بیت‌کوین زیر ۹,۲۰۰ دلار مانده اما سرمایه‌گذارها همچنان خوش‌بین هستند

تحلیل بازار ارزهای رمزنگاری شده

قیمت بیت‌کوین زیر ۹,۲۰۰ دلار گیر کرده، اما داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که احساسات سرمایه‌گذارها نسبت به بازار، مثبت و صعودی است. علاوه بر این، عملکرد بیت‌کوین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، قدرتمند بوده است.

درواقع، قیمت بیت‌کوین، با صعود خیره‌کننده بعد از 13 مارس (23 اسفند) از 3,750 دلار، قوی‌ترین سه ماهه دوم سال در تاریخ خود را پشت سر گذاشته است. علاوه بر این، داده‌های منبع اطلاعاتی اسکیو (Skew) نشان می‌دهند که بیت‌کوین، از اوایل سه ماه دوم سال جاری میلادی تاکنون، بازدهی 42.39 درصدی داشته است و این دارایی دیجیتال کماکان با سودی 27.31 درصدی در سال 2020، برترین عملکرد را در بین سایر دارایی‌ها داشته است.

chart1 بازده دارایی‌های کلان از ابتدای سال تاکنون (به درصد). منبع: Skew

عناوین مطلب:

داده‌های منبع تحلیل داده‌‌ درون‌زنجیره‌ای، گلس‌نود (Glassnode)، نیز نشان می‌دهند که از زمان سقوط قیمت در پنجشنبه سیاه، تعداد کل نهنگ‌های بیت‌کوین، طی 3 ماه گذشته، رکورد سال 2017 خود را شکست و به 1,800 نهنگ رسید.

علاوه بر این، نظرسنجی اخیر انجام‌شده توسط صندوق کاستدی (امانی) بیت‌کوین آی‌آراِی (IRA) نشان می‌دهد که 43 درصد از مشتریان این پلتفرم انتظار دارند قیمت بیت‌کوین تا پایان سال 2020، به 15,000 دلار برسد.

این صندوق امانی با نظرسنجی از 300 مشتری خود دریافت که 57 درصد از شرکت‌کنندگان، دارایی‌های دیجیتال را به عنوان سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خریداری و نگهداری می‌کنند.

این احساسات صعودی، با وجود حرکات اخیر قیمت، نشان می‌دهد که این دارایی‌ دیجیتال برتر در منطقه‌ای خنثی قرار گرفته است.

ادامه تثبیت قیمت بیت‌کوین

chart2 نمودار روزانه بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

در حال نگارش این مقاله، قیمت بین میانگین متحرک 20 روزه و خط میانی کانال نزولی گیر افتاده است. همچنین، مقاومت 9,200 تا 9,550 دلار هنوز مانعی بر سر راه صعودی این دارایی دیجیتال است.

علاوه بر این، باندهای بولینگر در تایم‌فریم‌های چهارساعته و روزانه نشان‌دهنده تثبیت قیمت هستند و با اینکه حجم معاملاتی بیت‌کوین نسبتا ثابت باقی مانده است، این ارز دیجیتال، در تایم‌فریم روزانه، کف‌های بالاتر ایجاد کرده است.

شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) اخیرا در آخرین اطلاعیه خود برای مشتریان‌اش اعلام کرده است:

طی یک ماه گذشته، بیت‌کوین در محدوده‌ای نسبتا باریک و اکثر اوقات بین 9,000 و 10,000 دلار معامله شده است.

chart3 نوسانات ۳۰ روزه در مقابل قیمت بیت‌کوین (به دلار). منبع: دلفی دیجیتال، بلومبرگ

این گروه تحقیقاتی همچنین خاطرنشان کرد:

نوسانات 30 روزه بیت‌کوین به کمترین حد خود طی یک سال گذشته رسیده است. از لحاظ تاریخی، این شرایط همیشه پیش از حرکات قابل‌توجه قیمت، با افزایش حجم معاملاتی، اتفاق می‌افتد.

chart4 محدوده یک‌روزه قیمت در مقابل قیمت بیت‌کوین (به دلار). منبع: دلفی دیجیتال، کوین‌بیس، جمینی

دلفی دیجیتال همچنین اشاره کرد که تثبیت قیمت بیت‌کوین بین دو سطح کلیدی مقاومت و حمایت، باعث کاهش نوسانات روزانه شده است. این امر احتمال شکل‌گرفتن یک حرکت قدرتمند با مسیری مشخص را افزایش می‌دهد.

بی‌ثباتی بازار، کووید 19 و همبستگی

در مارس 2020 (اسفندماه)، شیوع ویروس کرونا باعث اصلاح شدید در بازارهای سهام شد و روند قیمت بیت‌کوین نیز از بازارهای سنتی تبعیت کرد. با این حال، قیمت بیت‌کوین بعد از این افت، شاهد رشد مجدد و قدرتمند Vشکل، از 3,750 دلار به 10,350 دلار، بود. چنین بهبود قیمتی در حال حاضر در شاخص سهام S&P 500 و میانگین صنعتی داو جونز (Dow Jones) دیده می‌شود.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مشتاقانه در پی یافتن پاسخ این پرسش هستند که آیا همبستگی کوتاه‌مدت بین این گروه‌های مختلف دارایی باقی خواهد ماند و یا راه خود را از یکدیگر جدا خواهند کرد.

کِوین کِلی (Kevin Kelly)، تحلیل‌گر بازار در شرکت دلفی دیجیتال، در مصاحبه‌ای اظهار داشت:

از نظر تاریخی و طی 80 سال گذشته، هر بار که شاخص S&P 500، پانزده درصد یا بیشتر رشد می‌کند (که تا به حال 9 مرتبه دیگر اتفاق افتاده)، این شاخص سه ماهه بعدی را نیز در محدوده صعودی سپری خواهد کرد. با توجه به شرایط حال حاضر، می‌توانم بگویم که سه ماهه بعدی برای این شاخص قطعا مثبت خواهد بود. این آمار، خصوصا اگر انتظار داشته باشید بیت‌کوین در کوتاه‌مدت همراه با دارایی‌های پرخطرتر حرکت کند، قابل توجه خواهد بود.

کِلی در خصوص بی‌ثباتی در بازارهای سهام و تاثیر آن بر حرکات قیمت بیت‌کوین توضیح داد:

اگر نوسانات بازار سهام بالا (یا بیشتر از میانگین تاریخی) باقی بماند، انتظار می‌رود همبستگی بین سهام و بیت‌کوین نیز نسبتا بالا باقی بماند. از نظر تاریخی نیز، جهش‌های بزرگ، به عنوان مثال، در شاخص VIX بورس قراردادهای اختیار معامله شیکاگو با فروش گسترده بیت‌کوین همراه بوده است. به همین ترتیب، در صورتی که بازار سهام مجددا شاهد سقوط باشد، انتظار می‌رود بیت‌کوین نیز در کوتاه‌مدت افت داشته باشد.

البته سرمایه‌گذاران در بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال نگران تاثیرپذیری بازار از افزایش قابل‌توجه مبتلایان به بیماری کووید 19 در تعدادی از ایالت‌های ایالات متحده و ممنوعیت اِعمال‌شده از سوی اتحادیه اروپا در خصوص سفر آمریکایی‌ها به کشورهای اروپایی هستند. این شرایط می‌تواند بر خطوط هوایی ایالات متحده و صنعت توریسم بین‌الملل تاثیر گسترده‌ای داشته باشد.

کِلی در این مورد اظهار داشت:

در کوتاه‌مدت، عوامل تاثیرگذار بر سهام و ارزهای دیجیتال تا حد زیادی مشابه هستند: واکنش‌های سیاسی به یک رکود بزرگ اقتصادی. همچنین، کاهش بهای ارزهای ملی باعث افزایش تمایل افراد به سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های کمیاب، همچون سهام و ارزهای دیجیتال، شده است.

از نظر اغلب تحلیل‌گران، درصورتیکه سطح حمایت 8,800 دلاری حفظ نشود، احتمال سقوط بیت‌کوین تا کف‌های اخیر قیمت وجود دارد. با وجود احتمال افت کوتاه‌مدت در بازار، ساختار بازار بیت‌کوین و احساسات مثبت و صعودی سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که سه ماهه سوم سال جاری میلادی نیز فصل پرباری برای بیت‌کوین خواهد بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx