آموزش کیف پول بیت‌کوین greenaddress.it

ساخت کیف پول بیت کوین

در بین کیف‌پول‌هایی که برای بیت‌کوین وجود دارد کیف پول greenaddress یکی از کیف‌پول‌های مناسب برای زمانی است که لازم است شما بطور مداوم، مقادیری از بیت‌کوین را ارسال و دریافت کنید (به اینگونه والت‌ها که موجودی آن بطور مرتب باید ارسال و دریافت شود، Hot wallet گفته می‌شود)

در ادامه این مطلب از بورسینس می‌توانید راهنمای کار با این کیف پول آنلاین را بخوانید.

مطلب در مرداد 98 بروزرسانی شد: والت تحت وب این کیف پول منسوخ شده و این سایت استفاده از اپلیکیشن موبایل و نرم افزار دسکتاپ را جایگزین آن کرده است.

عناوین مطلب:

دانلود کیف پول GreenAddress

برای ساخت کیف پول کافیست وارد آدرس greenaddress.it شوید.

سپس روی دکمه Create Your Wallet کلیک کنید.

ساخت کیف پول بیت‌کوین

پس از کلیک روی Create Your Wallet وارد پنجره‌ای مانند تصویر زیر خواهید شد.

ایجاد کیف پول بیت‌کوین

این پنجره به شما پیشنهاد می‌دهد که اپلیکیشن اندروید یا IOS این کیف پول را از گوگل‌پلی و یا اپ‌استور دریافت و نصب کنید. همچنین امکان استفاده از نرم افزار دسکتاپ این کیف پول وجود دارد.

بسته به انتخاب خودتان، برای دانلود یکی از نسخه‌ها روی آیکون موردنظر کلیک کنید.

مطلب مرتبط: کدام کیف پول برای شما مناسب است؟

برخی ویژگی‌های این کیف پول

کیف پول بلاک استریم

مدل نوآورانه چندامضایی (multisignature)

این نوع از قابلیت چندامضایی از کلید خصوصی دوگانه استفاده می‌کند، یکی از کلیدها نزد کاربر است و کلید دیگر در سرورهای این کیف پول ذخیره شده‌اند. هیچ‌کس نمی‌تواند فقط با دارا بودن یک کلید خصوصی، تراکنش را انجام دهد و هر دو کلید خصوصی برای انجام تراکنش لازم است.

این ویژگی به این معناست که کاربر برای انجام تراکنش باید به اجبار یکی از روش‌های تایید دو مرحله‌ای (از طریق ایمیل، اپلیکیشن Google authenticator یا پیامک) را فعال کند و تراکنش فقط با تایید دو مرحله‌ای انجام می‌شود.

پشتیبانی کامل از کیف پول‌های سخت‌افزاری

قابلیت اتصال به کیف Trezor One و Ledger Nano S قابلیت خوبی محسوب می‌شود زیرا شما در کنار امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری، می‌توانید ویژگی‌های مناسب این والت نرم‌افزاری را داشته باشید.

کنترل کارمزد تراکنش

این کیف پول از SegWit پشتیبانی می‌کند، بنابراین کارمزد تراکنش‌ها را می‌توان پایین نگهداشت. همچنین امکان تنظیم کارمزد دلخواه نیز میسر است. در زمانی که شبکه بیت‌کوین ترافیک زیادی دارد، تراکنش‌های فوری را می‌توان انجام داد.

حفظ حریم خصوصی

برای استفاده از این کیف پول، هیچ سند یا اطلاعات شخصی از کاربر دریافت نمی‌شود و نیاز به احراز هویت نیست. فقط باید یک آدرس ایمیل که به منظور بازیابی کیف پول کاربرد دارد ارائه دهید. (البته بسیاری از کیف پول‌های دیگر مانند Coinomi حتی آدرس ایمیل نیز نمی‌گیرند).

 

مطلب مرتبط: بهترین روش خرید و فروش بیت‌کوین

استفاده از کیف پول (نسخه قدیمی تحت وب)

این بخش برای کاربران قدیمی این کیف پول است.

افرادی که قبلا در نسخه تحت وب، کیف پول خود را ایجاد کرده‌اند به این روش می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

برای ورود به کیف پول، در صورتی که با مرورگر کروم وارد سایت شده باشید، پس از اینکه روی لینک Login کلیک کردید به صفحه نصب افزونه کروم هدایت خواهید شد.

پس از نصب افزونه، مجددا روی لینک Login در منوی بالای سایت greenaddress.it کلیک کنید.

به این ترتیب فرم ورود باز خواهد شد (تصویر زیر)

greenaddress-help

برای ورود باید Mnemonic passphrase که در هنگام ساخت کیف پول آنرا ذخیره کردید را وارد کنید و روی علامت ورود کلیک نمایید (مشخص شده در عکس با کادر قرمز)

 ارسال و دریافت بیت‌کوین (نسخه قدیمی تحت وب)

در ادامه روش ارسال و دریافت را توضیح می‌دهیم.

دریافت بیت‌کوین

برای دریافت بیت‌کوین در همان صفحه‌ای که بعد از لاگین مشاهده می‌کنید (منوی Receive) روی دکمه Show URL and address کلیک نمایید.

با اینکار لینک پرداخت و آدرس دریافت بیت‌کوین به شما نمایش داده می‌شود (تصویر زیر)

دریافت بیتکوینآدرس بیت‌کوین که به شما نمایش داده می‌شود را می‌توانید به افرادی که قصد دارند برای شما بیت‌کوین ارسال کنند بفرستید.

با کلیک روی دکمه Show QR Code یک پنجره پاپ آپ، QR Code آن آدرس را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید آنرا با گوشی موبایل اسکن کنید.

برای مشاهده لیست دریافتی‌ها و ارسال‌ها می‌توانید روی منوی Transactions کلیک کنید.

 

ارسال بیت‌کوین

ارسال بیت‌کوین از طریق کلیک روی منوی Send (در ستون کناری) انجام می‌شود.

در صفحه ارسال بیت‌کوین فرمی مانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد.

ارسال بیت‌کوین

در فیلد Recipient آدرس گیرنده بیت‌کوین را وارد می‌کنید یا اینکه می‌توانید با کلیک روی دکمه Scan QR ، آدرس گیرنده را از طریق دوربین دستگاه اسکن نمایید.

در فیلد Amount مقداری که قصد دارید بفرستید را می‌توانید به دلار یا به بیت‌کوین وارد نمایید. توجه داشته باشید که واحد بیت‌کوین بصورت پیشفرض در این سایت mBTC است (هر 1000 mBTC معادل 1 بیت‌کوین است، به عبارت دیگر 1 mBTC مساوی 0.0010 بیت‌کوین است)

اگر تیک گزینه Send All را بزنید همه موجودی کیف پول شما ارسال می‌شود.

از بین گزینه‌های کارمزد تراکنش، در صورتی که قصد دارید مقدار کارمزد را به کمترین حد ممکن برسانید گزینه Economy Priority را انتخاب کنید (در این صورت کارمزد حداقل مقدار خواهد بود ولی تایید تراکنش بسیار طولانی خواهد شد)

در صورتی که عجله دارید و مایلید تراکنش در سریعترین زمان ممکن تایید شود، گزینه کارمزد را روی High Priority (با اولویت بالا) قرار دهید.

در نهایت در فیلد Meme یک یادداشت برای تراکنش بنویسید و روی دکمه Review & Send کلیک کنید.

پس از آن مشخصات تراکنش به شما نمایش داده می‌شود و با وارد کردن کد دو مرحله ای از اپلیکیشن Google authenticator یا ایمیل‌تان، تراکنش را تایید می‌کنید.

کیف پول بخش‌های دیگری نیز دارد که بهتر است خود شما بررسی کنید.

جمع بندی

این کیف پول در نسخه جدید نرم‌افزاری و موبایلی خود ظاهر و رابط کاربری زیبایی ایجاد کرده و از کیف پول‌هایی است که می‌توان به عنوان یک گزینه مناسب برای ارسال و دریافت بیت‌کوین از آن استفاده کرد.

ساخت کیف پول و امن‌سازی اولیه شاید کمی زمان ببرد ولی هرچقدر اقدامات امنیتی را افزایش دهید، موجودی بیت‌کوین شما امن‌تر خواهد بود.

از معایب این کیف پول می‌توان به دریافت آدرس ایمیل کاربران اشاره کرد که البته برای برخی از افراد چندان مهم نیست.

این کیف پول فقط از بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر قصد کار با سایر ارزها را دارید این یک مشکل عمده محسوب می‌شود زیرا باید والت‌های دیگری برای سایر ارزها نصب کنید.

نکته قابل توجه این است در صورتی که قصد دارید مبالغ زیادی بیت‌کوین نگهداری کنید، کیف پول‌های آنلاین مناسب نیست و بهتر است از کیف پول سخت افزاری (Hardware wallet) یا کیف پول کاغذی استفاده کنید . ( در این صفحه راهنمای ساخت کیف پول کاغذی بیت‌کوین را بخوانید )

صفحه مرتبط: کیف پول‌های پیشنهادی ارزهای رمزنگاری شده 

 

در صورت داشتن سوال یا تجربه در خصوص این والت بیت‌کوین، در نظرات بنویسید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

11 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
امین

سلام بنده از یک استخراج حدود ۷۴۰ تا doge ارسال کردم و توی سایت هم تایید شده ولی هنوز بعد از یک هفته هنوز توی کیف پول نیومده. چقدر طول میکشه تا وارد بشه

علی

سلام خسته نباشید من شناسه بیت کوین یاهمون ایدی والت برام اومد میرم قسمت ایجادکیف مینویسن ادرس را وارد کنید من فقط شناسه دارم ادرس روبایدچطوربدست بیارم؟

سعید

سلام
من همون اول کار بعد از کلیک روی گزینه Create Your Wallet ، وارد صفحه دانلود اپ ها میشم، اما گزینه Continue using web page برام نمایش داده نمیشه! (این تصویر : http://s4.picofile.com/file/8369459992/Region_Capture.jpg).
دلیلش چیه؟

سعید

ممنون. پس مراحل نصب اپلیکیشنش هم دقیقا به همین ترتیبه؟

سعید

ممنونم
فقط یه سوال دیگه برام پیش اومده.
من اپلیکیشن اندرویدی رو از گوگل پلی دانلود و نصب کردم. بعدش از قسمت receive آدرس والت خودم رو پیدا، و در سایت مربوطه وارد کردم، و بعدش روی گزینه start mining کلیک کردم (این تصویر : http://yon.ir/untuE). سایت هم شروع به استخراج کرد (این تصویر : http://yon.ir/7q7Yv). مقدار ساتوشی به دست اومده تو یه صفحه اینترنتی(این شکل: http://yon.ir/YFJHW) نشون داده میشه، منتها تو خود اپلیکیشن موبایل هیچ رقمی نشون داده نمیشه، و مقدارش دائما صفره!
دلیلشو نمیدونم.
ضمنا سایت مذکور که برای استخراج ازش استفاده میکنم(https://bitcoin.cpucap.org) ، آدرسهای جدیدی که اپلیکیشن برای والت تولید میکنه رو قبول نمیکنه، و فقط همون آدرس اول رو معتبر میدونه.
ممنون از مطالب خوبتون

ع آ

سلام . وقت به خیر
آقا من این والت رو نصب کردم . اما هر بار که وارد بخش ریسیو می شم ، یک آدرس جدید می سازه . چرا این جوری می شه ؟ من می خوام یک آدرس ثابت داشته باشم که به هر کسی همون رو بدم .

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
11
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx