اهدای کمک‌های مالی از طریق ارز دیجیتال!

اهدای کمک از طریق ارز دیجیتال

در حال حاضر ارزهای دیجیتال یک گزینه بسیار مناسب برای اهدای کمک‌های بشردوستانه هستند. 

در دسامبر 2017، یک سرمایه گذار ناشناس به نام “Pine” صندوق Pineapple را به عنوان “تجربه بشردوستانه با ارز دیجیتال” ایجاد کرد. 

Pine به ارزش 55 میلیون دلار بیت‌کوین به 60 سازمان خیریه مختلف (از محیط زیست و سلامت روان گرفته تا عدالت اجتماعی و بی‌خانمانی) اهدا کرد.

عناوین مطلب:

در آن زمان به نظر نمی‌رسید که این ایده مورد توجه سایر سازمان‌ها قرار بگیرد. اما اهدای کمک‌های بشردوستانه از طریق ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به یک گزینه محبوب برای افراد و سازمان‌ها تبدیل شده است. 

بیشتر بخوانید: کاربرد و مزایای بلاک‌چین در خیریه‌ و فعالیت‌های بشردوستانه

در سال 2019، یونیسف اعلام کرد که به اولین سازمان ملل متحد تبدیل شده است که اهدای کمک از طریق ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد. 

از 6 آوریل 2021، صندوق ارزهای دیجیتال یونیسف 2267 اتریوم و هشت بیت‌کوین (به ارزش بیش از 5 میلیون دلار) دریافت کرده است.

 در ادامه سازمان‌های زیادی نیز ارزهای دیجیتال را به عنوان یک ابزار پرداخت امن پذیرفتند. در این مقاله به معرفی این سازمان‌ها و بررسی مزایای اهدای کمک‌های مالی از طریق ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

مزایای اهدای کمک‌های مالی از طریق کریپتو

امکان اهدای سریع و ناشناس از هر کشوری در جهان، بدون متحمل شدن هزینه‌های بالا، یک نوآوری در فن‌آوری منحصر به فرد برای ارزهای دیجیتال است که کمک‌ها را کارآمدتر، عادلانه‌تر و آسان‌تر می‌کند. 

سایر مزایای اهدای کمک‌های مالی از طریق ارزهای دیجیتال عبارتند از:

Crypto از حریم خصوصی و داده‌ها محافظت می‌کند

Crypto می‌تواند به حل مسائل مربوط به حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها کمک کند که به طور فزاینده‌ای با اهداکنندگان مرتبط است. 

یک نظرسنجی در سال 2021 توسط Give.org نشان داد که اکثریت آمریکایی‌ها زمانی که در امور بشردوستانه شرکت می‌کنند، نگران این هستند که هویت آن‌ها توسط نهادهای مختلف شناسایی شود. 

اهدای کمک‌های مالی با کمک ارزهای دیجیتال می‌تواند از اطلاعات شخصی اهدا کننده به طور کامل محافظت کند.

Crypto می‌تواند برای اهدا کننده، مزایای مالیاتی داشته باشد

فرض کنید یک سال پیش 2000 دلار بیت‌کوین خریده‌اید. در آوریل 2021، سرمایه شما به 5500 دلار تبدیل شده است. 

شما تصمیم می‌گیرید کل مبلغ را به سازمان خیریه مورد علاقه خود که توسط IRS به رسمیت شناخته شده است اهدا کنید (سازمان خدمات درآمد داخلی یا همان (IRS) مسئول جمع آوری مالیات و بدنه اصلی قانون مالیات ایالات متحده است). 

در اینجا شما می‌توانید با استفاده از یکی از دو روش زیر مشارکت کنید:

  • بیت‌کوین را بفروشید و به دلار تبدیل کنید: اگر ابتدا بیت‌کوین را بفروشید و سپس دلار تبدیل کنید، ممکن است تا 20 درصد مالیات (حدود 700 دلار) متحمل شوید که عاقلانه به نظر نمی‌رسد. اهدای نهایی: تقریباً 4800 دلار.
  • بیت‌کوین را به صورت مستقیم اهدا کنید: اگر بیت‌کوین را به طور مستقیم اهدا کنید مجبور نخواهید بود که مالیات بر سود سرمایه را بپردازید. اهدای نهایی: تقریباً 5500 دلار.

کمک‌های مالی ارز دیجیتال می‌تواند برای سازمان‌ها ارزان‌تر تمام شود

بر اساس گزارش روندهای جهانی در سال 2020، حدود 63 درصد از اهداکنندگان در سراسر جهان ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین از طریق کارت نقدی یا اعتباری کمک مالی خود را انجام دهند. 

اما پرداخت از طریق کارت می‌تواند کمک‌های واقعی دریافتی سازمان‌ها را کاهش دهد زیرا هزینه‌های پردازش طبق گزارش Charity Navigator (یک سازمان غیرانتفاعی فعال در این حوزه)، می‌تواند از 2.2 تا 7.5 درصد متغیر باشد.

اجازه بدهید که با یک مثال توضیح دهیم که چقدر ممکن است تفاوت ایجاد کند.  فرض کنید می‌خواستید 1000 دلار کمک مالی کنید.

کمک مالی از طریق کارت اعتباری: هزینه‌های پردازش متحمل شده توسط سازمان می‌تواند تا 75 دلار باشد. مبلغ نهایی دریافت شده: 925 دلار

کمک مالی از طریق کریپتو: همان کمک مالی اگر به صورت بیت‌کوین انجام شود، هزینه تراکنش حدود 8.70 دلار خواهد بود (بر اساس داده‌های CoinMetrics.io در 6 آوریل 2021). مبلغ نهایی دریافت شده: 991.28 دلار

استیبل کوین‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال را با نوسانات کمتری همراه کنند

سازمان‌هایی که به دنبال استفاده از مزایای کریپتو بدون خطر نوسان هستند، می‌توانند کمک‌های مالی را به صورت استیبل کوین بپذیرند. 

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که هدف آنها حفظ ثبات قیمت است. در واقع قیمت آن‌ها همواره یک دلار است.

بیشتر بخوانید:استیبل کوین‌های برتر سال 2021 (ارزهای دیجیتال با ارزش پایدار)

نهادهای مالی پذیرنده ارز دیجیتال
با کمک ارزهای دیجیتال می‌‌توانید از پروژه‌های مختلف در سراسر جهان حمایت کنید.

کدام نهادها، اهدای کمک از طریق ارز دیجیتال را می‌پذیرند؟

چه به دنبال حمایت از پروژه‌های مربوط به محیط زیست باشید و چه آموزش کودکان یا حقوق بشر برایتان اهمیت داشته باشد، ده‌ها نهاد وجود دارند که ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند. 

در ادامه به معرفی تعدادی از سازمان‌های محبوب می‌پردازیم که توسط Giving Block پیشنهاد شده‌اند. گفتنی است جنبش کمک از طریق ارز دیجیتال به سرعت در حال رشد است. 

به گزارش پلتفرم Giving Block، از سال 2020 تا 2021 اهدای کمک از طریق کریپتو 1500 درصد رشد داشته است!

  1. موسسه خیریه دافی (Daffy Charitable): با اپلیکیشن Daffy، می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال را به بیش از 1.5 میلیون سازمان اهدا کنید.
  2. نهاد EFF: بنیاد آزادی الکترونیکی که در سال 1990 تأسیس شد، از حفظ حریم خصوصی کاربران، آزادی بیان، تحلیل سیاسی، فعالیت‌های مردمی و توسعه فناوری دفاع می‌کند. این سازمان ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، بیت‌کوین کش و اتریوم را می‌پذیرد.
  3. بنیاد آزادی مطبوعات (Freedom of the Press Foundation): بنیاد آزادی مطبوعات  یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 2012 برای تأمین و حمایت از آزادی بیان و آزادی مطبوعات تأسیس شد. ارزهای دیجیتال مورد پذیرش این سازمان بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، لایت کوین و زی کش است.
  4. GiveCrypto.org: در سال 2018، برایان آرمسترانگ، یکی از بنیانگذاران Coinbase، موسسه GiveCrypto را تأسیس کرد. این موسسه یک سازمان غیرانتفاعی است که ارزهای دیجیتال را بین افرادی که در فقر زندگی می‌کنند توزیع می‌کند. GiveCrypto بیش از 300000 دلار ارز دیجیتال بین بیش از 5000 نفر در 13 کشور مختلف توزیع کرده است. ارزهای دیجیتال مورد پذیرش این سازمان عبارتند از: بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، لایت کوین و استیبل کوین‌ها.
  5. صلح سبز (Greenpeace): صلح سبز یک نهاد جهانی و مستقل است که از اعتراض مسالمت‌‌آمیز و ارتباطات خلاقانه جهت افشای مشکلات زیست محیطی و ترویج راه حل‌هایی که برای آینده‌ای سبز و صلح‌آمیز ضروری هستند استفاده می‌کند. ارز دیجیتال مورد پذیرش این سازمان در حال حاضر بیت‌کوین است.
  6. آرشیو اینترنتی (Internet Archive): آرشیو اینترنتی یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است که  آرشیو رسانه های دیجیتال را تهیه می کند. این بایگانی به کاربران اجازه می‌دهد که مطالب دیجیتالی خود را بارگیری کنند. ارزهای دیجیتال مورد پذیرش این سازمان عبارتند از: بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، XRP و ZCash.
  7. پروژه The Reagent:  هدف این سازمان تهیه تجهیزات علمی و دیگر مقدمات لازم برای آزمایشگاه‌های سراسر ایالات متحده و محققان با استعداد و کم منابعی است که به این تجهیزات نیاز دارند. ارزهای دیجیتال مورد پذیرش این سازمان عبارتند از: بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، لایت کوین و USDC از طریق تجارت کوین بیس.
  8. صلیب سرخ (Red Cross): شبکه بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر بزرگترین شبکه بشردوستانه در جهان است که تقریباً در هر کشوری حضور و فعالیت دارد. همه فعالیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر یک هدف اصلی دارند: کمک بدون تبعیض به کسانی که از فقر یا قرار گرفتن در معرض بلایای طبیعی رنج می‌برند. تنها ارز دیجیتال مورد پذیرش این سازمان در حال حاضر بیت‌کوین است.
  9. پروژه آب (The Water Project): پروژه آب، سازمانی غیرانتفاعی است که به جوامعی در جنوب صحرای آفریقا که از عدم دسترسی به آب پاک رنج می برند، آبرسانی می‌کند. این سازمان معتقد است خدمات مربوط به پروژه‌های آب قابل اعتماد، پتانسیل‌های بالقوه انسانی را شکوفا می‌کند. ارزهای دیجیتال مورد پذیرش این سازمان  بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، لایت کوین و استیبل کوین‌ها است.

صحبت نهایی

در حال حاضر سازمان‌های بسیار زیادی هستند که ارزهای دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت قبول کرده‌اند. 

از مهم‌ترین دلایل رشد کمک‌‌های پرداختی با ارزهای دیجیتال را می‌توان رشد قیمت‌‌ها و اقبال ارزهای دیجیتال بین عموم مردم و سازمان‌ها دانست.

حجم ارزهای دیجیتال اهدا شده هر روز در حال افزایش است و با توجه به قابلیت بلاک‌چین در ایجاد ارزهای دیجیتال جدید، قطعا در آینده‌ای نه چندان دور، ارزهای دیجیتال به بهترین گزینه برای جمع‌آوری کمک‌‌های مالی تبدیل خواهند شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx