بهترین کیف پول تتر برای ایرانی‌ها؛ 5 ولت برتر

کیف پول تتر

تتر (Tether) استیبل‌کوینی است که ارزشی بسیار نزدیک به دلار دارد به‌همین‌دلیل با نام دلار دیجیتال شناخته می‌شود. در کشور ما نیز این کریپتو به دلیل ارزش بالای دلار آمریکا از محبوبیت خاصی برخوردار است.

بسیاری از هموطنان ترجیح می‌دهند به‌جای خرید دلار کاغذی که دردسرهای خاص خود را دارد، تتر بخرند و از آن برای کاربردهای مختلفی مثل ترید یا هولد کردن استفاده کنند.

در ادامه این مقاله به بررسی بهترین گزینه‌ها برای کیف پول تتر که ایرانیان بدون توجه به تحریم‌های اقتصادی می‌توانند استفاده کنند می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

لیست بهترین کیف پول‌های تتر

لیست کیف پول‌هایی که ایرانیان می‌توانند برای ذخیره تتر استفاده کنند، لیست کوتاهی نیست.

والت‌های مختلفی بعنوان کیف پول تتر در دسترس هستند که می‌توانند روی دستگاه‌های مختلفی نصب شوند، سطح امنیت و نحوه کاربری مختلفی دارند و برای هدف‌های گوناگونی به کار گرفته می‌شوند.

در ادامه به چند مورد از ولت‌هایی که با عنوان بهترین کیف پول تتر شناخته می‌شوند اشاره کرده و به توضیح هر کدام می‌پردازیم:

  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • متامسک (Metamask)
  • اکسودوس (Exodus)
  • ترزور (Trezor)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)

1. تراست والت (Trust Wallet)

تراست والت، کیف پول رسمی و غیرمتمرکز بلاک‌چین بایننس بوده که نرم‌افزاری، رایگان و غیرحضانتی است.

این ولت رابط کاربری ساده‌ای دارد که کار با آن را برای تازه‌کاران هم راحت کرده است. همچنین تراست ولت برای بیش از 65 ارز دیجیتال مختلف شامل بیتکوین، آلت‌کوین و NFT ها استفاده می‌شود.

علاوه بر آن این کیف پول زمانی که روی زنجیره اتریوم و بایننس باشد به کاربر خود امکان بررسی و مرور برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) را می‌دهد.

جالب است بدانید که کاربران هنگام کار با این ولت، فقط زمان انجام تراکنش باید کارمزد بپردازند که آن هم مربوط به بلاک‌چین است نه خود کیف پول.

هولد کردن USDT در این کیف پول تتر کارمزدی ندارد. این مورد باعث شده تراست والت تبدیل به کیف پول مناسبی برای هولدرهای کریپتو شود.

علاوه‌براین، تراست والت یک ویژگی درونی برای سپرده‌گذاری کریپتو و کسب پاداش دارد. کاربران می‌توانند برخی از ارزهای دیجیتال نظیر بایننس را در بلاک‌چین مورد نظر خود سپرده‌گذاری کنند و پاداش بگیرند.

کیف پول تتر

برخی کیف پول‌های کریپتو فقط برای ارسال و دریافت طراحی شده‌اند اما تراست والت با استفاده از صرافی داخلی خود امکان خریدوفروش نیز می‌دهد.

البته از تعداد محدودی کریپتو پشتیبانی می‌کند و این، نیازمند پرداخت کارمزد است.

تراست والت برای اندروید و iOS در دسترس است و درحال‌حاضر بیش از 10 میلیون کاربر فعال دارد. بسیاری از کاربران این کیف پول را به خاطر امکانات و سادگی آن بهترین کیف پول تتر می‌دانند.

نقطه ضعف تراست ولت در شبهاتی است که نسبت به سطح امنیت آن وجود دارد. این والت یک بار در سال 2017 هک شد.

نصب تراست والت

برای نصب تراست والت ابتدا باید Metamask را دانلود کرده و در اولین مرحله در صفحه پیش رو گزینه «Create а new Wallet» را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی عبارت 12 کلمه‌ای seed یا دانه به شما نمایش داده می‌شود که باید آنها را یادداشت کرده و جای امنی نگه دارید. این عبارت برای بازیابی کیف پول نیاز خواهد بود.

روی «I understand» و سپس «Continue» کلیک کنید. در گام سوم عبارت 12 کلمه‌ای را می‌بینید

2 1

در مرحله چهارم که دکمه «Continue» را کلیک کردید. باید عبارت بازیابی را به همان شکلی که ذخیره کرده‌اید (با توجه به عدد هر کلمه) وارد کنید.

بعد از این مرحله که با کلیک روی «Continue» یک پیام مبنی بر موفقیت عملیات خواهید دید و به سمت داشبورد هدایت می‌شوید.

3 1

در نهایت کیف پول شما آماده است و می‌توانید ارز دیجیتال تتر خود را وارد آن کنید. توصیه می‌کنیم نحوه استفاده از کیف پول Trust Wallet را از دست ندهید.

2. متامسک (MetaMask)

متامسک کیف پولی است که به صورت یک افزونه روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس در اندروید و iOS نصب می‌شود.

Metamask علاوه‌بر اینکه کیف پول تتر و سایر ارزهای دیجیتال است، امکان دسترسی به امکانات وب3، دیفای روی بلاک‌چین‌های اتریوم، پالیگان، بایننس و آوالانچ و نیز همه ارزهای دیجیتال مبتنی بر استاندارد ERC20 نظیر NFT ها را هم می‌دهد.

امکان ارسال و دریافت کریپتو و نیز خرید و فروش آنها به واسطه یکپارچگی آن با صرافی کوین بیس و ShapeShift نیز وجود دارد. بنابراین می‌توان برخی رمزارزها نظیر تتر، اتر، بیتکوین و غیره را از این طریق تهیه کرد.

کیف پول تتر

کار با این کیف پول راحت است و انجام تراکنش‌ها نیاز به کپی کردن نآدرس یا کد QR از دستگاه دیگر ندارد. این والت در کار با قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) نیز قوی است.

متامسک از عبارت seed استفاده کرده و کلید خصوصی را در مرورگر کاربر ذخیره می‌کند و گرچه این باعث راحتی استفاده از آن می‌شود اما امنیت را کاهش می‌دهد.

درحال‌حاضر تعداد کاربران متامسک به بیش از 10 میلیون نفر می‌رسد.

نصب تراست والت

متاماسک روی کروم، اندروید و iOS قابل نصب و دانلود است (برای دانلود متامسک کلید کنید). در ادامه نحوه نصب آن روی موبایل را بررسی می‌کنیم.

ابتدا اپلیکیشن آن را از استور اپل یا گوگل پلی دانلود کرده و مثل هر اپلیکیشن دیگری نصب می‌کیم. وقتی وارد برنامه شویم یک صفحه خوش‌آمدگویی می‌بینیم که با زدن دکمه «Get started» وارد فرآیند نصب می‌شویم.

در مرحله بعد گزینه « Create a new wallet» را انتخاب کرده و اگر می‌خواهید اطلاعات شما در دسترس والت قرار نگیرد روی «No Thanks» و اگر موافق هستید روی «I Agree» کلیک کنید.

4 1

در مرحله بعدی می‌بایست پسورد وارد و تایید شود. این پسورد برای باز کردن اپلیکیشن والت استفاده می‌شود. می‌توان تنظیم کرد که با نمایش چهره فرد هم وارد شود.

پس از این مرحله، کیف پول ایجاد شده و برای استفاده از آن باید روی «Start» کلیک کرد. گام بعدی گام بسیار مهمی است که در آن باید عبارت بازیابی را تنظیم کنید.

این عبارت برای ریکاوری والت لازم است. برای این کار دکمه «Start» را می‌زنیم.

کیف پول تتر

در مرحله بعد با کلیک روی View مطمئن شوید که کسی درحال تماشای صفحه موبایل شما نیست. به شما 12 کلمه نشان داده می‌شود که همان عبارت بازیابی هستند و باید آنها را یادداشت کرده و جای امنی نگه دارید.

سپس دکمه «Continue»  را بزنید. در مرحله بعد باید دوباره این عبارت 12 کلمه‌ای را بسازید و «Complete Backup» را کلیک کنید.

در نهایت مرحله نصب کامل می‌شود و می‌توانید از این کیف پول پرکاربرد برای ذخیره و نگهداری تترهای خود استفاده کنید. توصیه می‌کنیم آموزش استفاده از کیف پول متامسک (MetaMask) را از دست ندهید.

7

3. اکسدوس (Exodus)

اکسودوس در سال 2015 با هدف ساخت یک کیف پول امن برای کریپتو ارائه شد.

این کیف پول از بیش از 100 ارز دیجیتال شامل بیتکوین، تتر و آلتکوین های دیگر پشتیبانی می‌کند و برای دسکتاپ، موبایل، اندروید و iOS و لینوکس نیز در دسترس است.

جالب است بدانید که می‌توان بدون ثبت‌نام در این کیف پول، ارز دیجیتال ارسال یا دریافت کرد اما سطح امنیتی این فرآیند پایین است.

این والت به‌عنوان یک کیف پول گرم، سطح امنیتی خیلی بالایی ندارد. هدف آن تسهیل ترید و مبادلات بوده است نه هولد کردن و سپرده‌گذاری. بنابراین برای استفاده روزمره با حجم سرمایه پایین مناسب‌تر است.

اکسدوس علاوه بر اینکه کیف پول تتر است، امکان مدیریتNFT ها و استفاده از اپلییکیشن‌های وب 3 را هم فراهم می‌کند.

کیف پول تتر

اکسدوس با ShapeShift یکپارچه است و امکان تبادل کریپتو با این این صرافی، به صورت مستقیم و بدون نیاز به خروج از برنامه وجود دارد.

همچنین از کیف پول‌های سخت‌افزاری نظیر ترزور مدل تی و ترزور وان پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری ساده‌ای دارد. غیرحضانتی است و کلید خصوصی کاربر روی کیف پول ذخیره نمی‌شود.

ویژگی منحصربه‌فرد اکسدوس در امکان بازیابی آن به دو روش استفاده از عبارت 12 کلمه‌ای و ایمیل است. اما از معایب آن علاوه بر  سطح امنیت پایین، نداشتن امکان تبدیل کریپتو به فیات را می‌توان نام برد.

نصب اکسدوس

میتوان اکسدودس را برای موبایل و دسکتاپ (سیستم عامل لینوکس، مک و ویندوز) دانلود و نصب کرد.

نسخه وب 3 و سخت‌افزاری آن نیز در صفحه دانلود اکسودوس در وبسایت معرفی شده‌اند. نسخه وب 3 آن به شکل یک افزونه روی کروم و Brave نصب می‌شود. در ادامه نحوه نصب نسخه وب 3 آن را بررسی می‌کنیم.

در ابتدا باید افزونه وب 3 والت اکسدوس را دانلود کنیم. دانلود آن شبیه هر افزونه کروم دیگری انجام می‌شود و با گزینه «Add to Chrome» پیش می‌رود.

کیف پول تتر

با دانلود و نصب شدن افزونه، فرآیند نصب آن به صورت خودکار شروع می‌شود.

باید عبارت «Create New Wallet» را انتخاب کنید و سپس پسورد عبور خود را تنظیم نمایید. سعی کنید پسوردی انتخاب کنید که حدس زدن آن بسیار دشوار باشد.

کیف پول تتر

پس از این مرحله، صفحه خوش‌آمدگویی را می‌بینید و والت شما در قسمت افزونه‌های کروم نمایش داده می‌شود. با کلیک روی آن صفحه‌ای به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.

کیف پول تتر

به‌این‌ترتیب کار راه‌اندازی کیف پول اکسدوس پایان می‌یابد. اگر برای کار با Exodus نیاز به راهنما دارید توصیه می‌کین مطالعه کنید: بررسی کامل کیف پول Exodus (همراه آموزش کار با آن)

4. ترزور (Trezor)

ترزور یک کیف پول سخت افزاری تتر است. مهم‌ترین موضوعی که کیف پول ترزور سعی در حل کردن آن دارد امنیت است.

این کیف پول سخت‌افزاری که در سال 2014 معرفی شد بیشتر برای هولد کردن ارزهای دیجیتال در بلندمدت استفاده می‌شود و از بیش از 1500 کریپتو پشتیبانی می‌کند.

برای نگهداری کریپتوها کارمزدی نمی‌گیرد و کارمزد آن فقط هنگام انجام تراکنش دریافت می‌شود. بااین‌حال هیچ صرافی داخلی و تعبیه شده‌ای ندارد. در نهایت تقریبا در همه کشورها در دسترس است.

ترزور به‌عنوان یک کیف پول تتر با سایر کیف پول‌های انلاین و نرم‌افزاری متفاوت است. این ولت اپلیکیشن موبایل ندارد و نوع ذخیره‌سازی آن به صورت سرد و ابری است. همچنین واسط کاربری ساده‌ای دارد که کار با آن راحت است.

ترزور مدل تی با انواع کیف پول‌های گرم ارز دیجیتال سازگاری دارد.

کلیدهای خصوصی این کیف پول به صورت فیزیکی روی سخت‌افزار ذخیره می‌شود بنابراین در معرض خطرات آنلاین نیست و برای ذخیره‌سازی دارایی‌های زیاد از عبارت seed که 12 کلمه‌ایست استفاده می‌کند.

اگر کیف پول آسیب ببیند یا دزدیده شود نیز می‌توان از این عبارت برای ریکاوری سرمایه استفاده کرد.

کیف پول تتر

از نظر سازگاری با ویندوز، macOS و لینوکس سازگاری دارد و با OTG به اندروید هم وصل می‌شود. اما فعلا از iOS پشتیبانی نمی‌کند. با کابل USB به دستگاه متصل می‌شود و ابعادی به اندازه یک کلید دارد.

در نهایت از احراز هویت دو مرحله‌ای و کلید امنیتی FIDO2 استفاده می‌کند و راه‌اندازی دستگاه نسبتا ساده است.

بااین‌حال ترزور قیمت بالایی دارد و علی‌رغم اینکه به‌شدت بر امنیت تاکید کرده اما یک‌بار در سال 2017 هک شد.

نصب ترزور مدل تی

ترزور یک کیف پول سخت‌افزاریست که وقتی آن را می‌خرید اقلام زیر در بسته‌بندی آن موجود هستند:

  • ترزور مدل تی
  • یک پد اتصال مغناطیسی
  • یک کابل USB-A به USB-C برای اتصال ترزور به کامپیوتر و موبایل
  • دو کارت عبارت SEED ریکاوری
  • چهار استیکر ترزور
  • راهنمای شروع به کار
کیف پول تتر

دستگاه خود را با کمک کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. شاید لازم باشد کمی فشار دهید تا USB خوب جا بیفتد. سپس به آدرس trezor.io/start بروید. کیف پول ترزور با نسخه‌های به‌روز کروم و موزیلا فایرفاکس کار می‌کند.

سپس Trezor Model T را به‌عنوان دستگاه خود انتخاب کنید و Trezor bridge را دانلود و نصب نمایید. سپس صفحه را رفرش کنید.

بعد از این مرحله زمانی که والت، دستگاه شما را بشناسد، درخواست نصب فایرویر را می‌دهد. روی عبارت «Install firmware» کلیک کرده و نصب را تا انتها ادامه دهید.

14

در انتها روی اسکرین والت خود عبارت «Create a new wallet» را انتخاب کنید.

کیف پول تتر

در این مرحله کیف پول دو گزینه دارد:

  • یک بکاپ
  • بکاپ Shamir

بکاپ Shamir روش پیچیده‌ایست که از رمزنگاری Vault12 استفاده می‌کند. ایجاد این نوع کیف پول پیچیدگی‌های فنی زیادی دارد و نیازمند این است که کاربر با بسیاری از مفاهیم پیچیده آشنا باشد.

بنابراین ما نوع اول یعنی Single backup را بررسی می‌کنیم. بنابراین در تصویر زیر دکمه سبزرنگ Create with Single Backup را می‌زنیم

کیف پول تتر

 با این کار وارد صفحه بعد می‌شوید و یک پیام پاپ‌آپ برای موافقت با قوانین نمایش داده می‌شود که زمانی که آن را Accept کنید. در ادامه قابلیت «create a backup in 3 minutes» را فعال کنید.

کدهای بازیابی Recovery seed که روی کارت‌های موجود در جعبه هک شده را وارد دستگاه می‌کنیم. سپس یک مجموعه تصادفی از 12 کلمات انگلیسی نمایش داده می‌شود و کلمات را به دقت وارد و یادداشت کنید.

17

در مرحله بعدی باید PIN را تنظیم کنید. به واسط کاربری وب رفته و روی Continue کلیک کنید سپس نام دستگاه را تنظیم کرده و تایید کنید.

یک عبارت پین 4 تا 9 حرفی را وارد کنید. سپس در والت وب ترزور مشخص کنید که می‌خواهید ترزور را باایمیل دنبال کنید یا در شبکه‌های اجتماعی و در نهایت Finish را بزنید.

18

در این مرحله کیف پول آماده استفاده است و می‌توانید تترهای خود را به آن انتقال دهید. اگر قصد خرید این کیف پول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید: بررسی مزایا و معایب کیف پول ترزور (Trezor)

5. اتمیک والت (Atomic Wallet)

اتمیک والت که توسط صرافی اتمیک سواپ معرفی شد برای مبادله سریع کریپتو طراحی شده است. این کیف پول از بیش از 500 ارز دیجیتال از جمله تتر پشتیبانی می‌کند و کیف پول تتر نیز به حساب می‌آید.

همچنین رابطه کاربری ساده‌ای دارد و امکان مبادله با سایر کریپتوها، استفاده از دارایی‌های قابل سپرده‌گذاری (PoS) و ارزهای فیات را فراهم کرده است. علاوه بر آن در این ولت می‌توان کریپتو را با فیات مبادله کرد.

در نهایت باید بدانید که نسخه دسکتاپ آن روند امنیتی شناخت مشتری یا KYC را طی نمی‌کند و سالی 23 درصد سود برای سپرده‌گذاری توکن‌های مثل تزوس، کاسموس و غیره به شما پرداخت می‌کند.

کیف پول تتر

این کیف پول در دسته والت‌های غیرمتمرکز قرار دارد. حداقل مقدار معامله در آن 10 دلار است و 2 درصد کارمزد می‌گیرد.

این کیف پول دارای نسخه موبایل و دسکتاپ برای ویندوز، macOS، اندروید و iOS است و از ذخیره‌سازی سرد استفاده می‌کند. برای مبتدیان مناسب است و به واسطه صرافی داخلی آن یعنی اتمیک سواپ، امنیت مناسبی در تبادلات کریپتو دارد.

این کیف پول از عبارت SEED که 12 کلمه ایست استفاده می‌کند بنابراین امکان بازیابی وجود دارد. مبادلات نیز بر پایه استفاده از پسورد است.

در نهایت این والت دارای توکن بومی خود با نام AWC است که موجب می‌شود دارندگان آن پاداش‌ها و امکانات بیشتری دریافت کنند.

نصب اتمیک والت

اولین قدم دانلود اتمیک والت از وبسایت این کیف پول یا از گوگل‌پلی یا اپ‌استور است.

زمانی که برنامه را نصب کردیم وارد آن شده و گزینه « New wallet» را انتخاب می‌کنیم. در صفحه بعدی پسورد خود را تنظیم کرده و روی کلمه «Set» کلیک می‌کنیم. سپس مجددا پسورد را وارد کرده تا تایید نهایی شود.

کیف پول تتر

در گام بعدی نوبت تنظیم عبارت 12 کلمه‌ای SEED است. این عبارت به کاربر نمایش داده می‌شود و باید آن را یادداشت کرده و در جای امنی نگه دارد.

اتمیک والت هیچ یک از رمزها و عبارات بازیابی را نگه نمی‌دارد و مسئولیت کامل آن با کاربر است. اگر این عبارت از بین برود امکان بازیابی مجدد والت نخواهد بود. به‌این‌ترتیب نصب تمام شده و برنامه راه‌اندازی می‌شود.

کیف پول تتر

نصب اتمیک والت روی کامپیوتر نیز فرآیند ساده‌ای دارد که در صفحه راهنمای نصب آن در وبسایت رسمی این والت به صورت شفاف توضیح داده شده است.

در نهایت اگر برای کار با Atomic Wallet نیاز به راهنمایی دارید: نحوه کار با اتمیک والت (Atomic Wallet)؛ کیف پول چندمنظوره ارزهای دیجیتال

مقایسه بهترین کیف پول‌های Tether

نام کیف پول
نوع
کاربری مناسب
عبارت SEED
سیستم عامل
قیمت
سطح امنیتی
سادگی استفاده
تراست والت
گرم
هولد و سپرده‌گذاری
دارد
اندروید و iOS
رایگان
نسبتا پایین
ساده
متامسک
گرم
ترید و کاربرد روزانه
دارد
اندروید و iOS، افزونه
رایگان
نسبتا پایین
ساده
اکسدوس
گرم
ترید و کاربرد روزانه
دارد
اندروید و iOS، افزونه، ویندوز، مک، لینوکس
رایگان
نسبتا پایین
ساده
ترزور مدل تی
سرد
هولد کردن
دارد
اندروید و iOS، افزونه، ویندوز، مک، لینوکس
دارای هزینه
بالا
پیچیده
اتمیک ولت
گرم
ترید کردن
دارد
اندروید و iOS، ویندوز، مک،
رایگان
مناسب
ساده

نحوه ساخت کیف پول تتر

درمورد ساخت کیف پول تتر نکته مهم این است که بدانید تتر، براساس اطلاعات وبسایت رسمی آن، روی بلاک‌چین‌های مختلفی پشتیبانی می‌شود.

این بلاک‌چین‌ها عبارتند از: الگوراند، آوالانچ، اتریوم، EOS، لیکوئید نتورک، Near، اومنی، پالیگان، سولانا، پروتکل دفترا استاندارد بیتکوین کش، تزوس، ترون، Statemine و Statemint.

بنابراین کیف پول‌هایی که از این بلاک‌چین‌ها پشتیبانی می‌کنند از تتر نیز پشتیبانی خواهند کرد.

در هنگام استفاده از کیف پول‌ها باید دقت کنیم که آدرس و استاندارد مورد استفاده را براساس بلاک‌چین تنظیم کنیم. مثلا اگر تتر ما روی ترون ساخته شده باید نوع شبکه را TRC20 قرار دهیم و کیف پول مقصد هم از این آدرس پشتیبانی کند.

در غیر این صورت ممکن است هنگام انتقال، تترها از بین بروند. پیشنهاد می‌کنیم: تفاوت ERC-20 با TRC-20 چیست؟ تتر روی کدام شبکه بهتر است؟

نکته دیگر این است که بسیاری از والت‌های تتر متن‌بازند و در اکثر کشورهای دنیا دسترسی به آنها رایگان است و از این جهت مشکلی برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

ترون یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ها برای ساخت کیف پول‌های تتر و انتقال آن است چرا که کارمزد پایینی دارد.

اگر عبارت دانلود کیف پول تتر trc20 را جستجو کنیم می‌بینیم طیف زیادی از کیف پول‌ها از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند.

کیف پول‌های TRC20 به دلیل سرعت بالای آن برای تریدرها مناسب است. اما برای استفاده از دیفای یا صرافی‌های غیرمتمرکز، ترون مناسب نیست.

والت‌هایی مثل تراست والت و اتمیک والت از TRC20 پشتیبانی می‌کنند. در این کیف پول‌ها باید آدرس تتر خود را پیدا کنیم تا بتوانیم برای انتقال دارایی استفاده نماییم.

در تراست والت برای پیدا کردن آدرس تتر خود (مثلا زمانی که میخواهیم تتر را از صرافی بایننس به این کیف پول انقتال دهیم) کلمه USDT را جستجو کرده و در لیست تتری که از استاندارد TRC20 است را انتخاب می‌کنیم.

در صفحه بعدی آدرس تتر ترون خود را می‌بینیم و میتوانیم کار ارسال یا دریافت را انجام دهیم.

کیف پول تتر

وقتی تتر روی شبکه اتریوم و با استاندارد ERC20 ساخته شده، کیف پول‌های زیادی مثل تراست والت، لجر، متامسک، اتمیک والت و غیره از آن پشتیبانی می‌کنند.

درست مثل رویه‌ای که در بالا برای پیدا کردن تتر TRC20 توضیح دادیم می‌توانید آدرس تتر ERC20 را هم پیدا کرده و برای مبادلات بکار ببرید. در سایر کیف پول‌ها نیز فرآیند مشابهی دارد.

اما سومین بلاک‌چین معروفی که از تتر پشتیبانی می‌کند بایننس با استانداردهای BEP20 و BEP2 است. استفاده از این استانداردها در بلاک‌چین بایننس باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

استاندارد BEP20 را به برخی صرافی‌های غیرمتمرکز مثل پنکیک سواپ هم می‌توان ارسال و دریافت کرد. کیف پول‌های مختلفی از این دو استاندارد پشتیبانی می‌کنند مثل تراست والت و متامسک.

استانداردهای تتر از این جهت اهمیت دارند که وقتی می‌خواهیم از یک صرافی کار برداشت یا انتقال تتر را انجام دهیم باید استانداردی که برای آن انتخاب می‌کنیم با استاندارد تترهایی که درون کیف پول داریم یکی باشند.

به‌طورکلی باید استاندارد تتر در صرافی و کیف پول همسان باشند. اما می‌توان با پرداخت کارمزد این موضوع را تغییر داد.

به‌این‌ترتیب که ابتدا تتر را از کیف پول تتر خود به یک صرافی که از استاندارد فعلی تترها و نیز استانداردی که می‌خواهیم به آن تبدیل شوند پشتیبانی می‌کند می‌فرستیم و موقع برداشت، استاندارد مورد نظر را انتخاب می‌کنیم و آدرس کیف پولی که می‌دهیم باید مطابق استاندارد جدید باشد.

مثلا می‌خواهیم تتر TRC20 خود را از کیف پول متاماسک به تتر ERC20 تبدیل کنیم و به کیف پول تراست والت بریزیم.

برای این کار ابتدا باید یک صرافی پیدا کنیم که از هر دوی این استانداردها پشتیبانی می‌کند. سپس تترهای TRC20 را از کیف پول متاماسک به حساب کاربری‌مان این صرافی انتقال می‌دهیم.

اما موقع انتقال آن به تراست والت، استاندارد ERC20 را در صرافی انتخاب می‌کنیم و آدرس کیف پول ERC20 خود در تراست والت را به‌عنوان مقصد می‌دهیم. به‌این‌ترتیب استاندارد تترها تغییر می‌کند.

اگر برای سایر کریپتوهای خود نیز نیاز به ولت دارید: لیست کیف پول (ولت) ارزهای دیجیتال را ببینید.

سوالات متداول

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی‌ها کدام است؟

کیف پول‌های مختلفی برای تتر وجود دارد که ایرانی‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. بسیاری از این والت‌ها رایگان هستند. متامسک، تراست ولت، ترزور، اتمیک ولت و اکسودوس را می‌توان بهترین ولت تتر برای کاربری‌های مختلف دانست.

چگونه کیف پول تتر بسازیم؟

برای ساخت کیف پول تتر می‌بایست در ولت مورد نظر خود حساب کاربری ساخته و سپس تتر با استاندارد مورد نظرمان را در قسمت کریپتوهای تحت پشتیبانی آن والت جستجو کنیم. با انتخاب آن، آدرس والت تتری که می‌توانیم برای ارسال و دریافت تتر با آن استاندارد استفاده کنیم را می‌بینیم.

چگونه تتر را به کیف پول انتقال دهیم؟

برای انتقال تتر به کیف پول باید به نوع استاندارد تتری که در صرافی داریم توجه کنیم. برای این کار باید استاندارد تتر موردنظر را جستجو کرده، آدرس آن را کپی کنیم و به‌عنوان آدرس گیرنده در صرافی استفاده نماییم.

جمع بندی

تتر یا USDT یکی از محبوب‌ترین استیبل‌کوین‌هاست که به دلیل برابری ارزش آن با دلار آمریکا و نیز ارزش بالای دلار در مقابل ریال، محبوبیت زیادی در کشور ما دارد.

کاربران ایرانی می‌توانند از  کیف پول‌های مختلفی برای نگهداری، مبادله و سپرده‌گذاری این رمزارز استفاده کنند. حتی می‌توانند خودشان کیف پول تتر بسازند.

در نهایت با توجه به اختلاف قیمت بالای دلار و افزایش تورم که در ماه‌های آتی مورد انتظار است، خرید تتر می‌تواند به حفظ ارزش سرمایه افراد کمک کند.  

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

14 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
شیما

سلام وقت بخیر
من روی تراست والت تتر trc20 پیدا نمی کنم.در قسمت توکن سفارشی هم شبکه trc20 وجود ندارد.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

محرم

سلام خسته نباشید،
برای واریز تتر توی تراست ولت آدرس بستر
USDT ERC20 رو من اشتباه آدرس USDTSO (portal from solana) رو اشتباه فرستادم تا تتر بر بستر اتریوم برام واریز کنن، دیگه آدرس رو هم نمی‌تونم تغییر بدم، آیا برای من تتر واریز میشه یا خیر؟

E.B

سلام خسته نباشید-من یک سوال داشتم ایا با استفاده ازتترTRC20میتوان توکنهایی که بربستراتریوم هستند راخریدوفروش کرد?-یعنی برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال فرقی نداره تترازنوعTRC20باشه یاERC20?

سید حسین حسینی

خدا قوت مهندس جان
آقا من توی تراست ولت فقط تتر erc20 دارم ۳۰۰ تا
که سوتی خودم بوده ، الان هم اتریوم میخواد برا هر کاری ، ۲ ملیون هم جور کردم ولی همه جو سقف حداقل برداشت داره ، چکار کنم تورو خدا بگید

منصور عشوریون

با سلام و عرض ادب و احترام
کتاب تاریخچه ارز دیجیتال شما رو بارها و بارها مطالعه کردم و هر بار مطلب نو و تازه ای دستگیرم شد. کتابی است بسیار موجز و پر محتوا. پیش بینی های شما بسیار شگفت انگیزه . بعنوان مثال پیش بینی قیمت ۵۰ هزار تا یک میلیون دلاری شما در خصوص بیت کوین در سالهای پس ۲۰۲۰ که هم اکنون در حال رخ دادنه.
سپاس از این همه هوشمندی

ارش

صرافی غیر متمرکزی هست که تتر trc20 رو پشتیبانی کنه ؟
من ۳هزار دلار توی تراست ولتم دارم ولی موقع انتقال یه ارور عجیب میده و نمیتونم جابجا کنم توی پنکیک سواپ اگه ‌کانترکت ترک ۲۰ وارد کنم میتونم جابجا کنم؟

نازنین

باسلام وقتتون بخیر دوست عزیززدر تراست والت برای جابجایی تتر از شبکه تی آر سی ۲۰ به کیف پول مقصد مشکل دارم چون ترون ندارم ؟ چجوری باید ترون بخرم ؟ واقعا در این مرحله مشکل دارم خواهش میکنم راهنماییم کنید این اولین باره که این شبکه رو امتحان میکنم قبلا با شبکه Bep20 کار میکردم

بهروز

با سلام و عرض ادب ،خسته نباشید،بسیار عالی و آموزنده بود،از. اینکه اطلاعات مهمی را به کاربران و کسانی که در ارزهای دیجیتال فعالیت میکنندرا یاد می دهید ممنون وسپاسگزارم،

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
14
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx