بررسی کیف پول بیت کیپ (Bitkeep) و آموزش کار با آن

بیت کیپ

این روزها که افراد زیادی به دنیای ارزهای دیجیتال قدم گذاشته‌اند، نیاز به کیف‌ پول‌های کارآمد بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

امروزه کیف پول‌های متنوعی وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. کیف پول بیت کیپ (Bitkeep) هم یکی از این کیف پول‌ها است.

تعداد زیاد کیف پول می‌تواند باعث شود کاربران دچار سردرگمی شوند. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های جذاب ولت بیت کیپ می‌پردازیم.

عناوین مطلب:

برای مشاهده لیست ولت‌های ارز دیجیتال و ویژگی‌های هر کدام کلیک کنید

نکات کلیدی

  •  بیت کیپ یک کیف پول گرم غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای ارز دیجیتال است که امکانات منحصربه‌فردی به کاربران ارائه می‌دهد.
  • امنیت عالی، داشتن کد منبع‌باز، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متنوع و غیرمتمرکز بودن از ویژگی‌های مثبت بیت کیپ است.
  • از معایب کیف پول بیت کیپ می‌توان به گرم بودن آن اشاره کرد.

بیت کیپ (Bitkeep) چیست؟

BitKeep یک کیف پول غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای ارز دیجیتال است که مجموعهٔ عظیمی از ویژگی‌های کاربردی را در خود جای‌داده است.

اهمیتی ندارد که قصد دارید روزانه کریپتو معامله کنید یا به‌صورت دوره‌ای خریدوفروش انجام دهید، به‌هرحال یک کیف پول مناسب برای هرکسی که می‌خواهد به‌طورجدی فعالیت خود را در دنیای ارزهای دیجیتال شروع کند، الزامی است.

افراد باتوجه‌به نیازها و اهداف متفاوتشان می‌توانند کیف پول مناسب خود را انتخاب کنند. ازآنجایی‌که کیف پول Bitkeep ویژگی‌های مثبت زیادی دارد می‌تواند نیازهای تریدرها را به طور کامل رفع نماید.

امنیت بیت کیپ

مزایای کیف پول بیت کیپ

هر کیف پول خصوصیات متفاوتی دارد. در ادامه می‌توانید راجع به برخی از ویژگی‌های جذاب ولت Bitkeep، اطلاعات کاملی کسب کنید.

امنیت

امنیت در انتخاب کیف پول‌ ارز دیجیتال حرف اول را می‌زند‌ و باید بگوییم که بیت کیپ یک کیف پول کاملاً امن است‌.

یکی از مواردی که سبب شده والت بیت کیپ امنیت خوبی داشته باشد احراز هویت دومرحله‌ای آن است.

احراز هویت دومرحله‌ای یک اقدام امنیتی بسیار مؤثر است که به شما اطمینان می‌دهد، حتی اگر کسی بتواند به کیف پول شما نفوذ کند، همیشه یک ‌لایه امنیتی اضافی وجود دارد که باید از آن عبور کند.

این لایه حفاظتی می‌تواند به‌صورت ایمیل یا پیامک باشد.

علاوه بر این Bitkeep Wallet در حفظ ناشناس بودن کاربر نیز بسیار موفق عمل می‌کند و می‌توانید بدون نگرانی از این کیف پول استفاده کنید.

رمزگذاری MultiSig

در دنیای کریپتو، قابلیت MultiSig به ولت‌هایی اشاره دارد که برای دسترسی و مدیریت به چندین امضا نیاز دارند که این امضاها کلید خصوصی نامیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کیف پول چند امضایی چیست؟ + معرفی بهترین ولت‌های Multisig

بیت کیپ یک کیف پول MultiSig است، بنابراین برای دسترسی به کیف پول و انجام تراکنش‌ها به چندین کلید خصوصی نیاز دارید و همین امر می‌تواند امنیتی بی‌نظیر را برای شما به ارمغان بیاورد.

فرض کنید کلید خصوصی شما به خطر افتاده است و کیف پول شما تک امضا است، در این صورت هکرها می‌توانند به‌راحتی و با همان یک کلید خصوصی به کیف پول شما دسترسی پیدا کنند و دارایی‌ها را به کیف پول دیگری منتقل کرده و تراکنش را تأیید کنند.

اما در کیف پول بیت کیپ وضعیت متفاوت است. هکرها برای تأیید تراکنش به دو یا چند کلید خصوصی نیاز دارند؛ بنابراین اگر یکی از کلیدها به خطر بیفتد باز هم دارایی‌های شما محفوظ باقی خواهند ماند.

کد متن باز

درحالی‌که ممکن است اغلب کاربران به این ویژگی توجه نکنند، کد متن باز یکی از بزرگ‌ترین نکاتی است که باید در هنگام انتخاب کیف پول ارز دیجیتال در نظر داشته باشید.

کیف پول بیت کیپ دارای کد منبع‌باز است. این بدان معناست که هرکسی می‌تواند کدهای پروژه را بررسی کند و این امر شفافیتی بی‌مانند را فراهم می‌کند.

اگر در برنامه نویسی سررشته دارید و مطمئن نیستید که یک کیف پول امن است یا خیر می‌توانید کد مربوط به آن را بررسی کنید.

علاوه‌برآن، توسعه‌دهندگان شخص ثالث که در زمینه کدنویسی مرتبط با ارزهای دیجیتال مهارت دارند می‌توانند با ارائه به‌روزرسانی‌ها و پیشنهادهای بهبوددهنده خود، در روند توسعه کیف پول سهیم باشند.

به‌این‌ترتیب در اثر به‌روزرسانی‌ها، ویژگی‌های جذاب‌تر به کیف پول اضافه می‌شود.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب کیف پول مناسب بررسی میزان پشتیبانی ‌کیف پول از ارزهای دیجیتال است.

والت Bitkeep از حدود 70 زنجیره اصلی مختلف با بیش از 220000 دارایی ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. این اعداد بیانگر معاملات آسان و بی‌دردسر برای تریدرهای حرفه‌ای است.

پشتیبانی بیت کیپ از ارزهای دیجیتال مختلف

Bitkeep جزو کیف پول‌های عمومی محسوب می‌شود و به کاربران این اجازه را می‌دهد که چندین ارز دیجیتال مختلف را، از محبوب‌ترین ارزها مانند اتریوم گرفته تا برخی توکن‌های خاص، ذخیره کنند.

بنابراین، اگر طرف‌دار راحتی و سهولت هستید باید بدانید که پشتیبانی از ارزهای دیجیتال در این کیف پول واقعاً گسترده است که یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود‌.

سازگار با DeFi

DeFi به معنی مالی غیرمتمرکز است و به طیف گسترده‌ای از پروژه‌هایی اشاره دارد که تصمیم گرفته‌اند از فناوری کریپتو به‌عنوان سنگ بنای اصلی عملیات خود استفاده کنند.

با دارابودن این قابلیت، کیف پول بیت کیپ امکان همکاری با پروژه‌های دیفای را می‌دهد و می‌تواند علاوه بر ایمن نگه‌داشتن دارایی‌های شما، دسترسی به برنامه‌های معتبر را نیز برای شما فراهم می‌کند.

امکان استفاده در دستگاه‌های متعدد

کیف پول بیت کیپ در اکثر سیستم‌عامل‌های اصلی پشتیبانی می‌شود. مهم نیست که سیستم‌عامل شما اندروید است یا IOS می‌توانید به‌راحتی از این کیف پول فوق‌العاده استفاده کنید.

اگر سیستم‌عامل شما اندروید است برای دانلود بیت کیپ می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید و برنامه را از گوگل‌پلی دانلود نمایید.

همچنین امکان استفاده از آن به‌صورت افزونه گوگل کروم نیز وجود دارد که استفاده از آن را بسیار ساده می‌کند و می‌توانید تمام کارهای کریپتو خود را روی رایانه خود انجام دهید‌.

از این کیف پول می‌توانید در چندین دستگاه استفاده کنید. با داشتن یک کلید خصوصی یکسان، امکان مدیریت چندین کیف پول در یک حساب واحد برای شما میسر می‌شود.

دسترسی به بازار NFT

NFTها اخیراً بسیار محبوب شده‌اند و ولت بیت کیپ به کاربرانش این امکان را می‌دهد که NFTهای خود را به بهترین نحو ذخیره و مدیریت کنند‌.

اگر شما هم یک کلکسیونر NFT هستید این قابلیت بیت کیپ برای شما بسیار سودمند است.

غیرمتمرکز بودن

تمرکززدایی و ناشناس بودن از ویژگی‌های یک کیف پول خوب محسوب می‌شوند.

اگر بیت کیپ را به‌عنوان کیف پول خود انتخاب کنید، نیازی به هیچ‌گونه ثبت‌نامی ندارید همچنین لازم نیست اطلاعات شخصی خود را در اختیار شرکت مربوط به کیف پول قرار دهید.

همانطور که می‌دانید کاربران ایرانی برای استفاده از اکثر کیف پول‌های متمرکز به مشکل بر می‌خورند.

اما هنگامی که از کیف پول‌های غیرمتمرکز مانند بیت کیپ استفاده کنید با چنین مشکلاتی روبه‌رو نخواهید بود و به راحتی و بدون ابزار تغییر IP می‌توانید وارد سایت بیت کیپ شده و از مزیت‌های این کیف پول بهره‌مند شوید.

معرفی کیف پول بیت کیپ

معایب کیف پول بیت کیپ

اکنون که همه ویژگی‌های مثبت و مزیت‌های بیت کیپ را مورد بررسی قرار دادیم وقت آن است که به معایب آن هم بپردازیم.

همان‌طور که می‌دانید هیچ کیف پولی بدون عیب‌ونقص نخواهد بود، بنابراین در ادامه برخی از نکات منفی بیت کیپ را بررسی می‌کنیم.

کیف پول گرم

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کاربران این است که بیت کیپ یک کیف پول گرم است.

کیف پول‌های گرم اتصال ثابت به اینترنت را حفظ می‌کنند و همین می‌تواند باعث شود هکرها راحت‌تر به دارایی‌های شما دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت کیف پول سرد و گرم در ارزهای دیجیتال چیست؟

با این حال همان‌طور که گفتیم بیت کیپ از امنیت خوبی برخوردار است و اقدامات امنیتی پیشرفته‌ای را به‌منظور حفظ دارایی‌های شما در پیش گرفته است.

اگر فردی محافظه کار هستید و اقدامات امنیتی بیت کیپ برای شما راضی‌کننده نیست می‌توانید از کیف پول Bitkeep برای تراکنش‌ها و معاملات خود استفاده کنید و برای ذخیره اکثر وجوه خود از یک کیف پول سرد دیگر استفاده کنید.

نحوه کار با کیف پول بیت کیپ

پیش‌تر گفتیم که هم برای سیستم عامل اندروید و آیفون و هم به صورت افزونه کروم می‌توانید از بیت کیپ استفاده کنید.

در ادامه نحوه اضافه کردن این کیف پول به کروم و نحوه کارکردن با آن را آموزش می‌دهیم:

  • ابتدا عبارت bitkeep wallet extension را در کروم جستجو کنید و روی اولین سایت کلیک نمایید.
  • سپس با صفحه‌ی زیر مواجه خواهید شد که در اینجا باید گزینه اضافه کردن به کروم را انتخاب کنید.
آموزش ساختن کیف پول بیت کیپ

در این مرحله گزینه add extension را انتخاب کنید تا افزونه به کروم اضافه شود.

آموزش ساختن کیف پول بیت کیپ

اگر تمایل دارید کیف پول جدید بسازید گزینه اول را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید به کیف پولی که قبلا ساخته‌اید دسترسی داشته باشید گزینه دوم را انتخاب نمایید.

آموزش ساختن کیف پول بیت کیپ

ما گزینه ساختن کیف پول را انتخاب کردیم و حالا باید یک رمز عبور وارد کنیم که دارای 6 کاراکتر است و از حروف، اعداد و سمبل‌ها تشکیل شده است. در کادر پایین نیز همان رمز را دوباره وارد می‌کنیم.

آموزش ساختن کیف پول بیت کیپ

در این مرحله می‌توانید پشتیبان‌گیری کنید یا این مرحله را بعدا کامل نمایید.

آموزش ساختن کیف پول بیت کیپ

هنگامی که این صفحه را مشاهده می‌کنید یعنی عملیات با موفقیت انجام گرفته است و می‌توانید با کلیک بر روی گزینه پایین صفحه وارد کیف پول بیت کیپ خود شوید.

آموزش ساختن کیف پول بیت کیپ

در این صفحه شما می‌توانید از طریق آیکون‌های بالا به خرید، ارسال، دریافت و تعویض بپردازید.

اگر تمایل داشتید سابقه فعالیت خود را مشاهده کنید در قسمت پایین صفحه روی activity کلیک نمایید.

آموزش ساختن کیف پول بیت کیپ

اگر قصد ارسال داشتید گزینه send را انتخاب کنید و در صفحه باز شده آدرس کیف پول مقصد و میزان ارز را وارد کنید.

نحوه کار با کیف پول بیت کیپ

همچنین با کلیک کردن بر روی swap می‌توانید ارز مورد نظرتان را مبادله نمایید.

بیشتر بخوانید: سواپ توکن (Token Swap) چیست؟

نحوه تعویض ارز در کیف پول بیت کیپ

همانطور که مشاهده کردید کارکردن با این کیف پول بسیار آسان است، همچنین هیچ اطلاعات شخصی برای احراز هویت از شما دریافت نمی‌کند.

سؤالات متداول

کیف پول Bitkeep چیست؟

 بیت کیپ، یک کیف پول گرم، غیرمتمرکز و در عین حال چند زنجیره‌ای ارز دیجیتال است که امکانات منحصربه‌فردی را به کاربران ارائه می‌دهد.

کیف پول بیت کیپ در چه سیستم‌عاملی قابل استفاده است؟

از این کیف پول می‌توانید هم در سیستم‌عامل اندروید و هم IOS استفاده کنید. همچنین می‌تواند به‌عنوان افزونه به گوگل کروم رایانه شما اضافه شود.

آیا کیف پول بیت کیپ ایمن است؟

اگرچه این کیف پول، یک کیف پول گرم است؛ اما از امنیت خوبی برخوردار است؛ زیرا از احراز هویت دومرحله‌ای و رمزگذاری MultiSig برای حفاظت از دارایی‌های شما استفاده می‌کند.

منبع‌باز بودن بیت کیپ چه مزیتی دارد؟

می‌توانید برای اطمینان از امن بودن این کیف پول خودتان کدهای پروژه کیف پول را بررسی کنید، همچنین منبع‌باز بودن موجب راحت‌تر به‌روزرسانی و بهبود ویژگی‌ها در طول زمان می‌شود.

سخن پایانی

انتخاب کیف پول مناسب و امن اولین قدم برای ورود به دنیای تجارت ارزهای دیجیتال است.

ازآنجایی‌که تمام دارایی‌های دیجیتالتان که حاصل زحمات شما است در کیف پول ذخیره می‌شود باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج دهید.

در این مقاله سعی کردیم با معرفی و بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی بیت کیپ به شما در انتخاب یک کیف پول خوب کمک کنیم، همچنین با ارائه راهنمای تصویری نحوه کار کردن با بیت کیپ را آموزش دادیم.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx