عرضه اولیه توکن ETR : پلتفرم جدید برای فریلنسرها

پلتفرم جدید فریلنسری

فریلنسری یا آزادکاری یک نوع روش کسب درآمد برای فریلنسرها (آزادکارها) است که در آن می‌توانند با انجام پروژه‌های مختلفی که توسط کارفرمایان ایجاد می‌شود، به درآمد مناسب دست یابند. همچنین فریلنسری یک فرصت عالی برای کارفرمایان است تا بدون دغدغه استخدام رسمی و با راحتی بیشتری بتوانند افراد واجد شرایط برای یک پروژه را بیابند و آن کار را با هزینه کمتری به پیش ببرند.

برای فریلنسرها پلتفرم‌های زیادی ایجاد شده که مشهورترین آنها در ایران، سایت پونیشا و پارس‌کدرز است. اما در این مطلب از سایت بورسینس قصد داریم پروژه‌ای بین‌المللی را معرفی کنیم که قصد دارد با تکنولوژی قراردادهای هوشمند، این صنعت را وارد مرحله‌ای تازه کند.

اولین ICO 2.0

عرضه اولیه سکه را قبلا معرفی کردیم، اما این ICO و پروژه بلاک‌چین به گفته سایت پروژه به عنوان ICO 2.0 عنوان شده است، به دلیلی که در ادامه می‌خوانید.

عناوین مطلب:

Ethearnal یک سیستم آزادکاری (فریلنسری) است که در آن، فریلنسرها و صاحبان پروژه می‌توانند با استفاده از قابلیت قراردادهای هوشمند (smart contracts) با هم ارتباط قرار کنند.

ویژگی خاص این ICO به عنوان یک ICO 2.0

  • دارندگان توکن می‌توانند کنترل توکن تیم این پروژه را در دست داشته باشند!
  • فقط 10 درصد از سرمایه جمع آوری شده در این ICO پس از پایان عرضه توکن، برای تیم آزاد خواهد شد
  • 90 درصد دیگر در قراردادهای هوشمند قفل شده باقی می‌ماند.
  • تیم این پروژه قصد دارد دنبال‌کنندگان این پروژه را از پیشرفت‌ها و روند کار باخبر نگه دارد و در صورتی که نیاز به سرمایه بیشتری داشته باشد، بین دارندگان توکن رای‌گیری می‌شود که آیا سرمایه بیشتری برای تیم آزاد شود یا خیر. هر دارنده توکن می‌تواند به تناسب توکن‌هایی که در اختیار دارد، با ارسال یک تراکنش ساده به آدرس قرارداد هوشمند، رای خود را ارسال کند. در صورتی که 51 درصد پاسخ خیر دادند، تیم هیچ سرمایه‌ای دریافت نمی‌کند و تا زمانی که دارندگان توکن به اندازه کافی قانع نشده‌اند به کار ادامه می‌دهند.
  • قرارداد هوشمند کاملا عمومی است و هرکسی با کمی مهارت می‌تواند این موضوع را تایید کند.

هر دارنده توکن می‌تواند فرایند استرداد وجه را آغاز کند!

در هر زمان، هر شخصی که حداقل 1 توکن ERT را در اختیار داشته باشد، می‌تواند برای استرداد وجوه جمع‌آوری شده، یک رای گیری را آغاز کند.

در صورتی که 65 درصد از دارندگان توکن به استرداد وجه رای مثبت دادند، همه سرمایه جمع آوری شده که باقی مانده است، به نسبت بین سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود (سرمایه‌ها باز گردانده می‌شود).

بنابراین در هر زمان، تیم این پروژه فقط 10 درصد از سرمایه را در اختیار دارد و در صورتی که تیم قادر نباشد به وعده‌های خود عمل کند یا کار را متوقف کند، هرکسی می‌تواند یک رای‌گیری برای استرداد سرمایه را آغاز کند. همه عملیاتی که تیم پروژه Ethearnal انجام می‌دهد اوپن سورس است و می‌توان آنرا تحت نظر داشت.

یک توکن کاملا کاربردی و سودمند

به دلایل زیر، توکن ERT یک توکن کاملا کاربردی است.

فریلنسرها به توکن ERT نیاز دارند تا کار بیشتری بدست آوردند.

فریلنسرها بصورت پیشفرض براساس شهرت و اعتبار چیده می‌شوند. هرچقدر اعتبار فریلنسر بیشتر باشد، احتمال اینکه کار بدست آورد بالاتر است که در نتیجه باعث درآمد بیشتر می‌شود.
همچنین، فریلنسرها برای اینکه بتوانند با کارفرمایان وارد قرارداد هوشمند شوند باید یک حداقل موجودی توکن ERT (که توسط کارفرما تعیین می‌شود) در حساب خود داشته باشند.

کارفرمایان برای استخدام فریلنسرها به توکن ERT نیاز دارند.

از آنجایی که کارفرما باید همان مقدار توکن اعتبار که فریلنسر داراست را داشته باشد، هر کارفرما به توکن‌ها نیاز دارد تا فریلنسرهای با اعتبارتر را استخدام کند.

اشخاص به عنوان مدیر، به توکن ERT نیاز دارند.

مدیران برای حل کردن اختلافات باید مقداری توکن در اختیار داشته باشند. هر مدیر می‌تواند به ازای هر اختلافی که حل می‌کند بیش از دوبرابر مقداری توکنی که جمع آوری کرده را بدست آورد. افراد علاقه‌‌مند به فعالیت به عنوان مدیر، توکن‌ها را برای شروع کار خریداری می‌کنند.

سیستم توکن‌های ERT را از بازار خریداری می‌کند.

وقتی یک قرارداد بدون نیاز به آربیتراژ پایان می‌یابد، سیستم 1 درصد از ارزش قرارداد را برای خرید توکن‌های ERT اختصاص می‌دهد تا به کارفرما و فریلنسر، هرکدام 0.5 درصد پاداش دهد.
به این ترتیب، آنها به نسبت ارزش قرارداد، اعتبار و شهرت دریافت می‌کنند و برای توکن تقاضا ایجاد کرده و بطور غیرمستقیم به دارندگان توکن منفعت می‌رسانند.

فقط با نگهداری توکن، می‌توانید ارز اتریوم دریافت کنید.

وقتی که یک قرارداد با حل اختلاف بسته می‌شود، یعنی هیچ اعتباری خریده نشده است. در این شرایط، مقدار 1 درصدی که از ارزش قرارداد کسر شده است، بین دارندگان توکن، به نسبت میزان توکن‌هایشان در قالب ارز اتریوم تقسیم می‌شود.
برای اینکه کل این سیستم کار کند، باید توکن ارزش پیدا کند. به همین خاطر منصفانه است که به نگه‌دارندگان توکن که به افزایش ارزش آن کمک می‌کنند پاداش داده شود.

100 درصد بر پایه قراردادهای هوشمند (بدون نیاز به اعتماد طرفین)

کد قانون است (Code is law). همه توافقات با جادوی قراردادهای هوشمند اتریوم، همانند قانونی هک شده روی سنگ است که خود به خود اجرا می‌شود. همه کاربران شبکه، مقداری توکن را به عنوان اعتبار جمع آوری می‌کنند و مقدار قرارداد بین کارفرما و فریلنسر نیز به عنوان امانت نگهداری می‌شود. تنها زمانی که لازم باشد (در صورتی که اختلافی به وجود آید) یک مدیر که دارای مقدار توکن لازم است، وارد کار شده و با رای‌گیری تصمیم خود را می‌گیرد.

توکنیزه کردن اعتبار! (Tokenized reputation)

این پروژه، اعتبار و شهرت افراد را در قالب توکن آورده‌ و به آن ارزش پولی داده است. اعتبار شما دارای ارزش پولی است و می‌تواند خریده یا فروخته شود یا به شخص دیگری انتقال یابد.

در این سیستم وقتی وارد یک قرارداد هوشمند می‌شوید، مقداری از اعتبارتان را گرو می‌گذارید، هر چقدر اعتبار شما بیشتر باشد، به میزان بیشتری در این سیستم پدیدار خواهید شد و می‌توانید در پروژه‌های بزرگتری شرکت کنید. این بر عهده ایجاد کننده پیشنهاد است که تعیین کند چقدر اعتبار برای گرو گذاشتن نیاز دارد، اما انتظار می‌رود پروژه‌های بزرگ نیازمند اعتبار (توکن) بیشتری باشد.

چیزی که در ICO فروخته می‌شود Etheranal Reputation Token یا همان ERT است.

کارمزد صفر برای توسعه‌دهندگان

متناسب با موضوع، شبکه ethearnal مقدار 0، نیم یا 1 درصد کارمزد دریافت می‌کند، اما هیچ بخشی از این کارمزد به توسعه‌دهندگان شبکه نمی‌رسد. همه این کارمزد مجدد به شبکه برمی‌گردد. متناسب با شرایط، این کارمزدها برای خرید توکن ERT از بازار و پاداش دادن به افراد مشارکت کننده در قرارداد اختصاص داده می‌شود.
به این ترتیب، سیستم‌های دارای مرکزیت که همه سود سایت را از آن خود می‌کردند، جایشان را به سیستم‌های غیرمتمرکز می‌دهند که همه سودها را بین مشارکت کنندگان تقسیم می‌کند.

حل اختلاف و کسب سود با توکن

وقتی اختلافی در یک پروژه بین کارفرما و فریلنسر به وجود می‌آید، افراد زیادی می‌توانند متناسب با مقدار توکنی که دارا هستند، برای حل این اختلاف اعلام آمادگی کنند.
بنابراین هر دارنده توکن می‌تواند یک مدیر حل اختلاف نیز باشد و با حل اختلاف توکن (درآمد) کسب کند.

فریلنسری یک صنعت بیش از 1.5 تریلیون دلاری است

تخمین زده شده که فریلنسری در سال 2016 بیش از 1.5 تریلیون دلار ارزش داشته است. گرچه این عدد یک مقدار بسیار خیره‌کننده است ولی باید بدانید که این رقم در سال‌های بعد رشد بیشتری نیز داشته و خواهد داشت.

بیشتر سایت‌های فریلنسری 10 تا 30 درصد کارمزد دریافت می‌کنند تا بتوانند پشتیبانی سیستم متمرکز خودشان را ادامه دهند و مقدار زیادی از این سود به جیب تعداد اندکی از افراد می‌رود.

پروژه etheranal قصد دارد فریلنرسی را با تکنولوژی جدید ترکیب کند. مزیت تکنولوژی غیرمتمزکز این است که وقتی ساخته شد، می‌تواند خودکار باشد و نیاز به پرداخت حقوق یا سود به کسی نیست.

شبکه etheranal قرار است چگونه کار کند؟

به عنوان یک فریلنسر، می‌توانید خدمات خودتان را با قیمت ثابت درج کنید، سایر پروژه‌هایی که کارفرمایان ثبت کرده‌اند ببینید یا منتظر بمانید تا کسی پیدا شود و شما را استخدام کند.

به عنوان یک کارفرما، شما می‌توانید خدماتی که فریلنسرها لیست کرده‌اند را ببینید، فریلنسرها را ساعتی استخدام کنید یا اینکه پروژه خودتان را در سایت ارسال کنید تا فریلنسرها پیشنهادات خودشان را ارسال کنند.

به محض اینکه با شخصی مرتبط شدید، براساس قراردادهای هوشمند وارد توافق با شخص مقابل می‌شوید، جایی که هر دو طرف، اعتبار خودشان ( که در قالب توکن ERT است) گرو می‌گذارند.

سپس ارزش قرارداد در یک سیستم Escrow (سپرده) وارد می‌شود. اگر مشکلی به وجود آید، تعداد زیادی مدیر حل اختلاف وجود خواهد داشت که منتظر هستند اختلاف را با راه‌اندازی یک رای‌گیری برطرف کنند.

مدیران حل اختلاف یک اعتبار برای گرو گذاشتن دارند و یک سیستم هوشمند پاداش/تنبیه برای آنها در نظر گرفته شده تا مجبور شوند قضاوت عادلانه‌ای داشته باشند.

جزییات ICO

حداکثر تعداد توکن قابل عرضه: 40 میلیون ERT
Hard cap برابر با 30 هزار اتریوم
Soft cap توسط شرکت‌کنندگان تعیین می‌شود، زیرا آنها می‌تواند در صورتی که سرمایه را کافی ندانستند، رای‌گیری برای استرداد وجه را آغاز کنند
قیمت توکن: با پرداخت هر 1 اتریوم معادل 1000 توکن ERT دریافت خواهید کرد.
پلتفرم: اتریوم (توکن ERC20)
شروع و پایان عرضه توکن: از 28 فوریه تا 31 مارس

———————————-

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx