بهترین کیف پول‌های فول نود (Full Node) بیت‌کوین

کیف پول فول نود

هر دستگاه یا رایانه‌ای که به شبکه بیت‌کوین متصل می‌شود در واقع یک نود (Node) یا گره است.

افرادی که حامیان و گسترش‌دهندگان بیت‌کوین هستند و می‌خواهند به‌عنوان یک داوطلب به شبکه بیت‌کوین کمک کنند، می‌توانند به یک فول نود (Full Node) در شبکه بیت‌کوین تبدیل شوند.

اگر قصد آشنایی بیشتر با فول نود بیت‌کوین را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

عناوین مطلب:

فول نود (Full Node) بیت‌کوین چیست؟

شبکه نودهای رایانه‌ای شرایطی را برای بیت‌کوین فراهم می‌کنند که به صورت جداجدا و غیرمتمرکز استفاده شوند.

به‌این‌ترتیب برای اتصال بین کاربران، دیگر نیازی به‌واسطه نیست. نود‌هایی که مستقیم به شبکه متصل شده‌اند و قوانین آن را پذیرفته‌اند، فول نود بیت‌ کوین نام دارند.

فول نود بیت‌کوین برنامه‌ای است که با اعتبارسنجی تراکنش‌ها و بلوک‌ها به کل شبکه بیت‌کوین سرویس می‌دهد. فول نود درواقع قدرت محاسباتی شبکه بلاک‌چین را پشتیبانی می‌کند.

فول‌ نود‌ها معمولا توسط استخراج‌کنندگان بیت‌کوین، مشاغل، کاربران آگاه به حریم خصوصی یا علاقه‌مندانی که ترجیح می‌دهند خودشان شبکه را تأیید کنند، اداره می‌شوند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پرایوسی کوین (Privacy Coin) + معرفی 6 مورد از آن‌ها

این برنامه درواقع محافظی از کل شبکه بیت‌کوین است، زیرا شبکه نیاز به اجماع دارد. به این معنی که هیچ نهاد واحدی نمی‌تواند قوانین را بدون ماینرها اجرا کند و افرادی که گره‌ها را اجرا می‌کنند باید موافقت کنند.

برای اینکه بتوانید یک گره کامل را به مرحله اجرا برسانید باید شرایط اولیه آن را فراهم کنید. الزامات فعلی برای اجرای یک نود کامل بیت‌کوین معمولا شامل بخش‌های زیر است:

  • حداقل 300 گیگابایت فضای دیسک (هر نودی باید کل بلاک‌چین بیت‌کوین را دانلود کند که در حال حاضر حدود 248 گیگابایت است اما به طور تصاعدی درحال‌رشد است)
  • 4 گیگابایت رم (هرچه بیشتر بهتر)
  • استفاده از پهنای باند 5 گیگابایت آپلود و دانلود 500 مگابایت در روز (+ اتصال پایدار) فرصتی برای اجرای نود برای حداقل 6 ساعت در روز (هر چه بیشتر بهتر)
کیف پول فول نود بیت‌کوین
شبکه نودهای رایانه‌ای شرایطی را برای بیت‌کوین فراهم می‌کنند که به صورت جداجدا و غیرمتمرکز استفاده شوند. 

وقتی این شرایط برای ایجاد یک فول نود آماده شد و نحوه اجرای نود خودتان را به طور کامل برنامه‌ریزی کردید، می‌توانید کیف پول فول نود بیت‌کوین خود را انتخاب کنید.

شما در این موقعیت می‌توانید هر تراکنشی که وارد می‌شود و هر تراکنش منفردی که خارج می‌شود را کنترل کنید. در نتیجه هیچ‌کدام از کارهایی که در بستر فول نود بیت‌کوین انجام می‌شود خارج از کنترل شما نیست!

اهمیت استفاده از کیف پول فول نود بیت‌کوین

بعد از شناخت درباره فول نود‌های بیت‌کوین، نوبت به صحبت و آشنایی از کیف پول فود نود بیت‌کوین می‌رسد.

کاربرانی که به یک نود کامل تبدیل می‌شوند می‌توانند در کنار اجرای نرم‌افزار و مشارکت در شبکه از فول نود بیت‌کوین خود به‌عنوان کیف پول هم استفاده کنند.

این کیف پول کاملا امن و اختصاصی است، اما همچنان لازم است هنگام استفاده از این کیف پول‌ها همه الزامات و مراقبت‌هایی که برای استفاده از کیف پول‌های مجازی یا نرم‌افزاری رعایت می‌کنید هم در نظر داشته باشید.

بهترین کیف پول نود بیت‌کوین

در ادامه 5 مورد از بهترین کیف پول‌های فول نود بیت‌کوین را به شما معرفی می‌کنیم.

این کیف پول‌ها جزو پرکاربردترین و مناسب‌ترین کیف پول‌هایی هستند که بر اساس رضایت و آرای کاربران‌شان انتخاب شده‌اند:

1. Umbrel

Umbrel یک راه‌حل یک کلیکی است که به هرکسی اجازه می‌دهد تا به‌راحتی نودهای کامل شبکه بیت‌کوین و لایتنینگ میزبان خود را اجرا کند.

این پلتفرم واسطه‌ها را کاهش می‌دهد، منبع‌باز است و پتانسیل زیادی برای دسترسی بیشتر به بیت‌کوین دارد.

بیشتر بخوانید: والت‌های شبکه لایتنینگ؛ معرفی 12 کیف پول لایتنینگ

2. Bitcoin Core

Bitcoin Core کلاینت اصلی بیت‌کوین بوده و کل شبکه بیت‌کوین به آن متکی است.

این نرم‌افزار در رایانه ذخیره شده و کل بلاک‌چین را دانلود می‌کند. از این رو ممکن است چند روز طول بکشد تا به طور کامل همگام شود و در شبکه قابل‌دسترسی باشد.

این کیف پول یک فول نود است که می‌تواند با سایر نود‌ها و ماینرها ارتباط برقرار می‌کند. نقطه قوتی که برای Bitcoin Core می‌توان ذکر کرد، حریم خصوصی و امنیت بالای آن است. بااین‌حال ویژگی‌‌های مثل پیچیدگی در استفاده و نیاز به استفاده از حافظه هم جزو معایب این کیف پول فول نود بیت‌کوین به شمار می‌روند.

3. Specter

Specter یک رابط کاربری گرافیکی پیشرفته برای هسته اصلی بیت‌کوین است که با ترکیب کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند (Trezor ،Ledger ،KeepKey و غیره) و دستگاه‌هایی مانند Cobo در یک رابط کاربری آسان، بر ایجاد تنظیمات چند امضایی راحت‌تر تمرکز می‌کند.

4. Fully Noded

Fully Noded هم یکی دیگر از کیف پول فول نود بیت‌کوین است.

این برنامه را به‌عنوان یک کیف پول متن‌باز امن و قدرتمند برای استفاده آسان می‌شناسند. می‌توان از آن برای امضای تراکنش‌های آفلاین یا مدیریت کیف پول‌های سخت‌افزاری و موارد دیگر استفاده کرد.

5. Blockcore

Blockcore یک پروژه بلاک‌چین متن‌باز پیشرفته است که برای تحقق کامل امکان بلاک‌چین‌های سفارشی شده توسعه‌یافته است.

به این معنی که این پلتفرم می‌تواند برای ایجاد نودها برای بلاک‌چین‌های مختلف استفاده شود. البته به طور پیش‌فرض می‌تواند بیت‌کوین را نیز اجرا کند.

کیف پول فول نود یا لایت نود
کیف پول‌های فول نود بیت‌کوین زیادی در دسترس است که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند. با این حال در مورد اعتبار آن‌ها باید بیشتر دقت کنید.

تفاوت کیف پول فول نود بیت‌کوین در برابر لایت نود

برای اینکه بتوانیم کیف پول فول نود بیت‌کوین را با کلاینت لایت مقایسه کنیم و برتری هر یک از این‌ها را بگوییم، لازم است در ابتدا سراغ کیف پول کلاینت لایت نیز برویم.

کلاینت لایت در واقع کلاینتی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد از تمام امکانات شبکه بلاک‌چین استفاده کنند درحالی‌که نیازی به اجرای یک کپی کامل از کل بلاک‌چین را ندارند.

اجرای یک نود می‌تواند پرهزینه باشد و همچنین ممکن است برای برخی افراد غیرممکن به نظر برسد، اما جایگزین‌هایی برای آن وجود دارد.

کاربرانی که از کیف پول لایت استفاده می‌کنند به‌سادگی می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته و با نود‌های دیگر به شبکه بلاک‌چین متصل شوند.

از کیف پول فول نود استفاده کنیم یا لایت نود؟

جهت انتخاب بین کیف پول فول و لایت نود باید به استراتژی و آنچه از کیف پول خود انتظار دارید توجه کنید.

اگر پول اضافی کمی برای سرمایه‌گذاری دارید و می‌خواهید بلاک‌چینی انتخاب کنید که علاوه بر ایمن بودن و ثابت نگه‌داشتن دارایی‌ها بتواند یک فول نود را هم اجرا کند، کیف پول فول نود بیت‌کوین بهترین گزینه است.

اگر چنین قصد یا اولویت‌‌هایی در برنامه معاملاتی خود ندارید و تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید ذخیره‌سازی مطمئن دارایی‌‌ها و وجو‌ه‌تان است، می‌توانید از یک کلاینت لایت استفاده کنید.  

ویژگی‌های کیف پول فول نود
کیف پول فول نود بیت‌کوین به فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای محاسبات و پهنای باید نیاز دارد.

خلاصه مقایسه کیف پول فول و لایت نود:

  • یک فول نود به فضای ذخیره‌سازی قدرت محاسباتی و پهنای باند بیشتری نسبت به یک کلاینت لایت نیاز دارد.
  • امنیت در یک کیف پول فول نود بسیار بیشتر از یک کلاینت لایت است.
  • راه‌اندازی یک کیف پول فول نود از کلاینت لایت دشوارتر است.
  • لایت نودها همان کیف پول‌های موبایلی در دسترس و کاربرپسند هستند که همه افراد فعال در این حوزه آن‌ها را می‌شناسند (اتمیک والت، تراست والت و …)، درحالی‌که کیف پول‌های فول نود نیاز به دانش فنی و کمی زمان بیشتر برای نصب دارند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مفهوم فول نود، ویژگی‌ها و کیف پول فول نود بیت‌کوین پرداختیم.

اگر می‌خواهید نقش بیشتری در شبکه بلاک‌چین بیت‌کوین داشته باشید و بدون نیاز به اتصال بین کاربران در این بلاک‌چین فعالیت کنید، فول نود‌ها بهترین گزینه هستند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

نود بیت‌کوین (Bitcoin Node)

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx