توکن BETH چیست؟

توکن BETH

توکن بِث (BETH) نسخه‌ای توکنیزه‌شده از میزان اتریومی است که در بایننس سهام‌گذاری (به انگلیسی Stake) می‌شود.

استفاده از توکن BETH روشی ساده برای مشارکت در سهام‌گذاری زنجیره بیکن (Beacon Chain) اتریوم 2.0 است.

با نگهداری توکن‌های بث، می‌توانید از پاداش دریافت‌شده از سوی نود سهام‌گذاری اتریوم 2.0 بایننس برخوردار شوید.

عناوین مطلب:

اما، این تنها کاری نیست که با داشتن بث می‌توانید انجام دهید؛ درواقع، به چندین روش دیگر در پلتفرم بایننس و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) نیز می‌توانید دارایی توکن BETH خود را به کار بگیرید.

راه‌اندازی زنجیره بیکن در دسامبر سال 2020 (آذر 99) گام آغازین مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها در جهت پیاده‌سازی اتریوم 2.0 است که با هدف بهبود مقیاس‌پذیری انجام می‌شود. به عنوان بخشی از مرحله صفر برنامه پیاده‌سازی اتریوم 2.0، کاربران می‌توانند سهام‌گذاری خود را در زنجیره جدید شروع کنند.

در این بین، توکن بث به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید هر زمان که مایل هستید اتریوم برداشت کنید و در عین حال، از رقابت سهام‌گذاری نیز جا نمانید.

توکن BETH چیست و چه ارزشی دارد؟

توکن BETH نسخه‌ای توکنیزه‌شده از اترهای سهام‌گذاری‌شده در پلتفرم بایننس است.

هر بث نمایان‌گر 1 اتر سهام‌گذاری شده است. اگرچه اتریوم در حال حاضر براساس الگوریتم اثبات کار (PoW) مدیریت می‌شود، اما این الگوریتم به‌زودی جای خود را به‌تمامی به الگوریتم اثبات سهام (PoS) خواهد داد.

به‌دلیل پیچیدگی مربوط به به‌روزرسانی، انتقال اثبات کار به اثبات سهام در چندین مرحله انجام می‌شود. اولین گام این انتقال، راه‌اندازی چیزی بود که اکنون تحت عنوان زنجیره بیکن شناخته می‌شود. زنجیره بیکن درواقع هسته مرکزی اتریوم 2.0 را پس از پیاده‌سازیِ کامل شکل خواهد داد. زنجیره بیکن هم‌اکنون در حال اجرا است و فعلاً بیش از 4 میلیون اتر برای تأمین امنیت به این زنجیره پیوسته‌اند.

قرارداد سپرده‌گذاری برای زنجیره بیکن فقط یک‌طرفه کار می‌کند؛ یعنی کاربران می‌توانند پول واریز کنند، اما تا زمان راه‌اندازی کامل اتریوم 2.0 – که ممکن است سال‌ها طول بکشد – نمی‌توانند سرمایه خود را برداشت کنند. علاوه بر این، کمترین میزان سپرده‌گذاری 32 واحد اتر است.

تاکنون، اترهای موجود در زنجیره بیکن سود قابل‌توجهی برای دارندگان خود به ارمغان آورده‌اند. اما، اگر شما مالک 32 اتر نیستید یا قصد ندارید این میزان اتر را چندین سال قفل کنید، می‌توانید به یکی از چندین استخر سهام‌گذاری اتریوم 2.0 بپیوندید. یکی از این استخرهای سهام‌گذاری توسط پلتفرم بایننس ارائه می‌شود.

در این استخر، می‌توانید کوین اتریوم خود را با نسبت یک‌به‌یک به توکن BETH تبدیل کرده و پاداش سهام‌گذاری را در قالب توکن BETH دریافت کنید. با این حال، اگر هنوز قصد داشته باشید از دارایی اتریوم خود در جای دیگری استفاده کنید، بایننس بازاری برای تبدیل BETH به ETH در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید در آن توکن‌های بث خود را به مجدداً به اتر تبدیل کنید.

نحوه استفاده از توکن BETH

از طریق چند روش مختلف می‌توانید از توکن BETH استفاده کنید.

ساده‌ترین روش برای بهره‌مندی از توکن بث، نگهداری آن روی پلتفرم بایننس و برخورداری از پاداش سهام‌گذاری است. علاوه بر این، می‌توانید موجودی بث خود را به زنجیره هوشمند بایننس انتقال دهید و از آن در اپلیکیشن‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بهره بگیرید. در ادامه، نگاهی به کاربردهای مختلف خواهیم داشت.

توکن BETH در لانچ پول بایننس

اگر موجودی بث خود را در بایننس نگه دارید، می‌توانید از آن برای کسب پاداش اضافی استفاده کنید.

به‌عنوان مثال، پروژه‌های لانچ پول (Launchpool) گاهی از بث به‌عنوان یکی از کوین‌های موجود برای واریز سرمایه استفاده می‌کنند. فقط کافی است توکن بث خود را در لانچ پول قفل کنید و یک توکن تازه‌راه‌اندازی‌شده دریافت کنید که بتواند از سوی صرافی بایننس نقدینگی فوری دریافت کند.

1 5

توکن BETH در لیکوئید سواپ بایننس

همچنین، می‌توانید از توکن BETH در لیکوئید سواپ بایننس استفاده کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید با تأمین نقدینگی در استخر نقدینگی اتریوم/بث پاداش کسب کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید اتریوم، بث یا هر دو توکن را به استخر نقدینگی اضافه کنید. البته، اگر تأمین‌کننده نقدینگی هر دو توکن باشید، نیازی به پرداخت کارمزد نخواهید داشت.

2 4

توکن BETH در پروتکل‌های وام‌دهی

گزینه دیگر سپرده‌گذاری بث در بازار پولی همچون ونوس (Venus) و کسب بهره وام یا استفاده از آن به‌عنوان وثیقه برای گرفتن وام‌های دیگر است.

توکن BETH در پنکیک سواپ

همچنین، می‌توانید نقدینگی جفت‌ارز بث/اتریوم را در پلتفرم پنکیک سواپ (PancakeSwap) تأمین کنید و توکن کِیک (CAKE) به‌عنوان پاداش دریافت کنید. توجه داشته باشید که پنکیک سواپ مشابه با یونی سواپ (Uniswap) کار می‌کند و برای تأمین میزانی مساوی از این دو توکن، باید نسخه توکنیزه اتر روی زنجیره هوشمند بایننس را در اختیار داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای تأمین نقدینگی در این استخر این است که با توجه به برابر بودن تقریبی قیمت توکن‌های بث و اتریوم، سرمایه شما در تراکنش‌های استخر پنکیک سواپ کمتر از سایر استخرها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

در مجموع، به‌علت پایین‌بودن نوسانات نسبی بین بث و اتریوم – در مقایسه با جفت‌ارزهایی همچون اتریوم و دلار بایننس (BUSD) – این استخر ریسک کمتری از نظر ازدست‌دادن غیرمستقیم سرمایه دارد. به‌عبارت دیگر، قیمت اتریوم و بث معمولاً باید در محدوده قیمتی اندکی باقی بماند، بنابراین میزان احتمال ضرر به‌هنگام برداشت سرمایه ناچیز خواهد بود.

توکن BETH در جمع‌کننده‌های سود

در نهایت، شما می‌توانید از بث در یکی از جمع‌کننده‌های سود (yield aggregator) در زنجیره هوشمند بایننس نیز بهره ببرید.

در این روش، شما سرمایه بث خود را واریز می‌کنید و پروتکل جمع‌کننده‌ سود به‌شکلی خودکار سعی می‌کند بهترین فرصت‌های کسب سود را برای شما پیدا کند. پلتفرم‌های بیفی (Beefy) و اوتوفارم (Autofarm) دو نمونه از پلتفرم‌های جمع‌کننده‌های سود هستند که از بث پشتیبانی می‌کنند.

3 4

آیا ارزش بِث بیشتر از ارزش اتریوم است؟

اگر در پلتفرم بایننس به بازار بث/اتریوم رجوع کنید، خواهید دید که بث و اتریوم با نسبت یک‌به‌یک معامله نمی‌شوند، اگرچه هر بث نمایان‌گر 1 اتریوم سهام‌گذاری‌شده است.

درواقع، این دو توکن دارایی مشابه نیستند. میزان قیمت مبادله بث و اتریوم کاملاً به بازار بستگی دارد. به یاد داشته باشید که بث یک نسخه توکنیزه‌شده از اترهای سهام‌گذاری‌شده است.

به این ترتیب، بث ویژگی‌های متفاوتی نسبت به اتریوم دارد. اگر بث با قیمت متفاوتی نسبت به اتریوم معامله شود، به این معنی است که بازار، این ویژگی‌ها را متمایز از اتریوم قیمت‌گذاری می‌کند. در حال حاضر، بث را نمی‌توان به‌جای اتریوم بازخرید کرد، زیرا انعطاف‌پذیری کمتری نسبت به اتریوم دارد. در عین حال، توکن BETH به مالک خود پاداش سهام‌گذاری ارائه‌ می‌دهد.

سخن پایانی

توکن BETH نسخه توکنیزه‌شده‌ای از اتریوم‌های سهام‌گذاری‌شده در پلتفرم بایننس است.

با توکن بِث، شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد نیازهای فنی راه‌اندازی و نگهداری یک نود سهام‌گذاری در اتریوم 2.0، از سهام‌گذاری در نسخه جدید این پلتفرم سود کسب کنید. علاوه بر این، چندین روش مختلف برای کسب سود با استفاده از اپلیکیشن‌های  امور مالی غیرمتمرکز در زنجیره هوشمند بایننس وجود دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx