پلتفرم eHarvesthub: اتصال صاحبان مزارع کوچک و کامیون‌داران

eharvesthub

انتظار می‌رود جمعیت جهان تا سال 2050 به بیش از 9 میلیارد نفر برسد و صنعت تهیه مواد خوراکی تازه نیز تا سال 2019 از 2000 میلیارد دلار سود عبور کند.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد مزارع کوچک، 60 درصد از تهیه مواد غذایی را بر عهده دارند و کامیون‌داران مستقل، مسئول حمل و نقل حدود 90 درصد از خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنیم هستند. به همین دلیل فعالیت این قشر از افراد برای جمعیت جهان بسیار حائز اهمیت است.

آمار کشاورزان دنیا

عناوین مطلب:

اما مشکلاتی اساسی در زنجیره تامین مواد غذایی تازه وجود دارد.

مشکل فعلی

کشاورزان نسل‌هاست که زمین‌هایشان را در اختیار دارند و فقط به شراکت‌هایی اطمینان می‌کنند که درازمدت و از لحاظ اقتصادی به صرفه است. مشکل راهکارهای فعلی در کشاورزی این است که هر زمان شخصی قصد دارد زنجیره تامین را بهبود بخشد، هزینه‌ها بر دوش کشاورزان و کامیون‌داران می‌افتد و کسی حاضر نیست قیمت بالاتری برای حاصل زحمات کشاورز بپردازد.

همچنین با وجودیکه مصرف‌کنندگان گاهی اوقات قیمت‌های بیشتری برای مواد خوراکی تازه تولیدشده پرداخت می‌کنند، این مزرعه‌داران و کامیون‌داران هستند که هیچ منفعتی از این موضوع نمی‌برند و درآمد بیشتری کسب نمی‌کنند. در این سیستم، نیازمند این هستیم که کشاورزان و کامیون‌داران سودهایشان را افزایش دهند.

البته کشاورزان و کامیون‌داران خواهان افزایش کارآمدی، مراقبت، امنیت غذایی و شفافیت هستند ولی هزینه‌ها یکی از موانع اصلی است. بنابراین زنجیره تامین غذا نیازمند تغییری بنیادین و بهبود اساسی است.

این واسطه‌ها هستند که با کنترل فروش و حمل و نقل مواد غذایی تازه، از این شرایط سود می‌برند در حالیکه کشاورزان و کامیون‌داران مقروض باقی می‌مانند. این یک مشکل محلی نیست بلکه یک مشکل جهانی است که در نقاط مختلف دنیا وجود دارد.
عدم دسترسی مستقیم کامیون‌داران و کشاورزان به یکدیگر، آنها را به واسطه‌ها وابسته کرده و سودهای آنها به همین دلیل کاهش یافته است.

اما با توجه کردن به نیازهای کشاورز و کامیون‌دار و در اولویت قراردادن آنها، می‌توان به شکلی اساسی زنجیره تامین مواد غذایی را غیرمتمرکز کند. اینجاست که پروژه eHarvestHub با کمک تکنولوژی بلاک‌چین متولد شده است.

راه‌حل

eHarvestHub به مزارع کشاورزی کوچک و کامیون‌داران کمک می‌کند سودشان را افزایش دهند، به طوریکه قیمت غذای تولید شده توسط کشاورز برای مردم افزایش نیابد و باعث ایجاد رابطه‌ای برد-برد شود.

eHarvestHub پلتفرمی است که به مزرعه‌دار و کامیون‌دار همان قدرتی را می‌دهد که یک عرضه‌کننده عمده داراست. ویژگی‌های این تکنولوژی می‌تواند از مزرعه‌های کوچک و کامیون‌داران در برابر مشکلاتی مانند عدم پرداخت و اتلاف زمان جلوگیری کرده و سودشان را افزایش دهد.

eHarvestHub بازی را به سطحی می‌آورد که مزارع کوچک و کامیون‌داران می‌توانند همان استانداردی که عرضه‌کنندگان بزرگ دارند را داشته باشند. مدل کسب و کار این پروژه، منعکس کننده این تغییر اساسی است. با هدف کمک به کشاورزان و کامیون‌داران برای اولویت داشتن در کسب درآمد، این پروژه روی افزایش حجم تراکنش‌ها تمرکز می‌کند تا کارمزدها را به حداقل برساند.

این پروژه را می‌توان اینطور شرح داد که کشاورزان و کامیون‌داران به پول می‌رسند، سوپرمارکت‌ها قیمت‌ها را کم می‌کنند و مصرف‌کنندگان می‌توانند مبلغ بیشتری پس‌انداز کنند، به همین سادگی.

این پروژه پس از دریافت 1 میلیون دلار از صندوق Tim Draper برای رشد و پیشرفت شرکت، برنامه‌ای برای عرضه عمومی توکن در نظر گرفته است.

جزییات بیشتر از پروژه eHarvestHub 

با توجه به مشکلات ذکرشده، پروژه eHarvestHub شروع به ارائه یک تکنولوژی کرده که به کشاورزان و کامیون‌داران قابلیت به اشتراک‌گذاری سوابق تامین غذایی با خرده‌فروشان و نمایش در دسترس بودن آنها را می‌دهد و به این ترتیب به شفافیت زنجیره تامین غذا می‌افزاید.

برای تبدیل این سیستم به یک سیستم واقعی از تولید به مصرف و دادن دسترسی مستقیم به کشاورزان و کامیون‌داران به زنجیره تامین جهانی غذا، نیاز به یک پلتفرم غیرمتمرکز قدرت گرفته از بلاک‌چین مانند eHarvestHub است.

پلتفرم eHarvestHub نیاز به واسطه را برمی‌دارد، توزیع را غیرمتمرکز می‌کند و به مزرعه‌داران دسترسی مستقیم به کامیون‌داران را در سطح محلی و جهانی ایجاد می‌نماید. بنابراین با همکاری مستقیم eHarvestHub با کامیون‌داران، eHarvestHub واسطه‌هایی که سود کشاورزان و کامیون‌داران را از آنها می‌گیرند را از دور خارج می‌کند.

کاربردهای توکن

افزودن توکن EHH به پلتفرم کمک می‌کند تراکنش‌ها سریع انجام گیرد، پرداخت‌ها از کارمزدهای بانکی بی‌نیاز باشد (مخصوصا در پرداخت‌های بین‌المللی) و زمان برای پرداخت تلف نشود.
بسیاری از کامیون‌داران و کشاورزان زمان زیادی را باید برای دریافت وجوه منتظر بمانند ولی با پلتفرم eHarvestHub می‌تواند توکن EHH دریافتی‌شان را صرف نظر از اینکه کجای دنیا هستند فورا در صرافی به سایر ارزها تبدیل کنند.
مشتریان می‌توانند پرداخت به کشاورزان را فوری انجام دهند و کشاورزان نیز به همین ترتیب مبلغ موردنظر را به کامیون‌دار به سرعت پرداخت کنند.

1 – از توکن EHH به عنوان روش پرداخت اصلی در پلتفرم استفاده می‌شود. این موضوع باعث آشنایی کشاورزان و کامیون‌داران در سراسر دنیا با کاربردهای توکن خواهد شد. برای تغییر تراکنش‌ها از ارزهای رایج به توکن EHH، هرکسی از توکن استفاده کرد به او تخفیفی تعلق خواهد گرفت تا انگیزه‌ای برای رشد استفاده از توکن باشد. بعدا با رشد کاربران، همه پرداخت‌ها فقط با توکن قابل انجام خواهد بود.

2 – اشخاص ثالثی که تمایل به انجام تبلیغات در پلتفرم را دارند می‌توانند با پرداخت توکن EHH از این امکان بهره‌مند شوند.

3 – تراکنش‌های همتا به همتا بین دو شخص می‌تواند با این توکن انجام شود. اینجاست که مزرعه‌داران و کامیون‌داران، شروع به پذیرش توکن برای محصولات و سرویس‌هایشان می‌کنند و به همین ترتیب خرده‌فروشان نیز ترغیب می‌شوند پرداخت‌ها را با ارز دیجیتال داخلی این پلتفرم انجام دهند.

جزییات ICO 

کل توکن قابل عرضه: 75,744,444 توکن (از 125,999,950)
نماد توکن: EHH
قیمت توکن: 0.3 دلار
نوع توکن: ERC20 (برپایه شبکه اتریوم)
کیف پول پیشنهادی: myetherwallet
حداکثر سرمایه: 15 میلیون دلار (Hard Cap)
حداقل سرمایه: 2 میلیون دلار (Soft Cap)
تاریخ پیش‎فروش: از 12 تا 25 ژوئن 2018

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx