ارز دیجیتال Decred چیست؟

شرح کامل ارز دیجیتال decred

Decred یک ارز دیجیتال مولتی‌پلتفرم است که با ویندوز، MacOS و لینوکس کار می‌کند.

Decred کیف ‌پول‌هایی دارد که کار کردن با آن‌ها بسیار آسان است و قابلیت ارسال، دریافت و استخراج Decred را تنها با چند کلیک برای شما فراهم می‌کنند.

در Decred از یک سیستم هیبریدی اثبات کار (Proof Of Work) و اثبات سهام (Proof Of stake) استفاده می‌شود که همین موضوع آن را تبدیل به یک ارز دیجیتال خاص کرده است.

عناوین مطلب:

در این مقاله در مورد جزییات POW و POS صحبت نخواهیم کرد و فقط نقش این دو در Decred را توضیح خواهیم داد. به طور کامل اهداف، معایب و مزایای Decred را بررسی کرده و کیف‌ پول‌های مناسب را به شما معرفی می‌کنیم و در نهایت طریقه خرید و فروش این ارز دیجیتال را به شما آموزش خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

سیستم کاری اکثر رمزارزها اینگونه است که ماینر‌ها یک بلاک را تایید می‌کنند و بعد از آن این بلاک وارد شبکه شده و به بلاک‌چین ملحق می‌شود؛ اما در Decred اینگونه نیست!

مطلب مرتبط: بلاک‌چین چیست؟

بعد از اینکه یک ماینر بلاکی را استخراج کرد تازه بحث تایید و اعتبار سنجی آن بلاک شروع می‌شود و 5 اعتبار سنج این بلاک را مورد بررسی قرار می‌دهند. این نمای کلی از بحث مخلوط بودن POW (استخراج) و POS (اعتبارسنجی) در Decred است.

به طور کلی سه راه اصلی برای کار با Decred وجود دارد:

  • کیف پول: از کیف پول‌ها در Decred می‌توان برای ارسال و دریافت Decred استفاده کرده و همچنین از طریق آن‌ها می‌توانیم در رای‌گیری‌های مربوط به اثبات سهام شرکت کنیم.
  • اثبات کار (Proof Of Work): در Decred می‌توان با سخت‌افزارهای محاسباتی تراکنش‌های شبکه را تایید کرده و توکن‌های جدید تولید کنیم.
  • رای دادن برای اثبات سهام ( Proof Of Stake): استفاده از پول برای رای دادن در مورد موضوعات مهم مربوط به توسعه شبکه و تایید کردن تراکنش‌ها برای دریافت پاداش.

Decred یکی از آینده‌دار‌ترین و دست‌کم گرفته شده‌ترین ارزها در دنیای رمزارزهاست.

در حالی که تعداد زیادی رمزارز جذاب در دنیا وجود دارد، بسیاری از آن‌ها از مشکلات مدیریتی رنج می‌برند؛ اما Dered، که مخفف اعتبار غیرمتمرکز است، آمده است تا این مشکلات را حل کند و با سیستم مدیریت غیرمتمرکز و رای‌گیری پیشرفته‌اش در بلاک‌چین مسائل مختلفی را در دنیای ارزهای دیجیتال حل می‌کند.

برخی مشکلات مدیریتی بیتکوین

بیتکوین شاید انقلابی‌ترین حرکت در دنیای تکنولوژی در قرن جدید بوده و مسیر رمزارزها را به طور کامل تغییر داده باشد؛ ولی با این‌حال مشکلات مدیریتی زیادی دارد که شبکه در طول زمان از آن رنج برده است.

بیتکوین یک پروتکل اوپن‌سورس دارد که هر توسعه‌دهنده‌ای در دنیا می‌تواند این پروژه خود را تحت این پروتکل مدیریت کرده و توسعه دهد. هر نسخه‌ای که بیشتری ساپورت و پشتیبانی را از کاربران دریافت کند؛ در نهایت به نسخه اصلی تبدیل می‌شود.

در واقعیت ولی این موضوع متفاوت است، در واقع این ماینرها هستند که جریان سیستم را مشخص می‌کنند و با استفاده از POW بلاک را کامل می‌کنند و تمام پاداش بلاک کامل را دریافت کرده و چیزی برای کاربران عادی باقی نمی‌گذارند.

مشکل دیگری نیز وجود دارد؛ قدرت هش یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک شبکه غیرمتمرکز است. نرخ هش میزان قدرت محاسباتی موجود در شبکه است که هرچقدر بیشتر باشد امنیت، سرعت و تاثیر‌گذاری بیشتری را برای شبکه به ارمغان می‌آورد.

در یک سناریوی ایده‌آل قدرت هش باید تقریبا به صورت مساوی تقسیم شده باشد؛ حال بیایید نگاهی به نمودار توزیع نرخ هش بیتکوین بیندازیم.

نمودار دایره‌ای زیر، نرخ هش استخرهای استخراج در 6 ماه گذشته را نشان می‌دهد (از تاریخ امروز 27 شهریور 98):

هش ریت استخرهای استخراج

همانطور که می‌بینید تقسیم قدرت به هیچ‌وجه در این نمودار ایده‌آل نیست. بخش بزرگ از نرخ هش شبکه بین چند استخر استخراج پخش شده است.

پس همانطور که می‌بینید بیتکوین آنقدری که ما فکر می‌کنیم غیرمتمرکز نیست و کمپانی‌های پشت این استخر‌ها قدرت زیادی در تصمیم‌گیری‌های مربوط به بیتکوین دارند. این موضوع در مورد سایز بلاک‌ها بارها و بارها خودش را نشان داده است. اگر گروهی از ماینر‌ها با موارد تصویب شده موافق نباشند به راحتی می‌توانند از شبکه جدا شوند و نسخه مخصوص خودشان از بیتکوین را بسازند.

Fork چیست؟

اگر بخواهیم از مزایای Decred صحبت کنیم؛ باید اصطلاحی با نام Fork را به صورت مختصر برای شما توضیح دهیم. کسانی که در مورد این موضوع اطلاعات کافی دارند می‌توانند این بخش را رد کنند.

فورک به شرایطی گفته می‌شود که بخشی از بلاک‌چین جدا شده و به زنجیره‌ای می‌پیوندد که دیدگاه و نظر متفاوتی در مورد تاریخچه تراکنش‌ها دارد. دو نوع Fork در دنیای رمزارزها وجود دارد که با نام‌های Hard Fork و Soft Fork شناخته می‌شوند.

وقتی زنجیره نیاز به بروزرسانی داشته باشد، دو راه برای این‌کار وجود دارد. سافت فورک وقتی اتفاق می‌افتد که این بروزرسانی با نسخه‌های قبلی سازگاری دارد و در یک مسیر حرکت می‌کنند. برای فهم بهتر فرض کنید که قصد دارید یک فایل اکسل که در Excel 2005 ساخته شده است را در Excel 2015 باز کنید و خواهید دید که این‌کار شدنی است؛ زیرا نسخه 2015 اکسل با نسخه‌های پیشین سازگاری دارد؛ ولی نکته مهم اینجاست که در یک سافت فورک تمام ویژگی‌های بروزرسانی جدید قابل مشاهده نخواهند بود.

مهم‌ترین تفاوت Soft Fork و Hard Fork در این است که هارد فورک با نسخه‌های پیشین سازگاری ندارد. وقتی یک Hard Fork اجرایی شود دیگر هیچ راه برگشتی نیست و اگر به نسخه بروزرسانی‌‌شده‌ی بلاک‌چین نپیوندید، ویژگی‌های نسخه جدید را دریافت نمی‌کنید و دیگر توانایی ارتباط با دیگر کاربران سیستم جدید را نخواهید داشت. باز هم برای اینکه بهتر متوجه این موضوعات بشوید به مثال‌ پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 فکر کنید که توانایی بازی‌های مخصوص هر کنسول در کنسول دیگر را ندارید.

خوب اکنون که بحث فورک‌ها را آموختید به داستان مشکلات بیت‌کوین باز‌می‌گردیم.

در طی سال‌های گذشته به خصوص از 2017 به اینطرف تعداد بسیار زیادی از این فورک‌ها در شبکه بیتکوین به‌خاطر مشکلات مربوط به مباحث سایز بلاک به وجود آمدند. در ابتدای کار توسعه‌دهندگان بیتکوین سایز هر بلاک را به منظور جلوگیری از تراکنش‌های اسپم و بالا رفتن ترافیک شبکه سایز هر بلاک را تا 1 مگابایت محدود کردند.

با بالا رفتن تعداد تراکنش‌های بیتکوین به دنبال محبوبیت آن این محدودیت 1 مگابایتی مشکلات خاصی را ایجاد کرد؛ برای مثال بلاک‌ها با سرعت بسیار بیشتری پر می‌شدند و کاربران برای انجام تراکنش‌های خودشان باید صبر می‌کردند تا بلاک‌های جدید تولید شود و سرعت تراکنش‌ها به مرور پایین آمد.

در اینجا جامعه بیتکوین دو دسته شد، گروهی از ماینر‌ها اعتقاد داشتند که باید سایز بلاک‌ها افزایش یابد و برخی نیز به ماندن اوضاع در همان حالت راضی بودند. بهرحال بخاطر این موضوع Fork های بسیاری از بیتکوین به وجود آمد که موفق‌ترین آن با نام بیتکوین‌کش هم اکنون فعالیت می‌کند. بیتکوین‌کش شباهت‌های بسیاری با بیتکوین دارد؛ ولی برخی از مهم‌ترین تفاوت‌ها اندازه بلاک 8 مگاباتی، نبودن SegWit، سرعت بالاتر در تراکنش‌ها و انجام اثبات کار و استخراج می‌باشد.

مشکل Hard Fork های بسیار چیست؟

اولین مشکل این است که در این بلاک‌چین‌ها میلیارد‌ها دلار پول ذخیره شده است و جدایی و چندپاره شدن بیتکوین می‌تواند آسیب بسیاری به بلاک‌چین وارد کند. نکته بعدی این است که امکان حمله کردن به فورک‌های جدید بسیار بیشتر است. در 29 ماه می سال جاری یک حمله به شبکه Bitcoin Gold انجام شد که طی آن هکر مورد نظر برای مدتی کنترل بلاک‌چین را در دست گرفت و توانست 17.8 میلیون دلار Bitcoin Gold را جابجا کند.

مهم‌ترین آسیبی که این Fork ها به شبکه بیتکوین وارد می‌کنند این است که برای اقتصاد رمزارزها مناسب نیستند! کاربران وقتی می‌خواهند وارد این عرصه بشوند با بیتکوین‌ها بسیاری مواجه می‌شوند و این موضوع بسیار سردرگم‌کننده است.

Decred چگونه مشکلات را حل می‌کند؟

حال چرا این موارد را در مقاله‌ای راجع‌ به Decred می‌گوییم؟ هدف اصلی پروژه Decred این است که تعداد این Hard Fork ها را کاهش داده و آن‌ها را حذف کند. سیستم Decred اینگونه است که امکان ایجاد هاردفورک‌ها وجود دارد؛ ولی قبل از فعالسازی آن‌ها باید در شبکه و بین کاربران رای‌گیری انجام شود.

این به این معنی است که اگر یه توسعه‌دهنده در رمزارزهای دیگر بخواهد نسخه مخصوص خود را ایجاد کند به راحتی این‌کار را انجام دهد؛ ولی در Decred حتی اگر توسعه‌دهنده اصلی که پشت تمام برنامه‌های Decred است بخواهد کوچکترین تغییری در بلاک‌چین ایجاد کند، باید از فیلتر رای‌گیری اعضا بگذرد و اگر اعضا این تغییر را تایید نکنند؛ هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

در مورد استخراج بلاک‌ها نیز روال کار اینگونه است. به این صورت که ماینر‌ها یک بلاک‌ را استخراج کرده و قصد می‌کنند که آن را به بلاک‌چین اضافه کنند و در صورتی که 5 اعتبار سنج رندوم آن را تایید کنند به بلاک‌چین اضافه خواهد شد؛ در حالی که در رمزارزهای دیگر این مرحله تاییدیه وجود نداشته و ماینر‌ها به راحتی بلاک خود را به بلاک‌چین اضافه می‌کنند.

این موضوع جلوی حمله 51 درصد را می‌گیرد. اگر یک استخر استخراج در بیتکوین بلاک‌های خرابکاری را استخراج کرده و به بلاک‌چین اضافه کند هیچکس نمی‌تواندجلوی او را بگیرد و کسانی که سرمایه زیادی دارند این کار را به راحتی انجام می‌دهند؛ ولی در Decred اعتبار سنج‌ها به راحتی می‌توانند بلاک‌های مربوط به آن استخر استخراج خرابکار را تایید نکنند و تمام این ویژگی‌ها باعث شده است که Decred به طور کامل غیرمتمرکز بماند و سیستمش تا به اینجا نیز عالی کار کرده است.

در ادامه بیشتر در مورد این ترکیب فوق‌العاده صحبت خواهیم کرد.

سیستم ترکیبی POW و POS در Decred

Proof Of Stake و Proof Of Work دوتا از محبوب‌ترین سیستم‌های توافق جمعی موجود در دنیای رمزارزها هستند و در Decred برخلاف دیگر رمزارزها که فقط از یکی استفاده می‌کنند، از هردو بهره‌برداری می‌شود. حال برای اینکه راحت‌تر این سیستم ترکیبی را درک کنید به صورت مختصر در مورد POW و POS توضیح خواهیم داد.

مهم‌ترین ویژگی سیستم توافق جمعی POW وجود ماینرهاست. در اثبات کار ماینر‌ها باید بلاک‌های جدید را استخراج کنند، تراکنش‌های شبکه را تایید کرده و سپس بلاک را پر بنمایند. پس از پر شدن، بلاک به بلاک‌چین اضافه می‌شود و پاداش آن که برای مثال برای بیتکوین 12.5 بیتکوین است بین ماینر‌های تایید‌کننده بلاک پخش می‌شود.

این سیستم چندین مشکل اساسی دارد. اول از همه اینکه انجام این‌کار نیازمند قدرت محاسبه فو‌ق‌العاده قوی است که انرژی و هزینه فوق‌العاده زیادی را به استخراج‌کننده‌ها و شبکه تحمیل می‌کند. نکته بعدی

این است که هرچه قدرت هش یک فرد و یا کمپانی بیشتر باشد تاثیر بیشتری را روی شبکه می‌گذارد و بیتکوین‌های بیشتری را صاحب می‌شود. این موضوع مقداری ماهیت غیرمتمرکز رمزارزها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ زیرا یک استخر استخراج به راحتی می‌تواند با خرج کردن پول و انرژی زیاد بخش اعظمی از شبکه را از آن خود کند.

اما سیستم توافق جمعی POS به تازگی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. در یک سیستم POS دیگر هزینه و انرژی زیادی صرف تایید بلاک‌ها نمی‌شود. در اینجا اعتبارسنج‌ها جای ماینر‌ها را می‌گیرند و با گذاشتن مقداری پول به عنوان سهام می‌توانند در مورد بلاک‌ها تصمیم‌گیری کرده و رای بدهند. اینگونه بلاک‌ها با نظر اعتبارسنج‌ها به بلاک‌چین اضافه می‌شود.

سیستم POS نیز مشکلات خاص خودش را دارد. مهم‌ترین مشکل اینجاست که در این سیستم هیچ هزینه و انرژی‌ای صرف نمی‌شود پس به راحتی امکان چندپاره شدن بلاک‌چین وجود دارد. در مورد این موضوع در همین حد توضیحات مختصر کافیست. 

حال فرض کنید که یک اعتبارسنج هنگام رای‌گیری حاضر نباشد. آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ Decred برای تمام این مشکلات سیستم ترکیبی POW و POS را عرضه کرده است.

سیستم ترکیبی POW و POS چگونه کار می‌کند؟

مکانیسم اصلی پروتکل POS-POW به صورت زیر است و در واقع تمام مراحل زیر باید برای اضافه شدن یک بلاک به بلاک‌چین انجام شود:

  • ماینر‌های با استفاده از POW بلاک‌ها را در Decred استخراج می‌کنند
  • 5 اعتبارسنج با سهامی که در شبکه گذاشته‌اند و به صورت اتفاقی انتخاب می‌شوند، باید این بلاک‌ها را تایید کنند
  • اگر 3 تا از این 5 اعتبارسنج بلاک را تایید کنند، بلاک مورد نظر به بلاک‌چین اضافه می‌شود
  • در نهایت 60 درصد پاداش به استخراج‌کننده‌ها و 30 درصد به اعتبارسنج‌ها داده می‌شود. 10 درصد از این پاداش مخصوص خود سیستم Decred است تا برای پروژه‌های آینده سرمایه‌گذاری کند

نکته مهم اینجاست که اگر بلاک توسط اعتبارسنج‌ها تایید نشود، پاداش ماینر‌ها نیز پرداخت نشده و بلاک حذف می‌گردد.

اما این اعتبارسنج‌ها چگونه انتخاب می‌شوند؟

توکن Decred با نام DCR شناخته می‌شود. کسانی که DCR دارند می‌توانند با سرمایه‌گذاری توکن خود به نوعی سهامدار شده و یا با استفاده از توکن خود بلیط خریداری کنند و با داشتن بلیط وارد سیستم می‌شوند.

هر بلاک تنها 20 بلیط نیاز دارد و شما برای انتخاب شدن باید در صف بمانید. اگر می‌خواهید زودتر انتخاب شوید باید هزینه‌های اضافی پرداخت کنید. هنگامی استخراج بلاک شروع شود بلیط شما به عنوان “نا بالغ” شناخته شده و باید در استخر لاتاری باقی بمانید تا 256 بلاک بگذرد که تقریبا 20 ساعت طول می‌کشد.

وقتی بلیط شما وارد استخر لاتاری می‌شود؛ باید صبر کنید تا به صورت رندوم بین 5 اعتبارسنج اصلی قرار بگیرید تا بتوانید در مورد شبکه تصمیم‌گیری کنید. هر بلیط تا 4 ماه اعتبار دارد و این سیستم به گونه‌ای تنظیم شده است که در 28 روز اول 50 درصد شانس انتخاب شدن و تا قبل از انقضای بلیطتان 99.5 درصد احتمال وارد شدن به 5 نفر اصلی وجود دارد.

وقتی سهامداران وارد استخر اعتبارسنجی می‌شوند، می‌توانند این شانس را به استخر واگذار کنند که جای آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

همانطور که احتمالا متوجه شدید، در سیستم ترکیبی Decred هم کاربران و هم ماینر‌ها حق تصمیم‌گیری داشته و در سرنوشت شبکه تاثیر می‌گذارند. این موضوع به طور کامل یک سیستم غیرمتمرکز را عرضه می‌کند؛ اما این سیستم چگونه می‌تواند جاوی ایجاد Hard Fork ها را بگیرد؟

وقتی ماینر یک بلاک مخرب را استخراج می‌کند، یعنی بلاکی باشد که جزوی از زنجیره نبوده و اقدامی در جهت ایجاد Fork باشد، اعتبارسنج‌ها به راحتی می‌توانند بلاک را رد کنند.؛ در نتیجه وقتی سیستم POW نیازمند انرژی و هزینه بسیار بالایی است ماینر‌ها زیاد انگیزه‌ای بابت ایجاد Fork ندارند که در آخر هم هزینه آن‌ها توسط اعتبارسنج‌ها تلف شود.

امنیت سیستم POW-POS

یکی از مهم‌ترین خطراتی که شبکه بلاک‌چین را تهدید می‌کند، خطر حمله 51 درصد است.

این حمله به این صورت است که هکران کنترل اکثر قدرت هش شبکه را در دست می‌گیرند و اقدام به دست‌کاری در بلاک‌چین می‌کنند.

در یک مقاله هزینه‌ای که برای این کار در بیتکوین و Decred نیاز است را محاسبه کرده‌اند و به این نتیجه رسیدند که برای حمله 51 درصد در Decred 22 برابر پول بیشتری نسبت به انجام این‌کار در بیتکوین نیاز است که در نتیجه هکرها به صورت کاملا منطقی این ارز دیجیتال را هدف نمی‌گیرند.

حمله 51 درصدی decred

مدیریت شبکه Decred

Decred یک سیستم غیرمتمرکز دارد؛ ولی بخش مالی آن در حال حاضر متمرکز است؛ ولی آن‌ها قصد دارند که این بخش نیز غیرمتمرکز شده و به صورت یک سازمان غیرمتمرکز فعالیت خواهد کرد.

Decred توسط شرکت خاصی پیشتیبانی مالی نشده و عرضه اولیه کوین هم نداشته است؛ بلکه از پاداش هر بلاک 10 درصدش به خود پلتفرم داده می‌شود تا در جهت توسعه و پیشرفت آن مورد استفاده قرار بگیرد.

نحوه خرید و فروش و کیف ‌پول‌های Decred

اکثر صرافی‌های معروف در دنیا Decred را خرید و فروش می‌کنند، اگر بتوانید انتقال ارزی انجام بدهید بایننس بهترین گزینه برای این کار است که می‌توانید در این صرافی به ازای مقداری Decred، بیتکوین نیز دریافت کنید.

بهترین مکان برای ذخیره‌سازی Decred های شما نیز کیف پول Decrediton است.

این کیف پول یک رابطه کاربری بسیار کاربردی دارد که کار کردن با آن نیز آسان است. نرم‌افزار این کیف پول در ویندوز، MacOS و لینوکس قابل دریافت است. استفاده از رابط کاربری گرافیکی کار را بسیار آسان‌تر کرده است تا اینکه بخواهید از دستورهای کدنویسی برای کیف پول خود استفاده کنید.

کیف پول‌های دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای ذخیره‌سازی Decred خود از آن‌ها استفاده کنید. از جمله این کیف‌ پول‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

والت دسکتاپ Exodus

اپلیکیشن Coinomi 

Atomic wallet

با این حال درست مثل همیشه استفاده از کیف‌ پول‌های سخت افزاری انتخاب بهتر و امن‌تری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری است.

این کیف‌ پول‌های سخت افزاری امنیت بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند که اگر این مورد برای شما ضرورت دارد پیشنهاد می‌کنیم به این نوع کیف پول‌ها برای ذخیره Decred خود رو بیاورید. کیف پول‌های ساخت کمپانی Ledger products از کوین‌های Decred پشتیبانی می‌کند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
علیرضا

سلام با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
و خسته نباشید به تیم پشتیبانی
این ارز موانعی برای خرید و فروش دارد یا میتونید همون لحظه ک استخراج کردید بفروشید یا نه
حساب کردم با دستگاه ۱۲ تراهش میشه روزی ۴۵ دلار درامد کسب کرد ایا این حقیقت داره؟

Behzad

بسیار کامل و مفید . ممنون از وقت و انرژی که برای این مقاله گذاشتین

شجاع‌الدین جهاندیده

سلامت و موفق باشین

یوسف

سلام میشه ارز decred رو استخراج کرد یا نه

مجتبی

سلام اقای جهان دیده من ۵۰ تا دکرت دارم با دستگاه ۳۵ ترا dr5 همه منو مسخره میکنن ک این چیه خریدی اگ میتونین بهم کمک کنین ک میتونم چ استفاده هایی از دکرت داشته باشم ب ایدی تلگرامم پیام بدین ممنون میشم
Shadii12345@:-|

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، شما چه استفاده از دلار میبرید؟
هر ارز دیجیتالی داشته باشید یه ارزه، ارز رو میشه خرید یا فروخت
برای اینکه ارز موردنظر شما در چه صرافی‌هایی لیست شده، کافیست به سایت coinmarketcap.com وارد شوید، وارد صفحه اختصاصی ارز مورد نظر شوید و روی تب Market کلیک کنید.
برای تبدیل کردن این ارز به ریال، میتونید اول به بیت کوین تبدیلش کنید از طریق سایتهایی مثل binance
و بعد بیت کوین رو از طریق سایتهایی مثل بیدارز بفروشید و ریال در حساب بانکی بگیرید

Armin

سلام چرا در کانال دیگر سوالات باشگاه مطرح نمی شود؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام، متاسفانه استقبال کاهش پیدا کرده

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
8
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx