احتمال قیمت ۵۰ هزار دلاری بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ بر اساس داده‌های قراردادهای اختیار

تحلیل ارز دیجیتال

معامله‌گران، برای ژوئن و دسامبر 2021 (تیر و دی 1400)، حجم‌های سنگینی روی قراردادهای اختیار معامله بیت‌کوینِ 50,000 دلاری سرمایه‌‌گذاری می‌کنند. اما چقدر احتمال دارد که بیت‌کوین تا آن زمان به این قیمت برسد؟

طی سه هفته گذشته، 150,000 دلار قرارداد اختیار خرید برای بیت‌کوین 50 هزار دلاری با سررسید ژوئن و دسامبر 2021 تنظیم شد. صرافی قراردادهای مشتقه لجراکس واسطه این معاملات به‌شدت خوش‌بین و صعودی بوده است. اما، آیا منطقی پشت این معاملات وجود دارد؟

دلایل خوبی برای خرید چنین قراردادهایی وجود دارد. با این حال، پرداخت 1,000 دلار برای امتیاز خرید بیت‌کوین با قیمتی 440 برابر قیمت کنونی طی 18 ماه آینده چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

عناوین مطلب:

حتی با در نظر گرفتن نوسانات 100 درصدی، که برای بیت‌کوین نیز بیش از اندازه بالا است، احتمال اینکه قیمت به 50,000 دلار برسد کمتر از 8 درصد است.

خطرپذیری فروشنده قراردادهای اختیار خرید

اگر قیمت به‌نحوی بتواند از سطح 51,000 دلار عبور کند، فروشنده این قراردادهای اختیار خرید ریسک کاهش قیمت نامحدودی خواهد داشت. برای این تعهد، فروشنده از پیش 1,000 دلار می‌پردازد.

از نقطه‌نظر مقایسه، قراردادهای اختیار خرید دسامبر 2021 (دی 1400) با قیمت اِعمال 25,000 دلار با 1,750 دلار معامله شده‌اند. در این قرارداد، اگر قیمت بیت‌کوین به 40,000 دلار برسد، که سودی 650 درصدی است، خریدار 13,250 دلار سود خواهد داشت.

از سویی دیگر، خریداری که با قیمت اِعمال 50,000 دلار معامله کرده است، از این جهش بزرگ تا 40,000 دلار هیچ سودی به دست نخواهد آورد.

منطقِ چنین معاملات صعودی

اخیرا، رسانه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله طرفداران ارزهای دیجیتال در توییتر، تمرکز زیادی روی قراردادهای آتی و اختیار معامله داشته‌اند. با این حال، در واقعیت، خرید قراردادهای سنگین اختیار معامله برای معامله‌گران خُرد چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

درواقع، منطقی برای چنین سرمایه‌گذاری‌های بیش از اندازه خوش‌بین وجود ندارد. گرچه ممکن است این معاملات قرارداد اختیار خرید نامتقارن صعودی (bull call spread) باشند.

در این قراردادها، معامله‌گر موقعیت خریدی در یک قرارداد اختیار خرید باز کرده و سپس موقعیت فروشی در یک قرارداد اختیار معامله با قیمت اِعمالی بیشتر نسبت به قرارداد اول نیز باز می‌کند. به عنوان مثال، سرمایه‌گذار قرارداد خرید گران‌تر 25,000 دلاری را می‌خرد و قرارداد 50,000 دلاری را می‌فروشد. این کار منطقی‌تر است زیرا هزینه‌های جاری را از 1,750 دلار به 750 دلار کاهش می‌دهد. علاوه بر این، معامله‌گر می‌تواند از مزایای چنین رشد قیمتی نیز برخوردار شود.

chart سود/ضرر برای اختیار خرید نامتقارن صعودی. منبع: Optioncreator

نمودار بالا سود احتمالی چنین قراردادها و معاملاتی را نشان می‌دهد. گرچه این استراتژی هنوز هم بسیار خوش‌بینانه است، اگر قیمت از 25,750 دلار بالاتر برود، می‌تواند برای معامله‌گر سود مثبت به همراه داشته باشد.

معاملات ۵۰ هزار دلاری سال ۲۰۱۸ بی‌نتیجه ماند

در دسامبر 2017، شرکت سرمایه‌گذاری بلاک‌توِر کپیتال (Blocktower Capital) یک میلیون دلار روی قراردادهای اختیار با سررسید 12 ماهه سرمایه‌گذاری کرد. در سال 2018، مدیر ارشد فناوری اطلاعات شرکت بلاک‌تور، آری پل (Ari Paul)، توضیح داد که این معامله نه روی بیت‌کوین، بلکه روی نوسانات آن انجام شده است و آن‌ها به طور همزمان بیت‌کوین و سایر دارایی‌ها را فروختند.

هنوز مشخص نیست که این شرکت تا چه میزان سود یا ضرر داشت، اما هزینه پریمیوم (وجه ضمانت) یک میلیون دلاری این شرکت قطعا از بین رفته است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمدباقر جهاندیده

سلام خداقوت ممنون بابت مطالب مفید و خوبتون
یه سؤال داشتم
من از طریق یه سایت خارجی درآمد دارم و میخوام به ریال تبدیل کنم میخواستم یه راهنمایی در این مورد بکنید ممنون
البته خودم در موردش خوندم و یه کیف پول بیتکوین در coinomi ساختم و میخوام دلار اون سایت رو به بیتکوین بگیرم و به صرافی ها بفروشم و میخواستم بدونم این طوری جواب میده و اگه راه بهتری هست راهنماییم کنید ممنون میشم

محمدباقر جهاندیده

سلام خداقوت ممنون بابت مطالب مفید و خوبتون
یه سؤال داشتم
من از طریق یه سایت خارجی درآمد دارم و میخوام به ریال تبدیل کنم میخواستم یه راهنمایی در این مورد بکنید ممنون
البته خودم در موردش خوندم و یه کیف پول بیتکوین در coinomi ساختم و میخوام دلار اون سایت رو به بیتکوین بگیرم و به صرافی ها بفروشم و میخواستم بدونم این طوری جواب میده و اگه راه بهتری هست راهنماییم کنید ممنون میشم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx