رشد ۳۶ درصدی یرن فایننس همراه با قدرت‌گرفتن بیت‌کوین و سایر توکن‌های دیفای

blank

طی چند روز گذشته، یرن فایننس (Yearn.finance) با نام اختصاری YFI تا 58 درصد رشد داشته است و سه عامل کلیدی، انتظار سرمایه‌گذاران را برای رشد بیشتر این توکن افزایش داده است.  

در طول 72 ساعت گذشته، یرن فایننس، پس از سقوطی تا سطح 12,260 دلار در چند صرافی ارز دیجیتال، شاهد 58 درصد رشد بود.

سه عاملی که می‌توانند به رشد قابل‌ملاحظه این توکن کمک کنند، عبارتند از: فروش بیش از حد یرن فایننس، تعهد جدی آندره کرونیه (Andre Cronje)، توسعه‌دهنده اصلی پروژه به یرن فایننس و افزایش موارد استفاده یرن فایننس در یک اکوسیستم گسترده.

عناوین مطلب:

فروش بیش از حد یرن فایننس

طی ماه گذشته، اصلاح شدید توکن‌های دیفای، باعث کاهش ارزش بسیاری از توکن‌های دیفای، بین 40 تا 70 درصد، شد. از جمله اصلی‌ترین عوامل این فروش گسترده، اصلاح بیت‌کوین و اتر بود؛ اما، اکنون که بیت‌کوین توانسته سطح 11 هزار دلار را تبدیل به حمایت کند، معامله‌گرها نیز یرن فایننس و سایر توکن‌ها را برای احتمال افزایش قیمت، به‌دقت زیر نظر دارند.

1 5
نمودار روزانه یرن فایننس-تتر. منبع: TradingView

عوامل قدرتمند فاندامنتال از برترین پروژه‌های دیفای نشان می‌دادند که فروش یرن فایننس بیش از حد طبیعی بود.

همچنین، در آن زمان، برخلاف افت شدید قیمت، داده‌ها حاکی از افزایش درآمد اغلب پروتکل‌های دیفای بودند؛ این امر نشان می‌داد که قیمت این توکن‌ها بسیار کمتر از سطح اصلی آنها است و کم ارزش‌گذاری شده‌اند.

در جدول زیر از سمت راست به چپ، به‌ترتیب، درصد تغییر قیمت توکن طی 30 روز گذشته، تغییر سود توکن طی 30 روز گذشته و سود کل سالیانه برای پروژه‌های مختلف نشان داده شده‌ است.

2 5
تغییر سود در مقابل تغییر قیمت توکن شبکه‌های اصلی دیفای. منبع: توییتر

به‌عنوان مثال، توکن یرن فایننس در آستانه عرضه نسخه دوم والت‌های خود بوده است. واژه والت (vault) در زبان انگلیسی به‌معنای خزانه است و در پلتفرم یرن فایننس کاربردی تخصصی دارد (با والِت (wallet) به معنای کیف پول اشتباه گرفته نشود).

به‌طور معمول، راه‌اندازی و به‌روزرسانی پروژه‌های مهم می‌توانند باعث افزایش قیمت توکن این پروژه‌ها شوند؛ با این حال، ضعف کلی در بازار دیفای باعث شد بهای یرن فایننس، طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) کاهش یابد.

علاوه بر این، ارزش کل قفل‌شده در محصولات یرن فایننس نیز بیش از 900 میلیون دلار است. این امر نشان می‌دهد که تقریباً یک میلیارد دلار در پلتفرم یرن فایننس سرمایه‌گذاری شده است.

3 3
ارزش کل قفل‌شده در پلتفرم یرن فایننس. منبع: Stats.finance

آندره کرونیه یرن فایننس را ترک نخواهد کرد

طی هفته گذشته، شایعاتی مبنی بر جدایی آندره کرونیه، توسعه‌دهنده ارشد یرن فایننس از این پروژه، پس از هک‌شدن حساب پروژه‌ عرضه‌نشده کرونیه، منتشر شد.

هکرها در نهایت 8 میلیون دلار از بودجه به‌سرقت‌رفته را مستقیماً به کرونیه بازگرداندند؛ اما، بسیاری از اعضای جامعه رمزارز همچنان از دست کرونیه عصبانی هستند.

او در بیانیه اخیر خود گفت که برخلاف گمانه‌زنی‌ها، قصد جدایی از یرن فایننس را ندارد. او در توییت خود نوشت:

هنوز اینجا هستم. هنوز دارم می‌سازم. هیچ‌چیز تغییر نکرده است. هرکس که خلاف این را بگوید، بهتر است خفه شود! من در توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی همچنان فعال هستم.

مشارکت کرونیه در تیم توسعه یرن فایننس در روند بلندمدت این پلتفرم، بسیار موثر است، به‌ویژه با توجه به این نکته که او از ابتدا مغز متفکر توسعه بسیاری از محصولات یرن فایننس بوده است.

نسخه دوم والت: در حال تکمیل

فاسو (Facu)، یکی از توسعه‌دهندگان یرن فایننس، اظهار داشت که این تیم «یک قدم به نسخه دوم والت‌ها نزدیک‌تر شده است.»

روز اول اکتبر (10 مهر)، تیم توسعه یرن فایننس رسماً تأیید کرد که در حال کار فعال روی والت‌های نسخه دوم یرن فایننس است. این تیم، در حساب توییتری خود، اعلام کرد:

والت‌های نسخه دوم یرن فایننس تحت توسعه فعال قرار دارند. والت‌ها و استراتژی‌های جدیدی را ایجاد کرده‌ایم و برای آن هیجان زیادی داریم. جزئیات بیشتر در آینده اعلام خواهند شد.

هر پیشرفت مهمی در مورد والت‌های یرن فایننس، تأثیر مثبتی روی بهای توکن این پلتفرم دارد. اغلب سرمایه قفل‌شده در پلتفرم یرن فایننس در والت‌ها ذخیره می‌شود که به سرمایه‌گذاران اجازه کسب سود می‌دهد.

هم‌زمانی راه‌اندازی یک محصول جدید و مشهور با بهبود گسترده و کلی بازار دیفای، به‌طور مداوم باعث افزایش احساسات مثبت در خصوص توکن یرن فایننس می‌شود.  

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx