قیمت بیت‌کوین بین دو سطح کلیدی حمایت و احساسات نزولی بازار

تحلیل بازار ارزهای رمزنگاری شده

قیمت بیت‌کوین در حالی در تلاش برای رسیدن مجدد به سطح 9,000 است که احساس غالب بازار در خصوص حرکات کوتاه‌مدت قیمت نزولی شده است و سرمایه‌گذاران اغلب تمایل به فروش دارند.

قیمت بیت‌کوین طی روز گذشته بدون نوسان خاصی در محدوده 8,700 تا 8,885 دلار معامله می‌شد.

در حال حاضر، قیمت پایین‌تر از خط روند کانال صعودی معامله می‌شود و کندل روزانه به عنوان یک دوجی خنثی بسته شده است، که نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان در کشمکش برای تعیین مسیر نزولی یا صعودی بیت‌کوین هستند.

عناوین مطلب:

chart1 5 نمودار هفتگی قیمت بازار رمزارز. منبع: Coin360

از آنجا که قیمت بیت‌کوین هنوز مسیر مشخصی پیدا نکرده و نرخ سلطه بیت‌کوین نیز از 67 درصد به 65.5 درصد نزول پیدا کرده است، تعدادی از آلت کوین‌ها رشدی خیره‌کننده و دورقمی داشته‌اند.

با وجود مشکل قیمت بیت‌کوین در دست‌یافتن به سطح 9,000 دلار و ورود مجدد به کانال صعودی، اغلب سرمایه‌گذاران برتر بایننس در موقعیت‌های لانگِ مهم‌ترین دارایی دیجیتال و برخی دیگر از آلت کوین‌های برتر باقی مانده‌اند.

احساسات بازار منفی شده است

داده‌های پلتفرم TheTIE نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران هرروز بیشتر از روز پیش دیدگاهی نزولی نسبت به قیمت کوتاه‌مدت بیت‌کوین پیدا می‌کنند.

chart1 16 امتیاز احساسات روزانه در برابر قیمت. منبع: TheTie

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، طی یک هفته گذشته، افت قیمت بیت‌کوین با افت احساسات مثبت نسبت به بازار همخوانی داشته است. پلتفرم TheTie، امتیاز احساسات روزانه بازار را به این ترتیب تعریف می‌کند:

احساسات بازار معیاری از مثبت یا منفی بودن گفتگوها در شبکه اجتماعی توییتر در مورد کوینی به‌خصوص طی 24 ساعت گذشته است که با 20 روز پیش از آن مقایسه می‌شود. امتیاز زیر 50 حاکی از این است که مکالمات در حال منفی‌ترشدن هستند.

همچنین بین حجم توییت‌ها، هشتگ‌های بیت‌کوین، حجم معاملات و قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین روابط معنی‌داری وجود دارد. بنابراین، سنجش میزان فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با رمزارزها مسئله‌ای است که می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران رمزارز مفید واقع شود.

chart3 20 شاخص ترس و طمع رمزارز. منبع: Alternative.me

شاخص ترس و طمع رمزارز، یکی دیگر از معیارهای کلیدی برای سنجش احساسات معامله‌گران در صرافی‌ها است. این اندیکاتور نیز در حال حاضر نشان‌دهنده کاهش احساسات خریداران بازار است. در حال حاضر، این اندیکاتور روی «ترس» و رقم 39 قرار گرفته است، که نسبت به خوانش «خنثی» 50 هفته گذشته افت شدیدی را نشان می‌دهد.

هفته گذشته، قیمت به طور مداوم از خط روند کانال صعودی بازگشت داشت و سرمایه‌گذاران مطمئن بودند که قیمت بالاتر از 9,300 دلار بسته خواهد شد زیرا کانال یک حمایت قدرتمند به مدت بیش از دوماه ایجاد کرده بود. اما، با بسته‌شدن قیمت هفتگی پایین‌تر از کانال، احساسات صعودی نسبت به بازار نیز کاهش پیدا کرد.

قیمت باید بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه بسته شود

با وجود اینکه قیمت زیر کانال صعودی و 9,000 دلار باقی مانده است، قیمت بیت‌کوین امروز کف‌های بالاتری ایجاد کرد و هیستوگرام مکدی به کاهش مومنتوم نزولی اشاره دارد.

با اینکه دوباره رسیدن به سطح 9,000 دلار می‌تواند نشانه‌ای مثبت باشد، قیمت در حال حاضر پایین‌تر از خط روند نزولی بلندمدت از اوج 10,500 دلاری سال 2020 معامله‌ می‌شود. برای اینکه روند صعودی اندکی قدرت بیشتر پیدا کند، قیمت باید بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه در 9,240 دلار بسته شود.

chart4 14 نمودار روزانه بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

طی روزهای گذشته، 9,000 و 9,100 دلار سطوح مقاومتی بودند که قیمت تلاش داشت از آن‌ها عبور کند. پس از افت قیمت 20 می (31 اردیبهشت) از سطح 9,800 دلار، قیمت زیر میانگین متحرک 20 روزه باقی مانده است.

در حال حاضر، قیمت دوباره راه خود را به سمت 8,900 دلار پیش گرفته و عبور از 8,950 دلار می‌تواند راه را برای حرکتی سریع تا 9,100 دلار باز کند، اما مقاومتی در این سطح و سطح 9,200 دلار می‌تواند باز هم باعث روند بازگشتی قیمت شود.

تعدادی از معامله‌گران نیز قیمت 9,300 دلار را به عنوان سطح مقاومت احتمالی برای بازکردن موقعیت‌های شورت در نظر دارند، زیرا ورود با قیمت فعلی در مقیاس سود به زیان، منطقی به نظر نمی‌رسد.

chart5 10 نمودار یک‌ساعته تتر/بیت‌کوین. منبع: TradingView

همچنین یک الگوی سر و شانه در تایم‌فریم یک‌ساعته وجود دارد، به این معنا که بازگشت از سطح 8,880 دلار می‌تواند باعث کامل‌شدن شانه راست و درنتیجه افت قیمت به زیر حمایت 8,700 دلاری شود.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، قیمت بیت‌کوین در حال حاضر در نمودار چهارساعته کف‌های بالاتر ایجاد کرده و خریداران در 8,700 دلار اقدام به خرید کرده‌اند. در کوتاه‌مدت، معامله‌گران منتظر بسته‌شدن نمودار چهارساعته بالاتر از 9,000 و 9,100 دلار هستند تا ببینند آیا قیمت می‌تواند بالاتر از این سطوح باقی بماند یا خیر.

در صورتیکه بیت‌کوین از 8,700 دلار پایین‌تر برود، محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات (VPVR) سطح 8,550 دلار را به عنوان آخرین سطح حمایت پیش از افت قیمت تا محدوده 7,700 تا 7,450 دلار نشان می‌دهد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx