بررسی کامل کیف پول Exodus (همراه آموزش)

آموزش ساخت کیف پول دسکتاپ exodus

امروز می‌خواهیم در مورد یکی از کیف پول‌هایی که استفاده از آن‌ بسیار آسان است صحبت کنیم: کیف پول Exodus.

در این مقاله قصد داریم نرم‌افزار، کوین‌های مختلفی که می‌توانید از Exodus برای ذخیره‌سازی آن‌ها استفاده کنید، ویژگی‌های امنیتی و مزایا و معایب این کیف پول را مورد بررسی قرار دهیم.

در انتهای مقاله نیز به شما آموزش داده می‌شود که چگونه نرم‌افزار کیف پول Exodus را دانلود کرده و چگونه با استفاده از آن ارزهای دیجیتال مختلف را فرستاده و یا دریافت کنید.

عناوین مطلب:

همچنین نحوه کار با صرافی داخلی کیف پول را آموخته و خواهید فهمید که در چه صورت Exodus مناسب است و در چه مواردی کاربردی ندارد.

Exodus چیست؟

Exodus یک کیف پول نرم‌افزاری است که توسط ریچاردسون (JP Richardson) و دنیل کاستاگنولی (Daniel Castagnoli) ساخته شده است.

ریچاردسون سابقه‌ای طولانی در نوشتن کد‌های محصولات مختلف مربوط به ارزهای دیجیتال دارد و کاستاگنولی نیز با اپل، BMW و نایکی به عنوان طراح همکاری داشته است.

کیف پول Exodus از تعداد زیادی ارزهای دیجیتال (صدها ارز) مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از آن برای ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید. در لینک زیر می‌توانید کوین‌های پشتیبانی شده توسط Exodus را مشاهده کنید.

صفحه مشاهده ارزهای پشتیبانی شده: https://www.exodus.io/status

در ضمن می‌توانید با استفاده از Exodus توکن‌های ERC-20 و کوین‌هایی که در حال حاضر پشتیبانی نمی‌شوند را نیز ذخیره کنید که روش آن‌ را در ادامه توضیح خواهم داد.

چرا Exodus ساخته شد؟

در حال حاضر کیف پول‌های نرم‌افزاری زیادی در بازار وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به Jaxx، Green Address و Bread Wallet و Guarda و… اشاره کرد؛ پس چرا تیم سازنده Exodus تصمیم گرفتند که یک محصول دیگر را هم بسازند؟

طراحان کیف پول Exodus قصد داشتند که یک نرم‌افزار کاربرپسند تولید کنند که تمام نیازهای اساسی یک کاربر ساده رمزارزها را پاسخ دهد.

آن‌ها امیدوار بودند که از این طریق کار با ارزهای دیجیتال را برای افراد کم تجربه در زمینه این تکنولوژی آسان‌تر کنند. اگر این افراد تازه‌کار تجربه خوب و خوشایندی از کار با نرم‌افزار و فضای رمزارزها داشته باشند؛ در این صورت فعالیت در این زمینه را به دوستانشان نیز توصیه کرده و به این ترتیب کاربران بیشتری جذب می‌شوند.

به همین دلیل تیم سازنده Exodus یک بخش خواندن پرتفوی را برای کاربران طراحی کرده است که بتوانند به راحتی دارایی‌های خود را دسته‌بندی کرده و ارزش آن‌ها در برابر ارزهای فیات را مقایسه کنند.

آن‌ها همچنین یک بخش صرافی و تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر را نیز در نرم‌افزار خود قرار داده‌اند که کاربران بتوانند به راحتی ارزهای خود را به دیگر ارزها تبدیل کنند. قسمت اصلی کسب درآمد برای شرکت سازنده نیز از همین ویژگی است؛ زیرا خود نرم‌افزار رایگان است.

کیف پول Exodus با سایر کیف پول‌ها چه تفاوتی دارد؟

تیم سازنده کیف پول Exodus سخت تلاش کرده‌اند که نرم‌افزاری تولید کنند که کار با آن تا حد ممکن آسان باشد.

رابط کاربری نرم‌افزار بسیار ساده بوده و شامل ویژگی‌هایی است که کاربران کم تجربه به آن نیاز دارند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به بخش ارسال و دریافت هر ارز، مشاهده پوتفوی، بخش تبادل ارزها و قسمت ریکاوری و پشتیبانی اشاره کرد.

کاملا واضح است که طراحی نرم‌افزار برای سازندگان بسیار اهمیت داشته است.

در منوی تنظیمات می‌توانید ظاهر نرم‌افزار را تغییر دهید و برای اینکار تم‌های مختلفی قابل استفاده است. هیچ کدام از این تم‌ها زیاد پیچیده نبوده و ظاهر حرفه‌ای و مناسبی به نرم‌افزار می‌دهند.

شما همچنین می‌توانید رنگ پیش‌زمینه کیف پول را نیز تغییر دهید. این ویژگی بسیار جالب است؛ زیرا فقط می‌توانید از رنگ‌های بنفش تیره، آبی تیره و مشکی استفاده کنید.

پشتیبانی Exodus

یکی از چیزهایی که در اکثر کیف پول‌های ارزهای دیجیتال دیده نمی‌شود، خدمات مشتریان و پشتیبانی است.

از آنجایی که اکثر کیف پول‌ها متن باز و رایگان است، نمی‌توانند به افراد دستمزدی پرداخت کنند تا به سوالات مشتریان پاسخ دهند؛ اما در مورد Exodus داستان فرق می‌کند؛ زیرا آن‌ها بابت تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر از کاربران پول دریافت می‌کنند؛ پس یک بخش پشتیبانی از طریق ایمیل را نیز در نرم‌افزار گنجانده‌اند.

شخصا از سرویس پشتیبانی این کیف پول استفاده نکرده‌ایم؛ اما فضای مجازی پر از تجربیات افراد مختلف است که نظرات مثبتی نسبت به خدمات مشتریان Exodus دارند و به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد مشتریان خود را خوشحال نگه دارد.

اکسچنج داخلی ارز

همانطور که بارها گفته شد Exodus از یک سیستم تبادل ارز داخلی بهره می‌برد که در ساخت آن از پلتفرم Shapeshift استفاده شده است.

این ابزار تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیگر را بسیار سریع و آسان می‌کند.

شاید هزینه انجام این کار کمی بیشتر از صرافی‌هایی مانند Coinbase باشد؛ اما برای افراد غیر حرفه‌ای که می‌خواهند چندین ارز دیجیتال مختلف را خریداری کنند مناسب است.

امنیت کیف پول Exodus

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در بررسی یک کیف پول دیجیتال در مورد آن صحبت شود، امنیت آن است. Exodus یک کیف پول امن برای استفاده روزانه شماست.

از آنجایی که این کیف پول آنلاین است؛ هیچگاه نمی‌تواند امنیتی که کیف پول‌های سرد (همچون کیف‌پول‌های سخت‌افزاری) ارائه می‌دهند را در اختیار کاربران قرار دهد؛ علاوه بر این عدم وجود برخی ویژگی‌های مهم در مورد امنیت باعث می‌شود که این اصل مهم در Exodus کمرنگ جلوه کند؛ اما قبل از صحبت در مورد این کاستی‌ها بهتر است که نگاهی به برخی از ویژگی‌ها و ابزارهای امنیتی Exodus بیندازیم.

ویژگی‌های پشتیبان‌گیری

اگر دیوایسی که کیف پول بیت‌کوین Exodus شما روی آن نصب است گم، دزدیده و یا خراب شود؛ باز هم می‌توانید به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید. کمپانی دو راه برای بازیابی کوین‌های شما تهیه کرده است.

اولین روش همان روش استاندارد عبارت 12 کلمه‌ای است.

این عبارت 12 کلمه‌ای در ابتدای ساخت اکانت به شما داده می‌شود و بسیار مهم است که آن را یادداشت کرده و در یک جای امن نگهداری کنید؛ زیرا اگر این کد را از دست بدهید و کامپیوترتان نیز خراب شود؛ تمام ارزهای دیجیتال ذخیره شده شما روی کیف پول Exodus از بین می‌رود!

گزینه بعدی، امکان بازیابی اکانت با استفاده از ایمیل است.

وقتی که شما حساب کاربری خود را می‌سازید؛ لینک مخصوص بک‌آپ به شما ایمیل می‌شود که با کلیک کردن بر روی این لینک می‌توانید موجودی حساب خود را برگردانید. فقط کافی است که رمز عبور خود را وارد کرده و دوباره به ارزهای دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید.

نقص‌های امنیتی

ویژگی‌هایی که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره شد به بازیابی کیف پول و دارایی‌های شما کمک می‌کنند؛ اما هرگز نمی‌توانند محافظت خوبی در برابر هکرها و بدافزارها ایجاد کنند.

برخی امکانات بیشتر باعث می‌شد که کیف پول Exodus امنیت بیشتری داشته باشد؛ اما اضافه کردن این ابزارها فلسفه اصلی نرم‌افزار که همان کار کردن آسان با آن است را زیر سوال می‌برد.

در این کیف پول از تایید دو مرحله‌ای استفاده نشده است که این موضوع کار را برای هکرها آسان‌تر می‌کند.

کیف پول Exodus تنها از یک رمزعبور عادی و تکی استفاده می‌کند که در صورت دستیابی به آن، هکرها می‌توانند به تمام ارزهای دیجیتال شما دسترسی داشته باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کیف پول Exodus از داشتن آن محروم است، عدم وجود آدرس‌های چند امضائی (multi-signature) است.

ایده آدرس چند امضائی، درست مانند تایید دو مرحله‌ای است که یک لایه امنیتی اضافی برای کیف پول ایجاد می‌کند.

با استفاده از این ابزار شما تعیین می‌کنید که چند دستگاه باید تراکنش مورد نظر را تایید کنند تا انجام شود.

معمولا افراد کیف پول خود را هم روی موبایل و هم روی لپتاپ خود نصب می‌کنند و باید هردوی این دیوایس‌ها تراکنش را تایید کنند تا پول ارسال شود و این ویژگی کار را برای هکرها سخت‌تر می‌کند؛ زیرا در این صورت به جای دسترسی به یک دستگاه، باید به دو دستگاه نفوذ کنند.

به همین دلایل است که خود Exodus نیز توصیه می‌کند مقدار زیادی ارز دیجیتال را در نرم‌افزارشان نگهداری نکنید.

کیف پول Exodus بیشتر برای استفاده روزانه و تراکنش‌های کوچک مناسب است. اگر بخواهیم مثالی از دنیای واقعی بزنیم می‌توانیم بگوییم که شما چندین میلیون سرمایه خود را در کیف پول کوچک خود قرار نمی‌دهید تا از سوپرمارکت خرید کنید!

مقایسه کیف پول Exodus با دیگر کیف پول‌ها

مقایسه Exodus دربرابر کیف پول تحت‌وب

Exodus در مقایسه با کیف پول‌های تحت وب (مانند کیف پول صرافی‌هایی مانند بایننس، یا سایت‌هایی مانند Freewallet) بسیار امن‌تر است.

کیف پول‌های تحت وب خطرات امنیتی زیادی دارند که دیگر کیف پول‌ها از آن‌ها رنج نمی‌برند؛ برای مثال ممکن است که سرور مرکزی صرافی مورد نظر هک شده و یا خود صرافی دچار ورشستگی شود.

به همین دلایل استفاده از کیف پول‌های تحت وب منطقی نیست ولی اگر یک معامله‌گر فعال هستید که به خرید و فروش ارزها می‌پردازید مجبورید ریسک این خطرات را بپذیرید.

مقایسه Exodus دربرابر کیف‌ پول‌های کاغذی و یا سخت‌افزاری

کیف پول Exodus از نظر امنیت از کیف پول‌های کاغذی و یا سخت‌افزاری پایین‌تر است.

هیچ‌کدام از این کیف پول‌ها برخلاف کیف‌پول‌های نرم‌افزاری به اینترنت متصل نیستند و همین موضوع امکان هک کردن آن‌ها را بسیار پایین می‌آورد.

اگر کیف پول شما به صورت آنلاین روی کامپیوترتان نصب باشد، احتمال اینکه یک بدافزار و یا کی لاگر (Keylogger) را دانلود کنید بسیار بالاست.

اگر قصد دارید که ارزهای دیجیتال خود را برای مدتی طولانی ذخیره کنید، کیف پول کاغذی و یا سخت‌افزاری برای شما مناسب است.

کیف پول Exodus مخصوص افرادی است که مقدار کمی از رمزارزهای خود را به صورت روزانه به جاهای مختلف ارسال می‌کنند و همچنین برای تبدیل یک کوین به کوین دیگر نیز مناسب است.

بهرحال Exodus بهترین گزینه برای یک کاربر حرفه‌ای نیست. هزینه‌های این کیف پول سود شما از معاملات را پایین می‌آورد؛ اما نسبت به کیف پول‌های تحت وب امن‌تر است.

کیف پول Exodus برای افراد ساکن ایران مناسب است؟

اگر صرفا قصد استفاده از کیف پول را دارید و نمی‌خواهید از اکسچنج داخلی آن استفاده کنید، می‌توانید با وصل کردن VPN این کیف پول را از سایت اصلی آن دانلود کنید.

زیرا اگر با آی‌پی ایران وارد سایت شوید با خطای زیر مواجه خواهید شد:

exodus تحریم کیف پول

 

احتمال اینکه این کیف پول بخواهد موجودی کاربران ساکن ایران را مسدود کند پایین است و حتی در صورت عدم امکان دسترسی به کیف پول، می‌توان با استفاده از کلمات بازیابی (Seed) که از کیف پول دریافت کرده‌اید، موجودی خودتان را روی یک کیف پول دیگر مانند Coinomi بازیابی کنید.

با این حال برای رعایت احتیاط کامل، اگر ساکن داخل کشور هستید از این کیف پول استفاده نکنید.

برای افراد داخل ایران، گزینه‌های بهتری مانند Coinomi، کیف پول Atomic wallet و Trust wallet وجود دارد که خطر کمتری دارند.

ساخت و به کارگیری کیف پول Exodus

همانطور که گفته شد نصب و کار با Exodus فوق‌العاده آسان است؛ اما در ادامه می‌خواهم که نحوه دانلود، نصب و راه‌اندازی کیف پول این شرکت را به صورت قدم به قدم توضیح دهم.

مهم: این کیف پول برای ساکنین داخل ایران مناسب نیست.

نرم‌افزار کیف پول را از وبسایت رسمی این شرکت (exodus.io) دانلود کنید. مراقب سایت‌های تقبلی و فیشینگ باشید و برای اطمینان حاصل کردن به آدرس سایت در نوار آدرس مرورگر توجه کنید.

کیف پول Exodus

بعد از دانلود از راهنمای داخل نرم‌افزار برای نصب کمک بگیرید.

بعد از نصب نرم‌افزار وارد آن شده و روی زبانه wallet در سمت چپ صفحه‌نمایش کلیک کنید.

تب wallet

بر روی ارز دیجیتالی که می‌خواهید به Exodus اضافه کنید، کلیک کرده و سپس گزینه “receive” را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله به شما یک آدرس و یک QR Code داده می‌شود که همان آدرس عمومی کیف پول شماست و باید آن را به کسی که می‌خواهد برای شما ارز دیجیتال ارسال کند بدهید.

کیو آر کد والت

همچنین می‌توانید از این آدرس برای فرستادن مقداری از کوین‌های خود از کیف پول دیگر به کیف پول Exodus خود استفاده کنید.

ارسال ارز دیجیتال با استفاده از Exodus

برای ارسال کوین از طریق Exodus طبق مراحل زیر پیش بروید و اصلا نگران نباشید؛ زیرا این کار بسیار آسان است:

در پنل سمت چپ روی wallet کلیک کنید.

ارز دیجیتالی که قصد فرستادن آن را دارید انتخاب کنید

بر روی گزینه send در مرکز صفحه‌نمایش کلیک کنید.

ارسال ارز دیجیتال

در این قسمت می‌توانید با استفاده از دوربین QR Code کیف پول مقصد را اسکن کرده و یا آدرس آن را وارد کنید.

مقدار کوینی که قصد ارسال آن را دارید وارد کنید.

بر روی send کلیک کنید.

نکته: هزینه انجام تراکنش به صورت خودکار از حساب شما برداشته می‌شود و این برای کاربران تازه‌کار بسیار خوب است؛ اما باید به این نکته توجه کنید که هزینه تراکنش در Exodus بسیار بالاتر از دیگر کیف پول‌هاست و این کیف پول سرعت خوبی را به شما ارئه می‌دهد؛ اما ارزان‌ترین نیست.

صرافی داخلی کیف پول

درست مثل دیگر امکانات موجود در Exodus استفاده از صرافی داخلی آن نیز بسیار آسان است و مراحل آن در زیر آورده شده است:

بر روی Exchange در پنل سمت چپ نرم‌افزار کلیک کنید.

استفاده از اکسچنج داخلی

در سمت چپ ارزی را که قصد تبدیل آن را داشته و در سمت راست ارزی را که قصد دریافت آن را دارید وارد کنید.

به صورت پیش‌فرض ارز دیجیتال سمت چپ بیت‌کوین است که در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

مرحله قبلی را برای سمت راست نیز اجرا کنید.

در پایین صفحه نرخ تبدیل این ارزها را مشاهده خواهید کرد؛ برای مثال ممکن است گفته شد که یک بیت‌کوین برابر 12.6092 اتریوم است.

بعد از اینکه از صحت اطلاعات وارد شده مطمئن شدید، روی دکمه Exchange کلیک کنید و ارز دیجیتال مورد نظر شما سریعا به حسابتان خواهد آمد.

چگونه توکن‌‌های دلخواه را به کیف پول خود اضافه کنیم؟

 شما می‌توانید توکن‌های ERC-20 را رو این کیف پول ذخیره کنید ولی این توکن‌ها در کیف پول قابل مشاهده نخواهد بود.

به دلیل اینکه این توکن‌ها در Exodus نمایش داده نمی‌شود برای مشاهده آن‌ها باید از یک جستجوگر بلاک‌چین اتریوم مانند Etherscan.io استفاده کنید.

فرستادن اینگونه توکن‌ها از Exodus مقداری سخت‌تر است؛ اما اصلا نگران نباشید و فقط طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • در پنل سمت چپ وارد منوی Help شوید.
  • تا پایین صفحه بروید و در آنجا روی گزینه ” show developer menu” کلیک کنید.
  • اکنون گزینه‌های بیشتری در بالای صفحه به نمایش در می‌آید.
  • بر روی developer و سپس asset و سپس Ethereum کلیک کنید.
  • سپس روی ” export private key” کلیک کنید. در اینجا یک صفحه پاپ آپ باز می‌شود که به شما اطلاع می‌دهد که کلید شخصی استخراج شده و معمولا در مسیر دسکتاپ پیش می‌رود.
  • این فایل را باز کرده و کلید شخصی را کپی کنید.
  • به وبسایت myetherwallet.com رفته و پس از ورود به کیف پول‌تان از طریق Private key امکان ارسال توکن‌ها را خواهید داشت.

آموزش کاملتر myetherwallet.com را اینجا بخوانید

مزایا و معایب Exodus

در این قسمت از مقاله قصد داریم که مزایا و معایب کیف پول Exodus را مورد بررسی قرار دهیم. در ابتدا سراغ نقاط قوت می‌رویم.

مزایا

  • کار با آن آسان است: Exodus یکی از کاربرپسند‌ترین کیف پول‌هایی است که در بازار وجود دارد.
  • مولتی کارنسی: از چندین نوع ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند که برای نگهداری انواع ارزها و تجارت با آن‌ها بسیار مناسب است.
  • اکسچنج داخلی: امکان تبدیل ارزها به یکدیگر و پیگیری سود و زیان شما از نقاط قوت این نرم‌افزار به حساب می‌آید.
  • تعیین هزینه تراکنش‌ها به صورت اتوماتیک: بسیاری از کاربران نمی‌توانند هزینه تراکنش را خودشان درست وارد کنند؛ ولی Exodus خودش این کار را برای شما انجام می‌دهد.
  • پشتیبانی قوی: این مورد در بین کیف پول‌ها و به طور کل فضای ارزهای دیجیتال کمیاب است.

کیف پول نرم‌افزاری از کیف پول تحت وب بسیار امن‌تر است و Exodus برای استفاده روزمره عالی است.

معایب

  • آسیب‌پذیر دربرابر بدافزار: به عنوان یک کیف پول نرم‌افزاری، Exodus به راحتی قابلیت هک شدن را دارد. امکان از دست دادن سرمایه‌تان در صورت وجود یک بدافزار یا کی‌لاگر وجود دارد.
  • ویژ‌گی‌ها و ابزارهای امنیتی محدود: عدم وجود تایید دو مرحله‌ای و یا آدرس چند امضائی این نکته را می‌رساند که از نگهداری مقدار زیادی از سرمایه‌اتان در کیف پول خودداری کنید.
  • عدم وجود اپلیکیشن موبایل: با گسترش بازار ارزهای دیجیتال شما نیز نیاز دارید هرجا و در هر مکانی به کیف پول خود دسترسی داشته باشید؛ اما به دلیل عدم وجود اپلیکیشن موبایل برای کیف پول Exodus این امکان وجود ندارد.
  • عدم امکان ارسال توکن‌های اتریوم از طریق نرم‌افزار

سخن پایانی

کیف پول Exodus برای کسانی که به تازگی وارد فضای ارزهای دیجیتال شده‌اند مناسب بوده و کار با آن بسیار آسان است. کار با آن کاربر را گیج نمی‌کند و استفاده از تمام ویژگی‌هایش نیاز به اطلاعات خاصی ندارد.

مزایای بزرگ دیگر کیف پول Exodus پشتیبانی بسیار خوب و امکان استفاده از چندین ارز دیجیتال به صورت همزمان است. ابزار صرافی داخلی آن نیز برای کسانی که می‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را تبدیل کنند؛ اما نمی‌خواهند ریسک واگذاری سرمایه خود را به کیف پول‌های تحت وب و یا دیگر سرویس‌های متمرکز بسپارند نیز عالی است.

متاسفانه تعدادی نقص و مشکلات خاص در مورد امنیت این کیف پول وجود دارد که ناشی از تلاش سازندگان برای ساده‌تر کردن نرم‌افزار است. این موضوع باعث می‌شود که Exodus را فقط به کاربران تازه‌کار خارج از ایران و افرادی که با مقدار کمی ارز دیجیتال سر و کار دارند پیشنهاد کنیم.

اکنون مقاله بررسی کیف پول Exodus ما به پایان رسید و تصمیم نهایی بر عهده شماست که با بررسی دقیق نکات گفته شده در متن و مقایسه مزایا و معایب این کیف پول در مورد انتخاب آن تصمیم بگیرید.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

24 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
خسرو

سلام وقت بخیر
دو روز قبل ارز شیبا رو از تراست والت به اکسدوس انتقال دادم و نوشته که انجام هم شده ولی باز نیومده تو اکسدوس.
میتونین راهنمایی کنین بگین مشکل از چیه؟

پژمان شریفی

سلام .برای دریافت ارز مگه نباید اننتحاب کنیم تو چه شبکه ای انتقال صورت بگیره ؟؟؟؟؟؟؟خب العان شما که انتخاب نکردین از چه شبکه ای میخواین دریافت کنید.

مهندس

exodus شرکت آمریکایی است و ایران را تحریم کرده است
ریسک مسدودیت حساب شما بسیار بالا است

در صورت وجود مشکل , هیچ پشتیبانی نخواهید شد

ص

سلام من گوشیم فلش شده و رمزم رو داخل گوشی داشتم
ایا از طریق ایمیل قادر به بازگردانی کیف پولم خواهم بود؟

مهراد

سلام خسته نباشید من رمز خصوصیم رو وارد یه لینک کردم که طرف هکش کرد و ایاس من از دست رفت الان از کیف پول من به حساب خودش transaction idاون تراکنش هست قابل پیگیری هس که شکایت کنم بنظرتون،دفتر خدمات قضایی هم رفتم میگه حتما باید از یه نفر شکایت کنی منم اون طرف رو نمیشناسم راهی هست؟؟؟؟

حمید

سلام چه کیف پولهایی را توصیه میکنید که تاییدیه دوعاملی داشته باشند باتشکر

abbas

سلام وقت بخیر…بنده ۱۳ تا EOS خریداری کردم قبلا و به کیف پول exodus انتقال دادم.الان که میخوام داراییم را انتقال بدم به حساب بایننسم ارور میاد واسم که شما باید ارز آیاس رو استیک کنید و زمانی هم که میخوام استیک کنم ارور میاد واسم توی کیف پول…مشکل کجاست؟…در ارور قید میشه شما باید cpu و net داشته باشید در واقع میگه تا EOS استیک نکنید نمیتوانید انتقال بدید

فرهاد

سلام. دوست عزیز راه حل پیدا کردی به من هم کمک کن. من هم مشکل شما رو دارم

reza

سلام آقای جهاندیده
من این کیف پولو توی لپ تاپم نصب کرد سوالم اینه که مثلا ویندوزو حذف کنم و دوباره ویندوز نصب کنم چطور میشه چون توی این کیف پول نه ثبت نامی هست نه نام کاربری چیزی . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

افشین

exodu متاسفانه به دلیل تحریمهای ایالات متحده
ایرانیان محدود شده اند

سروش پوراسماعیل

سلام جناب جهاندیده . بیش از یک ماه پیش سه تراکنش لایت کویین از سه سایت متفاوت را برای اکسدوس خودم ارسال کردم ولی در کیف پولم نشان داده نمی شود . چند بار هم تا کنون اکسدوس آپدیت شد ولی همچنان مشکل باقی است در کسپلورر تاییده هر سه تراکنش را دارم و میزان واقعی موجودی کیف پولم را نشان میدهد ولی در اکسدوس دریافتی نداشتم . وقتی هم بلاکچین لایت کویین اکسدوس را رفرش می کنم پیامی مید هد که اکسدوس نمی تواند با شبکه لایت کویین ارتباط بگیرد ترانش های شما محفوظ است و برگردانده خواهد شد. اگر ممکن است محبت بفرمایید برای رفع این مشکل راهنمایی بفرمایید .سپاسگزارم

سلام سروش عزیز ، متاسفم از این بابت

تا حالا سعی بر اجرای مجدد کیف پول تون کردید ؟ از پشتیبانی شون کمک خواستید ؟

حسین نصیری

با سلام آقای هندی من مقداری از استخراج بیت کوین از طریق کریپتو تب را به کیف بلک چین واریز کردم ولی در هنگام باز کردن کیف دارایی من همچنان عدد صفر است ممنون میشوم راهنمایی فرمایید. با تشکر

راسل

دوستان من هم این مشکل رو داشتم با تیم پشتیانی صحبت کردم گفت روش اتصال به اینترنت رو عوض کنید و از VPN , غیره هم اسفاده میکنید شاید همخوانی نداشته باشه . که من اتصال اینترنت شرکتی رو عوض کردم .درست شد .
ولی این برا دو سال پیش بود الان این کیف پول دزد به تمام معنا هست .
سلام کیف پول اگزدوس کامل داره پول ما رو میدزده و هیچ پاسخی هم نمیده . موقع هر انتقال حدود 20 الی 25 درصد کارمزد برمیداره و اگر کمتر تنظیم کنی اجازه CONFERM شدن به تراکنش نمیده تا قبول کنی که مثلا از 100 دلار انتقال 22 دلار براش FEE در نظر بگیری . هیچ راهی هم نداری .
3000 دلار رو هم حدود 480 دلار ازم کم میکنه به عنوان FEE و به همین راحتی دزدی دوستان از این کیف خارج بشید زودتر تا همش رو ندزدیده و به همه اطلاع بدید .
لینک زیر هم برای اثبات میفرستم که برای 46 دلار مجبور میکنه 13 دلار بهش بدی .
https://www.blockchain.com/btc/tx/b227700934e9a2d0826a065a3d3e34919bc4c1839a746b4b1a7fa197edcbdc60
بیچاره شدم و چاره ای هم نیست .
مواظب مالتون باشید

علیرضا

واقعا کارمزد تراکنش هاش بالاس و تازه کاردانویه من کم شده اما هنوز به کیف ارزم نیومده 😐

رضا فراهانی

توی اکسپلور شبکه آدا چک کردم انتقال انجام شده ولی به اگزدوس اضافه نشده بود. در واقع نمیتونه به شبکه کاردانو وصل بشه تا موجودی رو نشون بده. فیلترشکن رو روشن کنید وصل میشه و داراییتونو نمایش میده

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
24
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx