همه چیز درباره کیف پول فانتوم و قابلیت‌های آن

کیف پول فانتوم

کیف پول فانتوم یکی از امن‌ترین والت‌های مورد استفاده در دنیای ارزهای دیجیتال است.

این کیف پول ابزاری برای دریافت، ارسال و تبادل رمزارزهایی است که بر پایه شبکه سولانا فعالیت می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم به توضیح کیف پول فانتوم، ارزهای قابل نگهداری در این کیف پول، تفاوت این کیف پول با ولت های دیگر و آموزش استفاده از کیف پول فانتوم بپردازیم؛ تا انتهای این مسیر همراه ما باشید.

عناوین مطلب:

کیف پول فانتوم چیست؟

والت Phantom بر پایه شبکه سولانا بوده و به شکل یک افزونه مرورگر منتشر شده تا باعث سهولت در کار کردن با اپلیکیشن‌های غیر متمرکز شبکه بلاک‌چین سولانا و پلتفرم‌های دیفای شود.

کیف پول Phantom در سال 2021 ماه آوریل شروع به کار کرد. این ولت به دلیل سابقه درخشان تیم خود و همچنین حضور سرمایه گذاران نام آشنا، به سرعت مورد توجه قرار گرفت. با توجه به معروفیت کیف پول فانتوم، این والت در حال حاضر حدود 400 هزار کاربر دارد. 

شبکه سولانا چیست؟

سولانا یک بلاک‌چین مقیاس پذیر و سریع است که به علت ارائه مجموعه گسترده از راه حل‌های دیفای و همچنین ارائه توکن Sol موفق و معروف شده است.

سولانا در سال 2017 تاسیس شد. تیم طراحی سولانا آن را به گونه‌ای طراحی نموده‌اند که بتواند بیش از 50000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند و با شرکت‌های توانمند در این زمینه رقابت کند. 

بلاک‌چین سولانا
بلاک‌چین سولانا می‌تواند بیش از 50000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

همچنین سولانا از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند برنامه‌های Dapp را ایجاد کنند. این موضوع به این معنی است که DEX‌ها، پلتفرم‌های وام دهی و بازارهای NFT همگی می‌توانند در Solana اجرا شوند.

چه ارزهایی را در والت فانتوم نگهداری کنیم؟

همانطور که گفتیم کیف پول Phantom در حال حاضر مختص شبکه بلاک‌چین سولانا بوده و به همین دلیل از توکن‌های راه‌اندازی شده بر روی شبکه سولانا پشتیبانی می‌کند.

خبری که به تازگی از تیم توسعه کیف پول فانتوم به گوش رسیده است حاکی از ارائه محصولی به نام bridge است که باعث ایجاد یک پل ارتباطی بین شبکه اتریوم و سولانا می‌شود. 

یکی دیگر از کارهای موثر کیف پول فانتوم در آینده پشتیبانی از شبکه اتریوم و سایر شبکه‌های ارائه دهنده است، چرا که با این اقدام راهکار لایه دو اتریوم نیز در برنامه‌های این کیف پول گنجانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: استفاده بی‌سابقه از شبکه اتریوم

هدف بزرگ و نهایی تیم فانتوم پشتیبانی از تمامی شبکه های بلاک‌چینی است که از بستر اجرای قرارداد هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز بهره می‌برند. 

در اصل کیف پول فانتوم یک ولت غیر حضانتی است. به این معنی که کلید خصوصی کلیه اطلاعات کاربران در سیستمی که کیف پول ساخته شده است ذخیره می‌شود. در نهایت کیف پول Phantom ادعا می‌کند که هیچگونه دسترسی به اطلاعات کاربران خود ندارد.

تفاوت فانتوم با کیف پول‌های دیگر در چیست؟

Phantom تفاوت هایی با کیف پول‌های دیگر دارد که شامل موارد زیر است:

  • کیف پول فانتوم در مقایسه با سایر کیف پول‌ها، رابط کاربری بهتری دارد. به این معنی که کاربران تازه وارد هم به راحتی می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند. 
  • فانتوم در مقایسه با کیف پول‌های دیگر، پلتفرمی ایجاد کرده است که کاربران در هنگام ترید توکن بتوانند تصویر آن را در والت خود مشاهده کنند. این موضوع هنگام ترید nft ها اهمیت پیدا می‌کند.
  • در فانتوم هنگام ارسال یک ارز دیجیتال و مشخص نمودن میزان کارمزد تراکنش، اطلاعات کامل و با جزییات اما به شکل ساده و قابل فهم نمایان می‌شود.
  • این کیف پول ارائه بستری برای استیکینگ رمز ارزها و تبادل NFT در شبکه‌های بلاک‌چین مختلف است.

آموزش دانلود والت فانتوم

دانلود کیف پول فانتوم از طریق مرورگرهای Chrome ،Firefox ،Edge و Brave امکان پذیر است. در ادامه مراحل دانلود فانتوم در مرورگر کروم را بررسی می‌کنیم. در مرورگرهای دیگر نیز مراحل کار به همین ترتیب است:

  1. در ابتدا برای دانلود بایستی وارد سایت Phantom شده و بر روی گزینه Add To Chrome  کلیک کنید.
  2. با این کار وارد Web Store مرورگر کرم شده و سپس گزینه Add To Chrome را انتخاب کنید. بعد از کلیک بر روی این گزینه کیف پول به شکل خودکار به لیست افزونه‌های کروم اضافه می‌شود.
  3. در این مرحله با کلیک بر روی گزینه Create New Wallet ، کیف پول Phantom خود را به وجود می‌آورید.
  4. بعد از انتخاب گزینه Create New Wallet در مرحله پیشین، کلمه بازیابی کیف پول فانتوم مشاهده می‌شود. این عبارت بازیابی را به دقت و با ترتیب نشان داده شده یادداشت کرده و آن را در مکانی امن نگهداری کنید.
  5. بهتر است از اسکرین شات برای نگهداری این عبارت استفاده نکنید. بعد از یادداشت این عبارت، باید بر روی گزینه Ok, I saved it somewhere کلیک کنید.
  6. در این مرحله باید رمز عبور یا پسوردی را برای کیف پول Phantom خود در نظر بگیرید. بعد از تعیین رمز عبور و تایید دوباره آن بر روی گزینه Save کلیک کنید. تبریک! کیف پول فانتوم شما آماده استفاده است.
تصویر کیف پول فانتوم
رابط کاربری کیف پول فانتوم

نحوه Swap کردن در کیف پول Phantom

این کیف پول مجهز به سرویس Swap داخلی است.

سرویس Swap برای انجام اموری مانند تبدیل رمز ارزها روی شبکه سولانا و انجام ترید کاربرد دارد. برای استفاده از سرویس Swap در فانتوم، کافی است از نوار پایین صفحه اصلی کیف پول کمک بگیرید.

سواپ در کیف پول فانتوم
امکان سواپ کردن ارزها در کیف پول فانتوم وجود دارد.

نحوه اتصال فانتوم به والت‌های دیگر

برای اتصال کیف پول فانتوم به والت‌ها یا کیف پول‌های دیگر کافی است بروی گزینه Add/Connect Wallet کلیک کنید، در این حالت 4 گزینه نمایش داده می‌شود:

  • Create New Wallet: با کلیک بر روی این گزینه امکان ساخت یک کیف پول جدید در شبکه سولانا ایجاد می‌شود. در صورت ساخت اکانت جدید، اکانت قبلی برای شما باقی می‌ماند.
  • Import Private Key: با کلیک بر روی این گزینه، امکان استفاده از کلید خصوصی سولانا در سایر کیف پول‌ها و دارایی‌ها  به کیف پول فانتوم به وجود آمده و قابل ایمپورت کردن است.
  • Connect Hardware Wallet: این گزینه برای اتصال کیف پول‌های سخت افزاری به کیف پول فانتوم قابل استفاده است.
  • Lock Wallet: در نهایت با انتخاب این گزینه می‌توان کیف پول خود را قفل نمود.

قسمت تنظیمات در کیف پول Phantom

با کلیک بر روی آیکون چرخ دنده وارد تنظیمات کیف پول خود می‌شوید. بعضی از قسمت‌های مهم تنظیمات شامل:

  • Show Secret Recovery Phrase: این بخش برای مشاهده دوباره عبارت بازیابی 12 کلمه ای کیف پول طراحی شده است.
  • Change Password: این قسمت برای تغییر در رمز عبور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • Reset Secret Recovery Phrase: با انتخاب این مورد کیف پول از سیستم حذف می‌شود و عبارت بازیابی جدید ارسال می‌شود.
  • Export Private Key: این گزینه برای کلید خصوصی کیف پول سولانا است. این کلید خصوصی صرفا برای بازیابی رمز ارزهای شبکه سولانا کاربرد دارد.

 آیا کیف پول فانتوم امنیت دارد؟

سوالی که پیش می آید این است که آیا این کیف پول مانند والت‌های شناخته شده دیگر امنیت دارد یا خیر؟

با توجه به نرم افزاری بودن کیف پول فانتوم، امنیت آن نسبت به والت‌های سخت افزاری کمتر است. در حال حاضر فانتوم تنها به صورت یک افزونه عرضه شده است. 

همانطور که در بالا اشاره شد، اکستنشن این کیف پول بر روی مرورگر کروم، فایرفاکس، بریو و مایکروسافت قابل نصب است. با این حال در نقشه راه (رودمپ) این کیف پول، عرضه نسخه تلفن همراه برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی ‌او‌ اس پیش بینی شده است.

استفاده از کیف پول فانتوم برای ایرانیان

برای ساخت والت فانتوم، ایمیل و یا اطلاعات هویتی دیگر نیاز نیست. می‌توان گفت این کیف پول مانند کیف پول‌های غیر حضانتی دیگر برای ایرانیان مناسب است. 

فانتوم حتی نیازی به VPN هم ندارد. با این حال برای اتصال به سایت اصلی بعضی از پلتفرم‌های دیفای بر روی شبکه سولانا یا اتریوم ممکن است نیاز به اتصال به VPN داشته باشید. 

در نهایت در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توان عبارت بازیابی این کیف پول را در سایر کیف پول‌های ارزهای دیجیتال Import کرد.

سخن پایانی

کیف پول فانتوم یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری برخی از رمزارز هاست.

همچنین با توجه به عدم نیاز به استفاده از VPN این کیف پول گزینه مناسبی برای ایرانیان به شمار می‌رود. گفتنی است که تیم توسعه حرفه‌ای کیف پول Phantom به همراه سرمایه‌گذاران نام آشنای این کیف پول، فانتوم را به یکی از کیف پول‌های آینده دار شبکه سولانا تبدیل کرده است.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx