چرا این هفته چشم‌ها باید به قیمت 9,000 دلار بیت‌کوین دوخته شود

تحلیل بازار رمزارزها

در حال حاضر، اینکه هفته پیش‌رو برای بیت‌کوین پر از نوسان باشد مسئله عجیبی نیست زیرا این ارز دیجیتال برتر در حال حاضر در دامنه‌ای محدود در حال نوسان و منتظر حرکتی بزرگ است.

هفته گذشته، به نظر می‌رسید بیت‌کوین آماده حرکتی تا 11,000 دلار است. اما در عوض، ما شاهد هفته‌ای پر افت و خیز برای این ارز دیجیتال بودیم که با یک پول‌ بک کوتاه نیز همراه شد. آیا بیت‌کوین به بیشترین حد خود رسیده و توان شکست مقاومت بعدی را ندارد؟ آیا در محدوده ۱۰,۰۰۰ دلار فشار فروش بیش از اندازه است؟

chart1 15 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360.com

عناوین مطلب:

برتری تعداد فروشنده‌ها نسبت به خریداران

chart2 19 نمودار یک‌ساعته بیت‌کوین/دلار. منبع: TensorCharts

براساس داده‌های دفتر سفارشات بایننس که در نقشه رنگی نمودار تنسور (Tensor Chart) مشخص شده است، بیت‌کوین با مقاومتی در محدوده 9,500 و 10,005 دلار مواجه شده است. در حال حاضر، این مقاومت ناشی از فروش، که شدت آن با خطوط زرد نمایش داده شده است، 1,737 سفارش فروش را در برابر 1,351 سفارش خرید نشان می‌دهد که با خطوط آبی پررنگ نمایش داده شده است.

با اینکه این داده‌ها فقط در نمودار بیت‌کوین/تتر بایننس نشان داده شده‌اند، اما اطلاعات خوبی در خصوص وضعیت حال حاضر بیت‌کوین به ما ارائه می‌دهند: در حال حاضر، فشار خرید به اندازه‌ای نیست که بیت‌کوین را از قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار عبور دهد. با این حال، باید در نظر داشته باشید که این داده‌ها به طور مداوم در حال تغییر هستند و تنها درصورتی می‌توان به آن‌ها استناد کرد که به طور مداوم مورد بررسی قرار بگیرند.

در هر صورت، می‌توان در مجموع نتیجه گرفت که چرا بیت‌کوین در دامنه‌ای بین 9 تا 10 هزار دلار گرفتار شده است. تا زمانی که خریداران بیشتری وارد صحنه نشوند، تغییر آشکاری به وجود نخواهد آمد.

نمودار هفتگی همه‌چیز را روشن می‌کند

chart3 19 نمودار یک‌هفته‌ای بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

در نمودار یک‌هفته‌ای، بیت‌کوین در حال حاضر بالاتر از مقاومت قبلی قرار گرفته است. با این حال، هنوز کندل کاملی که بالاتر از این خط بسته شود شکل نگرفته است. در این نقطه، با اینکه وضعیت در حال حاضر خوب به نظر می‌رسد اما اگر کندل امروز زیر 9,000 دلار بسته شود، در کوتاه مدت روند بیت‌کوین نزولی خواهد بود.

در طول هفته آینده چشم‌ها باید به سطح 9,000 دلار دوخته شود، زیرا عبور از این سطح درواقع شکست کانال نزولی است. هر هفته، این سطح حمایت حدود 100 دلار پایین‌تر می‌رود، بنابراین اگر این مقاومت شکسته نشود قیمت بیت‌کوین ممکن است به‌آرامی تا آخر سال به 6,400 دلار برسد، البته اگر مسیر جدیدی ایجاد نشود.

مکدی روزانه به واگرایی نزولی خود ادامه می‌دهد

chart4 12 نمودار مکدی روزانه بیت‌کوین/دلار (هفته جاری). منبع: TradingView chart5 2 نمودار مکدی روزانه بیت‌کوین/دلار (هفته گذشته). منبع: TradingView

میانگین متحرک همگرایی واگرایی یا اندیکاتور مکدی (MACD) به واگرایی نزولی خود ادامه می‌دهد زیرا درست براساس آنچه از طریق نمودار هفته گذشته پیش‌بینی شده بود عمل کرده است. تصویر بالایی مکدی مربوط به هفته جاری است و نشان می‌دهد که به اوج واگرایی خود رسیده است، که با خط آبی مکدی که اندکی دچار انحنا شده نشان داده شده است.

تصویر پایین مربوط به مکدی هفته گذشته است که به اوج خود رسیده بود و نشان می‌داد که احتمالا خط سیگنال تا حدود 400 و خط مکدی تا حدود 200 افت خواهند کرد. این دقیقا همان جایی است که مکدی در حال حاضر قرار گرفته است. برای ایجاد یک روند بازگشتی صعودی، هر دو خط باید تا حدود 350 همگرایی داشته باشند.

اگر مکدی شروع به حرکت در این مسیر کند، سیگنالی مثبت برای ورود خریداران خواهد بود و میزان خریداران احتمالا افزایش خواهد یافت. با این حال، اگر خطوط مکدی و سیگنال به واگرایی خود به همین ترتیب ادامه دهند، روند صعودی در کوتاه‌مدت شکل نخواهد گرفت.

مسیر صعودی

chart6 8 نمودار روزانه بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

با نگاهی به تایم‌فریم روزانه، درمی‌یابیم که ممکن است مسیر دیگری برای بیت‌کوین شکل بگیرد. در حال حاضر، قیمت بالاتر از حمایت 9,100 دلار قرار گرفته است که مقاومت میانی این کانال را در حدود 10,500 دلار تا اواسط هفته آینده نشان می‌دهد.

سطح میانی همچنین با فیبوناچی اصلاحی 100 درصد همراستا است. بنابراین، اگر بیت‌کوین به این سطح برسد، به احتمال زیاد با فشار فروش زیادی مواجه می‌شود که پیش از هر حرکت قابل‌ملاحظه‌ای انتظار می‌رود یک پول بک تا حمایت اتفاق بیفتد.

با این حال، تا پایان هفته، حمایت این کانال در حدود سطح ۱۰,۰۰۰ دلار خواهد بود و شاید بتوان گفت این آخرین دفعه‌ای است که می‌توانید بیت‌کوین را با قیمتی زیر ۱۰,۰۰۰ دلار بخرید.

چشم‌انداز کوتاه‌مدت

chart7 10 نمودار روزانه بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

با نگاهی به نمودار یک‌ساعته، به نظر می‌رسد بیت‌کوین بتواند از 9,400 دلار عبور کند. اگر بیت‌کوین هفته جاری میلادی را با قیمتی بیش از این میزان به اتمام برساند، می‌توان گفت روند این هفته کاملا صعودی بوده است. با این حال، حتی نزول قیمت تا 9,000 دلار نیز نمی‌تواند خریداران بازار را ناامید کند.

اما اگر قیمت از 9,000 دلار پایین‌تر برود، همه چیز تغییر می‌کند و روندی کاملا نزولی پیش‌روی بیت‌کوین خواهد بود.

سناریوی صعودی

بسته‌شدن قیمت بالاتر از 9,000 دلار صعودی است. مقاومت‌های بعدی در ناحیه 9,500 تا 10,005 دلار قرار گرفته‌اند. اگر این سطوح را پشت سر بگذاریم، می‌توان مقاومت بعدی را در 10,500 و پس از آن حتی در 11 و 12 هزار دلار انتظار داشت.

سناریوی نزولی

اگر قیمت از 9,000 دلار پایین‌تر برود، راه را برای سطح فیبوناچی 61.8 درصدی و قیمت 7,890 دلار باز می‌کند. در این صورت، سطوح حمایت بعدی بین 4,000 تا 6,400 دلار خواهد بود. اما، در مجموع می‌توان هفته‌ای پر افت و خیز را برای بیت‌کوین انتظار داشت.

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx