هیجان‌انگیزترین شکست مقاومت بیت‌کوین طی یک سال گذشته

تحلیل ارز دیجیتال

عبور بیت‌کوین از 9,200 دلار طی هفته جاری، بیانگر یک سیگنال فوق‌العاده صعودی طی هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهد بود، احتمالا بزرگترین روند صعودی بعد از بازار صعودی سال 2017.

طی هفته آینده، قیمت برترین رمزارز جهان از نظر ارزش کل بازار در آستانه یک جهش صعودی خواهد بود، به شرطی که قیمت بازشدن کندل هفتگی بالاتر از 9,200 دلار باشد. این جهش می‌تواند پایان کانال نزولی 46 هفته‌ای بیت‌کوین دلار باشد که پس از رسیدن به 14,000 دلار در تابستان 2019 شکل گرفت.

آیا زمان رسیدن به اوج قیمتی جدید برای این دارایی دیجیتال برتر فرا رسیده است؟

عناوین مطلب:

chart1 10 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360.com

بازه یک‌هفته‌ای

chart2 12 نمودار یک‌هفته‌ای بیت‌کوین دلار. منبع: TradingView

در زمان نگارش این گزارش، بیت‌کوین بالاتر از 9,700 دلار معامله می‌شود. تقریبا قطعی است که کندل هفتگی بالاتر از 9,200 دلار بسته خواهد شد. اما در مورد بیت‌کوین، هیچ چیز را نمی‌توان قطعی دانست.

با این حال، با توجه به شدت‌گرفتن علاقه سرمایه‌گذاران خُرد به بیت‌کوین و رمزارزها، اوج‌گرفتن بازار چندان بعید به نظر نمی‌رسد، خصوصا از زمانی که نویسنده کتاب هری پاتر، جی کی رولینگ، اخیرا طی توییتی از 14.6 میلیون دنبال‌کننده خود خواست بیت‌کوین را به او توضیح دهند. این توییت خود می‌تواند یکی از عوامل افزایش مجدد علاقه افراد به بیت‌کوین باشد، البته اگر بسیاری از کاربران حوزه رمزارز توییتر پاسخ‌های خجالت‌آوری که خنده‌دار هم نیستند ننوشته‌ بودند این احتمال بیشتر هم می‌شد.

مقاومت تبدیل به حمایت می‌شود

chart3 11 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین دلار. منبع: TradingView

با درنظرگرفتن نمودار یک‌روزه بیت‌کوین، می‌بینیم که مقاومت قبلی در کانال نزولی اکنون به سطح حمایت تبدیل شده است. با استفاده از اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی، می‌توان مسیر و مقصد آینده بیت‌کوین را نیز پیش‌بینی کرد.

قیمت در حال حاضر درست زیر سطح 61.8 درصد قرار گرفته و هدف بعدی آن سطح 78.6 درصد خواهد بود؛ یعنی یا صعودی به سمت 11,600 دلار و یا نزولی به سمت 8,790 دلار.

اگرچه حرکت نزولی همیشه ممکن است، اما اگر در هفته پیش‌رو اتفاق بیفتد، به این معناست که هم حمایت هفتگی و هم حمایت روزانه حفظ نشده‌ است و این نمی‌تواند نشانه خوبی برای بیت‌کوین باشد.

با این حال، سطح حمایت هر هفته در کانال پایین‌تر می‌رود، بنابراین با اینکه در مجموع می‌توان آینده‌ای صعودی برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرد، احتمال اینکه روند صعودی این رمزارز بعد از عبور از ۱۰,۰۰۰ دلار برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد زیاد نیست، حداقل تا زمانی که شاهد ایجاد یک مسیر جدید در نمودارها باشیم.

مکدی روزانه: سیگنالی از یک روند بازگشتی

chart4 2 نمودار مکدی روزانه بیت‌کوین دلار. منبع: TradingView

درحالیکه نمودارها در تایم‌فریم‌های طولانی‌تر صعودی به نظر می‌رسند، برخی اندیکاتورها در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر نشانگر احتمال ضعف بازار هستند. میانگین متحرک همگرایی واگرایی یا همان اندیکاتور مکدی (MACD) اخیرا شاهد یک تقاطع نزولی بود و با وجود اینکه طی چند روز بعد تا مرز ایجاد تقاطع صعودی پیش رفت، اما این اندیکاتور هنوز در یک مسیر نزولی باقی مانده است.

با توجه به اینکه مکدی هفتگی هنوز ظاهرا در روندی کاملا صعودی قرار گرفته است، در میان‌مدت نگرانی ایجاد نمی‌کند. اما در کوتاه‌مدت، به نظر می‌رسد با افزایش افرادی که تمایل به ذخیره سود زیر ۱۰,۰۰۰ دلار دارند، احتمال دارد تعدادی پول بک کوچک طی روزهای آینده شکل بگیرند که البته می‌توان آن‌ها را پول‌بک‌های موقت دانست.

شاخص قدرت نسبی

chart5 6

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز با نزدیک‌شدن به محدوده بیش‌فروش در نمودار یک‌روزه روندی نزولی را نشان می‌دهد. با این حال، باید در نظر داشته باشید که در روند صعودی سال 2017 نیز شاخص قدرت نسبی به طور مداوم روی محدوده بیش‌فروش قرار داشت.

با این حال، با نگاهی به نمودار یک‌هفته‌ای در می‌یابیم که با وجود احتمال یک پول‌بک کوچک، شرایط در مجموع در میان‌مدت برای بیت‌کوین مساعد است.

chart6 4

کاهش سختی استخراج

chart7 6 تنظیم سختی استخراج بیت‌کوین. منبع: BTC.com

یکی دیگر از معیارهای کلیدی که در ارزیابی قیمت آینده بیت‌کوین موثر بوده است سختی استخراج بیت‌کوین است، که در حال حاضر در حال کاهش است و احتمالا تا هفته آینده تا بیش از 2 درصد کاهش خواهد داشت.

با این حال، با توجه به اینکه هاوینگ را به‌تازگی پشت سر گذاشته‌ایم و ماینینگ دیگر به اندازه قبل سودبخش نیست، انتظار می‌رود سختی استخراج از این هم کمتر شود. با این حال، نرخ هش روندی افزایشی داشته و در بیشترین حالت خود به میانگین 115 کوانتیلیون (115,000,000,000,000,000,000) بر ثانیه رسیده است، که بیشترین نرخ هش ثبت شده برای بیت‌کوین است.

از نظر تاریخی، به هنگام افزایش نرخ هش، قیمت نیز همیشه روندی افزایشی داشته است و اکنون نیز با افزایش این رقم، به نظر می‌رسد که قیمت بیت‌کوین نیز در پی آن افزایش یابد.

سناریوی صعودی

اگر کندل امروز بالاتر از 9,200 دلار بسته شود، قطعی‌ترین تائید را بر روند صعودی قیمت داشته است زیرا پیش از جهش صعودی سال 2017 نیز چنین سیگنالی مشاهده شد. سطح مقاومت بعدی در 9,980 دلار قرار گرفته است که روند قیمت بعد از عبور از این سطح می‌تواند 11,600 دلار را هدف قرار دهد.

سناریوی نزولی

اگر قیمت نتواند بالاتر از 9,200 دلار باقی بماند، اولین سطح حمایت 8,790 دلار خواهد بود و پس از آن سطح بعدی حمایت در 7,600 دلار قرار می‌گیرد. با این حال، در این مرحله، چشم‌انداز نزولی بیت‌کوین چندان محتمل نیست. حتی اگر قیمت تا 8,790 دلار کاهش یابد، باز هم می‌توان روندی صعودی را از بازار حال حاضر انتظار داشت. در هر صورت، عدم حفظ این سطح می‌تواند احتمال وقوع جهش صعودی را به‌شدت کاهش دهد.

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx