راهکارهایی برای خرید سهام در صف خرید که نمی‌دانید!

خرید سهام در صف خرید

سرمایه‌گذاران بازار سرمایه ممکن است به فکر خرید سهام در صف خرید باشند! اگر چه این موقعیت هم یکی از شرایطی است که می‌تواند فرصت خوبی محسوب شود، اما استفاده از این فرصت آنقدرها هم ساده نیست.

اغلب لازم است مهارت، سرعت‌عمل و دقت بالایی داشته باشید تا بتوانید در صف خرید سهام بخرید. لازمه این توانایی‌ها هم کسب اطلاعات و دانش کافی است.

برای شروع سرمایه گذاری در بورس کلیک کنید!

عناوین مطلب:

درباره ترفند خرید سهام در صف خرید چیزی می‌دانید؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، وقت آن رسیده تا همراه بورسینس روش‌های خرید سهم در صف خرید سنگین را بیاموزید. همراه ما باشید.

دامنه نوسان در بازار بورس

قبل از صحبت درباره بهترین زمان خرید سهام در صف خرید، بهتر است درباره مفهوم دامنه نوسان در بازار بورس با شما صحبت کنیم.

دامنه نوسان به معنی محدودیت برای بیشترین و کمترین تغییرات مجاز در قیمت سهام موجود در بورس، طی یک روز معاملاتی است. این مفهوم صرفا در بازار بورس داخلی ایران کاربرد دارد و بازارهای بین‌الملی مثل فارکس و … دامنه نوسان تعریف شده‌ای ندارند.

بر اساس قوانین بازار بورس ایران، این دامنه نوسان برای تمام سهم‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه یکسان است. دامنه نوسان در بازار بورس را می‌توانید در این مقاله ببینید و نکات مربوط به آن را بخوانید.

برای مثال، اگر قیمت سهامی در روز گذشته 1000 تومان باشد، این قیمت نقطه صفر معاملاتی روز جدید است و سهم در روز معاملاتی آتی می‌تواند از 1050 تا 950 (اگر دامنه نوسان 5% باشد) رشد مثبت یا منفی را تجربه کند.

دامنه نوسان و تغییرات قیمتی در روز معاملاتی باعث ایجاد صف‌های خرید و فروش بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: از کجا می‌توان فهمید سهمی صف خرید دارد یا صف فروش؟

مفهوم صف خرید در بازار

هر زمانی که تقاضا برای خرید یک سهم بالا باشد و به نسبت این تقاضا، عرضه کمتری وجود داشته باشد، صف خرید تشکیل می‌شود.

برای درک بهتر، تصور کنید شرکت فولاد مبارکه اصفهان، قراردادی را امضا کرده است که این قرارداد یک خبر بسیار خوب برای این شرکت و محصولات آن محسوب می‌شود. به زودی ارزش قیمتی دارایی‌های آن، افزایش پیدا خواهد کرد. برای مثال، پیش بینی می‌شود که ارزش سهم شرکت فولاد 15 درصد رشد تجربه می‌کند و تا قیمت 730 تومان بالا می‌رود.

این افزایش باعث جلب توجه خریداران و سرمایه‌گذارانی خواهد شد که مشتاق خرید سهام فولاد هستند. از یک طرف امکان ثبت سفارش قیمت بیشتر از 525 تومان به خاطر محدودیت نوسان روزانه معاملات وجود ندارد. درنتیجه تقاضا برای خرید سهام شرکت بیشتر و صف خرید برای خرید فولاد تشکیل می‌شود.

صف خرید چیست
اگر وضعیتی پیش آید که هیچ عرضه‌کننده‌ای وجود نداشته باشد و تقاضای خرید سهام در سقف قیمت قرار گیرد، به اصطلاح صف خرید تشکیل شده است.

پیش‌بینی تشکیل صف خرید

به طور کلی، پیش‌بینی کردن بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی است که می‌تواند شما را جلو بیندازد، اگر چه این کار، روش ساده‌ای نیست اما اتفاق‌ها، سرنخ‌ها و موارد زیادی می‌تواند به تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران کمک کند. چرا که تشکیل صف خرید در یک سهم، به این معنی است که قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد و قاعدتا، سود بیشتری برای سهام‌داران هم به همراه خواهد داشت.

برای پیش‌بینی و حتی تشخیص صف خرید، می‌توان با توجه به چند نکته اساسی، هوشیار‌تر عمل کنید:

  1. بررسی وضعیت شرکت: گاهی برای اینکه سهام یک شرکت وارد صف خرید شود، اخبار کاذب یا حتی ناپایدار ایجاد می‌کنند. سهامی ارزشمند است و صف‌های خرید آن می‌تواند قابل اعتماد باشند که بر اساس گزارش‌های واقعی رشد کند. برای پیدا کردن چنین سهامی باید پس از تحلیل تکنیکال یک سهم و دیدن حجم معاملات آن، به بررسی سود و زیان شرکت بپردازید. این بررسی‌ها و اطلاعات می‌تواند کمک‌تان کنند تا پیش‌بینی خوبی از تشکیل صف و دریافت سود بیشتر داشته باشید.
  2. بررسی اخبار پیرامون شرکت: شاید باورش کمی سخت باشد، اما تاثیر اخبار بر رشد یا حتی کاهش بورس بسیار زیاد است. هرچقدر سریع‌تر به اخبار مهم بورس دسترسی داشته باشید، پیش‌بینی صف خرید‌ها و صف فروش‌ها آسان‌تر خواهد شد. قاعدتا اخبار خوب و مثبت، خبر از تغییرهای روبه‌رشد و حتی تشکیل صف خرید دارد.
  3. بررسی حجم معاملات: با بالا رفتن حجم معاملات یک سهم و افزایش یافتن قدرت خریداران آن، احتمال تشکیل صف خرید آن هم بیشتر می‌شود. درباره نحوه تحلیل حجم معاملات بخوانید.
  4. توجه به 30 دقیقه پایانی بازار: همیشه تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران خبره بازار توصیه می‌کنند از لحظات پایانی غافل نشوید! ساعت آخر بازار، بهترین زمان برای پیش‌بینی صف خرید است. چنانچه در این نیم ساعت، قیمت آخرین معامله 2 الی 4 درصد بیشتر از قیمت پایانی باشد، احتمال تشکیل صف خرید برای روز آتی سهم، بسیار زیاد خواهد شد.

خرید سهام در صف خرید  

صف خرید سهام همیشه برای سرمایه‌گذاران جذاب بوده است! اگر چه معمولا توصیه می‌شود برای خرید سهام در صف خرید عجله نکنید، اما اگر بتوانید از ترفند خرید سهام در صف خرید استفاده کنید، یک موقعیت بسیار عالی را تجربه‌ کرده‌اید.

وقتی صف خرید چند برابر حجم معاملات ماه سهام مورد نظر باشد، می‌توان امیدوار بود که این صف چند روز ادامه پیدا می‌کند.

در این بین، برای خرید سهام در صف خرید بیش از هر چیزی به یک اینترنت پرسرعت نیاز دارید. برای اول شدن در صف حرید بورس، حتی صدم ثانیه هم شما را می‌تواند از رقبا جلو بی‌اندازد. درنتیجه هر چه اینترنت سریع‌تری داشته باشید، نهایی شدن سفارش‌تان سریع‌تر و مطمئن‌تر است.

در چنین شرایطی معمولا برخی از معامله‌گران برای بهبود سرعت اینترنت خود، از سرور‌های مجازی استفاده می‌کنند. این سرور‌ها سرعت چندین برابری دارد.

همان‌قدر که سرعت اینترنت مهم است، کارگزاری شما هم مهم است!

لیست کارگزاری‌های فعال در بازار سرمایه ایران و جزئیات هر یک را می‌توانید اینجا ببینید.

بهترین و مطرح‌ترین کارگزاری‌ها معمولا شلوغ هستند. شلوغی کارگزاری یعنی ناچارید پشت صف طولانی‌تری با‌یستید و شاید فرصت را از دست بدهید. کارگزاری خلوت تقریبا بلافاصله بعد از ثبت سفارش کاربران خود، سفارش‌ها را دریافت کرده و به هسته معاملات ارسال می‌کند. در کارگزاری‌هایی که معامله‌گران زیادی مخاطب آن هستند، سفارش‌ها چند ثانیه یا حتی گاهی چند دقیقه تاخیر دارد.

افزایش شانس موفقیت برای خرید سهام در صف خرید

افزایش شانس خرید سهام در صف خرید با تقسیم سفارش

برای افزایش شانس خرید، معامله‌گران حرفه‌ای سفارش خود را تقسیم می‌کنند. به این معنی که قبل از ارسال سفارش را به چند سفارش دیگر با حجم‌ها کوچک‌تر تقسیم و پیش‌نویس کرده و دقیقا راس ساعت آغاز به کار بورس، سفارش‌های ثبت شده را به هسته می‌فرستند.

بعضی از معامله‌گران هم از نرم‌افزار‌ها و ربات‌‌ خرید سهام در صف خرید استفاده می‌کنند که سرعت بالایی دارند و سفارش را سریع‌تر به هسته معاملات می‌فرستند.

بیشتر بخوانید: سفارش سرخطی در بورس چیست؟ + نحوه سرخطی زدن

نکته دیگری که برای نحوه خرید سهام های صف خرید موثر است، ثبت سفارش بالاتر از قیمت پایانی است.

جایگاه سهام‌دار در صف خرید یا فروش

برای آگاهی از میزان موقعیت سفارش‌تان در صف خرید می‌توانید به صفحه آنلاین معاملات کارگزاری خود مراجعه کنید. در این بخش جایگاه ثبت سفارش تمام متقاضیان خرید سهام موردنظر در کارگزاری مشخص شده و به راحتی خواهید دید که رقابت برای خرید سهم در بین چند نفر و با چه استقبالی است.

نکته قابل توجهی که باید در نظر داشته باشید این است که معامله‌گران خرد بازار بورس توان ایجاد صف تقاضا و عرضه را ندارند. به این معنی که نمی‌توانند در سهم‌های خریداری‌شده خود صف خرید یا صف فروش سهام ایجاد کنند. صف خرید سهام تابع روند قیمتی حاکم در بازار است و به خودی‌خود تقاضای مازادی در آن شکل نمی‌گیرد.

سوالات متداول

صف خرید چگونه شکل می‌گیرد؟

زمانی که تقاضا برای خرید یک سهم بالا باشد و به نسبت این تقاضا، عرضه کمتری وجود داشته باشد، صف خرید تشکیل می‌شود.

آیا تشکیل صف خرید برای سهم قابل پیش بینی است؟

با بررسی وضعیت شرکت و اخبار مربوط به آن، حجم معاملات اخیر و توجه ویژه به 30 دقیقه پایانی بازار در هر روز می‌توان تا حدودی تشکیل صف خرید در روزهای آتی را پیش بینی کرد.

راهکارهای خرید سهام در صف خرید چیست؟

استفاده از اینترنت پرسرعت، کار با کارگزاری‌های خلوت و در نهایت تقسیم سفارش به حجم‌های کمتر می‌تواند شانس شما را برای خرید سهام در صف خرید افزایش دهد.

جمع‌بندی

خرید سهام در صف خرید یکی از موقعیت‌هایی است که همیشه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را وسوسه می‌کند. چنین موقعیتی اگر به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد، بهترین شرایط است. فقط کافی است نحوه خرید سهام‌ های صف خرید را بدانید و ترفندها و راهکار‌های کاربردی آن را استفاده کنید.

کنترل حرص و طمع در زمان مشاهده صف سنگین سهام، بسیار مهم است. همواره سعی کنید با تحلیل‌های درست و کامل استراتژی خود را بچنید تا در شرایط ضروری، نیازی به نگران و ترس و طمع نباشد!

خرید سهم در صف خرید سنگین فقط زمانی می‌تواند به نفع شما باشد که به خوبی بدانید چه باید کرد و سهم درست را انتخاب کرده باشید.

عوامل درونی و بیرونی زیادی برای نوسانات قیمت سهام وجود دارد، پس صرف وجود صف‌های طولانی خرید نمی‌توان از مناسب بودن موقعیت مطمئن شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx