نگاهی به اهداف احتمالی بازار بیت‌کوین در ماه آینده (اکتبر)

blank

با وجود هک صرافی ارز دیجیتال کوکوین (Kucoin)، قیمت بیت‌کوین نسبتاً ثابت باقی مانده است. ثبات بازار می‌تواند بیانگر بلوغ برترین ارز دیجیتال باشد.   

روز جمعه موعد سررسید میزان قابل‌توجهی از قراردادهای آتی بود و از این رو، انتظار می‌رفت قیمت بیت‌کوین نوسانات شدیدی را تجربه کند. با این حال، با وجود اینکه فضای کلان اقتصاد جهان کماکان بی‌ثبات است، نوسانات پیش‌بینی‌شده اتفاق نیفتاد. اما، آیا این حرکت خسته‌کننده و طولانی‌مدت بیت‌کوین باز هم ادامه خواهد یافت؟

ثبات بیت‌کوین در تایم‌فریم روزانه

1 17
نمودار یک‌روزه بیت‌کوین. منبع: TradingView

اوایل ماه جاری میلادی (اواسط شهریور)، قیمت بیت‌کوین از محدوده 11,100 تا 11,300 دلار پایین‌تر رفت و حمایت جدیدی را در سطح 10,000 دلار به دست آورد.

عناوین مطلب:

در حال حاضر، حمایت از دست رفته 11,100 تا 11,300 دلاری و همچنین سطوح جدیدی بالاتر از این محدوده، نقش سطوح مقاومت را ایفا می‌کنند.

اگر شرایط نزولی را در نظر بگیریم، احتمال افت بیت‌کوین تا 9,600 دلار نیز دور از انتظار نیست؛ زیرا، قیمت هنوز به سطح 9,600 دلار نرسیده و شکاف بورس کالای شیکاگو (CME) در این منطقه هنوز باز است.

2 1
نمودار چهارساعته بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

نمودار چهارساعته نشان‌دهنده واگرایی صعودی واضحی است که حاکی از تغییر کوتاه‌مدت روند می‌باشد. این واگرایی صعودی به همراه افزایش احساسات نزولی در شبکه‌های اجتماعی، باعث آمادگی بازار برای سقوط شده است. همین واگرایی صعودی در نمودار سایر ارزهای دیجیتال نیز دیده شد؛ بنابراین، احتمال افت در اکثر بازارها وجود دارد.

در هر صورت، سطح 10,800 دلار برای بیت‌کوین مانعی کلیدی محسوب می‌شود. اگر بیت‌کوین بتواند از این سطح عبور کند، احتمال شکست منطقه 11,100 تا 11,300 دلار نیز پررنگ‌تر خواهد شد.

اگر فشار خرید تا حدی بالا باشد که ناحیه مقاومت 11,100 تا 11,300 دلار نیز از بین برود، بازار صعودی ادامه خواهد یافت. در این صورت، مقاومت‌های بعدی در منطقه 12,000 تا 12,400 دلار قرار گرفته‌اند.

ارزش کل بازار به‌دنبال سطح حمایت

3 15
نمودار یک‌هفته‌ای ارزش کل بازار رمزارز. منبع: TradingView

نمودار یک‌هفته‌ای ارزش کل بازار رمزارز الگوی روشنی را نشان می‌دهد. طی ماه‌های گذشته، سقف بالاتری ثبت شده است که می‌تواند بیانگر آغاز یک روند صعودی جدید باشد.

پس از سقف بالاتر، یک کف بالاتر جدید نیز باید ایجاد شود تا روند در محدوده‌ای جدید به نوسان و تثبیت ادامه دهد. بهترین منطقه برای ایجاد این کف بالاتر، محدوده قبلی مقاومت است که در نمودار فوق با رنگ سبز مشخص شده است. اگر سطح 250 تا 275 میلیارد دلار که پیش از این نقش مقاومت را داشت تبدیل به حمایت شود، روند صعودی ارزش کل بازار قدرت بیشتری خواهد گرفت.

معمولاً، در آغاز چرخه‌های جدید بازار، مقاومت‌ها به حمایت یا حمایت‌ها به مقاومت تبدیل می‌شوند و پس از آن روند در محدوده‌ای مشخص به نوسان خود ادامه می‌دهد. نمونه‌ای این آغاز چرخه را در سال 2016 برای بیت‌کوین شاهد بودیم.

4 11
نمودار بیت‌کوین در سال ۲۰۱۶. منبع: TradingView

در طول این دوره‌، قیمت بیت‌کوین در تمام سال 2015، در محدوده مشخصی در حال انباشت و قدرت‌گرفتن بود. پس از طی این دوره انباشت، قیمت بیت‌کوین مقاومت محدوده نوسانی را شکست و به سمت نقطه بعدی مقاومت اوج گرفت.

این جهش قیمت با یک نوسان طولانی‌مدت، 6 ماه در محدوده‌ای باریک ادامه یافت و پس از شکست مقاومت، 6 ماه دیگر به تثبیت خود ادامه داد. از این رو، می‌توان احساسات فعلی بازار را با آن دوران مقایسه کرد.

سناریوی صعودی بیت‌کوین

5 6
سناریوی صعودی و چهارساعته بیت‌کوین. منبع: TradingView

شایان ذکر است که این سناریوها براساس تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر (چهارساعته) پیش‌بینی شده‌اند؛ بنابراین، باید به‌عنوان چشم‌اندازی کوتاه‌مدت در نظر گرفته شوند.

با ثابت‌ماندن بیت‌کوین در محدوده‌ای مشخص و مقاومتی که پیش‌رو دارد، احتمال عدم حفظ حمایت 10,400 دلاری بیشتر است، حمایتی که پیش از هرگونه حرکت صعودی، باید حفظ و تأیید شود.

اگر بیت‌کوین در این محدوده باقی بماند، احتمال ایجاد کف بالاتر وجود خواهد داشت که می‌تواند قدرت حرکت صعودی بیت‌کوین را بیشتر کند. همانطور که در نمودار نشان داده شده است، مهم‌ترین مقاومت در سطح 10,800 دلار قرار گرفته است و در صورت شکست آن، مانع بعدی را می‌توان در منطقه 11,150 تا 11,300 دلار در نظر گرفت.

احتمال عبور قیمت از این سطح اندکی بعید به نظر می‌رسد؛ اما، اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم شاهد قدرت‌گرفتن روند صعودی بازار باشیم.

سناریوی نزولی بیت‌کوین

6 1
سناریوی نزولی و چهارساعته بیت‌کوین. منبع: TradingView

سطوح مذکور در سناریوی نزولی نیز نقشی کلیدی ایفا می‌کنند. عدم موفقیت روند در عبور از سطح 10,800 می‌تواند منجر به تماس مجدد روند با سطح 10,400 دلار شود.

همانطور که در بخش پیشین اشاره شد، ایجاد کف بالاتر می‌تواند احتمال ایجاد روند صعودی را تقویت کند. با این حال، اگر سطح حمایت 10,550 دلاری حفظ نشود، روند قیمت بیشتر در جهت نزولی پیش خواهد رفت و امکان رسیدن آن به شکاف بورس کالای شیکاگو در 9,600 دلار که هنوز باز است، وجود دارد. در هر صورت، پرشدن شکافی که ماه‌ها وجود داشته است، اتفاق چندان ناخوشایندی نیست.  

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx