افزایش قیمت بیت‌کوین به سمت ۸,۰۰۰ دلار در روزهای پیش از هاوینگ

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین سرانجام سقفی بالاتر ایجاد کرد و باعث شد تمرکز معامله‌گران به عبور از مقاومت بعدی ۸,۰۰۰ دلاری معطوف شود.

قیمت بیت‌کوین، بعد از 19 روز نوسان در دامنه ۶,۹۰۰ تا ۷,۲۵۰ دلار، در نهایت با افزایش حجم معاملاتی توانست از مقاومت ۷,۲۵۰ دلاری عبور کند، مسئله‌ای که منجر به لیکوئیدشدن (از دست رفتن سرمایه) در حدود 70 میلیون دلار موقعیت شورت در قراردادهای آتی صرافی بیت‌مکس شد.

chart1 لیکوئیدشدن موقعیت‌های بیت‌کوین-دلار بیت مکس. منبع: Skew.com

عناوین مطلب:

این حرکت صعودی شدید به این دارایی دیجیتال اجازه داد تا سقفی بالاتر در ۷,۷۳۸ دلار ایجاد کند، قیمتی که بیت‌کوین از زمان سقوط 13 مارس به ۳,۷۵۰ دلار تاکنون تجربه نکرده بود.

درحالیکه تنها 18 روز به رویداد هاوینگ بیت‌کوین باقی مانده، نه معامله‌گران و نه هودلرها مطمئن نیستند که آیا این افزایش قیمت همان پامپ (افزایش شدید) پیش از هاوینگ است که مدتها انتظارش را می‌کشیدند و یا یک فشار خرید کوتاه‌مدت که پیش از تلاش برای رسیدن به ۸,۰۰۰ دلار باعث سیر صعودی قیمت می‌شود.

chart2 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

بعضی معامله‌گران ممکن است به این نتیجه برسند که افزایش قیمت تا ۷,۷۳۸ دلار از این نظر اهمیت دارد که احتمال افت بیت‌کوین به کف‌های اخیر زیر حمایت ۶,۹۰۰ دلاری را کاهش می‌دهد.

گرچه این مسئله درست است، اما سطوح ۸,۰۰۰ و ۸,۵۰۰ دلاری مدتها است که به عنوان مقاومت‌های کلیدی در نظر گرفته شده‌اند. با اینکه طرفداران بیت‌کوین در توییتر ممکن است خود را به شدت در موضع خرید نشان بدهند، شاخص ترس و طمع رمزارز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در خصوص چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت‌کوین هنوز بسیار محتاط هستند.

chart3 شاخص ترس و طمع رمزارز. منبع: Alternative.me

 

درحالیکه این شاخص نشان‌دهنده افزایش اندکی در احساسات بازار طی ماه گذشته است، خوانش فعلی در رقم 19 هنوز در دسته «ترس شدید» قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه تنها 18 روز به هاوینگ بیت‌کوین مانده، طبیعتا انتظار نمی‌رود این شاخص چنین رقمی را نشان دهد.

chart4 1 نمودار روزانه بیت‌کوین تتر. منبع: Tradingview

همانطور که در نمودار روزانه نشان داده شد و در تحلیل‌های قبلی پیش‌بینی شده است، رشد قیمت تا ۷,۷۰۰ دلار از فاصله اندک حجم در اندیکاتور VPVR (محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات) از ۷,۱۶۰ تا ۷,۷۴۳ دلار استفاده کرده و چالش بعدی احتمالا فیبوناچی اصلاحی ۶۱.۸ درصدی خواهد بود، جایی که میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه قرار دارند.

میانگین متحرک باند بولینگر نیز دقیقا روی میانگین متحرک 100 روزه قرار گرفته و بنابراین انتظار می‌رود که تبدیل مقاومت ۸,۰۰۰ دلاری به حمایت اندکی مشکل باشد. حتی اگر قیمت به بالای ۸,۰۰۰ دلار برسد، اندیکاتور VPVR سطح ۸,۵۰۰ دلاری را به عنوان یک سطح مقاومت دیگر نشان می‌دهد اما می‌توان امید داشت که هنگامی که قیمت به ۸,۰۰۰ دلار رسید، ۷,۵۰۰ بتواند حمایت ایجاد کند.

قیمت پس از اینکه به سرعت به بالاترین رقم روزانه خود در ۷,۷۳۸ دلار رسید، یک پول‌ بک 200 دلاری داشت اما در حال نگارش این مقاله، میانگین متحرک همگرایی واگرایی به رشد خود بالاتر از خط سیگنال ادامه می‌دهد و هیستوگرام افزایش ادامه‌دار مومنتوم در یک بازه زمانی 4 ساعته و یک‌روزه را نشان می‌دهد.

chart5 نمودار چهارساعته بیت‌کوین تتر. منبع: Tradingview

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در هر دو بازه زمانی در محدوده صعودی باقی مانده. با این حال، روی بازه‌های زمانی 4 ساعته و 1 ساعته، معامله‌گران متوجه خواهند شد که حجم خرید تا حد زیادی به سطح پیش از افزایش خود بازگشته است.

علاوه بر کاهش حجم، شاخ (فیتیله بالایی) سه کندل آخر نیز نشان از کاهش مومنتوم کوتاه‌مدت دارند زیرا معامله‌گرها سود کرده و احتمالا پیش‌بینی می‌کنند که قیمت یا در بازه فعلی تثبیت می‌شود و یا به سمت مقاومت‌های قبلی پول بک می‌کند.

در حال حاضر، معامله‌گران باید حجم را در نظر داشته باشند تا ببیند آیا افزایش حجم خرید سیگنالی برای رسیدن قیمت به سطح فیبوناچی ۶۱.۸ درصدی در ۷,۹۲۴ دلار است یا خیر.

با توجه به این نکته، به نظر می‌رسد بیت‌کوین در زمان نگارش این گزارش در حال از دست دادن مومنتومی است که باعث شد قیمت در اوایل روز به ۷,۷۰۰ دلار برسد. معامله‌گران نیز ممکن است به دنبال سطوح قبلی مقاومت در دامنه ۷,۴۵۰ تا ۷,۳۰۰ دلار باشند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx