نمودارهای بیت‌کوین: ۱۱,۰۰۰ دلار مقاومت سرسختی در مسیر رشد قیمت است

blank

بیت‌کوین دوباره در حال قدرت گرفتن است؛ با این حال، مقاومت کلیدی شکل‌گرفته در محدوده ۱۱,۰۰۰ دلار ممکن است برای مدتی طولانی‌ دست‌نخورده باقی بماند.

با توجه به افت بیت‌کوین از 12,000 دلار به 10,000 دلار، این ارز دیجیتال طی هفته‌های اخیر ضعیف عمل کرده است. با این حال، هنوز کورسوی امیدی وجود دارد.

بیت‌کوین در حفظ حمایت روانشناختی 10,000 دلار موفق بود و بارها در این محدوده نوسان کرد و اکنون به 11,000 دلار نزدیک‌تر است. آیا بیت‌کوین می‌تواند از این منطقه کلیدی عبور کند و در ادامه مسیر نیز قدرت صعودی خود را نشان دهد؟

عناوین مطلب:

حفظ حمایت ۱۰,۰۰۰ دلاری برای جلوگیری از افت بیشتر

در اوایل سپتامبر (اواسط شهریور)، قیمت بیت‌کوین نتوانست بالاتر از حمایت 11,100 دلاری دوام بیاورد و دچار افت شد. افت قیمت بیت‌کوین به سایر بازارهای ارز دیجیتال نیز سرایت کرد و موجب قرمزشدن اکثر بازارها شد.

1 11
نمودار یک‌روزه بیت‌کوین. منبع: TradingView

با توجه به عبور سریع بیت‌کوین از مقاومت 10,000 دلاری در ماه ژوییه (اوایل مرداد)، شکاف (gap) بزرگی بدون مناطق مهم حمایت در بورس کالای شیکاگو (CME) ایجاد شد. از آنجا که هیچ حمایتی شکل نگرفت، قیمت بیت‌کوین در عرض یک روز تا محدوده 10,000 دلار کاهش یافت.

محدوده 10,000 دلار سطح حمایتی کلیدی محسوب می‌شود زیرا پیش از این، خصوصاً در زمان رویداد هاوینگ بیت‌کوین در ماه مه (اواخر اردیبهشت)، در نقش مقاومت عمل کرده است. اما اکنون، این سطح، سد حمایتی مستحکم است که می‌تواند احتمال ادامه روند صعودی را افزایش دهد.

شکاف بورس کالای شیکاگو

اوایل ماه جاری میلادی، قیمت از 12,000 دلار سقوط کرد و باعث شد چشم بسیاری از معامله‌گرها و سرمایه‌گذارها به بسته‌شدن احتمالی شکاف بورس کالای شیکاگو دوخته شود.

3 8
نمودار یک‌روزه بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو. منبع: TradingView

با این حال، با ورود خریداران در سطوحی بالاتر از شکاف بورس کالای شیکاگو، این شکاف بسته نشد. قیمت بیت‌کوین از سطح 10,000 دلار بازگشت کرد و نه سطح 9,600 دلار.

در همین راستا، احتمال بسته‌نشدن این شکاف هرروز افزایش می‌یابد. البته، تمام شکاف‌های بورس کالای شیکاگو لزوماً بسته نمی‌شوند. این شکاف‌ها مانند هر اندیکاتور دیگری، همچون تبدیل مقاومت به حمایت و بالعکس یا ابزار سطوح فیبوناچی، صرفاً کمکی در انجام معاملات هستند.

در حال حاضر، احتمال شکل‌گیری بازه‌ای برای نوسان چندماهه بیشتر است. طی چرخه پیشین بازار در سال 2016 نیز شاهد این بازه‌های نوسانی بودیم.

سناریوی محتمل برای بیت‌کوین

4 6
نمودار یک‌ساعته بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

همانطور که نمودار نشان می‌دهد، روند صعودی فعلی پس از سقوط قیمت، به‌وضوح قابل مشاهده است.

سطح مقاومت بعدی 10,900 دلار است که اگر شکسته شود، می‌توان سطوح بعدی مقاومت را در محدوده 11,100 تا 11,300 دلار تعیین کرد. این ناحیه مقاومت در بازه‌های زمانی بالاتر نیز نقشی اساسی ایفا می‌کند و در صورت شکسته‌شدن می‌تواند منجر به صعودی خیره‌کننده شود.

5 3
نمودار یک‌روزه بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

در صورت شکست مقاومت در محدوده 11,100 تا 11,300 دلار، قیمت بیت‌کوین احتمالاً شاهد رشدی سریع تا ناحیه بعدی مقاومت در 12,100 دلار خواهد بود.

با این حال، احتمالاً دستیابی به این نواحی مقاومت با یک بار تلاش امکان‌پذیر نخواهد بود زیرا این فقط تماسی اولیه با محدوده حمایت پیشین در 11,100 دلار است.

بنابراین، تداوم بالقوه ساختار نوسانی چندان دور از ذهن نیست و می‌تواند مشابه با روندی باشد که پس از هاوینگ ماه مه 2020 اتفاق افتاد.

در مجموع، مناطق مهم حمایت در محدوده 9,200 تا 9,500 دلار و همچنین 10,000 دلار قرار دارند و مناطق مهم مقاومت در 11,100 تا 11,300 دلار و همچنین 11,900 تا 12,200 دلار جای گرفته‌اند.    

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx