آیا قیمت بیت‌کوین آماده شکست مقاومت 10,000 دلاری است؟

تحلیل ارز دیجیتال

قیمت بیت‌کوین به دنبال بازپس‌گیری سطح روانشناختی کلیدی در 10,000 دلار است که در حال حاضر ممکن است بیت‌کوین را به اوج قیمت خود سوق دهد.

قیمت بیت‌کوین، پیش از هاوینگ، شاهد افزایش قیمت قابل‌توجهی بود و تا مرز 10,100 دلار اوج گرفت. از آن زمان تاکنون، قیمت بیت‌کوین در محدوده‌ای بین 8,200 تا 10,000 دلار در حال نوسان است.

با این حال، آیا برترین ارز دیجیتال جهان بالاخره این مقاومت کلیدی را خواهد شکست؟ بیت‌کوین قدرت گرفته است، اما سایر رمزارزها مانند اتر و کاردانو نیز با رشد قیمتی دورقمی طی هفته گذشته قدرت گرفته‌اند.

عناوین مطلب:

chart1 20 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

مقاومت کلیدی 10,000 دلاری بیت‌کوین

از اوج 10,100 دلاری قیمت، روند در نمودار 6 ساعته ساختار پرنوسان واضحی را شکل داده است. بازار سقوطی پیش از هاوینگ تجربه کرد که پس از آن قیمت تثبیت شد.

chart2 21 نمودار 6 ساعته بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

نمودار از گوه افزایشی در 9,800 دلار عبور کرد و پس از آن حمایتی در 8,600 دلار تشکیل شد. این مسئله از این جهت حائز اهمیت است که کف بالاتر دیگری را نشان می‌دهد. نکته قابل توجه ایجاد این کف‌های بالاتر از زمان سقوط 12 مارس (22 اسفند) است.

بنابراین، بیت‌کوین از آن زمان تاکنون هنوز روند صعودی دارد. نکته جالب دیگر این است که قیمت بیت‌کوین توانست از سطح مهم 9,300 دلار نیز عبور کند. تا زمانی که بیت‌کوین بالاتر از سطح 9,300 دلار بماند، یک روند صعودی دیگر می‌تواند خود را به محدوده مقاومت 9,800 تا 10,100 دلار برساند و افزایش بیشتر قیمت را محتمل‌تر کند.

پس از آن، اهداف بعدی 11,000 و 11,500 دلار هستند، که می‌توانند منجر به افزایش بیشتر قیمت در تمام بازارهای رمزارز شوند.

ارزش کل بازار رمزارز آماده برای حرکتی به سمت 310 میلیارد دلار

ارزش کل بازار رمزارزها حمایتی بالاتر از میانگین متحرک 100 و 200 روزه نشان می‌دهد. ارزش کل بازار درون بازه‌ای با حمایت 225 میلیارد دلار و مقاومت 267 تا 268 میلیارد دلار تثبیت شده است.

chart3 23 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار رمزارز. منبع: TradingView

این ساختار نشانه خوبی برای مومنتوم صعودی بیشتر است، زیرا روند ارزش کل بازار نیز نشان‌دهنده کف‌های بالاتر است. علاوه بر این، تا زمانی که میانگین متحرک 100 و 200 روزه به عنوان سطح حمایت باقی بمانند، بازار در محدوده صعودی قرار خواهد داشت.

سطح حمایت از این رو اندیکاتور مهمی محسوب می‌شود که در چرخه قبلی بالاتر از این میانگین‌های متحرک در کل چرخه بود.

chart4 17 نمودار چهارساعته ارزش کل بازار رمزارز. منبع: TradingView

در حین شکل‌گیری یک مثلث صعودی واضح و مشخص، نمودار چهارساعته نیز به مومنتوم صعودی بیشتری اشاره دارد.

روند با مقاومت 265 تا 267 میلیارد دلاری چندین بار تماس داشت که باعث شد مقاومت هر بار ضعیف‌تر شود. ارزش کل بازار در حال ساخت کف‌های بالاتر است، که یک مثلث صعودی را شکل می‌دهد.

به عبارت دیگر، تماسی دیگر با مقاومت می‌تواند محرکی برای شکست و مومنتوم صعودی بیشتر باشد. اهداف بعدی برای ارزش کل بازار 310 و 325 میلیارد دلار هستند.

قدرت چشمگیر ارزش کل بازار آلت کوین

chart5 11 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار آلت کوین. منبع: TradingView

ارزش کل بازار آلت کوین سرانجام میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه را از مقاومت به حمایت تبدیل کرد. این میانگین‌های متحرک نه‌تنها سطح حمایت را مهیا می‌کنند، بلکه سطح 70 میلیارد دلار نیز در حال حاضر حفظ شده است. این امر با شکست مقاومت 82 تا 83 میلیارد دلاری طی روزهای اخیر، قدرت بیشتری به مومنتوم صعودی می‌بخشد.

اهداف بعدی ارزش کل بازار چیست؟ اولین مقاومتی که روند با آن روبرو خواهد شد بین 110 تا 115 میلیارد دلار شکل گرفته است.

روند صعودی اتریوم تا 240 دلار

مهم‌ترین اندیکاتور برای آلت کوین‌ها رفتار اتر است. هرگاه اتر شروع به حرکت کند، سایر آلت کوین‌ها نیز آماده دنباله‌روی از آن خواهند بود. طی روزهای اخیر، اتریوم از 195 دلار و 240 دلار عبور کرده است که سیگنالی قوی برای رشد سایر آلت کوین‌ها نیز محسوب می‌شود.

chart6 9 نمودار یک روزه اتریوم/تتر. منبع: TradingView

نمودار قیمت اتر مشابه ارزش کل بازار آلت کوین است. سطح حمایت اتر بالاتر از میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه تشکیل شد، درحالیکه حجم معاملات افزایش یافت که نشانه‌ای از قدرت بازار بود.

همراستا با آن، سطح مقاومت 195 دلاری تبدیل به حمایت شد، که می‌تواند باعث ادامه روند صعودی شود. از آنجا که روند بارها با سطح مقاومت 215 دلاری تماس داشته است، تماس بعدی می‌تواند این مقاومت را بشکند.

قیمت اتر از این سطح گذشت و در حال حاضر به سمت مقاومت 250 تا 253 دلاری در حرکت است. اگر قیمت اتریوم بتواند از این سطح مقاومت نیز عبور کند، محدوده بعدی مقاومت در 290 دلار شکل می‌گیرد.

سناریوی نزولی برای بیت‌کوین

chart7 11 نمودار سه ساعته بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

سناریوی نزولی بیت‌کوین با بازگشت روند از سطح 9,800 دلار شکل می‌گیرد. با این حال، قدرت روند نزولی با عدم حفظ حمایت 9,300 دلاری بیشتر می‌شود.

اگر روند از حمایت 9,300 دلاری نیز پایین‌تر برود، احتمال سقوط قیمت وجود خواهد داشت. معامله‌گران باید مراقب تماس روند با سطوح حمایت قبلی باشند. چنین تماس نزولی می‌تواند حمایت‌های قبلی را تبدیل به مقاومت کند، که در این صورت ادامه روند نزولی قطعی است.

منطقه کلیدی حمایت پایین‌تر از 9,300 دلار، بین 8,600 تا 8,800 دلار، شکل می‌گیرد.

سناریوی صعودی برای بیت‌کوین

chart8 نمودار سه ساعته بیت‌کوین/دلار. منبع: TradingView

سناریوی صعودی ساده است. قیمت بیت‌کوین باید بالاتر از محدوده سبز 9,300 دلاری باقی بماند. تا زمانی که این سطح به عنوان حمایت حفظ شود، افزایش مومنتوم صعودی محتمل است.

در همین راستا، افزایش قیمت را تا سطح 9,850 تا 10,100 دلار می‌توان انتظار داشت. همانطور که اشاره شد، هنگامی که روند چند بار با سطح مقاومت بالایی تماس داشته باشد، احتمال ادامه روند صعودی وجود خواهد داشت.

اگر بیت‌کوین از این سطح مقاومت عبور کند، افزایشی بیشتر تا سطوح 10,500، 11,000، و 11,600 دلار را می‌توان از روند انتظار داشت.

بهترین وضعیت برای آلت کوین‌ها حرکتی آهسته و صعودی در پی روند بیت‌کوین است. همانطور که طی روزهای اخیر شاهد بوده‌ایم، سایر آلت کوین‌ها مانند اتر و کاردانو نیز شروع به رشد کرده‌اند. اگر بیت‌کوین به سمت بالا حرکت کند، آلت کوین‌های بیشتری نیز به دنبال آن به سمت بالا روان خواهند شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx