30 ماه روند نزولی ریپل چگونه به پایان خواهد رسید؟

تحلیل کریپتوکارنسی

اکنون دیگر زمان آن فرا رسیده که آلت کوین‌هایی همچون ریپل و استلار نیز همپای بیت‌کوین و البته سایر همتایان خود مانند اتریوم و کاردانو رشد کنند.

اخیرا و درحالیکه بیت‌کوین در حال تثبیت قیمت بود، بسیاری از کوین‌های برتر قدرتمند عمل کردند و درصد رشد بسیاری از آن‌ها دورقمی بود. به عنوان مثال، اتر از 195 دلار به 245 دلار رسید و کاردانو نیز طی هفته اخیر 65 درصد رشد داشت.

با این حال، تعدادی از آلت کوین‌های نسبتا بزرگ از این رشد و گسترش جا مانده‌اند. دو مورد از این کوین‌ها ریپل و استلار بوده‌اند، که از لحاظ ارزش کل بازار به ترتیب در رتبه سوم و سیزدهم قرار دارند.

عناوین مطلب:

chart1 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

هر ماه یک میلیارد ریپل روانه بازار می‌شود

یکی از دلایل اساسی برای جاماندن ریپل از سایر کوین‌های برتر، عرضه ماهیانه این کوین در بازارها توسط مراکز اصلی این کوین است. در اول هر ماه، یک میلیارد ریپل آزاد شده و به صرافی‌ها انتقال داده می‌شوند.

این یعنی هر ماه یک میلیارد ریپل در صرافی‌ها به فروش می‌رود و باعث افزایشی چشمگیر در فشار فروش این ارز دیجیتال می‌شود. قیمت فعلی ریپل 0.21 دلار و ارزش کل این تعداد کوین در هر ماه، 210 میلیون دلار است.

chart2 نمودار یک‌روزه ریپل/تتر. منبع: TradingView

تفاوت مهم ریپل و سایر ارزهای دیجیتال در نمودار فوق دیده می‌شود. درحالیکه مقاومت کلیدی برای اتر و کاردانو، اوج قیمت ماه فوریه (بهمن 98) است، ریپل هنوز 40 درصد عقب‌تر است.

از طرف دیگر، یک روند صعودی نیز در این نمودار می‌توان مشاهده کرد. قیمت ریپل سطح مهم مقاومت 0.19 دلاری را تبدیل به حمایت کرده است. علاوه بر این، میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه نیز وارد عمل شده‌اند.

اگر ریپل بتواند از میانگین متحرک 200 روزه و مقاومت 0.23 دلاری عبور کند، سطوح بعدی مقاومت 0.28 و 0.34 دلار خواهند بود.

ضعف شدید ریپل در برابر بیت‌کوین

chart3 نمودار یک‌روزه ریپل/بیت‌کوین. منبع: TradingView

مشکل اصلی ریپل ریشه در این مسئله دارد که این آلت کوین در مقابل بیت‌کوین عملکرد فوق‌العاده ضعیفی نشان می‌دهد. ریپل در نمودار جفت ارز ریپل-بیت‌کوین در کم‌ترین حد خود نسبت به دسامبر 2017 قرار گرفته است، یعنی کف قیمت خود طی 30 ماه گذشته!

اگر ریپل بخواهد روندی صعودی پیش بگیرد باید بتواند از حمایت قبلی، بین 0.00002300 تا 0.00002350 ساتوشی، بالاتر برود.

اگر ریپل بتواند خود را به این محدوده برساند، افزایش بیشتر قیمت این ارز دیجیتال تا سطح 0.00003200 تا 0.00003300 ساتوشی محتمل به نظر می‌رسد. همچنین، در صورت عبور از سطح 0.00003200 تا 0.00003300 ساتوشی، احتمال شکست میانگین متحرک 100 و 200 روزه افزایش می‌یابد. در این صورت، بازار در یک مسیر صعودی به روند خود ادامه خواهد داد.

با این حال، قیمت ریپل در حال حاضر هنوز ضعیف عمل می‌کند و در حال ایجاد کف‌های پایین‌تر است. در این وضعیت، تمایل سرمایه‌گذاران به معامله این ارز دیجیتال چندان زیاد نیست.

در صورتیکه سطح حمایت 0.00002300 تا 0.00002350 ساتوشی حفظ نشود، احتمالا افت بیشتر قیمت تا مناطق سبزرنگ وجود دارد. در این صورت، حمایت بعدی که باید مد نظر قرار داد، در محدوده 0.00001550 تا 0.00001625 ساتوشی شکل می‌گیرد.

چرا استلار قوی‌تر عمل می‌کند؟

chart4 نمودار یک‌روزه استلار/تتر. منبع: TradingView

با اینکه ریپل هنوز ضعیف عمل می‌کند، استلار قدرت گرفته و در یک مسیر صعودی حرکت می‌کند. احتمال دارد علت تفاوت رفتار این دو ارز دیجیتال این باشد که استلار به اندازه ریپل دچار فشار فروش نیست.

به نظر می‌رسد که عملکرد استلار اخیرا قدرتمندتر از ریپل بوده است. با این حال، هنگامی که استلار روند صعودی پیش بگیرد، ریپل نیز معمولا به دنبال آن حرکت خواهد کرد. بنابراین، بهتر است این دو کوین را در کنار یکدیگر در نظر بگیریم. اگر یکی از این دو قدرتمند عمل کند، دیگری نیز به‌تدریج قوت خواهد گرفت.

با نگاهی به نمودار می‌توان دلایل دیگری برای احتمال قدرت‌گرفتن روند صعودی برشمرد. یکی از آن‌ها قیمت استلار است که در حال عبور از میانگین 100 و 200 روزه می‌باشد و توانسته بالاتر از این دو میانگین متحرک باقی بماند.

در کنار این منطقه حمایت، منطقه سبز نیز ایجاد حمایت کرده است، که یک سطح حمایت افقی محسوب می‌شود. برای ادامه روند صعودی پس از سقوط 12 مارس (22 اسفند)، این سطوح حمایت بسیار مهم هستند.

در این بین، حجم معاملات نیز در دوره اخیر به‌شدت افزایش یافته است. حجم همیشه پیش از قیمت افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین، می‌توان از این داده‌ها نتیجه گرفت که کاربران این رمزارز به‌ طرز قابل‌توجهی در حال انباشت کوین هستند.

همه این موارد ترکیبی از عواملی هستند که می‌توانند روند صعودی را تضمین کنند. در این بخش، محتمل‌ترین سناریوها را برای ریپل و استلار بررسی خواهیم کرد.

chart5 نمودار یک‌روزه استلار/تتر. منبع: TradingView

استلار اکنون در برابر مقاومتی مهم قرار گرفته است. پس از شکسته‌شدن سطح مقاومت 0.075 دلاری، احتمال افزایش قیمت تا 0.085 زیاد خواهد بود. با این حال، همانطور که در رفتار قیمت کاردانو شاهد بودیم، این هم یک سطح مقاومت دیگر است که می‌تواند قیمت را به سطوح بالاتر بکشاند.

سطح کلیدی بعدی برای استلار در محدوده 0.105 تا 0.11 دلار دیده می‌شود، که میزان رشد قیمت این آلت کوین را به بیش از 50 درصد می‌رساند.

با این حال، اگر روند نتواند از سطح 0.075 دلار عبور کند، احتمال بازگشت قیمت تا 0.06 دلار وجود دارد. برای ادامه روند صعودی، این سطح حمایت باید حفظ شود.

عملکرد قدرتمند استلار در برابر بیت‌کوین

chart6 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین/استلار. منبع: TradingView

استلار در نمودار جفت ارز استلار-بیت‌کوین عملکردی قدرتمند نشان داده است. در حال حاضر، سیگنال‌های نمودار استلار مشابه با سیگنال‌های کاردانو پیش از جهش خیره‌کننده اخیر این آلت کوین هستند.

علاوه بر اینکه میانگین‌های متحرک 100 و 200 روزه از مقاومت به حمایت تبدیل شدند، سطح مقاومت 0.00000700 ساتوشی نیز به حمایت بدل شده است.

هدف بعدی شکست مقاومت برای استلار، عبور از محدوده 0.00000860 تا 0.00000915 ساتوشی است. برای بیش از یک سال، این ارز دیجیتال در این محدوده در حال نوسان بوده است. اگر این مقاومت شکسته شود، می‌توان انتظار داشت روند صعودی ادامه پیدا کند.

با اینکه احتمال چنین افزایشی در ریپل بیشتر شبیه به یک رویا است؛ اما همانطور که پیش از این اشاره شد، با افزایش قیمت استلار، ریپل نیز احتمالا به دنبال آن حرکت خواهد کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx