کیف پول بایننس چین ولت و نحوه استفاده از آن

کیف پول بایننس چین

صرافی بایننس در حال حاضر در رنک اول صرافی‌های جهان قرار دارد و اکوسیستمی منحصر به فرد را برای کاربران خود، از توسعه بلاک‌چین گرفته تا بستری برای معاملات و وام دهی و استیکینگ، طراحی کرده است.

همچنین در اقدامی جالب، کیف پول بایننس را نیز برای کاربران و مشتریان خود ایجاد کرده است. این کیف پول مزایای بسیار زیادی را برای کاربران خود ارائه می‌دهد.

از جمله این مزایا می‌توان به: خرید و فروش انواع دارایی دیجیتال، نگهداری و حفظ دارایی دیجیتال و اتصال به انواع شبکه‌های بلاک‌چینی از جمله اتریوم و بایننس اشاره کرد.

عناوین مطلب:

اگر می‌خواهید از بایننس استفاده کنید، توصیه می‌کنیم با کیف پول بایننس اسمارت چین آشنایی پیدا کنید تا بهتر و با سرعت عمل بیشتری از خدمات این صرافی و دنیای کریپتوکارنسی استفاده کنید.

زنجیره هوشمند بایننس (BSC) چیست؟

قبل از بحث در مورد چگونگی راه اندازی و نصب کیف پول بایننس چین، ابتدا باید بدانیم بایننس اسمارت چین چیست.

BSC دومین بلاک‌چین در شبکه بایننس است که بعد از اولین زنجیره بایننس و به موازات آن به‌وجود آمد. اما BSC تاکنون محبوبیت بیشتری به دست آورده است.

زنجیره هوشمند بایننس برای اجرا در کنار زنجیره بایننس (که اکنون با نام زنجیره بیکن بایننس شناخته می‌شود)، ایجاد شد.

با این حال، عملکردهایی مانند پشتیبانی از قرارداد هوشمند و سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM) را اضافه کرده است.

این واقعیت که این بلاک‌چین قابل برنامه‌ریزی و دارای مقیاس‌پذیری بیشتری است، آن را متمایز می‌کند.

بایننس دارای سه استاندارد توکن به نام‌های BEP2 ،BEP8 و BEP20 است. در حالی که توکن‌های BEP2 و BEP8  روی زنجیره بایننس اجرا می‌شوند، توکن‌های BEP20 روی زنجیره هوشمند بایننس اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چگونگی شروع کار با زنجیره هوشمند بایننس (BSC)

و چون این دو بلاک‌چین بسیار شبیه به هم هستند، می‌توانید به راحتی توکن‌های BEP2 و BEP8 را به توکن‌های جدید BEP20 تبدیل کنید.

زنجیره هوشمند بایننس با ماشین مجازی اتریوم EVM سازگار است و از برنامه‌های غیرمتمرکز و سایر ابزارهای که بر بستر اتریوم فعالیت می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

اما بایننس چین که بلاک‌چین قدیمی‌تر است از آن پشتیبانی نمی‌کند.

به عنوان مثال: می‌توان از زنجیره هوشمند بایننس در Metamask، که یک کیف پول افزونه‌ای بوده و عمدتا برای تعامل و ارتباط با بلاک‌چین اتریوم ایجاد شده است، استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت و استفاده از کیف پول متامسک (MetaMask)

مدت زمان تایید بلاک در این بلاک‌چین حدود 3 ثانیه است که کمی بیشتر از مدت زمان 1 ثانیه‌ای بایننس چین است. همچنین مکانیزم اجماعی که از آن استفاده می‌کند، اثبات سهام است.

BSC ثابت کرده است که بسیار سریعتر،کارآمدتر و ارزان‌تر از اتریوم است. همین مزایا باعث رشد چشم‌گیر زنجیره هوشمند بایننس شده است و آن را تبدیل به یک رقیب بزرگ برای اتریوم کرده است.

از کیف پول بایننس چین والت برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مبتنی بر استاندارد BEP20 استفاده می‌شود که کارمزد خیلی کمتری نسبت به اتریوم و دیگر رقبای مشابه خود دارد.

کیف پول بایننس چین چیست؟

کیف پول Binance Chain یک کیف پول مبتنی بر قراردادهای هوشمند است که به‌عنوان کیف پول رسمی بایننس کوین (BNB) و برای دسترسی به بایننس اسمارت چین، بایننس چین و بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌شود.

مانند هر کیف پول دیگری، در این ولت می‌توانید ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده را به‌طور امن ذخیره کنید و به هزاران پروژه در چندین بلاک‌چین متصل شوید.

این کیف پول همچنین به شما اجازه می‌دهد تا:

BNB را با توکن‌های دیگر و بالعکس معامله کنید. NFT‌های خریداری شده یا به دست آورده شده در پروژه‌های FreeMint را ذخیره کنید. حتی به استیکینگ و ییلدفارمینگ در این کیف پول بپردازید.

کیف پول Binance Chain با مرورگرهای برتر از جمله Brave ،Chrome ،Edge و Firefox کار می‌کند.

چگونه کیف پول زنجیره ای بایننس را نصب و راه‌اندازی کنیم؟

اکنون که متوجه شده‌اید زنجیره هوشمند بایننس و کیف پول بایننس چیست، با ما همراه باشید تا نحوه راه اندازی کیف پول بایننس را باهم بیاموزیم.

مرحله 1: در ابتدا از طریق یکی از مرورگرهای ایمن خود وارد وب‌سایت بایننس چین شوید و برای دانلود کیف پول بایننس به پایین صفحه مراجعه کنید.

1.v1

مرحله 2: روی گزینه دانلود کیف پول کلیک کنید و در صفحه بعدی به لیست کیف پول‌های پشتیبانی شده مانند متامسک، سیف‌پال و غیره بروید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید کیف پول بایننس در ستون اول قرار دارد کافی است بر روی آن کلیک کنید.

2.v1

مرحله 3: در این مرحله شما باید یک مرورگر که هم در کار کردن با آن راحت هستید و هم از ایمنی آن اطمینان کامل دارید را انتخاب کنید.

البته در صفحه ظاهر شده مرورگرهای Chrome ،Firefox ،Brave یا Edge  برای شما به نمایش گذاشته شده است.

3.v1

مرحله 4: در صفحه بعدی که مشاهده می‌کنید، روی Add to Brave (یا هر مرورگر دیگری که در دسترس دارید) کلیک کنید.

سپس، هشدار سلب مسئولیتی را که با کلیک روی افزودن افزونه ظاهر می‌شود، بخوانید و آن را قبول کنید.

4.v1

مرحله 5: اکنون کیف پول بایننس را به افزونه‌های مرورگری خود اضافه کرده‌اید و می‌توانید با کلیک بر روی نماد اکستنشن‌ها در سمت راست بالای صفحه وب خود، آن را مشاهده کنید.

سپس، آن را از منوی کشویی افزونه انتخاب کنید.

مرحله 6: در این مرحله دو گزینه برای شما وجود دارد، استفاده از کیف پول موجود یا ایجاد و ساخت یک کیف پول جدید. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

5.v1

در این صفحه می‌توانید انتخاب کنید که به یک عبارت بازیابی جدید نیاز دارید و با استفاده از حساب جیمیل خود، ادامه روند ساخت کیف پول بایننس را طی کنید.

البته می‌توانید از کیف پول سخت افزاری برای وصل شدن نیز استفاده کنید؛ اما استفاده از حساب جیمیل کار راحت‌تری است.

این نکنه مهم را هم در نظر بگیرید که حساب مرورگر و جیمیل شما باید کاملا امن باشد و پسوردهای آن‌ها را در اختیار هیچ شخص یا وب سایتی قرار ندهید؛ در غیر اینصورت دارایی‌های شما در خطر سرقت قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: چگونه از هک شدن کیف پول خود جلوگیری کنیم؟ 10 راهکار حیاتی

6.v1

مرحله 8: در این مرحله از ثبت نام کیف پول بایننس، شما باید با ارائه آدرس ایمیل و رمز عبوری که در ابتدا برای ثبت نام در Binance استفاده کردید، وارد کیف پول افزونه شوید.

7.v1

مرحله 9: حالا شما باید برای خود رمزعبوری امن ایجاد کنید. این رمزعبور در کنار ورود به سیستم وریفای شده  Google برای احراز هویت هر بار که وارد کیف پول می‌شوید استفاده می‌شود.

روی Verify With Password  کلیک کنید، یک رمز عبور امن و قابل اطمینان ایجاد کنید و با وارد کردن آن در نوار دوم آن را تایید کنید.

سپس، روی گزینه Terms of Service کادر کوچک را علامت بزنید و روی Continue کلیک کنید.

8.v1

مرحله 10: صفحه‌ای که وارد آن شده‌اید جایی است که عبارت بازیابی خود را دریافت خواهید کرد. این عبارت بازیابی شامل 12 کلمه‌ی تصادفی و نامربوط است که برای بازیابی کیف پول بایننس از آن استفاده می‌شود.

زمانی شما احتیاج به بازیابی کیف پول خود می‌کنید که رایانه یا تبلت‌تان دیگر مورد دسترس شما نباشد.

در چنین مواقعی کافی است کلمات بازیابی را در اختیار داشته باشید تا دارایی‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازیابی کنید.

نکته مهم: شما باید عبارت seed خود را به طور ایمن کپی و ذخیره کنید؛ زیرا این عبارت قابل بازیابی نیست. پس از اتمام روی Continue کلیک کنید.

9.v1

مرحله 11: در این صفحه، از شما خواسته می‌شود که چند کلمه را به‌طور تصادفی از عبارت seed ایجاد شده وارد کنید تا اطمینان حاصل پیدا شود که عبارت seed را کپی کرده‌اید. پس از اتمام روی ادامه کلیک کنید.

مرحله 12: تبریک! ساخت کیف پول بایننس شما با موفقیت و با امنیت کامل به پایان رسید. به صفحه اول و نمایش موجودی کیف پول بایننس خوش آمدید.

در انتها می‌توانید برای شروع به کار با کیف پول خود، مقداری ارزدیجیتال به آدرس کیف پول بایننس اسمارت چین ارسال کنید.

10.v1

نحوه واریز و برداشت کیف پول بایننس

زمانی که کیف پول بایننس اسمارت چین خود را ساخته و راه اندازی کردید، نوبت به آموزش استفاده از این کیف پول و نحوه واریز و برداشت وجه به آن می‌رسد.

برای واریز وجه به کیف پول بایننس ما در این مقاله از صرافی بایننس استفاده خواهیم کرد. لازم به ذکر است که فعالیت در صرافی‌های خارجی دارای ریسک زیادی است و کاربران ایرانی از سوی اکثر این صرافی‌ها مسدود شده اند.

اما اگر می‌خواهید وجه‌ی را به کیف پول بایننس اسمارت چین از طرف صرافی‌های ایرانی واریز کنید اصلا نگران نباشید این کار هیچ‌گونه ریسکی برای شما ندارد.

کافی است که آدرس کیف پول بایننس اسمارت چین خود را در قسمت مربوطه هنگام واریز وارد کنید تا در کمترین زمان ممکن ارزدیجیتال خریداری شده به کیف پول شما واریز شود.

آموزش واریز از صرافی به کیف پول بایننس

مرحله 1: در ابتدا وارد حساب صرافی بایننس خود شوید.

با فرض بر اینکه در حال حاضر ارزدیجیتال BNB در کیف پول صرافی شما موجود است، در لیست دارایی‌ها به سراغ ارزدیجیتال BNB بروید یا آن را در نوار جستجو در بالای لیست جستجو کنید.

سپس در سمت راست، روی برداشت کلیک کنید.

11.v1

مرحله 2: اکنون وارد کیف پول افزونه‌ای Binance Chain خود شوید وگزینه Receive را انتخاب کنید.

در این صفحه شما یک کد QR را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید از آن برای دریافت وجه ( اگر از برنامه موبایل Binance استفاده می‌کنید) و برای آدرس کیف پول استفاده کنید. روی نماد کپی در کنار آدرس کلیک کنید.

12.v1

مرحله 3: آدرس کپی شده را در محل مورد نظر در صفحه برداشت صرافی Binance قرار دهید. سیستم به‌طور خودکار آن را با  BSC، شبکه پیش فرض کیف پول تطبیق می‌دهد.

در مرحله بعد، مقدار BNB را که می‌خواهید برداشت کنید وارد کنید، اگر کیف پول شما دارای موجودی کافی باشد، دکمه برداشت نهایی به‌صورت نمادین ظاهر می‌شود و آماده تایید و ارسال است.

13.v1

مرحله 4: در این مرحله از عملیات از شما خواسته می‌شود با ارائه کدی که به ایمیل ثبت شده در مراحل ثبت‌نام، شماره تلفن یا هر دو ارسال شده است، هویت فرد ارسال کننده که خود شما هستید را تایید کنید.

پس از تکمیل و تایید، تراکنش را ارسال کنید و ارز دیجیتال BNB شما در عرض چند دقیقه در کیف پول بایننس قرار خواهد گرفت.

مزایا و معایب کیف پول بایننس

در این بخش از مقاله به بررسی مزایا و معایب این کیف پول خواهیم پرداخت:

 از معایب این کیف پول می‌توان به نحوه راه‌اندازی دشوار آن و استفاده سخت و پیچیده برای مبتدیان دنیای کریپتوکارنسی اشاره کرد. همچنین نسبت به رقبای خود دارای پشتیبانی ضعیف‌تری است.

از مزیت‌های کیف پول بایننس نیز می‌توان به سرعت بالای آن، امکان استفاده از آن برای ایرانیان، امنیت بالا و پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال اشاره کرد.

همچنین در دسترس بودن آن به عنوان افزونه می‌توانید راحتی استفاده از آن را دوچندان کند.

رقبای کیف پول بایننس

دنیای کریپتوکارنسی‌ها دنیای رقابت‌های سریع و خشن است.

این رقابت‌ها نه تنها در زمینه شبکه‌سازی و توکن‌سازی وجود دارد، بلکه در حوزه کیف‌پول‌ها نیز مشاهده می‌شود. هر کدام از کیف‌پول‌ها که خدمات بهتر و بیشتری ارائه دهد، در این بازار برنده خواهد بود.

در سال گذشته کیف پول سیف‌پال به علت دور زدن تحریم‌های بایننس بین ایرانی‌ها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد که از آن حتی برای معاملات فیوچرز هم استفاده می‌کردند.

دیگر رقیب کیف پول بایینس، متامسک نام دارد. این کیف پول، به‌دلیل این‌که بر بستر اتریوم راه اندازی شده است قدمت بیشتری نسبت به کیف پول بایننس دارد؛ اما از لحاظ خدمات و کاربرد تقریبا در یک سطح قرار دارند.

سوالات متداول

کیف پول بایننس چین چیست؟

کیف پول Binance Chain یک کیف پول مبتنی بر قراردادهای هوشمند است که به‌عنوان کیف پول رسمی بایننس کوین (BNB) و برای دسترسی به بایننس اسمارت چین، بایننس چین و بلاک‌چین اتریوم استفاده می‌شود.

مزایا و معایب کیف پول بایننس چیست؟

زنجیره هوشمند بایننس برای اجرا در کنار زنجیره بایننس، که اکنون با نام زنجیره بیکن بایننس شناخته می‌شود، ایجاد شد. با این حال، عملکردهایی مانند پشتیبانی از قرارداد هوشمند و سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM) را اضافه کرده است. این واقعیت که این بلاک‌چین قابل برنامه‌ریزی و دارای مقیاس‌پذیری بیشتری است، آن را متمایز می‌کند.

رقبای کیف پول بایننس کدام‌ها هستند؟

کیف پول‌ها در دنیای کریپتوکارنسی رقیب‌های بسیار زیادی برای خود دارند و این قاعده از کیف پول بایننس مستثنا نیست. از مهم‌ترین و قدرتمندترین رقبای کیف پول بایننس می‌توان به متامسک و سیف‌پال اشاره کرد.

جمع بندی

کیف پول بایننس زیر مجموعه شرکت و صرافی بایننس بوده و از لحاظ بنیادی بسیار قوی است.

به‌عنوان یک کیف پول Web3، کیف پول زنجیره‌ای بایننس برای کاربرانش، دری را به روی امکانات نامحدود در اکوسیستم وب 3 از جمله: NFT، استیکینگ، بازی و موارد دیگر باز می‌کند.

حتی اگر شما در این فضا به‌عنوان یک فرد تازه‌کار و مبتدی باشید، دیری نمی‌گذرد که شروع به درک و تعامل با ویژگی‌های این کیف پول می‌کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
بیشتر بخوانید:

زنجیره بایننس (BNB Chain) و توکن BNB

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx