13 توصیه حیاتی برای بلاگ‌نویسی (اشتباهات رایج و راه‌حل آنها)

اشتباهات وبلاگ نویسی

گاهی اوقات وقتی به مردم می‌گویم شغلم بلاگ‌نویسی است چشمان آنها گرد می‌شود.

آن‌ها می‌گویند “بلاگ‌نویسی کار بسیار راحتی‌ست. تو تمام روز را به اینترنت‌گردی و نوشتن می‌گذرانی.”

حالا نوبت من است که چشمانم گرد شوند. همانطور که می‌بینید عموم مردم بلاگ‌نویسی را نیازمند فعالیت ذهنی خاصی نمی‌دانند. تنها زمانی که خودشان پشت میز می‌نشینند تا اولین پست‌شان را بنویسند متوجه واقعیت می‌شوند: نوشتن سخت‌تر از آن‌چیزی است که فکر می‌کردند. مانند هر کسی که به تازگی دارد شغلی جدید را شروع می‌کند، آن‌ها هم گیج می‌شوند.

عناوین مطلب:

اشکالی ندارد. این اتفاقی است که معمولا برای هر بلاگری رخ می‌دهد.

خوشبختانه اطلاع از وجود چنین موانعی جلوگیری از این سردرگمی را راحت‌تر می‌کند. بنابراین برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند در نوشتن ماهر شوند این مطلب مفید خواهد بود. در ادامه 12 توصیه مهم یا به عبارتی 12 اشتباه متداول که بلاگرها بخصوص بلاگرهای تازه کار انجام می‌دهند و نحوه پیشگیری از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

بلاگ چیست؟

به بیان ساده، بلاگ ابزاری‌ست که به اثربخشی حضور در فضای وب، جذب ترافیک و تعامل با مخاطب کمک می‌کند.

بلاگ معمولا مجموعه‌ای از محتوای نوشتاری درباره موضوعی مرکزی‌ است که بیانگر فعالیت تخصصی در زمینه‌ای خاص است. مثلا بلاگ یک شرکت تهیه غذا می‌تواند شامل چنین پست‌هایی باشد: “11 دستور پخت برای پذیرایی سریع از مهمانان” یا “مهمانی ناهار خودمانی: دستور پخت‌های ساده و راحت”.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا دقیقا چیست؟

بلاگ می‌تواند ترافیک را به وب‌سایت شما هدایت کند، آن ترافیک را به مشتریان بالقوه تبدیل کند، جای پای شما در زمینه کاری‌تان را محکم کند و در نهایت کسب‌وکار شما را گسترش دهد. در حقیقت تبدیل بلاگ‌نویسی به اولویت یک سازمان، نرخ بازگشت سرمایه را تا 13 برابر افزایش می‌دهد.

بیشتر ترافیک یک بلاگ به طور طبیعی جذب می‌شود. به بیان دیگر، مشتریان عبارتی را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند و اگر مطلب شما همان چیزی باشد که لازم دارند، روی بلاگ شما کلیک می‌کنند. به هرحال سازمان‌های زیادی بر سر توجه مخاطبین شما رقابت می‌کنند و توجه به اشتباهات متداول برای موفقیت در این زمینه ضروری است.

13 توصیه مهم برای بلاگ‌نویسان

  • پست‌هایی خلق کنید که با اهداف شرکت همخوانی داشته باشند.
  • همانطور که صحبت می‌کنید بنویسید.
  • از شخصیت‌تان حرف نزنید، بلکه آن را نشان دهید.
  • نکته اصلی متن را چندین بار تکرار کنید.
  • مطلب را با تیتری مشخص شروع کنید.
  • از ساختاری واحد برای پست‌ها پیروی کنید، طرحی کلی خلق کنید و از سرتیتر استفاده کنید.
  • از آمار و اطلاعات موثق برای پشتیبانی از ادعاهای متن استفاده کنید.
  • اگر از ایده‌ فرد دیگری استفاده می‌کنید، ارجاع دادن را فراموش نکنید.
  • حداقل سی دقیقه برای ویرایش متن زمان بگذارید.
  • از یک‌ جایی به بعد، فقط روی انتشار بلاگ‌ها تمرکز کنید.
  • به کمک تقویم، به طور منظم و مستمر بلاگ‌نویسی کنید.
  • بر روی سود بلندمدت حاصل از رشد طبیعی و ارگانیک تمرکز کنید.
  • دکمه فراخوان عمل (call to action) برای درخواست اشتراک در سرویس خبرنامه ایمیلی را به بلاگ‌تان اضافه کنید.

1. پست‌هایی خلق کنید که با اهداف شرکت همخوانی داشته باشند

اشتباه: به ایده‌هایی فکر می‌کنید که تنها برای خودتان جذاب است.

ممکن است پست‌های خود را بعد از انتشار بخوانید و آنها را جذاب بدانید ولی به یاد بسپارید که شما تنها مخاطب بلاگ خود نیستید.

زمانی که بلاگ‌نویسی را شروع می‌کنید، ایده‌ها در هر موقعیتی سراغتان می‌آیند؛ زیر دوش، هنگام دویدن یا وسط مکالمه تلفنی.

هرچند ایده‌ها می‌توانند در موقعیت‌های تصادفی سراغتان بیایند اما خود ایده‌ها نباید تصادفی باشند. اینکه ایده‌ای به طور کلی خوب است یا شخصا به آن علاقه دارید باعث نمی‌شود برای کسب‌وکار شما هم ایده خوبی باشد.

راه‌حل: پست‌های بلاگ‌ را با اهداف شرکت در یک راستا نگه‌دارید.

دلیل اینکه شما بلاگ نویسی می‌کنید این است که مشکلی را برای مخاطب‌تان حل کنید و در نهایت به رشد کسب‌وکارتان کمک کنید.

بنابراین ایده‌ی پشت تمام پست‌های بلاگ باید در خدمت رسیدن به این اهداف باشد. باید ربطی بین مطالب بلاگ و مشکلاتی که در حوزه کاری شما شایع‌اند وجود داشته باشد. سوالاتی ارزش بررسی دارند که در خدمت گسترش چشم‌انداز کسب‌و‌کار شما باشند.

آیا در پیدا کردن اهداف و نحوه پرداختن به آن‌ها به کمک نیاز دارید؟ با مدیرتان درباره اهداف بزرگ‌تر شرکت گفت‌وگو کنید و از اعضای تیم فروش درباره سوالاتی که مکررا از آن‌ها پرسیده می‌شود اطلاعات بگیرید. این گفت‌وگوها باید اهداف اصلی و راه‌های احتمالی رسیدن به آن‌ها را برایتان روشن کند.

2. همانطور که صحبت می‌کنید بنویسید

اشتباه: سبک نوشتاری شما ثقیل است.

نوشتن یک پست وبلاگی با نوشتن یک مقاله یا نامه تفاوت زیادی دارد. اما معمولا افرادی که به سراغ بلاگ‌نویسی می‌روند تنها تجربه‌شان از نوشتن پیش از وبلاگ‌نویسی، نوشتن مقاله یا نامه است.

مشکل کجاست؟ اینجاست که نوشتن مقاله‌ای که هدفش انتقال دقیق اطلاعات است تفاوت زیادی با نوشتن بلاگی که هدفش لذت بردن مخاطب از مطالعه است دارد.

بیایید صادق باشیم: بیشتر افرادی که پست شما را می‌بینند قرار نیست آن را تا آخر مطالعه کنند. اگر می‌خواهید علاقه‌ی آن‌ها را حفظ کنید باید به گونه‌ای بنویسید که مخاطب بدون تلاش به خواندن ادامه دهد.

راه‌حل: تلاش کنید بلاگ‌هایی بنویسید که شخصا با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید.

اشکالی ندارد کمی محاوره‌ای بنویسید. در واقع بسیار هم خوب است که نوشته‌تان روان و خودمانی باشد. هرچه قابل فهم‌تر بنویسید، افراد بیشتری با متن ارتباط برقرار می‌کنند. مردم می‌خواهند حس کنند که با انسان‌های واقعی ارتباط برقرار می‌کنند نه ربات‌ها.

پس سبک نوشتاری خود را شل کنید. اصطلاحات تخصصی را دور بیاندازید. چند جوک هم لابه‌لای متن جا دهید. انسان‌های واقعی این‌گونه با هم صحبت می‌کنند و انسان‌های واقعی دوست دارند اینگونه مطالعه کنند.

3. از شخصیت‌تان حرف نزنید، بلکه آن را نشان دهید

اشتباه: گمان می‌کنید مخاطب به شما به عنوان نویسنده اهمیت می‌دهد.

شاید کمی تلخ به‌نظر برسد، اما حقیقت این است که وقتی افراد شروع به بلاگ‌نویسی می‌کنند، گمان اولیه‌شان این است که دیگران ذاتا به علایق و داستان آن‌ها علاقه دارند.

مساله این نیست که مخاطب به شما اهمیت نمی‌دهد. زمانی که بلاگ‌نویسی را شروع می‌کنید، افراد شناختی از شما ندارند و طبیعتا علاقه‌ای هم به شما و تجربیات‌تان ندارند. آن‌ها صرفا به چیزی که می‌توانند از شما بیاموزند علاقه دارند.

راه‌حل: شخصیت خود را بدون تاثیرگذاری بر موضوع، به متن تزریق کنید.

هرچند افراد به این که شما نویسنده یک بلاگ به‌خصوص هستید اهمیتی نمی‌دهند، اما شما می‌توانید مقداری از شخصیت خود را به متن تزریق کنید تا مخاطب احساس صمیمیت بیشتری را تجربه کند.

چگونگی انجام این کار کاملا به خودتان بستگی دارد. بعضی‌ها به تعریف کردن جوک علاقه‌مندند، برخی هم ارجاعات فرهنگی را می‌پسندند و دیگران ممکن است به توصیفات عجیب روی بیاورند.

برای هرچه بهتر انجام دادن این کار، تلاش کنید راهی برای برقراری ارتباط با مخاطب از طریق موضوع بلاگ پیدا کنید. سپس با بیان اول‌ شخص، گویی که در جمع دوستانتان چیزی را تعریف می‌کنید، متن را بنویسید. سعی کنید لحنتان، درست مانند یک مکالمه‌ی رو در رو، شخصی، قابل درک و درگیرکننده باشد.

4. نکته اصلی را چندین بار در متن تکرار کنید

اشتباه: از موضوع اصلی منحرف می‌شوید.

هرچند شما را به شخصی‌تر کردن متن تشویق کردیم، اما مراقب باشید که از این مجوز سواستفاده نکنید. این که هنگام پرداختن به موضوع خودتان باشید یک بحث است، و این‌که با پیش کشیدن تجربیات شخصی متعدد موضوع اصلی را زیر کوهی از صحبت‌های خودمانی دفن کنید چیز دیگری است.

مخاطب شما روبه‌روی شما ننشسته است. پس بیش از حد معمول از حکایات و مثال‌های شخصی استفاده نکنید؛ چراکه شما توجه بی‌حد و حصر خواننده را ندارید. آن‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای دست از خواندن متن بردارند و شک نکنید اگر حوصله‌شان سربرود این کار را خواهند کرد.

راه‌حل: ادعای اصلی خود را مکررا بیان کنید.

برای اینکه مطلب شما مخاطب خود را از دست ندهد، در هر قسمت از متن ادعای اصلی را دوباره بیان کنید. بهترین بلاگ‌ها آن‌هایی هستند که به بیان یک ادعای مشخص متعهد می‌مانند و آن را به تدریج و در تمام قسمت‌های متن، از ابتدا تا انتها، بیان می‌کنند.

به عنوان مثال اگر قرار است درباره میزان نیاز گیاهان آپارتمانی به آبیاری بنویسید، لازم نیست درباره‌ی زمانی که بعد از سه‌ هفته مسافرت به آپارتمان خود برگشتید و نحوه مواجهه‌تان با گیاهان خشک شده سه پاراگراف توضیح بنویسید. هرچند این داستان مدرکی واقعی در تایید پیام مطلب شماست اما چیزی که قرار است بگویید چیست؟ این که برخی گیاهان نمی‌توانند بیش از 14 روز بدون آب زنده بمانند؟ خب این نکته را باید همان اول بیان کنید.

5. مطلب را با تیتری مشخص شروع کنید

اشتباه: گستره‌ی موضوعات شما بسیار زیاد است.

معمولا افراد در ابتدای بلاگ‌نویسی تمایل دارند در مورد موضوعات بسیار کلی بنویسند.

چگونه در شبکه‌های اجتماعی بازاریابی کنیم؟“، “بهترین روش‌های تجارت”، “چگونه از اینترنت درآمد کسب کنیم؟”

چنین موضوعاتی بیش از حد کلی‌اند و جزئیات و نکات بسیار زیادی برای پرداختن دارند. پاسخ دادن به چنین پرسش‌هایی بسیار دشوار است. علاوه‌براین، استفاده از موضوعات مشخص و محدود به جذب گروه‌های کوچک‌تر و سازگارتر با اهداف تجاری کمک می‌کند. احتمال تبدیل این گروه‌ها به مشتریان بالقوه بیشتر است.

بنابراین برای دستیابی به بیشترین مقدار سود کوتاهمدت و بلندمدت به سراغ موضوعات جزئی‌تر و مشخص‌تر بروید.

راه‌حل: با ایده‌های مختصر و واضح شروع کنید.

پرداختن مفصل به موضوعات بسیار مشخص، برای شناخته شدن چند پست ابتدایی در بخش بلاگ شما ضروری‌ست.

به یاد داشته باشید که تیتر مطلب قرار نیست غیرقابل تغییر باشد. تنها قرار است شما را در فرآیند نوشتن بلاگ متمرکز و در محدوده مناسب نگاه دارد. زمانی دست‌تان در ایده‌پردازی راه بیافتد، نوشتن پست‌های مناسب برای بلاگ بسیار راحت‌تر خواهد شد.

6. از ساختاری واحد برای پست‌ها پیروی کنید، طرحی کلی خلق کنید و از سرتیتر استفاده کنید

اشتباه: ساختار نوشتاری شما شلخته است.

گاهی اوقات درباره ایده‌ای که به ذهنم رسیده است هیجان‌زده می‌شوم و وسوسه می‌شوم تا هرچه به ذهنم می‌رسد را بنویسم. اما نتیجه معمولا نوشته‌ایست که ارتباط چندانی به موضوع اصلی بلاگ ندارد.

چرا این اتفاق می‌افتد؟ فی‌البداهه نوشتن بهترین روش برای بلاگ‌نویسی نیست. بیشتر افراد به جای مطالعه دقیق، به پست شما نگاهی کلی می‌اندازند. بنابراین مطلب شما باید برای این‌گونه مطالعه بهینه‌سازی شده باشد.

راه‌حل: برای بلاگ خود قالب نوشتاری مشخصی را تعیین کنید.

اولین کاری که باید بکنید تعیین نوع بلاگهاییست که قصد دارید بنویسید. آیا از نوع “چگونه فلان کار را انجام دهیم؟” است یا قرار است ساختاری لیستی و فهرستگونه داشته باشد؟ قرار است مجموعه‌ای از نکات باشد یا ارائه اسلایدی از تصاویر؟

تعیین ساختاری واحد برای بلاگ بسیار حیاتی‌ست. اگر به اندازه کافی برای تعیین ساختار متن خود وقت بگذارید و تمام بخش‌های آن را تعیین کنید، دیگر کاری جز پر کردن قسمت‌های مختلف باقی نمی‌ماند.
برای طراحی ساختار متن، ابتدا نتایجی که انتظار دارید خواننده از متن شما دریافت کند را بنویسید.

سپس هریک از این نتایج را به چند زیربخش تقسیم کنید. هنگامی که هر چند پاراگراف توسط یک تیتر جدا شود، مطالعه متن راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود. علاوه بر این، تیترها می‌توانند به عنوان کلمات کلیدی در سئوی سایت هم استفاده شوند. حالا دیگر نوشتن متن چیزی جز پر کردن قسمت‌هایی که محتوایشان را از قبل حدس زده‌ایم نیست.

7. از آمار و اطلاعات موثق برای پشتیبانی از ادعاهای متن استفاده کنید

اشتباه: از اطلاعات آماری به عنوان دلیل استفاده نمی‌کنید.

تصور کنید قرار است پستی درباره‌ی ضرورت داشتن صفحه اینستاگرام برای کسب‌وکارهای نوپا بنویسم. کدام یک از روش‌های زیر برای اثبات این مدعا روش بهتری‌ست؟

“به نظر می‌رسد این روزها اکثر افراد از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنند” یا “رشد کاربران اپلیکیشن اینستاگرام از میانگین رشد دیگر شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. نرخ رشد کاربران اینستاگرام در سال جاری 15.1 درصد خواهد بود که نسبت به میانگین نرخ رشد 3.1 درصدی دیگر شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر است.”

برتری گزاره دوم واضح است.

استدلال‌ها و ادعاهایی که توسط آمار و اطلاعات معتبر پشتیبانی می‌شوند به مراتب قابل باورترند. به عنوان بازاریاب، ما تنها به قانع کردن افراد برای موافقت نیاز نداریم. ما نیاز داریم که آنان را به عمل وادار کنیم. محتوای غنی از آمار و اطلاعات توجه افراد را به گونه‌ای جلب می‌کند که استدلال‌های مغشوش هیچگاه از پس آن بر نمی‌آیند.

راه‌حل: برای پشتیبانی از ادعای خود از اطلاعات و آمار استفاده کنید.

هر داستان خوبی، ادعایی محوری را طرح می‌کند، آن را با دلیل و مدرک مستدل می‌کند و با نتیجه‌گیری برای مخاطب به پایان می‌رسد. شما می‌توانید از اطلاعات آماری برای معرفی استدلال محوری خود یا اثبات ارتباط آن با خوانندگان خود استفاده کنید.

8. اگر از ایده‌ فرد دیگری استفاده می‌کنید، ارجاع دادن را فراموش نکنید

اشتباه: محتوای شما بر سرقت ادبی استوار است.

سرقت ادبی در دوران مدرسه هم جواب نمی‌داد و قرار نیست در بلاگ‌نویسی برای شرکت هم جواب دهد. اما به دلایلی، بسیاری از بلاگرهای تازه‌کار گمان می‌کنند می‌توانند با روش قدیمی کپی-پیست کار خود را ارتقاء دهند.

خب رک بگویم: نمی‌توانید. نویسندگان و خوانندگان معمولا می‌توانند کپی بودن یک متن را تشخیص دهند. معمولا تفاوت لحن نوشتاری مشخص خواهد بود. شاید هم کلماتی در متن وجود داشته باشند که درست به‌کار نرفته‌اند. به هر حال سرقت متن حس بسیار بدی را در مخاطب ایجاد خواهد کرد.

علاوه‌براین، اگر سرقت شما از محتوای تولید شده توسط دیگران محرز شود، گوگل وبسایت شما را مجازات خواهد کرد. این مجازات می‌تواند رشد طبیعی و ارگانیک بلاگ شما را نابود کند.

راه‌حل: بدون ارجاع دادن از محتوای دیگران استفاده نکنید.

در عوض، چند دقیقه برای یادگیری ارجاع دادن به محتوای دیگران وقت بگذارید. کار پیچیده‌ای نیست، اما از مهم‌ترین نکاتی‌ست که باید در ابتدای کار بیاموزید.

9. حداقل سی دقیقه برای ویرایش متن زمان بگذارید

اشتباه: گمان می‌کنید با اتمام نگارش، کار تمام است.

بیشتر افراد این اشتباه را مرتکب می‌شوند و متن خود را ویرایش نمی‌کنند. در هنگام نوشتن، متن بسیار روان به‌نظر می‌رسد و گمان میکنید خواندنش هم بسیار آسان خواهد بود؛ مگر نه؟
نه. متن شما هنوز به ویرایش احتیاج دارد، احتمالا مقدار زیادی ویرایش.

راه‌حل: هیچگاه از ویرایش و مرور قبل از انتشار پشیمان نخواهید شد.

هرکسی، حتی ماهرترین نویسندگان، به ویرایش نوشته‌هایشان نیازمندند. در اکثر مواقع، پیش‌نویس اولیه چیز خوبی از آب در نمی‌آید. بنابراین برای شکل دادن به متن، به اندازه کافی وقت بگذارید. غلط‌های املایی، جملات آشفته و اشتباهات دستور زبانی را اصلاح کنید. مطمئن شوید متن یکدست و منطبق بر ساختاری‌ست که در ابتدا تعیین کرده اید.

10. از یک‌ جایی به بعد فقط محتوا را منتشر کنید

اشتباه: تلاش می‌کنید تا هر پست بی‌نقص باشد.

دوست ندارم این واقعیت را برای شما آشکار می‌کنم، اما نوشته‌های شما، نه حالا و نه در آینده، قرار نیست بی‌نقص باشند.

همیشه راه‌هایی برای بهتر کردن متن وجود دارد. همیشه امکان استفاده از تصاویر بیشتر، جمله‌بندی بهتر، جوک‌های مرتبط و… وجود دارد. بهترین نویسندگان می‌دانند چه زمانی باید دست از وسواس برای بهتر کردن متن بردارند و دکمه “انتشار” را فشار دهند.

راه‌حل: انتشار و به‌روزرسانی، بهتر از به تعویق انداختن آن است.

از یک جایی به بعد، رسیدن به متنی بدون نقص سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. باید بدانید انتشار متنی با اشتباهات جزئی به معنی پایان دنیا نیست و به احتمال زیاد تاثیری در جذب بازدید و ایجاد مشتریان بالقوه ندارد.

علاوه بر این، اگر شما یا خوانندگان شما اشتباهی را در متن پیدا کنند، تمام کاری که لازم است انجام دهید بهروزرسانی پست و رفع اشتباهات است. بیش از ‌حد روی بینقص بودن تمرکز نکنید و هرچند وقت یک‌بار به خودتان استراحت بدهید. کمال‌گرایی دشمن عملگرایی است.

11. به کمک تقویم، به طور منظم و مستمر بلاگ‌نویسی کنید

اشتباه: به طور مستمر بلاگ‌نویسی نمی‌کنید.

حتما شنیده‌اید که هرچه بیشتر بلاگ‌نویسی کنید، ترافیک بیشتری را به وبسایت خود جذب می‌کنید و این به معنای مشترکین بیشتر و مشتریان بالقوه بیشتر است. هرچند در ابتدای بلاگ‌نویسی حجم مطالبی که منتشر می‌کنید اهمیت دارد اما آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است تداوم در انتشار مطالب است.

انتشار 5 پست در هفته اول و 2 پست در هفته دوم، شکل‌گیری یک عادت پایدار و اثربخش را دشوار می‌کند. علاوه‌براین، نامنظم بودن انتشار پست‌ها، مخاطبین را سردرگم می‌کند.

در مقابل، کسب‌وکارهایی که به انتشار منظم و مداوم مطالب باکیفیت متعهد می‌مانند، ترافیک و سرنخ‌های به مراتب بیشتری را جذب می‌کنند. برای ایجاد تداوم، برنامه‌ریزی مناسب برای انتشار مطالب ضروری است.

راه‌حل: طبق برنامه‌ای از پیش‌ تعیین‌شده و منظم بلاگ‌های خود را منتشر کنید.

پیشنهاد می‌کنیم از یک تقویم اینترنتی مانند تقویم گوگل برای ایجاد عادت در نوشتن بلاگ و انتشار منظم پستهایتان استفاده کنید.

12. بر روی سود بلندمدت حاصل از رشد طبیعی تمرکز کنید

اشتباه: تمرکز تحلیل شما بر ترافیک لحظه‌ایست.

این اشتباهی‌ست که بلاگرهای تازه کار و باتجربه به یک اندازه مرتکب می‌شوند. اگر تمرکز تحلیل شما تنها بر جذب ترافیک آنی (ترافیکی که از خبرنامه ایمیلی، فید RSS، و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید) باشد، آنگاه حفظ ارزش بلاگ در بلندمدت دشوار خواهد بود. به هرحال، نیمه عمر چنین روش‌هایی بسیار کوتاه (معمولا یک یا دو روز) است.

هنگامی که بازاریاب‌ها بلاگ‌نویسی برای کسب‌و‌کارشان را شروع می‌کنند، معمولا با این مشکل مواجه می‌شوند که بعد از گذشت مدت کوتاهی از انتشار مطالب، جذب ترافیک جدید افت شدیدی می‌کند. آن‌ها معمولا این را به عنوان شکست تعبیر کرده و بلاگ‌نویسی را برای همیشه کنار می‌گذارند.

راه‌حل: نرخ بازگشت سرمایه‌ی بلاگ شما، حاصل تجمیع ترافیکی است که در طول زمان به طور طبیعی جذب می‌شود.

به جای تمرکز بر افت کوتاه مدت ترافیک، بر پتانسیل انباشت ترافیکی که به طور طبیعی جذب می‌شود تمرکز کنید.

به مرور زمان و با گذشت زمان کافی، ترافیکی که در روز سوم و چهارم بعد از انتشار بلاگ جذب می‌کنید رشد می‌کند و به همان حدی می‌رسد که پیش از این در روز اول و دوم بعد از انتشار جذب می‌کردید. گذشت زمان جایگاه شما در موتورهای جستجو را بهتر می‌کند. تنها چیزی که نیاز دارید، کمی صبر است.

برای کمک به ایجاد ترافیک بلند مدت، مطمئن شوید که پست‌های شما اهمیت خود را در طول زمان از دست ندهند. چنین پست‌هایی را “همیشه سبز” می‌نامند. آن‌ها ربط و اهمیت خود را در طول زمان از دست نمی‌دهند و فارغ از بهروزرسانی، ارزشمند و باکیفیت باقی می‌مانند.

با گذشت زمان، محتوای همیشه سبز بیشتری تولید ‌کنید و جایگاه خود در موتورهای جستجو را مستحکم ‌کنید. چنین پست‌هایی به مرور مسئول جذب بیشترین ترافیک برای بلاگ شما خواهند شد. آنچه به آن نیاز دارید، تغییر در ذهنیت، از نگاه روزانه و لحظهای به نگاه بلندمدت است. چنین تغییری در زاویه دید، نگاه شما به بلاگ‌نویسی و نرخ بازگشت سرمایه را از ابتدا به شکل صحیحی شکل خواهد داد.

13. فراخوان عمل (Call to action) برای مشترک شدن در سرویس خبرنامه ایمیلی را به بلاگ‌تان اضافه کنید

اشتباه: میزان مشترکین بخش وبلاگتان را افزایش‌ نمی‌دهید.

در ابتدای مسیر بلاگ‌نویسی، معمولا فراموش می‌کنیم که بلاگ‌نویسی فقط درباره‌ی جذب مخاطب جدید برای بلاگ نیست. یکی از بزرگترین منافع بلاگ‌نویسی، ساخت و گسترش خبرنامه‌ای ایمیلی برای به اشتراک‌گذاری محتوای جدید با مشترکین وبلاگ است. هر بار که بلاگ جدیدی منتشر می‌کنید، مشترکین خبرنامه ایمیلی باعث افزایش میزان بازدید از آن پست می‌شوند. چنین چیزی احتمال موفقیت بلندمدت آن پست در جذب مخاطب را افزایش می‌دهد.

کلید دستیابی به نتایج مثبت کسبوکار (ترافیک، مشتریان بالقوه و در نهایت مشتریان واقعی) برای بلاگ شما، رشد مشترکین ثابت است.

راه‌حل: چگونه برای بلاگ خود دکمه فراخوان عمل و خبرنامه ایمیلی بسازیم:

ابتدا با استفاده از ابزار بازاریابی ایمیلی خود، یک پیغام خوشامدگویی برای مشترکین جدید طراحی کنید. سپس ساختاری برای خبرنامه‌ی پست‌های جدید وبلاگ ایجاد کنید.

سپس یک دکمه فراخوان عمل به بلاگ خود اضافه کنید و آن را برای استفاده مخاطبین بهینه‌سازی کنید. این دکمه باید ساده، شامل فضایی برای وارد کردن ایمیل و حدودا در قسمت بالایی وبلاگ شما باشد. همچنین می‌توانید این دکمه را در انتهای هر پست یا بلاگ هم قرار دهید.

همچنین می‌توانید یک صفحه هدف برای مشترکینی که از روش‌های دیگر (شبکه‌های اجتماعی، صفحات دیگر وبسایت یا ایمیل) عضو خبرنامه شما می‌شوند طراحی کنید.

سخن آخر

اگر بعد از خواندن این مطلب حس کردید تک‌تک اشتباهاتی که ذکر کردیم را مرتکب شده اید، نگران نشوید. فراموش نکنید که به این دلیل لغت “متداول” را برای توصیف این اشتباهات انتخاب کردیم که اکثر افراد در شروع کار یا حتی پس از مدتی بلاگنویسی همچنان آن‌ها را مرتکب می‌شوند. هرچه بیشتر بنویسید، بهتر خواهید شد و در جذب ترافیک و مشتریان بالقوه پیشرفت خواهید کرد.

امیدواریم از این لیست به عنوان ابزاری برای شروع هرچه بهتر بلاگ‌نویسی استفاده کنید. در انتها باید بگویم که فواید بلاگ‌نویسی مستمر برای کسب‌وکار، قطعا ارزش انرژی و زمانی‌ که برای آن صرف میکنید را دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx