راهی موثر و ارزان برای افزایش بازدید سایت: بازاریابی مقاله‌ای

بهره گرفتن از روش بازاریابی مقاله ای در تجارت

برای بازاریابی اینترنتی و افزایش بازدید وب‌سایت ترفندها و روش‌های زیادی وجود دارد.

متأسفانه اغلب این راه‌ها هزینه بسیار زیادی دارند. اگر به تازگی با اینترنت آشنا شده‌اید و یا اطلاعات فنی کافی در زمینه این متدهای گران‌قیمت ندارید، مجبور خواهید بود که صدها هزار تومان هزینه کنید!

اما راه دیگری نیز برای بالا بردن تعداد بازدید از یک سایت و رشد کسب و کار وجود دارد که علاوه بر کارآیی بالا، کاملاً رایگان است: بازاریابی مقاله‌ای.

عناوین مطلب:

بازاریابی مقاله‌ای ‌‌چیست؟

آیا مقالاتی را که تا به حال در اینترنت خوانده‌اید به یاد دارید؟ مقالاتی درباره‌ی خودروهای اسپرت یا سفرنامه‌ای از تعطیلات کوتاه لوکس و تجملاتی، شاید هم متنی در یک وبلاگ درباره‌ی رژیم غذایی جدیدی که پیروی از آن، چربی‌سوزی و لاغری شما را تضمین می‌کند.

احتمالا تمام این مقالات، جزئی از یک کمپین به نام بازاریابی مقاله‌‌ای بوده‌اند.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی مقاله‌‌ای یکی از قدیمی‌ترین استراتژی‌هایی است که بازاریاب‌های اینترنتی برای جذب بازدیدکننده و افزایش فروش محصولات وبسایت خود، از آن استفاده می‌کنند; چه در آغاز کسب و کار اینترنتی بوده و چه یک کسب و کار آفلاین داشته باشند.

معمولا در این شیوه، نویسندگان و ناشران (منتشرکنندگان مطالب) دو طرف اصلی و اولیه کار هستند، خدمات بازاریابی مقال‌های نیز به عنوان واسطی عمل می‌کند که نویسندگان را به ناشران علاقه‌مند متصل می‌کند.

بنیادی‌ترین هدف بازاریابی مقاله‌‌ای، جذب دامنه‌ی وسیعی از مخاطبان و همچنین افزایش فرصت‌ برای فروش محصولات و خدمات پیشنهادی موجود در یک وبسایت است.

مقالات پرطرفدار، از اعتبار شرکتی خاص یا مولف یک سایت دفاع کرده و آن‌ها را به‌عنوان متخصص در زمینه‌ای خاص معرفی می‌کنند. این امر باعث جذب مخاطب‌های وفادار می‌شود.

در نتیجه زمانی که ترافیک وبسایت آن‌ها افزایش می‌یابد، به تدریج در نتایج موتورهای جستجوگر نیز پدیدار می‌شوند و این مسئله به این معناست که افراد بیشتری آن‌ را خواهند دید و در نتیجه برای سایت، فرصت فروش محصولات و خدمات ایجاد می‌شود.

چه کسی بازاریاب‌های مقاله‌ای را استخدام می‌کند؟

بازاریاب‌های مقاله‌ای معمولا کارآفرینانی هستند که خدمات خود را به سایت‌های خبری، نویسنده‌های مستقل دیگر، ناشرین آنلاین، بلاگ‌نویس‌ها، مجلات تجاری و صنعتی و خبرنگاران تخصصی ارائه می‌دهند.

در اکثر موارد، بازاریاب‌های مقاله‌ای و نویسنده‌ها متعلق به یکی از خدمات اینترنتی بازاریابی هستند که تخصص‌شان متصل کردن نویسندگان‌ مقالات به ناشران مرتبط در ازای دریافت مبلغی بعنوان حق‌الزحمه است.

سبک‌های بازاریابی مقاله‌ای

مقالاتی که برای بازاریابی استفاده می‌شوند، معمولا جز یکی از سه دسته‌ی زیر هستند:

1‌‌. مقالاتی که برای بلاگ‌ها و وبسایت‌ها استفاده می‌شوند.
2. مقالاتی که برای پست‌های مطبوعاتی استفاده می‌شوند.
3‌. مقالاتی که جهت توزیع، در آرشیو یا دایرکتوری‌های مقالات ثبت می‌شوند.

تولیدکنندگان محصولات، ارائه‌دهنگان خدمات و شرکت‌های کارآفرینی و صادرکننده‌ی جواز، معمولا بازاریاب‌های مقاله‌ای را استخدام کرده و یا از آن‌ها محتویات منبع را می‌خرند تا به کسب‌و‌کار خود رونق ببخشند.

یک مقاله‌ی خوب علی‌رغم اینکه برای صنعت مفید است، همیشه می‌تواند برای اهداف نهایی یک کسب‌و‌کار نیز مفید باشد.

چند مثال از کسب‌و‌کارهایی که از بازاریابی مقاله‌ای استفاده می‌کنند:

1. ارائه‌دهندگان خدمات بهداشت و سلامت که به دنبال مشتری‌های جدید هستند.
2. نشریات علمی که سعی در جذب خواننده و دنبال‌کننده‌ی مجلات دارند.
3. خرده‌فروش‌ها و توزیع‌کنندگان اینترنتی که به دنبال مشتری‌های جدید هستند.
4. گروه‌های گردشگری و هتل‌ها که می‌خواهند آمار رزرو‌هایشان بالا برود.

لازم نیست کار تولید محتوا و کار نوشتن آن همیشه توسط یک نویسنده انجام شود.

کارکنانی که در یک دپارتمان بازاریابی کار می‌کنند عبارتند از: استراتژیست‌ها، هماهنگ‌کنندگان بازاریابی و مدیران بازاریابی.

آن‌ها علاوه بر وظایف روزانه‌ی خود- خلق ملزومات بازاریابی و مدیریت بودجه‌ها – دائما در کمپین‌های نویسندگی نیز شرکت می‌کنند.

از کارکنان خواسته می‌شود تا برای بلاگ‌ و وبسایت شرکت، مقالات یا فیلم‌های جدید تولید کرده و یا برای جذب مشتری و عرضه‌ی محصولات جدید، پستهای خبری و مطبوعاتی تهیه کنند‌.

گاهی اوقات حتی از آن‌ها درخواست می‌شود تا شبکه‌ای از نویسندگان دورکار و بازاریاب‌ها را به طور کامل مدیریت کنند.

4 گام حیاتی برای بازاریابی مقاله‌ای

برای پیاده‌سازی بازاریابی مقاله‌ای به شکل موفقیت‌آمیز این گام‌ها به شما کمک می‌کند.

1‌. بهینه‌سازی جستجوی کلمات کلیدی

همواره به دنبال کلیدواژه‌هایی باشید که با اهداف‌تان سازگار است. کلمات کلیدی یا عباراتی را انتخاب کنید که شامل 3 تا 5 کلمه‌ی خاص باشند. همچنین مطمئن شوید که رقبای شما نیز از این کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. این باعث اطمینان از ارزش کلمات کلیدی انتخاب شده می‌شود.

2. تولید محتوای مقاله‌ای

محتوایی تولید کنید که نیاز‌های مصرف‌کنندگان بازار هدف شما را برآورده کند و با شخصیت آن‌ها سازگار باشد. مقاله‌ها می‌توانند به صورت داخلی و با بهره‌گیری از اعضای خود شرکت، نوشته شده یا به ازای پرداخت حق‌الزحمه، به یک نویسنده‌ی دورکار محوّل شوند.

3. ثبت مقاله

مقالات خود را به صورت آنلاین به دایرکتوری‌های معتبر و پربازدید مقالات ارائه دهید و حتما در مقاله، قسمت کوچکی را به منابع اختصاص دهید و در آن لینکی قرار دهید که بازدیدکننده‌ها را به پلتفرم‌های شما ارجاع دهد. همچنین چند جمله‌ توضیحی و اسم خود را نیز اضافه کنید.

۴. تبلیغ (پروموت) کردن مقاله

آخرین گام، جذب بازدیدکننده برای مقاله‌تان است. مقاله‌ی خود را بر روی وبلاگ‌های معروف، انجمن‌ها و یا گردآوران محتوا تبلیغ کنید تا به وسیع‌ترین دامنه‌ی ممکن از مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

استفاده از بازاریابی مقاله‌ای برای جذب چه نوع مشتری‌هایی اثربخش است؟

بازاریابی مقاله‌ای به میزان زیادی قابلیت شخصی‌سازی دارد.

در نتیجه می‌توان بوسیله آن، نیاز گروه‌های متعددی از مشتریان احتمالی را که دارای پیش‌زمینه‌های مختلف هستند را برطرف کرد.

این روزها بیشتر مصرف‌کنندگان تحقیقات خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند و این موضوع، امکان دسترسی ارزان به میلیون‌ها مشتری احتمالی را فراهم می‌کند.

هر شرکتی با هر خدماتی، می‌تواند با ارائه‌ی به‌هنگام محتوای مناسب و مرتبط به موضوعی خاص، به بازار هدف خود دست یابد و با محتوای مفید و کاربردی، فرصت‌های فروش جدیدی را ایجاد کند.

مثلا یک شرکتی هواپیمایی که قصد فروش بلیط‌های بیشتری را دارد، از مطلبی مربوط به تعمیرات اتومبیل سودی نخواهد برد.

دراین‌صورت، این شرکت هواپیمایی می‌تواند بازاریاب‌های مقاله‌ای را استخدام کرده تا توصیه‌هایی مفید را در مقالات خود ارائه دهند؛ توصیه‌هایی از قبیل نحوه‌ی هدایت نیروهای امنیتی فرودگاه، یافتن بلیط تعطیلات لحظه‌ی آخری و غیره.

با بهره‌گیری از مقالات مفید و غیرتبلیغاتی برای یک برند شرکت هواپیمایی، برند این شرکت رمق یافته و مخاطبان وفادار و متعهدی را جذب خواهد کرد.

در نتیجه ترافیک وبسایت این شرکت افزایش یافته و باعث زمینه‌سازی برای تبلیغ کارت‌های اعتباری و تخفیفی، عضویت به همراه پاداش فوری و پیشنهادات جذاب دیگر برای اعضای سایت می‌شود. این فرآیند باعث افزایش فروش و سوددهی می‌شود.

روش تدوین و اجرای برنامه بازاریابی مقاله‌ای

کمپین‌های بازاریابی مقاله‌ای بر روی مفید و مرتبط بودن محتوا استوار هستند.

هدف اصلی، ارائه‌ی لینک‌های باکیفیت و سازماندهی‌شده به سایت‌های پرطرفدار و مرتبط، برای افزایش ترافیک وبسایت خود است.

لینک‌های سازماندهی‌شده و نتایج ارگانیک جستجوهای اینترنتی تقریبا شش برابر تبلیغات پولی باعث افزایش ترافیک وبسایت‌ها می‌شوند.

در نتیجه یک کمپین اجرایی قوی بازاریابی، می‌تواند بدون تقریبا هیچ هزینه‌ای میلیون‌ها بازدیدکننده‌ی جدید را جذب کند. اولین گام در این فرآیند شناخت قشر هدف و تهیه‌ی لیستی از موضوعات برای ارتباط با این قشر است.

گام بعد، تهیه یک برنامه تولید محتواست.

باید تقویمی تهیه کنید که حاوی تاریخ‌های مشخص و دقیق برای تولید و نشر هر محتواست. مقالات می‌توانند به صورت هفتگی تولید و در یک سایت شخصی یا شرکتی منتشر شوند و سپس به سایتهای جامع و چندکاربرده عرضه شوند تا در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار گیرند.

نویسنده‌ها از عناوین اختصاصی، لینکی به محتوای خود و چندخط توضیح استفاده می‌کنند تا به آسانی به مخاطبان و ناشرین احتمالی نشان دهند که مقاله‌شان درباره چیست.

نویسنده‌ها با تبلیغ مقالات خود باعث در دسترس قرار گرفتن آنها شده و قابلیت بازتولید مقالات را برای گروه‌های آنلاین دیگر فراهم می‌کنند.

هرچه این مقالات قابل دسترس‌تر باشند، لینک‌های جدید و بیشتری به وبسایت خودی ایجاد شده و تعداد و کیفیت جستجوهای اینترنتی بهبود می‌یابد و در نتیجه فرصت‌های بیشتری برای نشر مقالات جدید ایجاد می‌شود.

بازاریابی مقاله‌ای با کم‌ترین تلاش ممکن، برای ناشران آنلاین مطالب نامحدود و رایگان فراهم می‌کند. ناشران می‌توانند از این مقالات برای ساخت خبرنامه‌ها و وبلاگ‌هایی استفاده کنند که به مشتری‌هایشان مطالب مناسب و جذابی ارائه می‌دهند و این موجب بهبود موقعیت وبسایت‌شان در نتایج جستجوهای اینترنتی می‌شود.

بهبود رتبه در نتایج اینترنتی می‌تواند به ناشران، صرفن‌ظر از اینکه کسب‌وکارشان چیست، در افزایش ترافیک وبسایت و ایجاد و تکرار موقعیت‌های فروش نیز کمک کند.

بازاریابی مقاله ای

چه نوع مشاغلی با بازاریابی مقاله‌ای مرتبط است؟

حالا بیایید موقعیت‌های شغلی متنوعی که با کمپین‌های بازاریابی مقاله‌ای موفق در ارتباطاند را بشناسیم.

مدیران بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی

مدیران بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی با کارمندان اجرایی همکاری می‌کنند تا برنامه‌هایی مثل ابزارهای همکاری آنلاین، ملزومات عضویت و محتواهای هدایت افکار را خلق، تبلیغ و اجرا کنند.

در این نقش، مدیران معمولا مسئولیت ساماندهی فرآیندهای پست‌های مهمان را به عهده می‌گیرند. در راستای این مسئولیت‌ها، آنها همچنین وظیفه دارند کمپین‌های تبلیغاتی را در شبکه‌های اجتماعی برنامه ریزی و اجرا کنند.

تحصیلات/سابقه:

مدیران بازاریابی و شبکه‌های اجتماعی گاهی اوقات باید حداقل یک مدرک لیسانس در بازاریابی، تبلیغات، نویسندگی خلاقانه، روزنامه‌نگاری یا مدیریت کسب‌و‌کار داشته باشند.

به علاوه به علت میزان صلاحیت و اختیار بالای یک مدیر، بهتر است دو تا پنج سال هم در زمینه‌ی نوشتن، ویراستاری، مدیریت کمپین‌های جستجوی اینترنتی پولی و سازماندهی شده، سابقه‌ و تجربه‌ی مستقیم داشته باشند.

آن‌ها همچنین باید در استفاده از سیستم مدیریت محتوای فعلی و نرم‌افزارهای وبلاگ‌نویسی، تبحّر داشته باشد.

تولیدکنندگان محتوا و کپی‌رایترها (نویسندگان متون تبلیغاتی)

کپی‌رایترها و تولیدکنندگان محتوا، مطالبی مخصوص وب تولید می‌کنند که شامل متون تبلیغاتی وبسایت‌ها، پست‌های بلاگی، پست‌های مطبوعاتی، مقالات، خبرنامه‌های ایمیلی و غیره است.

پروژه‌ها تنوع زیادی دارند اما هدف اصلی همه‌ آن‌ها کمک به صاحبان کسب‌و‌کار و بررسی دقیق روند تبلیغاتی و بازاریابی آن‌ها و سپس زمینه‌سازی و فروش بیشتر برای وبسایت آن‌هاست.

تحصیلات/سابقه:

کپی‌رایترها و تولیدکنندگان محتوا، باید دارای مهارت‌های ارتباطی قوی در زبان نوشتاری باشند، دقیق و برنامه‌ریز باشند، دارای مهارت‌های خاص تفکر انتقادی باشند تا بتوانند از زاویه‌ی دید مشتری بنویسند.

بهتر است یک مدرک تحصیلی در زمینه‌ی بازاریابی یا روابط عمومی داشته باشند که البته الزامی نیست. علاوه بر مدرک، برای اطمینان بهتر است نویسنده‌ها سه تا پنج سال سابقه در زمینه‌ی تولید محتوای آنلاین، بازاریابی یا بطور کلی در حوزه کسب‌وکار داشته باشند.

متخصصان یا استراتژیست‌های شبکه‌های اجتماعی

یک استراتژیست شبکه‌های اجتماعی، به عنوان عضوی از تیم برندینگ، مسئول نظارت بر ارتباطات و تعاملات موجود در شبکه‌های اجتماعی نظیر انتشار و توزیع مقالات نوشته‌شده است.

تحصیلات/سابقه:

استراتژیست‌ها وظیفه دارند روند کمپین شبکه‌های اجتماعی شرکت را لحظه به لحظه بررسی و تحلیل کنند و فعالیت‌های خود را متناسب با مخاطبان هدف تغییر دهند.

این افراد باید بی‌نهایت تحلیل‌گر باشند و تفکری استراتژیک داشته باشند. آنها همچنین باید در تکنولوژی‌های مربوط به وب به‌روز و زبردست بوده و درک کامل و درستی از بهینه‌سازی موتورهای جستجو داشته باشند.

استراتژیست‌های شبکه‌های اجتماعی بهتر است حداقل دارای یک مدرک لیسانس در بازاریابی، کسب‌و‌کار، مدیریت یا تبلیغات داشته باشند.

از استراتژیست‌های شبکه‌های اجتماعی انتظار می‌رود که دو یا سه سال در بازاریابی اینترنتی و همچنین نگارش و انتشار مطالب بصورت آنلاین سابقه فعالیت داشته باشند.

مشاوران و متخصصان بازاریابی چگونه می‌توانند در بازاریابی مقاله‌ای به شما کمک کنند؟

از متخصصان بازاریابی انتظار می‌رود که شیوه‌ها و تکنولوژی‌های مدرن بازاریابی را درک کرده و از آن استفاده کنند.

بدون این دانش پایه، افراد ممکن است در اجرای یک کمپین موفق بازاریابی مقاله‌ای، با مشکلاتی مواجه شوند.

یک فرد آموزش دیده در حوزه بازاریابی، می تواند یک فضای یادگیری ساختارمند را فراهم ‌آورد تا متخصصان بازاریابی در آینده نیز بتوانند ارتباط بین تکنولوژی‌های اینترنتی و اصول بازاریابی را بهتر درک کنند.

در برنامه‌های آموزشی بازاریابی، افراد مبانی ارتباطات کسب‌وکار، رفتار مصرف‌کننده و تحلیل تحقیقات بازار را می‌آموزند.

با کمک پروژه‌های جاری و تحقیقات گسترده، دانش‌آموختگان به درک عمیقی از چگونگی تحلیل داده‌های کمپین‌های بازاریابی می‌رسند و نحوه‌ی استفاده از پیشینه رفتاری مصرف‌کنندگان را می‌آموزند تا تلاش‌هایشان اثربخش‌تر شود و ارزش بیشتری داشته باشد.

برنامه‌های آموزش بازاریابی، محیطی خلاقانه و بسیار سازنده را برای افراد فراهم کرده و در نتیجه مهارت‌های لازم برای خلق پیام‌های اثرگذار برای مخاطب‌های هدف را به آن‌ها می آموزد.

دانش‌آموختگان بازاریابی تشویق می‌شوند تا راه‌های خلاقانه‌ای برای انتشار پیام‌های خود کشف کنند، به طوری که بیشترین تاثیر را داشته باشد و سود بیشتری کسب کنند.

آن‌ها می‌آموزند که کانال‌های جدیدی را برای ثبت مطالب شناسایی کرده و سبک و سیاق کمپین را طوری تنطیم کنند که برای مخاطبان هدف مناسب باشد.

این مهارت‌ها قابل انتقال به دنیای کسب‌و‌کار هستند و برای اجرا و مدیریت یک کمپین موفق بازاریابی مقاله‌ای، ضروری می‌باشند. بازاریاب‌ها باید توانایی تحلیل عملکرد کمپین را داشته باشند و بتوانند در صورت نیاز مطالب را تغییر داده و یا کل استراتژی را برای بهبود نتابج تغییر دهند.

فهمیدن نحوه و دلیل جستجوی محتوایی خاص توسط مصرف‌کنندگان، به متخصصان مقاله‌نویسی و شبکه‌های اجتماعی این اجازه را می‌دهد تا تمرکز خود را بر روی استفاده از محتوای مراجع مناسب و سازگار با نیازهای مصرف‌کنندگان بگذارند.

با شناسایی بخش‌های مختلف بازار و محتوای مطلوب آنها، متخصصان بازاریابی می‌توانند منابع معتبری از محتوا را برای هر بخش از بازار هدف ارائه دهند‌.

این به بازاریابان کمک می‌کند تا یک برنامه‌ی دقیق و حساب‌شده برای ارائه مطالب به‌هنگام و مناسب به مصرف‌کنندگان تدوین کنند و در نتیجه کسب و کار خود را بهبود بخشند.

تصورات اشتباه درباره‌ی بازاریابی مقاله‌ای

  • اشتباه اول: بازاریابی مقاله‌ای تاثیر مثبتی ندارد
  • واقعیت: بازاریابی مقاله‌ای برای ساخت شبکه‌ای از لینک‌های ورودی که باعث جذب ترافیک برای وبسایت میشوند، ضروری است.

 

  • اشتباه دوم: مقالات توزیع شده بعنوان صفحات اصلی در موتورهای جستجو فهرست‌بندی نمی‌شوند.
  • واقعیت: مقالات، بسته به روش ثبت آنها، می‌توانند جزء ده سایت اول نتایج اکثر موتورهای جستجو قرار گیرند.

 

  • اشتباه سوم: شما برای جواب گرفتن، باید مقالات خود را به صورت دستی در هزاران سایت ثبت کنید.
  • واقعیت: مقالات می‌توانند به روش‌های مختلفی توزیع شوند. رایج‌ترین روش‌ها عبارتند از: نشر مقالات در وبسایت خودتان و سپس ثبت آن‌ها در سایت‌هایی که متمرکز بر یک موضوع خاص هستند، ایمیل کردن مقالات باکیفیت به سایت‌هایی که ترافیک بالایی دارند و ثبت مقالات در دایرکتوری‌های معتبر مقاله.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx