بررسی نظر وارن بافت در مورد بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

نظر وارن بافت در مورد بیت کوین

شاید شما نیز شنیده باشید که «وارن بافت» سرمایه‌گذار مشهور و موفق، گفته که هرگز در هیچ ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده و به هیچ عنوان اینکار را نخواهد کرد. او گفته است: ” ما هیچ ارزی در اختیار نداریم و هرگز معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال انجام نداده‌ایم.”

علاوه بر این، او در گفتگویی که با CNBC داشت گفت:

“در خصوص ارزهای رمزنگاری شده، به طور کلی و تقریبا با اطمینان می‌توانم بگویم آخر و عاقبت بدی خواهند داشت.” او اعتراف کرد که انتظار دارد برخی از دانش‌آموزان که از شرکت برکشایر هاثوی بازدید می‌کنند از او درباره بیت‌کوین سوال بپرسند.

در این مطلب از بورسینس قصد داریم نظر «وارن بافت» را در خصوص ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

عناوین مطلب:

با وجود اعتقادی که وارن بافت در خصوص بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده دارد، این ارزها و تکنولوژی بلاک‌چین می‌تواند مشکلات بسیاری را حل کند و در کارهای مختلف، باعث سادگی، هزینه کمتر و سرعت بیشتر شود.

در سخنی دیگر، وارن بافت گفته است:

“اگر شما صرفا به دلیل اینکه یک چیز در روزها یا هفته‌های گذشته رشد کرده در حال خرید آن هستید، این دلیل به هیچ عنوان یک دلیل خوب برای خرید نیست و برای شما مشکل ایجاد می‌کند. “

رشد ارزهای دیجیتال همراه با افزایش مشکلات امنیتی، هک‌ها، قانونگذاری‌ها و ابهامات حقوقی و قضایی باعث شده که ارزهای دیجیتال نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک‌تر، برای برخی از افراد چندان جذاب به نظر نرسد.

قطعا ثروت هنگفتی از طریق ارزهای دیجیتال ایجاد خواهد شد و ثروت افراد زیادی نیز از بین خواهد رفت.

اما این ویژگی علاوه بر ارزهای دیجیتال، در املاک و مستغلات، طلا و سهام و اوراق بهادار نیز وجود دارد. پس چگونه می‌توان ریسک سرمایه‌گذاری را کم کرد و طرف برنده را در این بازار گرفت؟

می‌توان با درک ارزش اصلی و داشتن یک نقطه نظر بر مبنای واقعیت، روند ارزشمندی یا بی‌ارزش شدن این ارزها را تاحدودی تشخیص داد.

اگر شما بدانید که یک ارز یا توکن قرار است چگونه یک صنعت که شناخت کاملی درباره آن دارید را متحول کند، در یک موقعیت عالی برای ارزیابی آن سرمایه‌گذاری هستید.

مثلا اگر در حوزه تناسب‌اندام و بدنسازی فعالیت دارید، می‌توانید خیلی بهتر از دیگران، پروژه‌های بهتری که برای بهبود در این حوزه ایجاد می‌شوند و قصد دارند از طریق تکنولوژی بلاک‌چین، آن حوزه را بهبود دهند را بشناسید. ( به طور مثال پروژه Beat یکی از پروژه‌های مرتبط با ورزش است )

اگر حق با شما باشد و ارز دیجیتالی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید رشد کند، به ثروت بزرگی دست پیدا می‌کنید و اگر اشتباه کرده باشید، ضرر بزرگی خواهید کرد.

اما مشکل اینجاست بسیاری از افرادی که در ارزهای رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری می‌کنند هیچ اطلاعات یا نظریه‌ای در خصوص ارز موردنظرشان ندارند و صرفا به دلیل اینکه از شخصی شنیده‌اند یا در اخبار خوانده‌اند که یک ارز رشد زیادی داشته، یا به دلایل واهی دیگر، آن ارز را خریداری می‌کنند.

این افراد تصور می‌کنند سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همانند قمار است و به توکن‌ها و ارزهای جدیدی که عرضه می‌شوند به دید یک فرصت بخت‌آزمایی می‌نگرند.

Peter Adenay یک وبلاگ‌نویس فعال در حوزه مالی نکته جالب توجهی را در این خصوص بیان می‌کند. او می‌گوید:

” وقتی شما چنین خریدهایی انجام می‌دهید (که البته نباید هرگز چنین کاری کنید) شما در حال حدس‌زدن و سفته‌بازی هستید. اینکار یک فعالیت مفید نیست، شما فقط در حال انجام یک بازی روانشناسی برد-باخت در مقابل سایر افراد دارای پول با یک هدف مشترک هستید. حتی اگر شما با خوش‌شانسی مقداری پول بدست آورید، زمان و انرژی را از دست داده‌اید که در نهایت به معنای باختن است.”

جکسون پالمر (Jackson Palmer) سازنده ارز دوژکوین نیز با ناامیدی اینطور نوشته است:

” در حالیکه FOMO (ترس از دست رفتن فرصت) باعث می‌شود سرمایه‌گذاران آماتور به سمت ICO بعدی که ادعا می‌کند نسل جدید بلاک‌چین است به هوای 100 برابر شدن پول‌شان هجوم می‌آورند، پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت در طی سال‌های اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. اخیرا برخی از بازیگران بزرگ مانند مایکروسافت و بازار بازی‌های ویدئویی Steam روش پرداخت بیت‌کوین را از فروشگاه‌هایشان حذف کرده‌اند.”

 

نکات مهم بیت‌کوین

ارزهای دیجیتال هنوز در حال تکامل هستند

پایداری یکی از مهمترین ویژگی‌های یک ارز است. فروشندگان باید بتوانند به سادگی قیمت‌ها را تعیین کنند ولی مشکل اینجاست ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات چشم‌گیری هستند و این موضوع باعث مشکل بودن تعیین قیمت برای هر محصول شده است (محصولی که قرار است در ازای ارز دیجیتال فروخته شود)

علاوه بر این، به عنوان یک مشتری، شما باید حاضر باشید از ارزتان دل بکنید که الان اینگونه نیست و بسیاری از افراد، ارزهای مختلف را به امید اینکه در آینده رشد چشم‌گیری کند نگهداری می‌کنند.

امید ارزهای دیجیتال برای تبدیل شدن به عنوان یک ارز، به دلیل وجود ناامنی‌های وابسته به آن آسیب دیده است.

ممکن است تکنولوژی بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال امن باشد ولی در صرافی‌هایی که در آن، ارزها به هم تبدیل می‌شود، امنیت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی بوده است (البته پروژه‌هایی برای حل این مشکل ایجاد شده که یکی از آنها 0x است)

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است حیات ارزهای دیجیتال را تهدید کند، به واقعیت پیوستن کامپیوترهای کوانتومی است که در اینصورت تکنولوژی بلاک‌چین مانند ریاضیات بچه‌ها به چشم خواهد آمد.

شاید دیدگاه وارن بافت در خصوص جنون پیرامون ارزهای دیجیتال صحت داشته باشد.

افراد حتی در حال قرض کردن و وام گرفتن هستند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را از دست ندهند اما سوال اینجاست، چرا الان این موضوع انقدر مهم به نظر می‌رسد؟ با وجود صدها توکن و ارز جدید در بازار، آیا نیازی به تشخیص زمان دقیق برای ورود وجود دارد؟ اگر شما معتقید که ارزهای دیجیتال پایدار خواهند ماند و آغاز راه آنهاست، هیچ شتابی نباید در کار باشد زیرا فرصت‌ها هستند که وجود دارند.

با وجود تمام این گفته، ذهن‌تان را همیشه باز نگه دارید، حتی متخصص‌ترین افراد نیز گاهی اشتباه می‌کنند. نکته مهم اینجاست که در جایی سرمایه‌گذاری کنید که از آن درک و دانش کافی دارید.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

بیت کوین چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Arta

سلام
حالت چطوره
ایشان گفته بودند کل بیت کوین موجود ۲۵دلارهم نمیارزه
واقعا همین طوره؟

Arta

ایشان گفته بودند کل بیت کوین موجود ۲۵دلارهم نمی ارزه
واقعا همین طوره؟

امیر

سلام بنده هم موافقم با نظر وارن
چرا ک ارز دیجیتال پشوانه ای نداره
و دلیل وجود داشتنش مشخص نیست و ارزشی خلق نمیکنه
چطور با سهام و کالا مقایسه میکنین!؟
کافیه بدونیم سهام چیه و کالا چیه
وجودش برای دور زدن تحریم ها و پول شویی و فرار از مالیات مناسبه
چرا دولت باید این اجازه رو بده؟؟! به نظر بنده اینه ک ما نباید واقعیت رو پیچیده کنیم

علیرضا

بعد از سه سال زمان مشخص کرد وارن باف بزرگ چه اشتباه بسیار بزرگی کرده و ارزهای دیجیتال را نادیده گرفته.و فقط در سه سال می توانست حداقل بخشی از دارایی خودش رو چندین برابر کنه

احمد

تو که از سهام و کالا می‌دونی بهتره بری درباره ارز های دیجیتال هم یک تحقیق بکنی و در جواب اینکه میگی پشتوانه نداره ، باید بگم اون آدم که سازنده بیتکوین هست برای این هویت اش رو نمیگه چون جونش تو خطر است به دلیل سرمایه بسیار زیادی که داره

Mahdi saghi

اگه ی روزی بخواد کل سرمایه شو بکشه بیرون و فیات کنه ک لو میره🤣
چون باید با دلار چنج کنه اونوقت بانک مرکزی آمریکا شناساییش میکنه

امیر

تو که از هیچی سر در نمیاری لطفا *** رو ببند.پشتیوان ارز های دیجیتال فناوری بلاک چینه ***.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
8
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx