رشد فوق‌العاده چین‌لینک و احتمال دنباله‌روی تزوس

تحلیل قیمت بیت کوین

چین‌لینک طی روندی صعودی به بیشترین قیمت خود در 8.40 دلار رسید. اما توکن لینک (LINK) تا کجا می‌تواند رشد کند؟

در حالی که قیمت بیت‌کوین در محدوده باریک‌تری معامله می‌شود، بازارهای آلت کوین هر هفته بیشتر رشد می‌کنند و جدیدترین رکوردشکن این بازار چین‌لینک بوده است.

پس از عبور از سطح 5 دلار، قیمت این ارز دیجیتال طی چند روز نزدیک به 100 درصد رشد داشت و به اوج 8.40 دلاری رسید. با این جهش بزرگ، لینک توانست از ایاس (EOS) و توکن کریپتودات‌کام (CRO) پیشی گرفته و در میان ده رمزارز برتر کوین‌مارکت‌کپ قرار بگیرد.

عناوین مطلب:

سرمایه‌گذاران اکنون مشتاق حرکت بعدی تزوس (XTZ) هستند زیرا ممکن است به‌دنبال لینک رشد کند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود سایر آلت کوین‌ها نیز از روند صعودی لینک پیروی کنند.

chart1 6 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

چه عاملی قیمت لینک را به ۸.۵۰ دلار رساند؟

طی سال‌های اخیر، لینک ثابت کرده است که یکی از قدرتمندترین بازارهای ارز دیجیتال است. این امر یک بار دیگر با شکستن اوج قبلی قیمت در 5 دلار و اوج‌گرفتن 85 درصدی تا 8.50 دلار نشان داده شد.

chart2 9 نمودار یک‌روزه لینک-تتر. منبع: TradingView

پیش از این، با استفاده از سطوح فیبوناچی پیش‌بینی شده بود که اهداف بعدی لینک در محدوده 7.00 تا 7.25 دلار قرار دارند. با این حال، لینک از این حد نیز فراتر رفت.

همانطور که در این نمودار دیده می‌شود، جهش قیمت ممکن است به طور موقتی متوقف شود زیرا فروشندگان دست به کار شده‌اند اما این مسئله را تنها زمانی می‌توان تائید کرد که قیمت کندل روزانه در محدوده‌ای که در نمودار بالا نشان داده شده است، بسته شود. در حال حاضر، این کندل شاخ بزرگی را نشان می‌دهد که نشان‌دهنده افزایش فشار فروش نسبت به خرید است.

صرف نظر از این کندل، چنین حرکت عظیمی طبیعتا باید یک حرکت اصلاحی نیز داشته باشد. بنابراین، بهتر است سطوح حمایت را تعیین کنیم.

chart3 9 نمودار یک‌روزه لینک-تتر. منبع: TradingView

نمودار یک‌روزه سطوح حمایت مشخصی نشان می‌دهد. یکی از این سطوح در محدوده 6 تا 6.50 دلار دیده می‌شود. مقاومت پیشین در سطح 6.57 دلار را می‌توان به عنوان سطح حمایت در نظر گرفت. در صورتی که این سطح تبدیل به حمایت شود، بازگشت دوباره تا مقاومت 8.50 دلاری محتمل است.

با این حال، احتمال بازگشت قیمت تا سطح 5 دلار وجود دارد، زیرا این سطح پیش از جهش قیمت، مقاومت سرسختی محسوب می‌شد.

chart4 6 نمودار چهارساعته لینک-تتر. منبع: TradingView

نمودار چهارساعته نشان می‌دهد که سطح مقاومت 5.70 دلار تبدیل به حمایت شده و روند صعودی را قوی‌تر کرده است تا قیمت بتواند به اوج 8.50 دلار دست یابد.

محتمل‌ترین سناریو تماس با سقف قبلی قیمت در محدوده 6.50 تا 6.60 دلار و تبدیل آن به حمایت است. در این محدوده انتظار می‌رود یک کندل با دُمی به سمت سطح 6.20 دلار ایجاد شود.

اگر این سطح حمایت حفظ شود، احتمال دارد قیمت تا 8.50 دلار بازگشت داشته باشد. اما اگر حمایت 6.50 دلار دوام نیاورد، احتمال سقوط بیشتر به سمت 5 دلار وجود دارد.

جفت‌ارز لینک-بیت‌کوین

chart5 4 نمودار یک‌روزه لینک-بیت‌کوین. منبع: TradingView

در جفت‌ارز لینک-بیت‌کوین نیز شکست مقاومت دیده می‌شود. روند بارها با منطقه مقاومت 0.00055000 ساتوشی تماس داشت و سرانجام توانست آن را بشکند.

حرکت قیمت نیز کاملا مشابه منطقه مقاومت بیت‌کوین در محدوده 10,000 تا 10,500 دلار است. همانطور که می‌دانید، هرچه روند با مقاومتی بیشتر تماس داشته باشد، این سطح مقاومت ضعیف‌تر می‌شود.

در مورد بیت‌کوین، منطقه مقاومتی که بین 10,000 تا 10,500 دلار ایجاد شده، طی یک سال گذشته، منطقه‌ای سرسخت برای عبور روند قیمت بوده است. برای لینک نیز، مقاومت 0.00055000 ساتوشی، طی هفت ماه گذشته، به عنوان منطقه مقاومت عمل کرده است.

با شکست این مقاومت، شاهد جهش فوق‌العاده‌ای بودیم اما نمودار این جفت‌ارز نشان‌دهنده رشد بیش‌ازاندازه و احتمال ایجاد یک روند اصلاحی است.

در صورت بازگشت قیمت، سطح حمایت را باید در سطح قبلی مقاومت، یعنی 0.00055000 ساتوشی، و همچنین محدوده‌ای بین 0.00065000 تا 0.00066500 ساتوشی در نظر گرفت.

دنباله‌روی تزوس از چین‌لینک

chart6 5 نمودار یک‌روزه تزوس-تتر. منبع: TradingView

با حرکت چین‌لینک، تزوس نیز معمولا به دنبال آن حرکت می‌کند. با این حال، طی چند ماه گذشته، تزوس با فاصله قابل‌ملاحظه‌ای از روند چین‌لینک عقب مانده بود. اما، طی چند روز گذشته با حرکتی قدرتمند تا حدی این فاصله را جبران کرده است.

در چند روز گذشته، تزوس در مقابل تتر نیز قدرت خوبی از خود نشان داده است و در حال حاضر، پشت مقاومتی است که در صورت شکست آن، می‌تواند به اوج قیمت خود برسد.

نمودار این جفت‌ارز تائید حمایت 2.40 دلار را پیش از ادامه روند تا 3 دلار نشان می‌دهد. گام بعدی تبدیل سطوح 2.70 تا 2.77 دلار به حمایت است.

در صورت تائید این سطح، نمودار تزوس-تتر از مانع 3 دلاری نیز عبور کرده و به اوج قیمت خود دست خواهد یافت.

روند تا به حال، سه بار با این منطقه مقاومت برخورد داشته است و احتمال دارد که با یک تماس دیگر، بتواند از آن عبور کند.

اگر روند تزوس-تتر از مرز 3 دلار عبور کند، احتمالا شاهد ایجاد روندی صعودی مشابه با چین‌لینک در نمودار تزوس خواهیم بود، که به معنای دست‌یابی به اوج قیمت این رمزارز است.

عبور روند تزوس-بیت‌کوین از میانگین متحرک ۱۰۰ روزه

chart7 2 نمودار یک‌روزه تزوس-بیت‌کوین. منبع: TradingView

یک سیگنال صعودی در جفت‌ارز تزوس-بیت‌کوین و همچنین تزوس-تتر عبور از سد میانگین متحرک 100 روزه است. در نمودار تزوس-بیت‌کوین، اگر مقاومت پیشین در سطح 0.00002900 تا 0.00002950 ساتوشی به عنوان سطح حمایت حفظ و تائید شود، می‌تواند روند را با قدرت بیشتری به سمت بالا بکشاند. در این صورت، معامله‌گران می‌تواند اهداف خود را در اوج جدید قیمت در 0.00003700 تا 0.00003800 ساتوشی تنظیم کنند.

اگر تزوس بتواند از این سطوح نیز عبور کند، شاهد رشدی فوق‌العاده خواهیم بود. در این صورت، می‌توان از سطوح فیبوناچی برای تعیین رکوردهای جدید استفاده کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx