سواپ توکن (Token Swap) چیست؟

توکن سواپ

ازآنجایی‌که در سال‌های اخیر، ارزهای دیجیتال در بین سرمایه‌گذاران بسیار محبوب شده‌اند، موانع اولیه فعالیت در این عرصه کم کم در حال از بین رفتن است.

درگذشته صرافی‌های ارز دیجیتال به‌عنوان روش اصلی برای مبادله توکن‌های دیجیتال در نظر گرفته می‌شدند؛ اما توکن سواپ به‌عنوان گزینه‌ای ساده‌تر در دسترس است.

در ادامه به شرح توکن سواپ می‌پردازیم؛ همچنین نحوه تغییر توکن را شرح می‌دهیم تا بتوانید تصمیم بگیرید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

عناوین مطلب:

نکات کلیدی

  • سواپ توکن یا Token Swap به معنی تعویض یا مبادله انواع توکن در یک بلاک‌چین یا گاها از یک بلاک‌چین به بلاک‌چین دیگر است. سواپ را می‌توان در صرافی‌ها و پلتفرم‌ها انجام داد.
  • سواپ توکن در مقابل ترید مزایایی دارد که می‌توان به عدم نیاز به یافتن جفت ارز موردنظر، حذف هزینه‌های غیرضروری، انجام فرآیند به‌صورت آنی و امنیت بالاتر اشاره کرد.
  • تفاوت مهاجرت توکن با توکن سواپ این است که در مهاجرت توکن‌، صرفا توکن‌های دیجیتال روی یک بلاک‌چین با توکن‌های موجود در بلاک‌چین دیگر مبادله می‌شود.

Token swap چیست؟

سواپ در اصل شامل مبادله انواع توکن در یک بلاک‌چین یا گاها از یک بلاک‌چین به بلاک‌چین دیگر است. سواپ را می‌توان در صرافی‌ها و پلتفرم‌ها انجام داد.

سواپ توکن که پیش‌تر فرایندی خسته‌کننده و گران بود، امروزه به طرز چشمگیری بهبودیافته است. درحالی‌که انواع مختلفی برای انجام آن وجود دارد، سواپ توکن یا تعویض توکن برای بسیاری از سرمایه‌گذاران مناسب است.

توکن سواپ چگونه صورت می‌گیرد؟

هنگام سواپ توکن در پلتفرم‌ها، روند کار در پشت‌صحنه برای شما انجام می‌شود.

به‌این‌ترتیب حتی سرمایه‌گذاران تازه‌وارد نیز می‌توانند از مزایای یک توکن سواپ ساده، بدون درگیرشدن با مفاهیم و اصطلاحات فنی دشوار، بهره‌مند شوند.

بااین‌حال پیش از اینکه بخواهید از توکن سواپ برای تغییر دارایی‌های کریپتویی‌تان استفاده کنید بهتر است با نحوه عملکرد آن به طور کامل آشنا شوید.

در روزهای اولیه معامله ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذارانی که قصد داشتند کوین X را با کوین Y معامله کنند، ابتدا باید جفت X/Y را شناسایی می‌کردند.

اگر این جفت‌سازی ممکن نبود، مبادله توکن‌ها با ارز فیات یک اقدام واسطه‌ای ضروری به‌حساب می‌آمد که منجر به چندین کارمزد تراکنش ناخواسته می‌شد و سود معاملات را کاهش می‌داد.

سواپ توکن در پلتفرم‌های اختصاصی این فرایند را تا حد زیادی ساده‌تر می‌کند و به شما کمک می‌کند از پرداخت هزینه‌های غیرضروری اجتناب نمایید.

این پلتفرم‌ها به‌صورت آنی، سواپ توکن را انجام می‌دهند. هر پلتفرم چیدمان و رابط منحصربه‌فرد خود را دارد؛ اما معمولاً تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که جفت توکن موردنظر و مقدار مبادله را وارد کنید.

پلتفرم، تراکنش را از سوی شما تکمیل می‌کند و تمام مراحل پیچیده را انجام می‌دهد.

مزیت دیگری که تغییر توکن از این طریق دارد این است که تریدر فقط لازم است یک کارمزد تراکنش پرداخت کند؛ بنابراین سود قابل‌توجهی به تریدر می‌رسد.

چرا توکن سواپ؟

فناوری شبکه بلاک‌چین امکان ایجاد توکن‌های سفارشی را فراهم می‌کند.

در حال حاضر بیش از 10000 ارز دیجیتال فعال و منحصربه‌فرد در حال استفاده است. بسیاری از این توکن‌ها از فعالیت‌های تجاری حمایت می‌کنند و به‌منظور افزایش سرمایه پروژه‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند.

توکن سواپ چیست؟

همان گونه که سرمایه‌گذاران ممکن است سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی‌های خود را برای کسب سود خریدوفروش کنند، می‌توانند از طریق سواپ توکن نیز سود ببرند.

گاهی تریدرها پیش‌بینی می‌کنند که ارزش یک توکن خاص افزایش قابل‌توجهی نخواهد یافت به همین دلیل ممکن است بخواهند توکن خود را تغییر دهند.

به‌این‌ترتیب درصورتی‌که شرایط سوددهی یک توکن تغییر یابد سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود از طریق سواپ توکن و باتوجه‌به اهداف خود از مزایای مالی توکن‌های دیگر نیز بهره‌مند شوند.

پیش از معرفی پلتفرم‌های توکن سواپ، سرمایه‌گذاران تنها قادر بودند توکن‌ها را طی فرایندی پیچیده و چندمرحله‌ای مبادله کنند.

اما این پلتفرم‌ها امکانات ویژه‌ای را برای تریدرها به ارمغان آورده‌اند. به‌عنوان‌مثال، علاوه بر اجتناب از کارمزدهای تراکنش، سواپ توکن ممکن است برای معاملات روزانه سودمند باشد؛ زیرا به‌صورت آنی تکمیل می‌شود.

مزایای توکن سواپ

درحالی‌که برخی سرمایه‌گذاران قصد دارند دارایی‌های خود را به‌عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت نگهداری کنند، در معامله و ترید دارایی‌ها مزایای مالی زیادی نهفته است.

حال این سؤال پیش می‌آید که با وجود صرافی‌های ارز دیجیتال، چرا توکن سواپ را انتخاب کنیم؟ این فرایند مزیت‌هایی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

 فرآیندی ساده شده

درحالی‌که فرایندهای مورداستفاده توسط برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند، اما همان‌طور که گفتیم هنوز پیچیده و چندمرحله‌ای هستند.

همین امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران جدید نتوانند به‌راحتی در این عرصه قدم بگذارند و حتی فعالیت سرمایه‌گذاران باتجربه نیز محدود می‌شود.

پلتفرم‌های سواپ توکن راه حلی ساده ارائه می‌دهند که فقط شامل یک مرحله است. کافی است سرمایه‌گذاران جزئیات تبادل موردنظر خود را وارد کنند و پلتفرم بدون نیاز به هیچ اقدام اضافی از سوی تریدر، کار را انجام می‌دهد.

حذف هزینه‌های غیرضروری

صرافی‌های ارز دیجیتال از شما می‌خواهند که یک جفت معاملاتی را شناسایی کنید که شامل توکنی است که می‌خواهید بفروشید و توکنی که قصد خریدن آن را دارید.

به‌عبارت‌دیگر، توکن اصلی شما باید با جفت و سپس با توکن موردنظر شما مبادله شود. هر معامله کارمزد جداگانه‌ای برای کاربر به وجود می‌آورد که تأثیر مستقیمی بر سودآوری دارد.

ازآنجایی‌که فرآیند سواپ توکن یک تراکنش واحد است، کارمزدها را تاحدامکان کاهش می‌دهد و سود بیشتری نصیب تریدر می‌شود.

نتایج آنی

بازار ارزهای دیجیتال به نوساناتش معروف است. نوسانات می‌تواند؛ مانند شمشیر دو لبه عمل کند و در عین اینکه سودآور باشد، می‌تواند ضرر رسان نیز باشد.

زیرا سود و زیان به طور مستقیم تحت‌تأثیر قیمت دقیق توکن‌ها هنگام معامله آن‌هاست. فرآیندهای چندمرحله‌ای سنتی دست‌وپاگیر و وقت‌گیر هستند و زمان‌بندی دقیق اجرای آن به‌سادگی امکان‌پذیر نیست‌.

برای مثال ممکن است هنگامی که شما فرایند را به‌صورت سنتی آغاز می‌کنید قیمت توکن بالا باشد؛ اما وقتی فرایند به اتمام می‌رسد، قیمت توکن کاهش پیدا کرده باشد و سود شما را تحت‌تأثیر قرار دهد.

یکی دیگر از مزایای توکن سواپ این است که به‌صورت آنی انجام می‌پذیرد و به معامله‌گران کنترل بیشتری بر زمان‌بندی برای سودآوری بهینه می‌دهد.

حریم خصوصی و امنیت

در زمان مبادله توکن‌ها، تراکنش در یک شبکه بلاک‌چین تکمیل می‌شود.

برای برخی از پلتفرم‌های سواپ، این یک محیط امن و خصوصی بوده که هم‌تراز صرافی‌های ارز دیجیتال است. همچنین به دلیل امنیت شبکه بلاک‌چین، یکپارچگی داده‌ها دست‌نخورده باقی می‌ماند.

حریم خصوصی و امنیت در توکن سواپ

خطرات سواپ توکن

علی‌رغم مزیت‌های بسیاری که برای تغییر توکن ذکر شد، این کار معایبی هم دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.

هر سرویس سواپ، دارای عملکرد متفاوتی است که باعث ایجاد تفاوت در سرعت، امنیت و دردسترس‌بودن سواپ توکن متقابل می‌شود.

بنابراین آشنایی با خطرات احتمالی امری ضروری است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

انحراف قیمت

همان‌طور که اشاره کردیم، نوسانات قیمت می‌تواند زیان‌آور و پرهزینه باشد. انحراف یا لغزش قیمت (Slippage) به تغییر ارزش یک توکن بین زمان ارسال درخواست تراکنش و زمان اجرای آن گفته می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: چرا بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات زیادی دارد؟

سرعت پردازش کند با افزایش انحراف قیمت همراه خواهد بود. البته برخی پلتفرم‌ها ممکن است نرخ ارز ثابتی را ارائه دهند که پتانسیل منفی مرتبط با Slippage را از بین می‌برد.

حریم خصوصی پلتفرم عمومی

درحالی‌که بسیاری از پلتفرم‌های مبادله توکن هم حریم خصوصی و هم امنیت مناسبی را ارائه می‌دهند، برخی دیگر این کار را نمی‌کنند.

هنگامی که توکن‌ها را روی پلتفرمی مبادله می‌کنید که تراکنش‌های آن برای عموم قابل‌مشاهده است، حریم خصوصی شما به خطر می‌افتد.

این نقطه‌ضعف را می‌توان با تحقیق دقیق پیش از انتخاب پلتفرم‌ها، کاملاً از بین برد.

انعطاف‌ناپذیری

اگر سرویسی قراردادهای هوشمند را برای توکن‌های مبادله شده مورداستفاده قرار دهد، ممکن است محدودیت‌هایی برای جفت توکن‌های موجود، ایجاد شود.

همچنین ممکن است ضرب‌الاجل‌های سختی وجود داشته باشد که معامله‌گران باید از آن‌ها پیروی کنند.

ازدست‌دادن چنین مهلت‌هایی می‌تواند به توکن‌های برگشتی یا منجمد (Freezed) منجر شود.

استفاده از قراردادهای هوشمند در پلتفرم‌های سواپ توکن جهانی نیست، بنابراین معامله‌گران باید پلتفرم‌های را برای جلوگیری از این خطر بررسی کنند.

تفاوت سواپ توکن، اتمیک سواپ و مهاجرت توکن چیست؟

به‌طورکلی سه روش اصلی برای تبادل توکن وجود دارد.

یک روش، سواپ توکن است که تا کنون راجع به آن بحث کردیم‌ و گفتیم کخ انعطاف‌پذیری، سادگی و مقرون‌به‌صرفه بودن را به معامله‌گر ارائه می‌دهد.

در ادامه چگونگی مقایسه آن با اتمیک سواپ و مهاجرت توکن را بررسی می‌کنیم:

در مهاجرت توکن‌، توکن‌های دیجیتال روی یک بلاک‌چین با توکن‌های موجود در بلاک‌چین دیگر مبادله می‌شود.

بااین‌حال، با مهاجرت توکن، توکن جایگزین به وجود می‌آید. همچنین توکن‌های جایگزین روی بلاک‌چین دیگر ایجاد می‌شوند که ممکن است جدید باشند یا نباشند.

اتمیک سواپ یا معاملات اتمی به خریدوفروش دارایی‌های کریپتو واقع در شبکه‌های بلاک‌چین، از طریق قراردادهای هوشمند گفته می‌شود.

تراکنش‌های اتمیک سواپ، تراکنش‌های همه یا هیچ هستند به این معنی که کل تراکنش‌ها باید به طور کامل اجرا شوند، در غیر این صورت هیچ بخشی از آن اجرا نخواهد شد.

علاوه بر این هیچ شخص واسطه‌ای درگیر معاملات اتمی نیست و به همین دلیل کارمزد تراکنش‌های مرتبط اعمال نمی‌شود.

اتمیک سواپ

در نهایت مهاجرت توکن، توکن سواپ و اتمیک سواپ همگی نتایج یکسانی دارند، زیرا امکان مبادله یک توکن را با توکن دیگر فراهم می‌کنند.

بااین‌وجود پیش از انتخاب هر یک از آن‌ها برای تغییر توکن باید تفاوت‌هایشان را در نظر داشته باشید.

نحوه انجام توکن سواپ

اگر پس از بررسی روش‌های مختلف، توکن سواپ را انتخاب کردید حال باید با نحوه انجام آن آشنا شوید.

فرایند دستی تغییر توکن‌ها توسط خودتان و سواپ توکن در صرافی روش‌های انجام این کار هستند. در ادامه هر یک از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم:

انجام توکن سواپ در صرافی

هنگامی که توکن‌ها را در یک صرافی مبادله می‌کنید، جزئیات سواپ موردنظر خود را در رابط صرافی وارد می‌کنید.

صرافی یک کیف پول جدید ایجاد می‌کند و توکن‌های مبادله شده را به آن انتقال می‌دهد‌. کیف پول قدیمی نیز از بین می‌رود.

پس از تکمیل این مبادله، می‌توانید برنامه‌های دیگری برای ذخیره، معامله یا تبدیل توکن‌ها داشته باشید. فرایندی که انجام گرفت کاملاً شفاف است و همه هزینه‌های آن از پیش مشخص شده است.

انجام سواپ توکن توسط خودتان

هنگامی که خودتان توکن‌ها را مبادله می‌کنید، باید پلتفرم یا شخصی را که می‌خواهید با او مبادله کنید، شناسایی نمایید.

آن شخص یا صرافی، دستورالعمل‌هایی را برای دسترسی یا دانلود کیف پول حاوی توکن‌های جدید به شما ارائه می‌دهد. در همان زمان، باید کیف پول حاوی توکن‌های قدیمی را به آدرس دیجیتال گیرنده منتقل کنید.

باید توجه داشته باشید که در هنگام انتقال کیف‌ پول و توکن ممکن است اشتباهاتی رخ دهد.

این اشتباهات غیرقابل‌بازگشت خواهند بود بنابراین می‌توانند منجر به ضررهای مالی سنگین شوند. علاوه بر این، بر اساس جفت‌هایی که ردوبدل می‌شوند، ممکن است این فرایند پیچیده شود.

بیشتر بخوانید: روش بازیابی ارز دیجیتال ارسال شده به شبکه BEP20

بهترین پلتفرم‌ها برای توکن سواپ

پلتفرمی که به‌منظور تغییر توکن‌هایتان انتخاب می‌کنید می‌تواند به طور مستقیم در کارمزدها، فرایندهای تراکنش، جفت‌شدن، امنیت و حریم خصوصی نقش ایفا کند.

در ادامه برخی پلتفرم‌های پیشرو در این زمینه را معرفی می‌کنیم تا با خیالی آسوده و باتوجه‌به هدف خود، بهترین پلتفرم را انتخاب کنید:

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز

بهترین پلتفرم ها برای توکن سواپ

بای بیت

صرافی Bybit یک صرافی کریپتو محبوب و قابل‌اعتماد است که هم امکان توکن سواپ و هم قابلیت استخراج نقدینگی را ارائه می‌دهد.  

کاربران می‌توانند با 11 ارز دیجیتال، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای token swap انجام دهند.

سرعت پردازش معاملات بسیار بالا است و معامله‌گران می‌توانند در صورت بروز مشکل در هر ساعت از شبانه‌روز با پشتیبانی تماس برقرار کنند.

Uniswap

این پلتفرم متن باز است و ازآنجایی‌که غیرمتمرکز است، معامله‌گران تا زمان اجرای سفارش، بر دارایی‌های خود کنترل کامل خواهند داشت.

همچنین معاملات آنی در این پلتفرم امکان‌پذیر است. این پلتفرم کارمزد ثابتی برای تمام معاملات در نظر می‌گیرد.

MetaMask

متامسک کیف پول غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که بیشتر برای ذخیره، ارسال و دریافت دارایی‌های کریپتو مورداستفاده قرار می‌گیرد.

می‌توانید از آن برای توکن سواپ دستی استفاده شود. همچنین می‌توانید کیف پول خود را به یک صرافی معین متصل کنید تا تراکنش‌ها را ساده‌تر سازید.

پلتفرم متامسک ساده است و فضای زیادی در رایانه شما اشغال نمی‌کند. بااین‌حال کلیدهای خصوصی را در مرورگر تریدر ذخیره می‌کند که می‌تواند از نظر امنیتی نگرانی ایجاد کند.

متامسک هم مبلغی را به‌عنوان هزینه مبادله برای هر تراکنش در نظر می‌گیرد.

PancakeSwap

این پلتفرم مانند uniswap با استفاده از استخرهای نقدینگی عمل می‌کند، یعنی معاملات بر اساس نقدینگی تکمیل می‌شود که می‌تواند بر Slippage تأثیر بگذارد.

ازآنجایی‌که پلتفرم پنکیک سواپ غیرمتمرکز است، تراکنش‌ها از طریق کیف پول متصل شما انجام می‌شود و مبلغی را به‌عنوان کارمزد از هر دو طرف مبادله توکن دریافت می‌کند.

بخشی از این کارمزد به‌صورت پاداش به تأمین‌کنندگان نقدینگی پرداخت می‌شود.

AirSwap

Airswap مانند بسیاری از پلتفرم‌های مبادله توکن، یک سیستم غیرمتمرکز است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از کیف پول خود استفاده کنند و معاملات را مستقیماً با دیگران ترتیب دهند.

ازآنجایی‌که ایر سواپ روی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود، ممکن است پردازش کندتری نسبت به دیگر پلتفرم‌ها ارائه دهد. همچنین، معاملات برای عموم قابل‌مشاهده است، بنابراین حریم خصوصی به طور کامل حفظ نمی‌شود.

این پلتفرم برای معاملات کارمزد دریافت نمی‌کند و مکانیسم پاداش نیز ندارد.

از دیگر پلتفرم‌های سرآمد در این زمینه می‌توان به SushiSwap, Changelly و ShapeShift اشاره کرد.

نکاتی که باید پیش از سواپ توکن در نظر بگیرید

هنگامی که از یک پلتفرم token swap استفاده می‌کنید، فرایند مبادله می‌تواند هم ساده و هم سریع باشد.

بااین‌حال، نکات مهمی وجود دارد که باید قبل از تغییر توکن به آنها توجه کرد. عواملی که در ادامه مطرح می‌کنیم می‌توانند بر سودآوری معامله شما تأثیر به سزایی بگذارند:

مراقب Gas Fee باشید

گس فی (Gas Fee)، هزینه تکمیل تراکنش در شبکه بلاک‌چین اتریوم است.

این هزینه به طور خاص به استخراج‌کنندگان اتریوم برای انرژی‌ای که برای استخراج توکن‌ها می‌گذارند، اختصاص می‌یابد. این انرژی برای امنیت و تأیید مربوط به هر تراکنش موردنیاز است.

برای تمام تراکنش‌ها یک گس فی پایه وجود دارد و هرگونه افزایش قیمت ممکن است به نوع معامله مرتبط باشد. برای مثال، پردازش سریع‌تر مستلزم پرداخت گس فی بیشتر است.

هزینه‌های مبادله را در نظر بگیرید

هزینه مبادلات توسط پلتفرم مربوطه دریافت می‌شود.

فرایند سواپ توکن توسط پلتفرم‌های مختلف انجام می‌شود و هرکدام از این پلتفرم‌ها هزینه مشخصی را در نظر می‌گیرند؛ بنابراین باید به کارمزد و پاداش‌ها توجه کرد.

از کیف پول مناسب استفاده کنید

پیش از اینکه بتوانید توکن‌ها را مبادله کنید، باید پول فیات (ریال) را به توکن تبدیل نمایید و سپس در یک کیف پول دیجیتال نگهداری کنید.

کیف پول‌های متعددی برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال وجود دارند؛ اما توجه کنید که تمام پلتفرم‌های مبادله توکن با همه کیف پول‌ها کار نمی‌کنند.

قبل از اینکه بتوانید توکن‌ها را مبادله کنید ممکن است لازم باشد توکن‌ها را به یک کیف پول واسط انتقال دهید.

نقدینگی و Slippage را در نظر بگیرید

بسیاری از صرافی‌ها به دلیل وجود استخرهای نقدینگی می‌توانند معاملات را تقریباً آنی انجام دهند.

کاربران وجوه خود را به یک استخر اختصاص می‌دهند و برای انجام این کار پاداش دریافت می‌کنند. به‌این‌ترتیب استخر نقدینگی از تراکنش‌ها پشتیبانی می‌کند.

بااین‌حال، نقدینگی موجود در استخر بر سرعت فرایند تأثیر خواهد گذاشت.

استخرهای نقدینگی کوچک‌تر معمولاً زمان طولانی‌تری برای مبادله توکن‌ها دارند که سبب افزایش اسلپیج می‌شود؛ بنابراین در انتخاب پلتفرم‌ها به‌اندازه استخرهای نقدینگی نیز توجه کنید.

امنیت مهم است

سواپ توکن با خطراتی همراه است که می‌تواند منجر به ازدست‌دادن توکن‌ها شود.

مسائل امنیتی همچنین ممکن است جزئیات تراکنش را در معرض دید عموم قرار دهد.

تحقیق راجع به مکانیسم‌های امنیتی موجود و تاریخچه امنیتی یک پلتفرم، گام‌های مهمی هستند که باید پیش از انتخاب پلتفرم برداشته شوند.

آیا سواپ توکن ارزش امتحان کردن را دارد؟

هنگام توکن سواپ، در معرض خطراتی از جمله مسائل امنیتی و ضررهای مربوط به اسلیپیج قرار می‌گیرد.

موارد مربوط به حریم خصوصی نیز ممکن است نگرانی‌هایی را برای شما ایجاد کند. بااین حال، سواپ توکن می‌تواند برای معامله‌کنندگان سودآور باشد.

علاوه‌برآن، کسانی که در استخرهای نقدینگی مشارکت می‌کنند می‌توانند با کسب پاداش سود ببرند. در نهایت می‌توان گفت اگر از یک پلتفرم مناسب و امن استفاده شود، توکن سواپ ارزش امتحان کردن را دارد.

سؤالات متداول

به چند روش می‌توان توکن سواپ انجام داد؟

سواپ توکن می‌تواند هم در صرافی‌ها و هم به‌صورت دستی توسط خودتان انجام پذیرد.

مزایای توکن سواپ چیست؟

نتایج آنی، هزینه‌های کمتر، سادگی، حفظ حریم خصوصی و امنیت از مزایای توکن سواپ است.

Slippage چگونه سود حاصل از توکن سواپ را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟

هر چه سرعت پردازش درخواست سواپ توکن کندتر باشد، لغزش قیمت بیشتر می‌شود و به دلیل پیدایش تفاوت قیمت از زمان ارسال درخواست تا زمان اجرا، سود نیز تغییر می‌کند.

سخن پایانی

امروزه توکن سواپ به فرایندی ساده‌تر و سریع‌تر از گذشته برای مبادله توکن‌ها تبدیل شده است. این فرایند هم می‌تواند سودآور باشد و هم معامله‌گر را متحمل ضرر و زیان کند.

در این مقاله تلاش کردیم به طور کامل راجع به نحوه انجام توکن سواپ و مزایا و معایب آن توضیح دهیم تا با آگاهی کافی به‌سوی انجام آن پیش روید.  

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx