قیمت بیت‌کوین در مقابل آخرین مقاومت پیش از ۱۵,۰۰۰ دلار

تحلیل بازار ارزهای رمزنگاری شده

قیمت بیت‌کوین توانست محدوده حمایت خود را با موفقیت تائید کند. اما، آیا به‌اندازه کافی برای عبور از سطح 12,000 دلار توان دارد؟

قیمت بیت‌کوین فقط یک سطح مقاومت تا آغاز بازار صعودی فاصله دارد. اما، آیا می‌تواند این سطح را با یک تلاش بشکند؟ نمودارها نشان می‌دهند که محدوده‌ای بین 11,600 و 12,000 دلار سطحی حیاتی برای ادامه مسیر صعودی بیت‌کوین محسوب می‌شود.

روز جمعه، با ناکامی روند در عبور از این سطح، قیمت از 11,900 تا 11,350 دلار سقوط کرد. با این حال، از آن روز تاکنون، برترین ارز دیجیتال به‌خوبی از پس جبران این سقوط برآمده است.

عناوین مطلب:

 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

مقاومتی بین ۱۱,۸۰۰ تا ۱۲,۰۰۰ دلار در مقابل بیت‌کوین

بیت‌کوین هنوز در محدوده ۱۱,۸۰۰ تا ۱۲,۰۰۰ دلار در حال تلاش است. متأسفانه، هنوز هیچ اتفاق خوشایندی رخ نداده است؛ درحالی‌که کالاهای طلا و نقره اخیرا قدرتمند عمل کرده‌اند.

نمودار یک‌روزه بیت‌کوین. منبع: TradingView
نمودار یک‌روزه بیت‌کوین. منبع: TradingView

 

نمودار فوق نشان می‌دهد که محدوده ۱۱,۸۰۰ تا ۱۲,۰۰۰ دلار مقاومتی کاملا مشخص را شکل داده است. این سطح آخرین مقاومت پیش از اوج‌گرفتن بیت‌کوین است که روند هنوز در رسیدن به آن ناکام مانده است.

در صورت موفقیت بیت‌کوین در شکست این مقاومت، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند به‌راحتی به 15,000 تا 16,000 دلار برسد. چنین موقعیتی فقط ترس از دست دادن (FOMO) را در بازار بیشتر می‌کند و باعث افزایش بیشتر قیمت می‌شود.

با این حال، با توجه به شکست مقاومت مهم قبلی در 10,000 دلار، چنین صعودی در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد.

به عبارت دیگر، از آنجا که صعود بیت‌کوین از 9,500 تا 12,000 دلار شکلی صعودی داشت، عبور از مقاومت 12,000 دلاری به علت عدم انرژی و زمان کافی برای تثبیت قیمت، چندان محتمل نخواهد بود. اگر یک دارایی بخواهد از سد مقاومتی عبور کند، ابتدا باید چند بار با این مقاومت تماس داشته باشد.

به عنوان مثال، یک دوره تثبیت قیمت (مشابه با ماه‌های پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین) می‌تواند قدرت و توان روند را به‌قدری افزایش دهد که توانایی عبور از مقاومت سرسخت 10,000 دلاری را داشته باشد. با این حال، باز هم نمی‌توان با قطعیت احتمال شکست مقاومت ۱۱,۸۰۰ تا ۱۲,۰۰۰ دلار را اندک دانست.

حفظ حمایت و مواجهه با مقاومت در تایم‌فریم‌های کوچک‌تر

روز جمعه، قیمت از 11,900 دلار تا 11,400 دلار سقوط کرد و با برگشت از این سطح، مقاومت قبلی در 11,400 دلار به‌عنوان حمایت تائید شد.

نمودار دوساعته بیت‌کوین. منبع: TradingView
نمودار دوساعته بیت‌کوین. منبع: TradingView

 

نمودار فوق سطوح مقاومت و حمایت را نشان می‌دهند. منطقه مقاومت در محدوده 11,775 تا 11,850 دلار و منطقه حمایت در محدوده 11,925 تا 12,100 دلار شکل گرفته‌اند. 12,100 دلار آخرین مقاومت پیش از صعود تا 15,000 دلار خواهد بود.

منطقه سبز، منطقه‌ای حیاتی برای حمایت است که بین 11,300 تا 11,400 دلار واقع شده است. همانطور که پیش‌تر گفته شد، روند چند روز پیش با این سطح تماس داشته است.

در هر صورت، نوسانات با شکست یکی از این دو سطح حمایت یا مقاومت بیشتر خواهند شد. اگر قیمت بیت‌کوین بتواند از محدوده مقاومت عبور کند، ادامه مسیر تا 15,000 دلار تقریبا تضمین‌شده است. با این حال، در صورت ضعف بیت‌کوین و از دست دادن سطح 11,300 دلار، احتمال دارد روند تا 10,700 دلار سقوط کند.

مواجهه ارزش کل بازار رمزارز با مقاومت ۳۵۰ میلیارد دلاری

 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار رمزارز. منبع: TradingView
نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار رمزارز. منبع: TradingView

هم‌زمان با روبروشدن بیت‌کوین با مقاومتی کلیدی، ارزش کل بازار رمزارز نیز با مقاومتی قابل‌توجه در 350 دلار روبرو شده است. مشابه با بیت‌کوین، مقاومت ارزش کل بازار نیز آخرین مانع پیش از صعودی 30 درصدی تا 500 میلیارد دلار است.

همچنین، این نمودار نشان می‌دهد که ارزش کل بازار هنوز بالاتر از میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه قرار دارد که نشانه‌ای حیاتی برای حفظ بازار صعودی است. اگر ارزش کل بازار همچنان بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت کند، می‌توان بازار ارزهای دیجیتال را در منطقه‌ای صعودی محسوب کرد که کاهش قیمت‌های موقت و اندک در این بین، می‌تواند فرصتی مناسب برای خرید رمزارزها فراهم کند.

سطح حمایت مهم و کلیدی 290 میلیارد دلار که پیش از این، به‌عنوان مقاومت عمل می‌کرد، باید حفظ شود، زیرا تا زمانی که ارزش کل بازار رمزارز بالاتر از این سطح باقی بماند، احتمال صعود بیشتر وجود دارد.

سناریوی صعودی بیت‌کوین

نمودار یک‌روزه سناریوی صعودی بیت‌کوین. منبع: TradingView
نمودار یک‌روزه سناریوی صعودی بیت‌کوین. منبع: TradingView

 

سناریوی صعودی کاملا وابسته به عبور از مقاومت 12,000 دلاری است. در صورت شکست این سطح، هدف بعدی را می‌توان روی 15,000 دلار تنظیم کرد.

البته، روند نه‌تنها باید از مقاومت 12,000 دلاری عبور کند، بلکه باید آن را تبدیل به حمایت کند. در صورت تبدیل مقاومت به حمایت، درواقع، می‌توان گفت خریداران وارد بازار شده‌اند.

سناریوی نزولی بیت‌کوین

 نمودار یک‌روزه سناریوی نزولی بیت‌کوین. منبع: TradingView
نمودار یک‌روزه سناریوی نزولی بیت‌کوین. منبع: TradingView

شکل‌گیری سناریوی نزولی تنها در صورت عدم موفقیت روند برای عبور از 12,000 دلار شکل می‌گیرد. اگر مقاومت 12,000 دلاری کماکان در جایگاه مقاومت باقی بماند، ساختاری نوسانی و محدود به بازه‌ای اندک طی هفته‌های آینده ایجاد خواهد شد.

استدلال دیگر را می‌توان در بازارهای فارکس یافت. شکست مقاومت پیشین بیت‌کوین هنگامی اتفاق افتاد که نمودار یورو-دلار از 1.14 به 1.19 رسید. این شکست مقاومت در افت دلار در مقایسه با سایر ارزها نمود پیدا کرد که در نهایت، منجر به افزایش شدید قیمت در نمودارهای بیت‌کوین، طلا و نقره شد.

اگر نمودار یورو-دلار از 1.19 به ارقام پایین‌تر نزول کند، دلار قوی‌تر خواهد شد. چنین اصلاحی می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال و کالاهای دیگر شود که افت بیت‌کوین را نیز ناگزیر به دنبال خواهد داشت.

نوسان قیمت در بازه‌ای محدود برای بازارها ضرر چندانی ندارد، زیرا آلت کوین‌ها عملکرد نسبتا مثبتی در همین زمان داشته‌اند. اگر قیمت بیت‌کوین دچار روند اصلاحی شود، تمرکز باری دیگر به سمت آلت کوین‌ها معطوف خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
رضا خياط

بسيار مطلب مفيد ،كامل و جامع بود .سپاسگزارم

رضا خياط

بسيار مطلب مفيد ،كامل و جامع بود .سپاسگزارم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx