آخر هفته‌ پرنوسان بیت‌کوین و سایر رمزارزها

تحلیل کریپتوکارنسی

روند بهبود قیمت تا 10,000 دلار در حال حاضر با مقاومت میانگین متحرک 20 روزه متوقف شده است تا طی چند روز گذشته نوسانات قیمت بیت‌کوین تشدید شود.

از زمان افت قیمت زیر خط روند کانال صعودی تا 8,815 دلار در 21 می (1 خرداد)، قیمت بیت‌کوین 4.78 درصد رشد قیمت داشته است. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال باز هم به مقاومت میانگین متحرک 20 روزه برخورد کرد و معامله‌گرانی که تمایل داشتند قیمت از 9,300 دلار بالاتر بماند را ناکام گذاشت.

chart1 3 نمودار قیمت هفتگی بازار رمزارز. منبع: Coin360

عناوین مطلب:

در ایالات متحده، آخر هفته همراه با تعطیلات روز یادبود (Memorial Day) است، به این معنی که بازارهای سنتی روز دوشنبه بسته خواهند بود و بازارهای رمزارز به‌تنهایی به کار خود ادامه خواهند داد.

به طور معمول، حجم معاملاتی در آخر هفته میلادی کاهش می‌یابد. در این مدت سرمایه‌گذارانی که مشغول گذراندن تعطیلات آخر هفته با خانواده هستند منتظر می‌مانند تا ببینند آیا بازیکنان بزرگتر باعث تغییر مسیر روند قیمت برترین دارایی دیجیتال خواهند شد یا خیر.

chart2 17 نمودار چهارساعته بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

در نمودار چهارساعته، می‌بینیم که قیمت بیت‌کوین در امتداد خط روند کانال صعودی در حال حرکت است و کف‌های بالاتری ایجاد می‌کند. اما، قیمت به‌طور مداوم با مقاومت میانگین متحرک 20 روزه اندیکاتور باند بولینگر برخورد می‌کند. با این حال، در میانگین متحرک همگرایی واگرایی یا همان اندیکاتور مکدی (MACD)، تقاطعی صعودی ایجاد شده و هیستوگرام این اندیکاتور میله‌ای سبز بالاتر از صفر ایجاد کرده است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر منطقه خنثی (50) قرار دارد و در حال حاضر زاویه‌ای به سمت پایین و 45 ایجاد کرده است. در شرایطی این چنین، حجم خرید سیگنالی کلیدی است که باید مد نظر داشت و در زمان نگارش این گزارش، هم حجم خرید و هم حجم فروش ثابت باقی مانده‌اند. قیمت به طور معمول از حجم تبعیت می‌کند؛ بنابراین، توجه دقیق به حجم خرید و فروش در تایم‌فریم‌های کوتاه‌تر می‌تواند در پیش‌بینی قیمت موثرتر باشد.

کندل دوجی خنثیِ کنونی نیز حاکی از این است که هنوز مشخص نشده مسیر قیمت به نفع فروشندگان است یا خریداران. احتمال دارد قیمت بیت‌کوین به خط پایین باند بولینگر، یعنی 8,865 دلار، سقوط ‌کند، در منطقه‌ای که احتمال افزایش تعداد خریداران وجود دارد.

همچنین، با توجه به فاصله‌ای که در اندیکاتور حجم VPVR (محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات) به هنگام افت قیمت از 9,634 دلار به 8,820 دلار پدید آمده است، افزایش قیمت بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه می‌تواند باعث حرکت قیمت به سمت 9,600 دلار شود.

chart3 17 نمودار یک‌ماهه بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

تحلیل‌گر بیت‌کوین، فیلب‌فیلب (filbfilb)، 22 می (2 خرداد)، هشدار داد که احتمالا طی یک هفته آینده مشخص می‌شود قیمت بیت‌کوین روندی نزولی را آغاز خواهد کرد و یا روندی صعودی. این تحلیل‌گر نمودار بالا را به اشتراک گذاشت و توضیح داد:

نمودار ماهانه بیت‌کوین به‌وضوح نشان می‌دهد که بیت‌کوین چالشی بلندمدت دارد که باید بر آن غلبه کند: فتح مجدد ۱۰,۰۰۰ دلار. اما به طور خاص، ابتدا باید بتواند سطح 9,300 دلار را حفظ کند که طی 10 ماه گذشته یکی از مهم‌ترین سطوح برای رشد قیمت این ارز دیجیتال بوده است و در حال حاضر نیز می‌تواند برای حرکات بعدی سرنوشت‌ساز باشد.

chart4 نمودار قیمت روزانه بیت‌کوین. منبع: Coin360

درحالیکه بیت‌کوین به‌آهستگی روند بهبود قیمت را روز جمعه طی می‌کرد، بسیاری از آلت کوین‌ها نیز توانستند پس از افت و خیز فراوان رشد قابل‌توجهی داشته باشند.

کوین اومیسگو (OmiseGo) برای دومین روز پیاپی به روند صعودی خیره‌کننده خود ادامه داد و 14.92 درصد رشد داشت. همچنین، کاردانو با 7.27 درصد و نئو با 7.66 درصد افزایش در رتبه‌های بعدی رشد قیمت قرار دارند.

در حال نگارش این مقاله، ارزش کل بازار ۲۵۴.۵ دلار و سلطه بیت‌کوین 66.1 درصد است.

 

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx