«تقاطع طلایی» بیت‌کوین؛ آیا 10,500 دلار اکنون قابل دسترس است؟

تحلیل ارز دیجیتال

تقاطع طلایی اخیر بیت‌کوین بین میانگین‌های متحرک کلیدی این پرسش را برای معامله‌گران بیت‌کوین مطرح می‌کند: آیا روندی صعودی تا 10,500 دلار در حال شکل‌گیری است؟

قیمت بیت‌کوین در منطقه‌ای تقریبا خنثی باقی مانده است و بین دو مسیر بسیار مهم گیر افتاده است. طی هفته گذشته، این دارایی برتر دیجیتال در تلاش برای عبور از مرز 9,900 دلار و حمله به سمت 10,000 دلار بود.

صبح روز سه‌شنبه، بیت‌کوین تلاش دیگری برای رسیدن به 10,000 دلار انجام داد. این مسئله هنگامی اتفاق افتاد که قیمت در حرکتی ناگهانی در موتور معاملاتی بیتمکس به سمت 9,900 دلار حرکت کرد و باعث شد این صرافی به مدت یک ساعت از دسترس خارج شود. این حرکت پایدار نبود و طی بقیه روز، قیمت زیر 9,800 دلار باقی ماند.

عناوین مطلب:

همچنین، روز گذشته، نرخ سختی استخراج 6 درصد کاهش داشت، به این معنا که برخی از ماینرها به علت کاهش پاداش بلاک بیت‌کوین دستگاه‌های خود را خاموش کرده‌اند. از این رو، اکنون استخراج بیت‌کوین نیز آسان‌تر شده است.

chart1 14 نمودار قیمت هفتگی بازار رمزارز. منبع: Coin360

همانطور که پیش از این ذکر شد، بیت‌کوین در حال حاضر در منطقه‌ای حساس قرار گرفته است. برخی معامله‌گران بر این باورند که اگر این دارایی بتواند تا مرز 10,200 دلار رشد کند و بالاتر از این سطح باقی بماند، این حرکت می‌تواند مقدمه‌ساز حرکت‌های صعودی بیشتر باشد، خصوصا اگر در مرحله بعد بتواند از سد 10,500 دلار عبور کند. برخی دیگر همچنین معتقدند که اگر قیمت از محدوده حمایت 8,900 تا 8,550 دلار پایین‌تر برود، طی بقیه سال 2020، نوسانات قیمت بیشتری در یک دامنه محدود شاهد خواهیم بود.

با نگاهی به نمودار روزانه، می‌توانیم ببینیم که بیت‌کوین همچنان در حال ایجاد کف‌های بالاتر است و بالاتر از خط روند صعودی چندهفته‌ای باقی مانده است. در حال حاضر، قیمت در حال ایجاد یک الگوی پرچم است که در تایم‌فریم‌های چهار و یک ساعته دیده می‌شود.

اگر افزایش حجم بتواند باعث عبور قیمت از این الگوی پرچم شود، هدف بعدی را می‌توان 10,200 دلار در نظر گرفت، نقطه‌ای که همراستا با خط بالای اندیکاتور باند بولینگر است.

chart2 16 نمودار روزانه بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

آیا تقاطع طلایی به معنای احتمال یک روند صعودی است؟

این هفته، رسانه‌های حوزه رمزارز توجه بسیاری به تقاطع طلایی بین میانگین‌های متحرک 50 و 100 روزه داشتند که به احتمال زیاد طی چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد. داده‌ها نشان می‌دهند که این هفتمین مرتبه‌ در تاریخ بیت‌کوین است که میانگین‌های متحرک همگرا می‌شوند.

به طور معمول، معامله‌گران تقاطع بین میانگین‌های متحرک را به عنوان یک سیگنال صعودی در نظر می‌گیرند زیرا با نزدیک‌شدن به این تقاطع، فشار خرید نیز افزایش می‌یابد. از این رو، با این تقاطع می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت از 10,000 دلار عبور کند و در آینده‌ای نزدیک به سطح 10,200 دلار برسد.

همچنین باید توجه داشت که تقاطع طلایی همیشه لزوما با افزایش قیمت همراه نمی‌شود. در این مورد می‌توان به تقاطع طلایی 19 فوریه (30 بهمن) اشاره کرد که کمتر از یک ماه بعد، در 13 مارس (23 اسفند)، با افت فاجعه‌بار قیمت به 3,750 دلار همراه شد.

chart3 16 نمودار چهارساعته بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

آنچه معامله‌گران در آینده‌ای نزدیک انتظار دارند این است قیمت بیت‌کوین الگوی پرچم را بشکند و به محدوده مقاومت 9,900 تا 10,000 دلار برسد. اگر حجم به اندازه کافی بالا باشد، عبور از سطح 10,071 دلار راه را برای رسیدن این ارز دیجیتال به 10,200 دلار هموار خواهد کرد.

با رسیدن به اوج سال 2020 در 10,500 دلار، قیمت بیت‌کوین از خط روند نزولی بلندمدت پس از رکورد تاریخی 19,800 دلار بالاتر خواهد رفت. این امر می‌تواند تائیدی بر شروع یک چرخه صعودی جدید باشد.

از نقطه‌نظر بازار نزولی، اگر قیمت به طور مکرر از سطوح 9,900 و 10,000 دلار بازگشت داده شود، احتمال سقوط قیمت تا سطوح اصلی حمایت افزایش پیدا می‌کند. کاهش قیمت زیر 9,600 دلار می‌تواند باعث افت بیشتر قیمت، ابتدا تا محدوده 8,900 تا 8,550 دلار و بعد از آن تا محدوده 7,438 تا 7,200 دلار شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx