نوسانات قیمت بیت‌کوین: مسیر احتمالی بعدی می‌تواند ۸,۵۰۰ دلار باشد

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین پس از عدم حفظ حمایت ۹,۳۰۰ دلاری متزلزل به نظر می‌رسد اما هنوز هم در روند صعودی بعد از ماه مارس قرار دارد، حتی اگر پول بک دیگری اتفاق بیفتد.

قیمت بیت‌کوین پیش از هاوینگ که در 11 می (22 اردیبهشت) اتفاق افتاد، جهشی به سمت 10,500 دلار داشت. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال پس از هاوینگ دچار مشکلاتی بوده است و در حال حاضر نیز حرکات قیمت بیشتر حاکی از ضعف بازار است.

از سویی دیگر، آلت کوین‌ها نیز پس از هاوینگ حیاتی دوباره گرفته‌اند و شاخص سلطه بازار بیت‌کوین از 67 درصد به 65 درصد رسیده است. آیا اکنون که هاوینگ را پشت سر گذاشته‌ایم، مومنتوم صعودی از بیت‌کوین به آلت کوین‌ها رسیده است؟

عناوین مطلب:

chart1 4 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

قیمت بیت‌کوین همانطور که در نمودار بعدی نشان داده شده است، در دامنه گسترده‌ای در حال نوسان است. محدوده مقاومت در منطقه قرمز بین 9,800 و 10,100 دلار است و محدوده حمایت بین 8,250 و 8,500 دلار قرار دارد.

علاوه بر این، بیت‌کوین از میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه بالاتر رفته که نشانه‌ای صعودی برای بازارها است.

chart2 18 نمودار یک‌روزه‌ بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

اکنون که سروصدای هاوینگ به‌تدریج در حال کم‌شدن است و بازار به ریتم روزانه خود بازگشته است، آیا قیمت بیت‌کوین نیز در حال تثبیت است؟

هاوینگ چنان رویداد بزرگی برای بیت‌کوین بود که حواشی رسانه‌های اجتماعی توانست قیمت را ناپایدار کند و حتی پیش از هاوینگ موجب افت آن شود.

chart3 18 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین/دلار برای هاوینگ 2016. منبع: TradingView

هاوینگ قبلی نیز ساختار مشابهی نشان می‌دهد. با نزدیک‌شدن به هاوینگ، قیمت بیت‌کوین نیز رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشت. سپس دچار سقوط شد و دامنه جدیدی شکل گرفت. در طول آن ماه، قیمت در بازه مشخصی تثبیت شد.

سپس، سقوطی دیگر شکل گرفت ولی بازار مومنتوم صعودی خود را حفظ کرد. در این بین، تا رسیدن به اوج قیمت در دسامبر 2017، میانگین متحرک 200 روزه به عنوان حمایت حفظ شد.

ناکام‌ ماندن بیت‌کوین در عبور از مقاومت 10,000 دلاری

chart4 11 نمودار چهارساعته بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

همانطور که نمودار چهارساعته نشان می‌دهد، قیمت بیت‌کوین ساختار گوِه افزایشی خود را از دست داد. به عبارت دیگر، قیمت نتوانست از مانع روانشناسی ۱۰,۰۰۰ دلاری عبور کند.

همراه با کاهش قیمت، سطح حمایت 9,300 دلاری نیز شکسته شد. حرکات اخیر همچنین نشان می‌دهند که این سطح به مقاومت تبدیل شده است. با این حال، همانطور که نمودار نشان می‌دهد سطح 8,900 دلار تبدیل به حمایت شده است.

مسیر بعدی قیمت به کدام سمت خواهد بود؟ آیا مومنتوم صعودی تمام شده است؟ یا بازار خیلی ساده به حالت طبیعی خود باز می‌گردد و توجه بیشتری به آلت کوین‌ها جلب خواهد شد؟

ارزش کل بازار بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه

chart5 9 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار. منبع: TradingView

ارزش کل بازار اکنون میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه را به عنوان حمایت حفظ کرده است، که برای مومنتوم بیشتر صعودی ضروری هستند.

با این حال، ارزش بازار در حال حاضر پس از جهشی 120 درصدی طی هشت هفته در حال تثبیت است. سطح کلیدی حمایت که باید حفظ شود بین 220 تا 225 میلیارد دلار قرار دارد.

اگر این سطح به عنوان حمایت حفظ شود، ارزش کل بازار می‌تواند بالاتر از 300 و حتی 360 میلیارد دلار را نشانه بگیرد. با این حال، اگر این سطح حفظ نشود، افتی سریع محتمل خواهد بود.

این سطح علاوه بر اینکه در طول سال 2018 به عنوان حمایت حفظ شد، اکنون با میانگین‌ متحرک 100 و 200 روزه نیز همراستا شده است.

chart6 7 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار. منبع: TradingView

بنابراین، نه‌تنها سطح بین 220 تا 225 میلیارد دلار به عنوان حمایت برای افزایش مومنتوم صعودی حائز اهمیت است، بلکه سقوط 12 مارس را نیز تبدیل به شوکی بزرگ برای بازار رمزارز می‌کند.

در نهایت، اندیکاتور حجم نیز با افزایش همراه شده است که خود سیگنال قوی دیگری در جهت افزایش مومنتوم بازار است.

ارزش کل بازار آلت کوین هنوز عقب مانده

chart7 9 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار آلت‌ کوین‌ها. منبع: TradingView

نمودار ارزش کل بازار آلت کوین نشان‌ می‌دهد که حمایت 70 میلیارد دلاری اکنون تبدیل به مقاومت شده، سطحی که با میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه همراستا بود. این مسئله حائز اهمیت است زیرا ارزش کل بازار این میانگین‌های متحرک را طی چرخه قبلی بازار صعودی رمزارز از دست نداد.

با این حال، از آنجا که بیت‌کوین در سال 2018 حمایت قابل‌ملاحظه‌ای در 6,000 دلار شکل داده بود، ارزش کل بازار نیز دارای حمایتی بین 220 تا 225 میلیارد دلار بود. اما اکنون، ارزش کل بازار دوباره در حال حفظ حمایت 220 تا 225 میلیارد دلاری است درحالیکه قیمت اکنون 50 درصد بالاتر است.

آلت کوین‌ها نیز به شدت عقب مانده‌اند زیرا 113 میلیارد دلار سطح حمایت سال 2018 و قابل مقایسه با سطح 6,000 دلاری برای بیت‌کوین است.

chart8 3 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار آلت کوین. منبع: TradingView

نمودار بالا نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها به طور کلی از بیت‌کوین عقب مانده‌اند. اما این نمی‌تواند چیز بدی باشد زیرا در دسامبر 2017 نیز هنگامی که بیت‌کوین به بیشترین قیمت خود دست یافت، آلت کوین‌ها نیز این ارز دیجیتال را دنبال کردند.

در حال حاضر، بیت‌کوین اولین جهش صعودی خود را پیش از هاوینگ تا 10,200 دلار داشت. اما حجم اکنون برای آلت کوین‌ها در حال افزایش است. این یعنی تقاضا و علاقه به آلت کوین‌ها روندی صعودی پیش گرفته و صحنه را برای رسیدن آلت کوین‌ها به بیت‌کوین مهیا کرده است.

سناریوی صعودی برای بیت‌کوین

chart9 نمودار چهارساعته سناریوی صعودی بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

منطقه خاکستری (شاخ کندل به سمت 8,950 دلار) باید حفظ شود. پس از آن، مقاومت 9,300 دلاری باید شکسته شود تا درنهایت فشار خرید قیمت را به سمت 9,600 دلار و بالاتر بکشاند.

در صورت بروز چنین حرکتی، بازپس‌گیری دامنه 9,800 تا 10,100 دلار مرحله بعدی برای روند قیمت است. از آنجا که قیمت چند بار به این مرحله رسیده است، این سطح مقاومت نباید چندان سرسخت باشد.

اگر این سناریو اتفاق بیفتد، می‌تواند باعث رسیدن قیمت به 11,000 یا 11,500 دلار شود.

سناریوی نزولی برای بیت‌کوین

chart10 نمودار چهارساعته سناریوی نزولی بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

با این حال، اگر قیمت نتواند از مانع 9,300 دلاری عبور کند، احتمال افت بیشتر قیمت وجود دارد. سطوح بعدی حمایت 8,800 دلار است، که قیمت پیش از این نیز یک بار به آن رسیده است. اما مهم‌تر از این، سطح 8,200 تا 8,500 دلار سطوح حمایت بازه فعلی هستند.

حتی در این صورت نیز وضعیت بیت‌کوین در مجموع فاجعه‌آمیز نخواهد بود. ساختار روند پس از 12 مارس، همچنان در مسیری صعودی باقی مانده است. قیمت پس از آن در حال ایجاد سقف‌ها و کف‌های بالاتر بوده است که درواقع تعریفی از یک روند صعودی قدرتمند است. اگر روند به این شکل صعودی باشد، تثبیت قیمت برای بازار امری سالم و مثبت خواهد بود.

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx