بهترین کیف پول‌های ریپل (معرفی 9 مورد)

کیف پول‌های ریپل

در این مقاله قصد داریم ۹ مورد از بهترین کیف پول‌های ریپل در انواع مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به شما معرفی کنیم.

ریپل چیست؟

ریپل یک شبکه پرداخت دیجیتالی مبتنی بر بلاک‌چین با رمزارز بومی ریپل (XRP) است که عمدتاً بر ارائه خدمات صنعت مالی تمرکز دارد. ریپل در سال 2012 و توسط شرکت اپن‌کوین (OpenCoin) ایجاد شد.

بلاک‌چین ریپل برای انجام سریع و ارزان تراکنش‌های بین‌المللی شکل گرفت و در حال حاضر، توسط بیش از 200 بانک و موسسه مالی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

عناوین مطلب:

درحالی که اکثر بلاک‌چین‌ها از الگوریتم اجماع اثبات کار (POW)، اثبات سهام (POS) و سایر پروتکل‌های اجماع مشابه استفاده می‌کنند، پروتکل ریپل حلقه‌ای از سرورهای متعلق به بانک‌ها را برای تأیید تراکنش‌ها به کار می‌گیرد. این امر باعث می‌شود تراکنش‌های بلاک‌چین ریپل بسیار سریع (در کسری از ثانیه) و با کارمزد تراکنش بسیار اندک انجام شوند. تمام کوین‌های ریپل «پیش‌استخراج‌» (premine) شده‌اند.

ریپل برای اولین بار در 4 اوت 2013 (13 مرداد 92) در صرافی‌ها معامله شد و از آن زمان تاکنون، تقریباً همیشه در بین 10 کوین برتر از نظر ارزش بازار جا داشته است.

محبوب‌ترین مرورگرهای ریپل XRPSCAN و Bithomp هستند که می‌توانند به شما در پیگیری تراکنش‌هایی که با کیف پول‌ها انجام می‌دهید، کمک کنند.

در ادامه با چند مورد از برترین کیف پول‌های ریپل آشنا خواهیم شد. اما پیش از آن باید به نکته‌ای اشاره کنیم که مقدمه استفاده از هر کیف پولی است:

هرگز ریپل را در صرافیها یا کیف‌های امانی ذخیره نکنید.

کیف پول اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز امانی (custodial) است. کیف پول‌های امانی مهم‌ترین راه دسترسی شما به کیف پولتان، یعنی کلیدهای خصوصی را به شما نمی‌دهند.

اگر کلید خصوصی کیف پولتان را در اختیار نداشته باشید، صاحب کوین‌های خودتان هم نخواهید بود.

حتماً مطمئن شوید که از کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری‌ای استفاده می‌کنید که غیرامانی (non-custodial) هستند و کلیدهای خصوصی کیف پولتان را در قالب عبارت بازیابی (mnemonic phrase) به شما ارائه می‌کنند. با استفاده از عبارت بازیابی می‌توانید در هر زمانی که مایل هستید، به کیف پولتان دسترسی داشته باشید و آن را بازیابی کنید.

کیف پول صرافی‌ها اغلب مستعد مسدودشدن یا هک‌شدن هستند و نگهداری ریپل یا هر ارز دیجیتال دیگری در کیف پول‌های امانی (مثل کیف پول صرافی‌ها) به این معناست که شما عملاً هیچ کنترلی روی دارایی‌های خود ندارید!  

در ادامه، 9 مورد از بهترین کیف پول‌های ریپل در سال 2021 را بررسی می‌کنیم.

برترین کیف پول‌های ریپل در سال 2021

ریپل یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود و طی این سال‌ها کیف پول‌های ریپل خدمات مختلفی برای کاربران خود در نظر گرفته‌اند.  

ایمن‌ترین روش نگهداری و مدیریت دارایی‌های ریپل استفاده از کیف پول سخت‌افزاری است. تقریباً تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری از ریپل پشتیبانی می‌کنند، اما ما فقط به چند مورد از این دستگاه‌های ایمن اشاره می‌کنیم و سپس، تعدادی از کیف پول‌های نرم‌افزاری برای کار با ریپل را معرفی خواهیم کرد.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

ledgerلجر نانو ایکس یکی از بهترین، محبوب‌ترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار است. از این کیف پول‌ می‌توانید روی دستگاه‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS استفاده کنید. همچنین، با استفاده از نرم‌افزار مخصوص لجر به‌نام لجرلایو (Ledger Live) اتصال به این کیف پول از طریق USB یا بلوتوث نیز امکان‌پذیر است.

شرکت لجر ابتدا کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) را در سال 2016 منتشر کرد. لجر نانو ایکس را که در سال 2019 عرضه شد، سعی کرده است تمامی ویژگی‌های مثبت لجر نانو اس را حفظ و معایب آن را رفع کند.

لجر نانو ایکس از بیش از 37 کوین و بیش از 1000 توکن پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از بعضی از این کوین‌ها و توکن‌های روی کیف پول لجر به کیف پول نرم‌افزاری دیگری احتیاج دارید. اما برای استفاده از ریپل به‌طور مستقیم می‌توانید حساب ریپل خود را روی اپلیکیشن لجرلایو ایجاد کنید.

برای ارسال ریپل باید تراکنش را با استفاده از کلید خصوصی در دستگاه سخت افزاری خود تأیید کنید و برای دریافت ریپل از آدرس (کلید عمومی) مخصوص ریپل در دستگاه استفاده می‌کنید.

مزیت کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر این است که کلید خصوصی شما داخل دستگاه می‌ماند و هرگز از آن خارج نمی‌شود؛ این ویژگی امنیت کیف پول را تا حد زیادی ارتقاء می‌دهد.

علاوه بر این، لجر نانو به شما اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال بخرید، معامله کنید، بفروشید، وام بدهید و معاوضه کنید.

برای خرید این کیف پول سخت‌افزاری در ایران باید اندکی بیشتر از ۶,۰۰۰,۰۰۰ هزینه پرداخت کنید.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی (Trezor Model T)

trezorترزور مدل تی که در سال 2018 عرضه شد، یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری عالی و قابل‌اعتماد است که میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان دارد. این کیف پول نسل دوم سخت‌افزارهای شرکت ترزور است؛ اولین کیف پول سخت‌افزاری ترزور که امروزه با نام ترزور وان شناخته می‌شود در سال 2014 روانه بازار شد.

ترزور مدل تی از بیش از 1300 کوین و توکن از جمله ریپل پشتیبانی می‌کند. صفحه لمسی و رنگی ترزور مدل تی یکی دیگر از مزایای این سخت‌افزار است که می‌تواند تجربه کاربری مطلوبی ایجاد کند.

سایر ویژگی‌های امنیتی این کیف پول مانند پین‌کد و ریکاوری دستگاه نیز آن را برای ذخیره و نگهداری مبالغ زیاد ریپل مناسب می‌کند.

ترزور مدل تی از ویندوز، لینوکس، مک و اندروید پشتیبانی می‌کند؛ اما هنوز با دستگاه‌های iOS تعامل‌پذیر نیست.

با استفاده از نرم‌افزار ویژه ترزور مدل تی به‌نام ترزورسوت (Trezor Suite) می‌توانید روی وب یا دسک‌تاپ، کار خود را با این کیف پول سخت‌افزاری آغاز کنید.

فقط کافی است حساب ریپل خود را اضافه کنید و به‌طور مستقیم با استفاده از ترزورسوت ریپل دریافت، پرداخت یا معامله کنید.

برای دریافت ریپل نیز فقط باید آدرس عمومی ریپل یا کد QR را برای فرستنده ارسال کنید.

برای انجام معاملات ریپل با استفاده از ترزور مدل تی به اپلیکیشن شخص ثالث احتیاج ندارید. اما، لازم به ذکر است که مانند دستگاه لجر، می‌توانید ترزور مدل تی را نیز به برخی کیف پول‌های نرم‌افزاری مشهور متصل کنید.

در حال حاضر، کیف پول سخت‌افزاری ترزور مدل تی با قیمتی بیش از ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان در بازار ایران معامله می‌شود.  

کیف پول سخت‌افزاری سیف‌پل (SafePal)

safepalکیف پول سخت‌افزاری سیف‌پل یکی از جدیدترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که به‌سرعت توانست جایگاه خود را در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کند.

صفحه نمایش بزرگ و رنگی و همچنین قابلیت اسکن کدهای QR کار با این کیف پول را بسیار راحت می‌کند.

این دستگاه از وایفای، بلوتوث، USB و NFC استفاده نمی‌کند و این امر با مسدودکردن هرگونه نفوذ در شبکه، امنیت بیشتری برای دارایی‌های دستگاه سیف‌پل فراهم می‌کند.

سیف پل ویژگی خودنابودگری برای پاک‌کردن داده‌های حساس کاربران نیز ارائه می‌دهد که در صورت دزدیده‌شدن یا احتمال سوءاستفاده از دستگاه می‌تواند به حفظ دارایی‌ها کمک کند. البته در صورت نیاز به پاک‌کردن داده‌های کیف پول، با داشتن عبارت بازیابی می‌توانید کیف پول خود را روی دستگاه‌های دیگر بازیابی کنید.

کیف پول سیف پل اس وان (SafePal S1) با سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل‌تعامل است و فقط کافی است اپلیکیشن موردنیاز را از فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل‌ها دانلود کنید.

این کیف پول از بیش از 20 بلاک‌چین و بیش از 10,000 توکن از جمله ریپل پشتیبانی می‌کند. با استفاده از کیف پول ریپل می‌توانید دارایی‌های خود را با سایر دارایی‌ها مبادله کنید.

در حال حاضر، این کیف پول با قیمت ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

کیف پول دسک‌تاپ و موبایل اکسودوس (Exodus)

blankاکسودوس یک کیف پول چندارزی با پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS است. بنابراین، می‌توانید از این کیف پول نرم‌افزاری روی دستگاه‌های رایانه و موبایل خود استفاده کنید.

اکسودوس برای بیش از 100 رمزارز از جمله ریپل کیف پول ایجاد می‌کند.

در بخش کیف پول ریپل اکسودوس، می‌توانید علاوه بر ارسال، دریافت و معامله این ارز دیجیتال، وضعیت فعلی قیمت و تاریخچه قیمت ریپل را نیز مشاهده کنید. امکان خرید و مبادله ریپل با سایر دارایی‌ها نیز در این کیف پول امکان‌پذیر است.

همچنین، نسخه دسک‌تاپ اکسودوس می‌تواند از طریق ترزور بریج (Trezor bridge) با کیف پول سخت افزاری ترزور تعامل داشته باشد.

کیف پول موبایلی و دسک‌تاپ اتمیک (Atomic)

atomicکیف پول اتمیک نیز مانند کیف پول اکسودوس یکی از قدیمی‌ترین و قابل‌اعتماد‌ترین کیف پول‌های چندارزی است. این کیف پول روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، اندروید، iOS و حتی سیستم‌عامل‌های کمترشناخته‌شده مانند اوبونتو (Ubuntu)، فدورا (Fedora) و دبیان (Debian) نصب می‌شود.

کیف پول اتمیک از بیش از 300 کوین و توکن از جمله ریپل پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این کیف پول ریپل را با سایر رمزارزها مبادله کنید.

کیف پول نرم‌افزاری گواردا (Guarda)

guardaاین کیف پول چندارزی محبوب در نسخه‌های متنوع دسک‌تاپ، موبایل، افزونه مرورگر و وب در دسترس است و می‌توانید برای انجام تراکنش‌های سریع با کارمزد مناسب از آن استفاده کنید.

با کیف پول گواردا می‌توانید ریپل ارسال، دریافت و ذخیره کنید و همچنین، آن را خریداری و مبادله کنید. صرافی‌ درون‌ساخته این کیف پول نیز عملکرد سریعی دارد.

کیف پول موبایلی بی‌آردی (BRD)

brdکیف پول بی‌آردی با رابط کاربری ساده و شفاف خود به شهرت قابل‌قبولی در میان کاربران رمزارزها دست یافته است و تاکنون باگ خاصی از این کیف پول گزارش نشده است.

این کیف پول از پلتفرم‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند؛ نظرات و رتبه‌بندی مثبت مربوط به آن را می‌توانید در فروشگاه‌های مجازی اپلیکیشن موبایل مشاهده کنید.

علاوه بر مدیریت ریپل از طریق کیف پول بی‌آردی، می‌توانید از طریق آن قیمت فعلی، ارزش بازار و حجم معاملات 24 ساعته ریپل را نیز چک کنید. در این کیف پول، امکان مبادله ریپل با سایر دارایی‌های دیجیتال نیز فراهم شده است.

کیف پول دسک‌تاپ و موبایلی کوینومی (Coinomi)

coinomiاز کیف پول کوینومی هم می‌توانید روی سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید و iOS استفاده کنید.

این کیف پول از بیش از 1,800 توکن و ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. همچنین، علاوه بر مدیریت دارایی ریپل خود، می‌توانید از سه سرویس ارائه‌دهنده مختلف این ارز دیجیتال را خریداری کنید.

کوینومی مرورگر یکپارچه اپلیکیشن غیرمتمرکز و گزینه والت کانکت (WalletConnect ) نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. والت کانکت پروتکلی متن‌باز برای اتصال اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به کیف پول‌های موبایلی با اسکن کد QR است.

کیف پول موبایلی تراست والت (Trust Wallet)

trust walletتراست والت یک کیف پول رمزارز بسیار محبوب بین کاربران دیفای و زنجیره هوشمند بایننس است. با این حال، ویژگی‌های کارآمد زیادی نیز برای مدیریت ریپل در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین با استفاده از تراست والت می‌توانید از توکن‌های ریپل ERC20 یا ریپل BEP20 روی بلاک‌چین بایننس یا اتریوم استفاده کنید. علاوه بر این، مرورگر دیفای این کیف پول به شما اجازه می‌دهد با پروتکل‌های متعدد دیفای روی بلاک‌چین‌های مختلف تعامل داشته باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال ریپل (XRP)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx