چرا مقداری ریپل (XRP) در کیف پول قابل برداشت نیست؟

برداشت ریپل قفل شده

ریپل یکی از ارزهای دیجیتال شناخته شده در بازار کریپتو است که با ارزهای محبوب دیگر مانند بیت‌کوین، اتریوم و بایننس‌کوین تفاوت‌هایی دارد.

اولین و مهمترین ویژگی متمایز ریپل این است که توسط یک شرکت اداره می‌شود و یک ارز دارای مرکزیت است. ویژگی مهم دیگر ریپل، وجود هزینه فعالسازی برای آدرس‌های ریپل است.

اولین باری که ریپل را در یک کیف پول دریافت می‌کنید، 20 ریپل از مقدار ارسالی شما به عنوان “ذخیره” در کیف پول قفل می‌شود و قابل برداشت نخواهد بود.

عناوین مطلب:

بسیاری از افراد بدون دانستن این موضوع، مبالغی را به کیف پول ریپل ارسال می‌کنند ولی متوجه می‌شود 20 ریپل از موجودی قابل برداشت نیست.

در این مقاله قصد داریم تا یک روش جهت برداشت ریپل قفل شده به شما ارائه دهیم.

نکات کلیدی

  • ریپل یکی از ارزهای دیجیتال شناخته شده در بازار کریپتو است که نسبت به ارزهای دیگر تفاوت‌هایی دارد. به عنوان مثال اولین باری که ریپل را در یک کیف پول دریافت می‌کنید، 20 ریپل از مقدار ارسالی شما به عنوان “ذخیره” در کیف پول قفل می‌شود و قابل برداشت نخواهد بود.
  • در واقع ریپل مانند حداقل مبلغ افتتاح حساب که در بانک‌ها وجود دارد، وجود حداقل 20 واحد XRP جهت واریز اولیه و استفاده از کیف پول را الزامی کرده است.
  • 20 ریپل قفل شده برای جلوگیری از ایجاد بی‌رویه آدرس‌های ریپل است تا آدرس‌های خالی به هدف اسپم و آدرس‌هایی که افراد به آن نیاز ندارند، ایجاد نشود.
  • یکی از راهکارهای برداشت ریپل فقل شده، نصب اپلیکیشن کیف پول ریپل با نام XUMM است که با طی کردن چند مرحله می‌توانید ریپل‌های قفل شده خود را برداشت کنید.

دلیل قفل شدن 20 ریپل در کیف پول چیست؟

ریپل یک پروژه منحصر به فرد در دنیای ارزهای دیجیتال است و قانونی تعیین کرده که حداقل موجودی برای استفاده از این ارز ضروری باشد.

مشابه حداقل مبلغ افتتاح حساب که در بانک‌ها وجود دارد، ریپل وجود حداقل 20 واحد XRP را برای واریز اولیه و استفاده از کیف پول الزامی کرده است.

به همین دلیل پس از اینکه برای بار اول به یک کیف پول ریپل ارسال می‌کنید، تعداد 20 ارز XRP از مقدار ارسالی به حالت ذخیره در می‌آید و قابل برداشت نخواهد بود.

بنابراین در مرتبه اول اگر ارسالی شما به یک کیف پول کمتر از 20 ارز XRP باشد، کیف پول قابل استفاده نخواهد بود؛ زیرا مبلغ به حداقل لازم برای استفاده از شبکه ریپل نرسیده است.

به محض اینکه حداقل 20 ارز XRP در یک کیف پول وارد شد، کارکرد آن کیف پول مشابه سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین و … خواهد بود.

چرا کیف پول ریپل حداقل 20 توکن XRP نیاز دارد؟

این هزینه برای جلوگیری از ایجاد بی‌رویه آدرس‌های ریپل است تا آدرس‌های خالی به هدف اسپم و آدرس‌هایی که افراد به آن نیاز ندارند، ایجاد نشود.

راهکار مناسب برای برداشت ریپل قفل شده چیست؟

برای استفاده از کیف پول ریپل نیاز به حداقل 20 توکن XRP  دارید. پس در صورت نصب یک کیف پول ریپل، اولین تراکنش ارسالی شما به کیف پول باید بیش از 20 توکن XRP باشد.

کیف پول شما به طور خودکار 20 توکن XRP از مقدار ارسالی کم می‌کند.

توجه کنید که بعد از آن نیازی نیست که شما 20 ارز XRP دیگر برای انجام تراکنش پرداخت کنید.

20 واحد XRP برای هر کیف پول است، بنابراین تا جایی که می‌توانید از جابه‌جایی ریپل بین کیف پول‌های خودتان خودداری کنید تا هربار نیاز به پرداخت هزینه فعال‌سازی نداشته باشید.

آیا برداشت ریپل قفل شده امکان پذیر است؟

احتمالا بله؛ ولی ما این راهکار که در ادامه شرح داده شده را تست نکرده‌ایم. مسئولیت استفاده از این راهکار بر عهده شماست.

برای این کار باید کلید خصوصی کیف پول ریپل‌تان را بدست بیاورید. سپس با استفاده از کلید خصوصی، کیف پول‌تان را روی اپلیکیشن کیف پول ریپل با نام XUMM بازیابی کنید.

آدرس سایت این اپلیکیشن: xumm.community

اپلیکیشن XUMM که نصب کرده‌اید را باز کنید.

پسورد ورود به کیف پول را تعیین کنید. (این پسورد را باید در جای امنی نگه دارید!)

برداشت ریپل قفل شده

در مرحله بعد روی Add account بزنید.

Add account

در صفحه بعد روی گزینه Import existing account بزنید. این گزینه برای بازیابی یک کیف پول سابق است و کیف پول جدیدی ایجاد نمی‌کند.

وارد کردن

در مرحله بعد گزینه Full access را انتخاب کنید.

Full access برای این منظور است که دسترسی برای حذف اکانت ریپل خود داشته باشید.

دسترسی کامل

در قدم بعد روش بازیابی را انتخاب کنید. اگر کلمات بازیابی کیف پول ریپل خود را در اختیار دارید، باید عبارت بازیابی (Mnemonic) را انتخاب کنید.

اگر کلید خصوصی کیف پول را در اختیار دارید بایستی Family seed را انتخاب کنید.

کلمات بازیابی

در مرحله بعد کلید خصوصی را وارد کنید (یا اطلاعات متناسب با هر روشی که در مرحله قبل انتخاب کردید)

ایمپورت کلید خصوصی

پس از این‎کار کیف پول‌ شما در کیف پول XUMM ایمپورت خواهد شد.

در این مرحله باید به سایت xumm.community وارد شوید. سپس روی دکمه Sign in with Xumm را در بالای سایت کلیک کنید.

ورود با Sign in with xumm

در اپلیکیشن Xumm در گوشی موبایل‌تان، روی علامت آیکون اسکن (Qr code) که در پایین اپلیکیشن است کلیک کنید.

سپس Qr code نمایش داده شده در سایت را اسکن کنید.

در سایت xumm.community صفحه‌ تنظیمات کیف پول‌تان نمایش داده می‌شود.

به پایین صفحه بروید و گزینه Account delete را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت ریپل

حال آدرسی که قصد دارید باقیمانده XRP موجود در کیف پول تان به آن ارسال شود را وارد کنید.

هشدار نهایی دیلیت اکانت ریپل

هشدار

  •  به هیچ عنوان یک آدرس جدید ریپل وارد نکنید! در آدرس جدید مجددا 20 ریپل شما قفل خواهد شد.
  • آدرس اکسچنج‌ (کیف پول‌های امانی یا اصطلاحا Custodial) وارد نکنید زیرا احتمال از دست دادن دارایی وجود دارد.
  • فقط آدرس کیف پول‌های شخصی (اصطلاحا non-custodial ) را وارد کنید؛ کیف پولی که جدید نیست و قبلا ریپل در آن اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: کیف پول حضانتی چیست و چه تفاوتی با کیف پول غیرحضانتی دارد؟

با انتخاب دکمه Send Account Delete to XUMM درخواست دیلیت اکانت ریپل شما روی گوشی موبایل ارسال می‌شود که باید آن را تایید کنید.

با انجام مراحل فوق حساب ریپل شما حذف شده و مبلغ قفل شده به آدرسی که وارد می‌کنید ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است که ما روش اشاره شده در بالا را تست نکرده‌ایم، اگر شما از این روش برای برداشت ریپل قفل شده نتیجه گرفتید آن را در بخش نظرات بنویسید.

نکات مهم

  • اگر کمتر از 20 واحد XRP  به یک آدرس جدید ریپل که هنوز فعال نشده ارسال کنید، احتمالا تراکنش شما Fail (اصطلاحا با شکست مواجه) می‌شود.
  • اگر روی یک کیف پول جدید، کمتر از 20 توکن XRP  وجود داشته باشد، تا زمانی که مقدار ارسالی به کیف پول، به حداقل 20 واحد XRP نرسد نمی‌توانید تراکنشی را از کیف پول ریپل ارسال کنید.
  • باید مقدار ارسال‌ شده به کیف پول را به 20 توکن XRP یا بیشتر برسانید تا بتوانید از کیف پول مدنظر ارسال XRP را انجام دهید.
  • توجه داشته باشید که قانون قفل شدن 20 ریپل در صرافی‌هایی مانند بایننس، کوکوین، کوین بیس و … وجود ندارد و تنها مختص به این نوع از کیف پول‌هاست:
  1. کیف پول‌های شخصی (کیف پول‌های نرم‌افزاری موبایل و دسکتاپ مانند تراست والت، کوینومی، جکس و…)
  2. کیف پول‌های سخت‌افزاری (لجر، کول‌والت و…)
  3. کیف پول‌های کاغذی
  4. برخی از کیف پول‌های تحت وب (که امنیت و اطمینان به مراتب کمتری از کیف پول‌های نرم‌افزاری دارند)
  • چنانچه قصد برداشت ریپل قفل شده از یک کیف پول به کیف پول دیگری را داشته باشید، موضوع کسر شدن 20 ریپل بستگی به کیف پول مقصد دارد.
  • اگر کیف پول مقصد به تازگی ایجاد شده، طبق قانون شبکه ریپل هزینه 20 توکن XRP  در تراکنش اول به کیف پول، از مقدار ارسالی کسر می‌شود. ولی اگر کیف پول مقصد، یک صرافی مانند بایننس باشد، 20 واحد XRP  از شما کسر نمی‌شود و فقط  باید کارمزد تراکنش را پرداخت کنید.
  • به شما توصیه می‌کنیم مقادیر کم ریپل که ارزش پرداخت هزینه 20 توکنXRP  برای فعالسازی کیف پول را ندارند، خریداری نکنید؛ مگر اینکه هدف‌تان نگهداری آن در صرافی باشد.
  • مبالغ کمتر از 20 ریپل را به هیچ کیف پول نرم‌افزاری که به تازگی ایجاد کرده‌اید، انتقال ندهید.

سوالات متداول

دلیل قفل شدن 20 ریپل در کیف پول چیست؟

ریپل وجود حداقل 20 واحد XRP را برای واریز اولیه و استفاده از کیف پول الزامی کرده است. به همین دلیل پس از اینکه برای بار اول به یک کیف پول ریپل ارسال می‌کنید، تعداد 20 ارز XRP از مقدار ارسالی به حالت ذخیره در می‌آید و قابل برداشت نخواهد بود. بنابراین در مرتبه اول اگر ارسالی شما به یک کیف پول کمتر از 20 ارز XRP باشد، کیف پول قابل استفاده نخواهد بود؛ زیرا مبلغ به حداقل لازم برای استفاده از شبکه ریپل نرسیده است.

چرا کیف پول ریپل حداقل 20 توکن XRP  نیاز دارد؟

این هزینه برای جلوگیری از ایجاد بی‌رویه آدرس‌های ریپل است تا آدرس‌های خالی به هدف اسپم و آدرس‌هایی که افراد به آن نیاز ندارند ایجاد نشود.

آیا با ارسال ریپل از کیف پول شخصی به صرافی‌ها، باز هم 20 ریپل در کیف پول صرافی قفل می‌شود؟

توجه داشته باشید که قانون قفل شدن 20 ریپل در صرافی‌هایی مانند بایننس، کوکوین، کوین بیس و … وجود ندارد و تنها مختص به کیف پول‌های شخصی، کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول‌های کاغذی و برخی از کیف پول‌های تحت وب است.

در برداشت ریپل قفل شده از یک کیف پول به کیف پول دیگر، باز هم ریپل قفل می‌شود؟

این موضوع بستگی به کیف پول مقصد دارد. اگر کیف پول مقصد به تازگی ایجاد شده، طبق قانون شبکه ریپل هزینه 20 توکن XRP در تراکنش اول به کیف پول، از مقدار ارسالی کسر می‌شود. ولی اگر کیف پول مقصد، یک صرافی مانند بایننس باشد، 20 واحد XRP از شما کسر نمی‌شود و فقط باید کارمزد تراکنش را پرداخت کنید.

سخن پایانی

همانطور که اشاره کردیم؛ ریپل یک پروژه منحصر به فرد در دنیای کریپتو است و از همان ابتدا قانونی تعیین کرد که حداقل موجودی برای استفاده از این ارز ضروری باشد.

در واقع ریپل وجود حداقل 20 توکن XRP را برای واریز اولیه و استفاده از کیف پول الزامی کرده است.

به همین دلیل بعد از ارسال اولیه ریپل به یک کیف پول، تعداد 20 توکن XRP از مقدار ارسالی به حالت ذخیره در می‌آید و قابل برداشت نخواهد بود.

در این مقاله، روشی جهت برداشت ریپل قفل شده ارائه کردیم که امیدواریم این روش برای شما مفید باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال ریپل (XRP)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

179 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ali

سلام آیا صرافی ایرانی هم هست که از این روش استفاده کنم و انتقال بدم به آدر کیف ریپل صرافی ؟

رضا

سلام ممنون من انجامش دادم انجام شد ریپل بلوکه شدرو انتقال داد. مرسی

Behzad

سلام،xrp من درون کیف پول کوینومی است،که با پشتیبانی تماس گرفتم و انها گفتند که باید از xummبرای انتقال استفاده کنم مانند چیزی که شما گفتید،ولی چون من تاحالا این کار را انجام ندادم و سرمایه چند ماه کارکرد من است،ممنون میشم کمک کنید تا بتونم داراییمو برگردونم‌

طاها

سلام من حدود ۱۵۰ تا ریپل تو نوبیتکس داشتم.. اونو منتقل کردم به تراست ولت.. ولی الان بعد از دو ساعت همچنان هیچی به تراست منتقل نشده.. نکنه چون آی پی ایرانی بودم یا مبدا نوبیتکس بوده پولمو خوردن؟

مهدی

داداش دمت گرم از سال ۹۹ تو کیف کوینومی گیرکرده بد الان ازاد شد ممنون

محمد

میشه یه راهنمایی به من بکنید؟
من اپلیکیشن زوم رو رو گوشی نصی کردم و کیف پولی که قفل بود رو روی این اپلیکیشن ایمپورت کردم، ولی زمانی که میخوام به سایت زوم از طریق QRcodeوصل بشم صفحه ای جدید باز میشه که باز از من درخواست ساخت اکانت میکنه و کیف پولی که ایمپورت کردم رو روی سایت زوم بالا نمیاره و نشون نمیده،.!

sepehr

سلام ببخشید من اولین تریدی که کردم ۱۰ تا از ریپل هامو در حساب قفل کرد و نمی ذاشت برداشت کنم الان میخوام دوباره خرید کنم ۱۰ تا دیگه نگه میداره تا بیست بشه یا همین ده تا میمونه و از سرمایه من کم نمیکنه؟(۳۱ تا خریدم اول ۲۱ اومد تو حسابم و ده تارو رزرو نگه داشت . منظورم اینکه الان اگه دوباره خرید بزنم ده دیگه هم نگه میداره یا نه؟)

نصرت

سلام من میخام انتقال بدم میزنه account not fund دلیلش چیه

ابوالفضل

سلام من هر کاری میکنم نمیشه
وقتی برنامه رو وصل میکنم به سایت میگه اکانت اکتیو نیست اصلا
و اصلا تعداد ریپل های منو 0 نشون میده
راه دیگه ای نداره
واقعا زور داره به خاطر یه کم سولو 12 تا ریپل بمونه توی والت واقعا زور داره
اگه راهی هست دوستان بگید به خدا ترکیدیم

علی

سلام خسته نباشید من 40تا ریپل به تراست والت انتقال دادم حالا ۲۰ تا شو بهم داد ولی این ۲۰ تا رو نمیتونم برداشت کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

علی

سلام ممنون ۲۰ریپل هم روبه صرافی انتقال دادم وفروختم

احمد

سلام
به منظور یادگیریقید مبلغ یک ميليون تومان را زدم و مرتبا با ارزهای و صرافی ها و کیف پولها ور می فتم تا به ریپل رسیدم که دیگر حدود چهارصد و بیست تومن برایم باقی مانده بود.
من ۱۸ریپل به تراست ولت منتقل کردم و بعد از چند روز همان ۱۸ ریپل را به متاماسک انتقال دادم وقتی میخواستم از متاماسک برداشت کنم قفل شده بود و برای دانستن علت در گوگل سرچ کردم و به این مقاله راهنمایی شدم، چرا تراست ولت ۱۸ ریپل را به متاماسک منتقل کرد و کارمزد کمی ازbnb کم کرد؟
حالا پشیمانم کمک کنید بتوانم از متاماسک خارجش کنم.
ممنون

مسعود

سلام وقت بخیر…اقا ایمپورت کردن یعنی ادرس recive تراست ولت رو درxmmایمپورت کنیم…گیجم کرد انقد این اعداد و ارقامو وارد کردم بخدا

رضا یوسفی

سلام روزتون بخیر. من تمام مراحل را انجام دادم . بعد از وارد کردن آدرس و تگ کیف پول مقصد یک تگ دیگه از من میخواد که نمیدونم باید تگ کیف پول قبلی را وارد کنم یا تگ کیف پولی که قصد دارم ریپل را به آن واریز کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

سعید

سلام خسته نباشین من ارز ریپل ک باید ۱۰ عدد در تراست ولت بمونه فروش زدم‌ و کل موجودیمو فروختم ۱عدد الاتن تو کیف پولم هست ی ۱روزی روی حالت pendig بود ک متوجه شدم ۱۰تا باید موجودیم مونده باشه باز خرید کردم ۱۰ عدد بازم روی همون حالته چطور خوبه مشکلمو حل کنم‌ راهنمایی کنید ممنون

Shahed

سلام
دوتا ارور میاد موقع انتقال
Can not queue at this time: queue is full.
و
Held until escalated fee drops.
لطفا راهنمایی کنید

Ali

سلام حالتون خوبه
من کلید خصوصی خودم داخل برنامه XUMM میزنم error میده چند بار هم چک کردم به نظرتون مشکل از کجاست؟
ممنون میشم پاسخ بدین

بهنام

عالی بود.الان دیگه ده تا تو کیف پول میمونه که با این روش من هشت تاشو منتقل کردم به بایننس.ولی به نظر کیف پولتون خالی باشه این کارا رو انجام بدید امنتیتش بیشتره

میلاد

بابت آموزشتون ممنونم،
قبل از اینکه این پست رو انتشار بدید تو گوگل سرچ کرده بودم ولی چیزی پیدا نکرده بودم تا اینکه دوباره امروز سرچ کردم.
متشکرم من تونستم 18 تا ریپل از 20 تا ریپل رو برگردونم

ارش

سلام
از چه کیف پولی؟

علی

سلام.ممنون بابت مطالبتون. یه مشکلی که هست این آدرس صرافی های ایرانی رو قبول نمیکنه که. اگه صرافی خارجی حساب باز کنی چطور منتقلش کنیم به حساب ریالی مون؟ چیکار باید کرد؟

پریسا

سلام
من از کیف پول تراست والت استفاده میکنم و تعداد ۲۱۴ عدد ریپل داخل کیف پولم داشتم …ولی یک ماه پیش ب صورت ناگهانی مقدار ریپل صفر و اکانت ریپل من غیر فعال شده …و این پیام تو صفحه نمایش داده شد که برای فعال سازی اکانت مقدار بیست عدد ریدل واریز کنید …من ۲۱ عدد ریپل ریختم منتها هنوز اکانتم فعال نشده و همون پیام قبلی تو صفحه هست …ممنون میشم راهنمایی کنید

افشار

خیلی ممنون ریپل ها برگشت👍

یاسر

چگونه برگشت منم همینجور شدم .ریپل هم انتقال دادم بیست تا

رهام

دمت گرم.. 18تاش اومد به حسابم👍👍👍👍

فرزان

سلام وقت بخیر.
آیا اطلاع دارید تراست والت چند ریپل رو در واریز اول نگهداری میکنه؟ چون جدیدا نوشته ده ریپل بابت فعال سازی نگه میداره، اما ازمن قبلا 20 ریپل برداشت کرده، اون ده ریپل اختلاف الان کجاست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

آزش

سلام من این کارو حدود سه هفته پیش انجام دادم از کیف پولم رفته اما تو حساب نوبیتکسم هم نیومد مقصد آدرس کیف پول نوبیتکس رو وارد کردم اون memo هم وارد کردم تایید تراکنش داده اما تو حساب نوبیتکسم نیومد پیگیری کردم میگن باید txid باشه هر کار کردم ندیدمش فکر کنم کلا سوخت شد بنظرم فقط به صرافیهای خارجی بفرستین. فرستادم برا دوستانی که میخوان اینکارو کنن مشکل من تکرار نشه باشون

نگین

سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعات مفیدتون
من همه این کارها رو کردم ولی در اخر بهم گفته که حسابم اکتیو نیست. چیکار میشه کرد؟

امیر

کار کرد ، فقط مرسی

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
179
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx