیشترین قیمتی که پیش از این به ثبت رسانده بود نیز فراتر رفته و سطح مقاومت را با کندلی بزرگ شکسته است.

پیش از این شکست، سطح مقاومت 4.60 دلار به حمایت تبدیل شده بود، که باعث افزایش سریع قیمت به سمت 5.70 دلار شد.

پس از سقوط ماه مارس، چین‌لینک قدرتمند عمل کرده است و قیمت این ارز دیجیتال به‌طور مداوم در حال ایجاد کف‌های بالاتر و سقف‌های بالاتر بوده است، که نشان‌دهنده روندی صعودی است و به جهش اخیر قیمت انجامیده است.

سقف جدید قیمت در 5.70 دلار بیشترین قیمتی است که چین‌لینک تا به حال به آن دست یافته است. این یعنی چین‌لینک در مرحله‌ای جدید از کشف قیمت قرار گرفته و سطوح فیبوناچی می‌توانند ابزاری مناسب برای تعیین مسیرهای بعدی قیمت باشند.

۷ دلار: هدف بالقوه لینک

chart3 5 نمودار یک‌روزه لینک/تتر. منبع: TradingView

هدف 7 دلاری احتمالا هدف بعدی در مسیر صعود چین‌لینک است. برای تعیین این هدف از دو سطح مختلف فیبوناچی استفاده شد. سطح قرمز بین اوج قیمت پیشین در ماه فوریه و کف قیمت چرخه کنونی در ماه مارس قرار دارد.

در حال حاضر، سطح فیبوناچی 1.618 (مهم‌ترین سطح) هدف بالقوه‌ای را در سطح 7.20 دلار نشان می‌دهد.

علاوه بر این، نمونه آبی‌رنگ نیز اندازه‌گیری‌های مشابهی را نشان می‌دهد. در این بررسی، سقف و کف اخیر قیمت در نظر گرفته شد و اهداف در سطح 1.618 با 5.75 دلار و سطح 2.618 با 7.06 دلار مشخص شدند.

قیمت از اولین سطح عبور کرده است و احتمالا در حال تثبیت در همین سطح است. بهترین فرصت خرید در سقف‌ پیشین قیمت در محدوده 4.90 دلار قرار دارد.

اگر روند صعودی قیمت ادامه پیدا کند، این دو سطح فیبوناچی اهداف جدیدی را بین 7 تا 7.25 دلار نشان خواهند داد.

چین‌لینک و عبور از مقاومتی سرسخت در مقابل جفت‌ارز بیت‌کوین

chart4 4 نمودار یک‌روزه لینک/بیت‌کوین. منبع: TradingView

نمودار جفت‌ارز بیت‌کوین برای چین‌لینک بیانگر روندی صعودی و مقتدر است، که پیش از این از سطح مقاومتی در محدوده 0.000525 تا 0.000535 ساتوشی بازگشت داشت. همانطور که در مقالات گذشته گفته شد، هر چه روند بیشتر با یک سطح تماس داشته باشد، آن سطح ضعیف‌تر خواهد شد. این ضعف منجر به شکست سنگینی همچون شکست این مقاومت طی روزهای گذشته می‌انجامد.

نمودار دلاری نیز اهداف جدید بالقوه‌ای برای جهش قیمت لینک نشان می‌دهد، که می‌توانند انتظارات ما را از این روند صعودی افزایش دهند.

برای جفت‌ارز بیت‌کوین، بازگشت احتمالی تا 0.000565 یا 0.00545 ساتوشی، چندان بعید نیست. بهترین فرصت خرید لینک نیز در سقف‌ پیشین قیمت قرار دارد. با این حال، با توجه به قدرت بازار این آلت کوین، انتظار می‌رود که روند صعودی باشد و سرمایه‌گذاران قیمت‌های بالاتر را بیشتر دنبال کنند. بنابراین، بهتر است سطوح 0.000565 و 0.000545 ساتوشی را در نظر داشته باشید.

آیا تزوس نیز به دنبال چین‌لینک رشد خواهد کرد؟

با توجه به همبستگی بین این دو آلت کوین طی یک سال گذشته، تزوس از چین‌لینک تبعیت می‌کند و بالعکس. بنابراین، بهتر است نگاهی نیز به تزوس داشته باشیم زیرا این ارز دیجیتال ساختاری کاملا متفاوت از چین‌لینک را نشان می‌دهد.

chart5 1 نمودار یک‌روزه تزوس/تتر. منبع: TradingView

نمودار تزوس بازگشت از حمایت 2.20 دلار را نشان می‌دهد. با این حال، موانع قابل‌توجهی در مقابل روند قیمت این آلت کوین قرار گرفته‌اند. اولین مانع بین محدوده 2.55 تا 2.60 دلار شکل گرفته است. برای اینکه روند صعودی باقی بماند، این سطح باید شکسته شود.

اگر سطح قیمت 2.55 تا 2.60 دلار شکسته شود، احتمال صعود تا 2.90 و 3.00 دلار وجود دارد. همانطور که در نمودار نشان داده می‌شود، این آخرین مقاومت مهم پیش از رسیدن قیمت لینک به بیشترین قیمت تاریخ خود است. سطح حمایت کلیدی تزوس بین 2.15 تا 2.25 دلار قرار گرفته است که در صورت حفظ، روند صعودی را قطعی می‌کند.

تزوس و احتمال رشد در نمودار جفت‌ارز بیت‌کوین

chart6 3 نمودار یک‌روزه تزوس/بیت‌کوین. منبع: TradingView

نمودار جفت‌ارز بیت‌کوین-تزوس نشان می‌دهد که این آلت کوین در حال تغییر سطح مقاومت به حمایت است. مستطیل آبی ساختاری را مشابه با حرکات اخیر قیمت نشان می‌دهد.

سطح حمایت 0.0002450 تا 0.0002475 ساتوشی حفظ شده است. این سطح همچنین بالاترین قیمت چرخه گذشته در دسامبر 2019 بود.

با حفظ این سطح حمایت، قیمت تا 0.0002700 ساتوشی رشد داشت. اکنون، مقاومت قبلی در محدوده 0.0002550 تا 0.0002580 ساتوشی، سطح حمایت جدید محسوب می‌شود. اگر این سطح نیز حفظ شود، قیمت تزوس را می‌توان در حال ایجاد کف‌های بالاتر و ادامه مسیر صعودی به سمت 0.0003000 ساتوشی دید. اگر مقاومت بعدی در سطح 0.0003000 ساتوشی نیز بشکند، ادامه مسیر برای ایجاد سقف‌های جدید محتمل خواهد بود.

تغییر احساسات بازار رمزارز

به طور کلی، احساسات بازار رمزارز اخیرا تغییراتی، به‌خصوص برای آلت کوین‌ها، داشته است و بازار این کوین‌ها قدرتمندتر شده‌ است. انتظارات از چین‌لینک و تزوس، خصوصا طی 12 ماه گذشته، بیشتر شده است.

در سال 2019، در حالی که اکثر بازار در چرخه‌ای نزولی به سر می‌بُرد، چین‌لینک و تزوس بهترین عملکردها را داشتند. بنابراین، احتمالا باز هم شاهد عملکرد خیره‌کننده این دو آلت کوین خواهیم بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx