با نزدیک‌شدن بیت‌کوین به ۱۰,۰۰۰ دلار، آیا صعودی خیره‌کننده در پیش است؟

تحلیل کریپتوکارنسی

روند صعودی قیمت بیت‌کوین با عبور از سطح کلیدی مقاومت و باری دیگر نزدیک‌شدن به ۱۰,۰۰۰ دلار قوت بیشتری گرفته است.

پس از صعود بیت‌کوین به 9,600 دلار، سطح حمایت 9,000 دلاری به خوبی حفظ شد. با این حال، روند پس از هاوینگ در بازه‌ای مشخص مشغول نوسان بوده و در عبور از مقاومت‌های بالاتر ناکام مانده است.

در حال حاضر، محدوده حمایت بین 8,800 تا 9,000 دلار و سطح مقاومت بین 10,100 تا 10,300 دلار شکل گرفته است. با باریک‌ترشدن محدوده معاملات، نوسانات و حجم معاملاتی نیز روندی نزولی داشت. اما آیا می‌توان در کوتاه‌مدت به افزایش نوسانات و حجم معاملات خوش‌بین بود؟

عناوین مطلب:

1 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

حفظ حمایت کلیدی بیت‌کوین

همانطور که نمودار بالا مشاهده می‌کنیم، طی هفته گذشته، سطوح کلیدی حمایت بیت‌کوین حفظ شده است. محدوده 8,800 تا 9,000 دلار کف قبلی قیمت بود که برای ادامه مسیر صعودی باید حفظ می‌شد.

2 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

اولین دلیل برای حفظ این سطح حمایتی را باید ساختار روند صعودی دانست. تا زمانی که قیمت بتواند کف‌های بالاتر ایجاد کند، روند صعودی ادامه خواهد یافت. اگر بیت‌کوین کف‌ قبلی قیمت را از دست بدهد، نزول بازار آغاز خواهد شد. در این صورت، با احتمال رسیدن روند به حد ضررِ معامله‌گرها، ادامه افت قیمت و ایجاد کندل نزولی و قرمز 1,000 دلاری محتمل خواهد بود.

با این حال، قیمت بیت‌کوین پس از حفظ این سطح کلیدی حمایت توانست قدرت خود را بازیابد و ساختار مثلث صعودی دست‌نخورده باقی ماند. علاوه بر این، میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه پایین‌تر از سطح فعلی قیمت قرار دارند. تا زمانی که این شرایط حفظ شود، بیت‌کوین در محدوده‌ای صعودی باقی خواهد ماند.

همچنین، همانطور که ساختار مثلث صعودی نشان می‌دهد، قیمت بیت‌کوین برای بیش از یک یا دو ماه در محدوده نوسانی خود باقی ماند.

3 نمودار چهارساعته بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

نمودار چهارساعته نشان‌دهنده عبور قیمت از مقاومت 9,200 دلاری و سپس اوج‌گرفتن روند است. بیت‌کوین در حال حاضر نزدیک به سطح مقاومت 9,650 دلاری معامله می‌شود. طی روند نزولی پیشین، روند با این سطح تماس نداشت.

با این همه، احتمال ایجاد یک جهش صعودی پرقدرت و ناگهانی چندان زیاد نیست زیرا سطوح مقاومتی، از جمله 9,900 و 10,100 دلار، وجود دارند که روند هنوز با آن‌ها تماس نداشته است.

محتمل‌ترین سناریو احتمال ایجاد الگوی «پلکانی» است. در این صورت، قیمت بیت‌کوین به سمت منطقه مقاومت اوج می‌گیرد، بازمی‌گردد و سپس سطح پیشین مقاومت را با موفقیت تبدیل به حمایت می‌کند. در مرحله بعد و هنگامی که در روندی صعودی بیت‌کوین بتواند از سقف 10,100 دلاری عبور کند، ادامه مسیر رو به بالا راحت‌تر خواهد بود.

شکست مقاومت توسط ارزش کل بازار رمزارز

4 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار رمزارز. منبع: TradingView

ارزش کل بازار رمزارز توانست از مقاومت 270 میلیون دلاری به‌خوبی عبور کند. این سطح قابل‌مقایسه با سطح 10,100 دلار برای بیت‌کوین است. با این حال، ارزش کل بازار پیش از این نیز عملکرد بهتری نسبت به محدوده باریک نوسانات بیت‌کوین داشته است. در مجموع، اگر ارزش کل بازار بتواند سطح حمایت 265 تا 270 دلار را حفظ کند، مسیر صعودی ادامه خواهد یافت.

قدرت بیشتر آلت کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین

5 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار آلت کوین. منبع: TradingView

با وجود نوسانات فعلی بیت‌کوین، ارزش کل بازار رمزارز رشد داشته است و علت این امر را می‌توان رشد خیره‌کننده آلت کوین‌ها دانست.

اخیرا، آلت کوین‌ها عملکردی نسبتا بهتر از بیت‌کوین نشان داده‌اند و سود خوبی عاید سرمایه‌گذاران خود کرده‌اند. حتی اتر نیز توانسته عملکرد چشمگیری طی هفته گذشته داشته باشد و از 245 دلار به 285 دلار برسد.

نمودار فوق به‌طور مشخص روند صعودی ارزش کل بازار آلت کوین را نشان می‌دهد که در حال ایجاد سقف‌ها و کف‌های بالاتر است. برای رسیدن به 215 میلیارد دلار، محدوده مقاومت قبلی در 100 میلیارد دلار باید حفظ شود.

سناریوی صعودی بیت‌کوین

6 نمودار چهارساعته سناریوی صعودی بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

سناریوی صعودی را می‌توان به دو بخش مجزا تقسیم کرد. در اولین حالت، روند خیلی سریع از سطح 9,650 دلار عبور می‌کند و به تماس با 9,900 دلار می‌رسد.

در حالت دوم، یک حرکت اصلاحی به سمت 9,300 دلار شکل خواهد گرفت و سپس، قیمت مسیری صعودی پیش می‌گیرد. در این سناریو، با توجه به نزدیک‌بودن به آخر هفته میلادی و کاهش حجم معاملات در این روزها، احتمال دارد تله‌ای در محدوده 9,650 دلار برای خریداران شکل بگیرد.

سطح کلیدی حمایت ترجیحا 9,300 دلار است. با این حال، با توجه به اینکه کف قیمت اخیرا در محدوده 9,200 دلار شکل گرفته است، این سطح را نیز به‌طور بالقوه می‌توان به‌عنوان حمایت در نظر گرفت. اگر کف قیمت فعلی حفظ نشود، مسیر نزولی ادامه خواهد یافت.

7 نمودار دوهفته‌ای بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

بنابراین، محتمل‌ترین سناریو می‌تواند روندی صعودی تا مقاومت 10,000 دلار باشد. همانطور که خط روند و نمودار نشان می‌دهند، این روند صعودی ممکن است برای چند هفته یا چند ماه طول بکشد و سپس صعودی چشمگیر اتفاق بیفتد.

افزایش قیمت در صورت عبور روند از 10,000 دلار می‌تواند قابل‌توجه باشد. در این صورت، احتمالا اولین محدوده مقاومت در ناحیه 12,000 دلار و سپس در محدوده 15,000 دلار شکل خواهد گرفت.

سناریوی نزولی بیت‌کوین

8 نمودار چهارساعته سناریوی نزولی بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

سناریوی نزولی بسیار ساده است. بازگشت دوباره از سطح مقاومت ممکن است افت قیمتی تا 9,300 دلار را در پی داشته باشد و در صورت عدم حفظ این حمایت، روند نزولی ادامه خواهد یافت.

به عنوان مثال، درصورتی‌که قیمت بیت‌کوین تا 9,500 دلار پیشروی داشته باشد، سپس بازگشته و بلافاصله سطح حمایت 9,300 دلاری را از دست بدهد، احتمال شروع یک سقوط جدید در بازار افزایش می‌یابد.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx