5 دلیل که یادآوری اهداف بلندمدت به موفقیت شما کمک می‌کند

چگونه به هدفمان برسیم

چه دلیلی دارد که اهداف بلندمدت خود را روزانه بررسی و یادآوری کنیم؟

سه دلیل عمده شکست افراد در رسیدن به اهداف این است:

  • آنها بطور مداوم کارهای لازم برای رسیدن به هدف را انجام نمی‌دهند
  • حواس و تمرکز آنها با افکار و فرصت‌های دیگر منحرف می‌شوند
  • آنها چندهفته یا چندماه بعد، اهداف بلندمدت‌شان را فراموش می‌کنند

چگونه به هدف خود پایبند باشیم؟

خوشبختانه راهی نسبتا ساده برای غلبه بر این سه عامل اشاره شده وجود دارد: هر روز صبح دفترچه یادداشت‌تان را بردارید و هدف اصلی بلندمدت (مثلا هدف یکسال یا دوساله) را بنویسید. همراه با اینکار، مهمترین دلیلی که باید به این هدف برسید و پیشرفتی که تاکنون داشتید را روی کاغذ بیاورید.

عناوین مطلب:

در گذشته شاید بعد از مدتی هدف خود را فراموش می‌کردید و از مسیر منحرف می‌شدید، سپس دوباره بعد از مدتی به مسیر برمی‌گشتید.

اما به شما قول می‌دهیم بعد از اینکه بازبینی و چک کردن روزانه اهداف را انجام دهید، رفته رفته پایداری بیشتری در مسیر خود خواهید داشت.

مطلب مرتبط: چرا باید در کار و زندگی هدف داشته باشیم؟

اما چرا چک کردن و نوشتن اهداف بلندمدت بطور روزانه به موفقیت کمک می‌کند؟ 5 دلیل اصلی وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

دلیل 1: نوشتن اهداف، بهره‌وری شما در کار را افزایش می‌دهد

یک تحقیق از دانشگاه دومینیکن نشان داده کسانی که اهداف‌شان را روی کاغذ می‌نویسند موفقیت‌های بسیار بیشتری نسبت به افرادی که اهداف‌شان را ننوشته‌اند بدست می‌آورند.

همچنین این مطالعه نشان داده کسانی که پیشرفت خودشان در رسیدن به اهداف را حداقل هفته‌ای یکبار اندازه می‌گرفتند، به میزان قابل ملاحظه‌ای در دست‌یابی به اهداف از افرادی که اینکار را نمی‌کردند موفق‌تر بودند.

به عبارت دیگر، نوشتن مداوم اهداف و پیگیری و بررسی پیشرفت‌تان باعث افزایش بهره‌وری شما در کار می‌شود. افزایش بهره‌وری نیز یکی از عوامل اصلی رسیدن به اهداف است.

اگر هر روز این توصیه را انجام دهید، تاثیر آن بزرگتر و بیشتر خواهد بود.

دلیل 2: تمرکز شما به شدت افزایش می‌یابد

با چک کردن مهمترین هدف‌تان در صبح هر روز، اطمینان خواهید یافت در مسیر صحیح هستید و حواس‌پرتی‌ها مانع کارتان نمی‌شوند.

بسیاری از مردم بطور 100 درصدی روی اهداف‌شان متمرکز نیستند و به همین دلیل با فرصت‌های جانبی دیگر، ایده‌های کاملا متفاوت و اهداف دیگر از مسیر خود منحرف می‌شوند. این کوتاهی باعث می‌شود به فرد تبدیل شوند که از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر می‌پرد و در نهایت هیچ کاری را تا انتها پیش نمی‌برد.

اگر شرح حال موفق‌ترین افراد را بخوانید، متوجه می‌شوید به شکل دیوانه‌واری روی انجام چندین کار مهم تمرکز کرده‌اند و تلاش نمی‌کنند همه کارها را به انجام برسانند.

این افراد موفق متوجه شده‌اند که زمان، انرژی و توجه آنها محدود است و به همین دلیل این منابع را بطور مداوم (مانند یک لیزر) برای ارزشمندترین هدف‌شان صرف می‌کنند.

با نگاه دوباره و دوباره به اهداف‌تان در صبح هر روز، نسبت به این هدف هوشیارتر خواهید شد و کارهای روزانه را طبق آن تنظیم خواهید کرد. همچنین با اینکار دیگر به هر فرصت جدید یا ایده‌ی متفاوتی که این روزها بسیار زیاد است “نه” خواهید گفت، زیرا می‌دانید برای رسیدن به هر هدفی باید تمرکز، توجه و انرژی‌تان را صرف آن کنید.

دلیل 3: تعهدتان را افزایش می‌دهید

تعهد داشتن یکی از عناصر اصلی برای موفقیت و رسیدن به اهداف است. اگر بطور کامل خود را برای رسیدن به یک هدف متعهد نکرده‌اید، همه تلاش و پشتکارتان را برای موفقیت به کار نمی‌گیرید.

بسیاری از افراد به دلیل نبود تعهد شکست می‌خورند و نه به خاطر کمبود خواسته‌ها و اهداف.

متعهد بودن به شکل واقعی باعث می‌شود در هر شرایطی به سمت اهداف خود حرکت کنید، حتی در مواقعی که کارها بر وفق مراد نیست یا اینکه مشکلی وجود دارد.

اینجاست که خیلی‌ها تسلیم می‌شوند. کسی که متعهد شده به هدفی برسد، در زمان سختی نیز به راه خود ادامه می‌دهد. ممکن است سرعتش کم شود ولی تسلیم نمی‌شود.

بسیاری از افراد هدفی تعیین می‌کنند و فقط برای چند روز انگیزه دارند، آنها به اشتباه تصور می‌گنند به هدف خود متعهد هستند.

با این حال بعد از چند هفته، وقتی اولین موانع خود را نشان داد آنها خیلی زود انگیزه و اشتیاق خود را از دست می‌دهند و رفته رفته هدف را به فراموشی می‌سپارند.

چنین افرادی از همان ابتدای کار هیچ تعهدی نداشتند، بلکه فقط سوار بر یک موج انگیزه موقت شده بودند.

به یاد داشته باشید، تعهد چیزی نیست که ناگهان از آسمان برای شما نازل شود، تعهد چیزی است که باید باید در خودتان رشد و توسعه دهید.

جمله کوتاه جیم ران

یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش تعهد به هدف، خواندن و نوشتن اهداف بلندمدت در صبح هر روز است. دلیل اینکه هدف را نیز تعیین کردید بنویسید تا سوخت لازم برای ادامه در شرایط سخت را داشته باشید.

در طول زمان، با تکرار و تکرار فراوان، ذهن‌تان بیشتر و بیشتر متمرکز می‌شود تا حدی که به شکلی وسواس‌گونه در پی هدف خواهید بود.

مطلب مرتبط: 7 راه ساده و اثربخش برای هوشمندانه کار کردن

دلیل 4: به شکل خودکار بر روی هدف متمرکز خواهید بود

بعد از اینکه هفته‌ها، بررسی اهداف بلندمدت و نوشتن دوباره آن را به عنوان یکی از اولین کارهای روزانه‌تان انجام دادید، آن هدف به ناخودآگاه شما وارد می‌شود و به شکل خودکار به آن فکر می‌کنید.

بعد از تکرار کافی، ذهن شما به دنبال مردم، رویدادها، کارها و فرصت‌هایی خواهد بود که می‌تواند شما را به هدف‌تان نزدیکتر کند.

من نیز این تجربه را داشته‌ام. با تکرار مداوم اهداف و یادآوری روزانه آنها، در طول روز زمانی که در حال کار نبودم ایده‌هایی به ذهنم می‌رسید که کمک می‌کرد به اهدافم نزدیکتر شوم.

وقتی تمرکز شما بطور خودکار روی هدف‌تان تنظیم باشد، غیرقابل توقف خواهید شد و هیچ مانعی نخواهد توانست شما را از رشد و پیشرفت باز دارد.

دلیل 5: بی‌عملی را کنار می‌گذارید و دست به کار می‌شود

همانطور که در ابتدا اشاره کردم، بسیاری از افراد در رسیدن به اهداف شکست می‌خورند زیرا کار مداوم و مستمر که لازمه رسیدن به هدف است را انجام نمی‌دهند.

آنها هدفی تعیین می‌کنند، مهلتی در نظر می‌گیرند ولی به ندرست دست به کار می‌شوند. سردرگمی، عدم تمرکز و عدم تعیین وظایف و کارهای روزانه یکی از عوامل به تعویق انداختن کارهاست.

بعد از اینکه هدف بلندمدت خود و دلیلی که باید به آن برسید را روزانه چک کردید، به تعویق انداختن کارها را کنار می‌گذارید. صرفا یادآوری روزانه اهداف یکی از راه‌های انگیزه‌بخشی برای اقدام و دست به عمل زدن است.

دست به کار شوید

تغییر زمانی حاصل می‌شود که دست به کار شوید. صرفا دانستن یک چیز کمک چندانی نمی‌کند باید اقدام کنید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم همین امروز این فرایند را طی کنید:

  • قدم اول: هدف بلندمدت‌تان را روی کاغذ بنویسید. با دقت و بطور شفاف و با جزییات این هدف را تعریف کنید.
  • قدم دوم: بنویسید چرا می‌خواهید به این هدف برسید؟ دلیل احساسی که با خواندن آن شور و اشتیاق بگیرید را شرح دهید. رسیدن به این هدف چه تغییراتی در زندگی‌تان ایجاد می‌کند؟
  • قدم سوم: پیشرفت روزانه‌ای که برای رسیدن به این هدف بدست آورده‌اید را روی کاغذ بیاورید. به این ترتیب به راحتی می‌توانید ببینید در مسیر درست هستید یا نه.
  • قدم چهارم: این فرایند را روزانه انجام دهید. اگر هدف بلندمدت شما روزانه 15 دقیقه ارزش وقت گذاشتن برای نوشتن دوباره ندارد، باید فکری به حال خودتان کنید!

اگر هدف‌تان را روزانه یادآوری کنید، با تمرکز و مداومت بیشتری به کارها می‌رسید. با اینکار ذهنیت شما به شکل خودکار روی هدف‌تان قفل خواهد بود و راحت‌تر می‌توانید تعلل را کنار بگذارید.

 

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Mesusjk

مقاله خیلی خوبی بود. تا آخرش خوندم

محدثه خانجانی

مفید و کاربردی بود سپاسگزارم

محدثه خانجانی

ممنون عالی بود

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx