بیت‌کوین‌های نگهداری‌شده توسط صرافی‌ها مشابه با همین میزان در بازار صعودی ۲۰۱۹ است

تحلیل بازار ارزهای رمزنگاری شده

موجودی بیت‌کوین در صرافی‌های مهم ارزهای دیجیتال به سطحی رسیده است که پس از جهش بازار در تابستان گذشته، دیده نشده بود. با افزایش قیمت بیت‌کوین، تقاضا نیز برای این ارز دیجیتال افزایش یافته است.

با نزدیک‌شدن به پایان ژوییه، میزان بیت‌کوین نگهداری‌شده توسط صرافی‌های ارز دیجیتال به‌ کم‌ترین میزان خود پس از اواخر مه 2019 (اواسط خرداد 98) رسیده است. در آن زمان، قیمت بیت‌کوین حدود 8,000 دلار بود و مسیری صعودی را می‌پیمود که در 11 ژوییه 2019 (20 تیر 98)، به رکورد 12,967 دلار دست یافت.

حدود ۱۰ درصد از بیت‌کوین‌های موجود در اختیار صرافی‌هاست

پس از 12 مارس 2020 (22 اسفند) که پنجشنبه سیاه نام‌ گرفت و بهبود قیمت بیت‌کوین پس از آن، موجودی بیت‌کوین صرافی‌های مهم ارز دیجیتال به‌شدت افت کرده است.

عناوین مطلب:

طبق داده‌های گلس‌نود (Glassnode)، منبع تحلیل درون‌زنجیره‌ای و بازارهای ارز دیجیتال، تا 29 ژوییه (8 مرداد)، در مجموع، ۲.۶۴ میلیون بیت‌کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال نگهداری می‌شوند. در همین حال، قیمت بیت‌کوین نیز به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و به رکورد سالیانه جدید 11,400 دلار دست پیدا کرده است.

chart1 11 موجود صرافی بیت‌کوین در مقابل قیمت بیت‌کوین. منبع: گلس‌نود

فشار فروش کمتر به علاوه جریان ورودی تتر

علاوه بر این، آرکِین ریسرچ (Arcane Research)، شرکت تحقیقاتی بازارهای ارز دیجیتال، اشاره کرد که کاهش موجودی صرافی‌ها به معنای تمایل بیشتر کاربران به نگهداری طولانی‌مدت بیت‌کوین است. آن‌ها از صرافی‌ها بیت‌کوین برداشت می‌کنند تا بتوانند دارایی‌های خود را به‌طور مستقیم و به‌وسیله کلیدهای خصوصی خود نگهداری کنند.

این روند به معنای کاهش فشار فروش از سوی نگهدارندگان بیت‌کوین است و دو ماه پس از هاوینگ 2020 که میزان واحدهای بیت‌کوین تازه‌تولید‌شده را به نصف کاهش داد، رخ داده است.

با توجه به افزایش اخیر ورودی تتر به صرافی‌ها، که روز گذشته به بیشترین حد خود رسید و عرضه کل تتر که اکنون بیش از 10 میلیارد دلار است، تعداد دلارهای دیجیتالی که منتظر یافتن فرصتی مناسب برای خرید بیت‌کوین هستند، بیش از هر زمان دیگری شده است.

تمایل سرمایه‌گذاران خُرد و سازمانی به سود بیت‌کوین

اخیرا، بیت‌کوین با ایفای نقش ذخیره ارزش در مقابله با تورم بالقوه دلار ایالات متحده، به محبوبیت روزافزونی دست یافته است. با توجه به افزایش میزان بسته‌های مشوق مالی در ایالات متحده و افزایش بیش از حد تقاضا در بازارهای سهام، بسیاری از معامله‌گران به‌دنبال سرمایه‌گذاری‌های ایمن‌تری از جمله طلا و طلای دیجیتال، بیت‌کوین، هستند.

به‌طور ویژه، سرمایه‌گذاری سازمان‌ها روی بیت‌کوین با سرعت نور در حال افزایش است درحالی‌که حجم و تعداد قراردادهای آتی در باکت (Bakkt) و بورس کالای شیکاگو (CME) برای دو روز متوالی رکوردشکن شد. علاوه بر این، طی فقط 11 روز، شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale) 1 میلیارد دلار دیگر نیز به سرمایه بیت‌کوین خود اضافه کرد تا میزان کل دارایی بیت‌کوین تحت مدیریت خود را به ۵.۱ میلیارد دلار برساند.

chart2 2 حجم و تعداد کل قراردادهای آتی در بورس کالای شیکاگو. منبع: Skew chart3 12 حجم و تعداد کل قراردادهای آتی در باکت. منبع: Skew

در بازار سرمایه‌گذاران خُرد نیز رکوردهایی شکسته شده است. روز 27 ژوییه (6 مرداد)، حجم قراردادهای اختیار معامله در صرافی دریبیت (Deribit)، صرافی پیشرو در زمینه قراردادهای اختیار معامله، به 527 میلیون دلار رسید.

بنابراین، با توجه به کاهش بیت‌کوین‌های عرضه‌شده در صرافی‌ها و افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران خُرد و سازمانی، بیت‌کوین ممکن است بالاخره در چرخه‌ای صعودی قرار گرفته باشد.

طبق گفته تحلیل‌گران بازار، سایر سیگنال‌های صعودی نیز نشان می‌دهند که ممکن است این‌بار چرخه صعودی بزرگ‌تر از همیشه باشد.

کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss)، بنیان‌گذار صرافی جمینی، روز 29 ژوییه (8 مرداد) اظهار داشت:

تفاوت جهش صعودی بعدی بیت‌کوین درخور توجه خواهد بود… امروز، سرمایه مالی، سرمایه انسانی، زیرساخت و پروژه‌های باکیفیت‌تری نسبت به سال 2017 در کار هستند، حتی اگر تورمی را که تمام ارزهای فیات در حال حاضر با آن روبرو هستند در نظر نگیریم. پس، آماده صعود باشید!

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx