آیا چین‌لینک یک حباب است؟ داده‌های درون‌زنجیره‌ای و دیفای چیز دیگری می‌گویند

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت چین‌لینک به روند صعودی و رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد. اما آیا این رشد یک حباب است؟

در 13 جولای (23 تیر)، چین‌لینک (LINK) بیش از 34 درصد رشد داشت و به اوج جدیدی در 8.48 دلار دست یافت. از آن زمان، قیمت طی روندی اصلاحی به بازه 7 دلاری بازگشت. اما در زمان نگارش این گزارش، این آلت کوین در تلاش است تا باز هم به رکوردهای جدیدی دست پیدا کند.

در سال 2020، لینک 167 درصد رشد داشته و یکی از بهترین عملکردها را در بازار رمزارز به نام خود ثبت کرده است. اما این اولین بار نیست که این کوین خودنمایی می‌کند. در سال 2019، توکن لینک رشدی 1,481 درصدی داشت و طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، بازده سرمایه‌گذاری برای اولین خریداران این کوین اکنون به بیش از 5,000 درصد رسیده است.

عناوین مطلب:

داده‌های اخیر از شرکت تحلیل داده بلاک‌چین سانتیمنت (Santiment)، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران لینک احتمالا سودی 64 درصدی کسب کرده‌اند و این رمزارز در حال حاضر، برترین روند را در شاخص روندهای نوظهور سانتیمنت داشته است.

آیا رشد لینک حباب است؟

بعد از چنین جهش قدرتمندی، پرسشی که برای سرمایه‌گذاران لینک به وجود می‌آید این است که آیا رشد این آلت کوین یک حباب است؟ از زمانی که قیمت بیت‌کوین در 12 مارس تا 3,750 دلار سقوط کرد، تعدادی از آلت کوین‌ها، خصوصا کوین‌های مرتبط با بازار دیفای، به رشدهای دو یا حتی سه رقمی (درصد) دست یافته‌اند.

حرکات قیمت لینک و سایر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران را متقاعد کرده که فصل جدیدی برای آلت کوین‌ها آغاز شده است. با این حال، بهتر است به فاکتورهای فاندامنتال و بنیادین لینک نگاهی بیندازیم تا ببینیم که این جهش قیمت ناشی از ترس از دست دادن (FOMO) است و یا دلایلی بنیادین دارد.

پلتفرم کوین‌متریکس (CoinMetrics) اشاره کرده است که چندین داده از قیمت کنونی لینک حمایت می‌کنند. به عنوان مثال، کل آدرس‌های فعال و تعداد تراکنش‌ها در حال رشد بوده‌اند و این نشان می‌دهد که تعداد دارندگان و مهم‌تر از آن، استفاده‌کنندگان از توکن لینک رو به افزایش است.

chart1 6 آدرس‌های فعال لینک و تعداد تراکنش‌ها. منبع: کوین‌متریکس

تعداد نهادهای درگیر با چین‌لینک (شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و کاربران نود) نیز رو به افزایش است. پس از بایننس، صرافی هواوبی نیز برای ارائه داده‌های قیمت به شبکه، نود لینک را اجرا می‌کند.

علاوه بر این، در ماه گذشته، شبکه خدمات بلاک‌چین کشور چین با چین‌لینک ادغام شد و در حال حاضر، در حال اجرای 135 نود است.

این نودها (یا اوراکل‌ها) حائز اهمیت هستند زیرا اطلاعات را از جهان بیرون دریافت کرده به قراردادهای هوشمند می‌رسانند. این امر باعث انجام اپلیکیشن‌های متعدد درون فضای دیفای می‌شود. برای اوراکل (oracle) بودن، کاربران باید میزان مشخصی از توکن لینک را سهام‌گذاری کنند. در صورتی که اطلاعات نادرست ارائه دهند، این میزان توکن ممکن است از دست برود.

اجراکنندگان اوراکل در ازای تلاش خود به عنوان پاداش توکن لینک دریافت می‌کنند.

دیفای تقاضا برای چین لینک را افزایش می‌دهد

در کنار فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای چین‌لینک و تعداد نودها که رو به افزایش است و باعث رشدی سالم در شبکه می‌شود، سایر عوامل نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال، تقاضا برای کوین‌هایی، مانند لینک، که در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) کاربرد دارند رو به افزایش است زیرا این کوین یکی از بیشترین بهره‌ها برای روش کسب درآمد کِشت سود (yield farming) در پروتکل‌هایی مانند آو (Aave) را به همراه دارد.

پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز تاثیر چشمگیری بر سایر ارزهای دیجیتال دارند. به عنوان مثال، توکن بیسیک اتنشن (BAT)، از 19 ژوئن تا 2 ژوییه (30 خرداد تا 12 تیر)، رشدی تا سطح 0.31 دلار داشت و شاهد رکوردشکنی در حجم معاملات خود بود زیرا بخش اعظمی از سرمایه در گردش این کوین در پلتفرم کامپوند (Compound) قفل شده است. علت این امر سازوکار پاداش کامپوند بود که توکن بیسیک اتنشن را تبدیل پرکاربردترین توکن ERC-20 در امور مالی غیرمتمرکز کرد زیرا توکن‌های COMP بر اساس سود به‌دست‌آمده از قرض‌دادن توکن‌های بیسیک اتنشن ارائه می‌شوند.

همراه با رشد بخش دیفای، نیاز به اوراکل‌های غیرمتمرکز که اطلاعات بیرونی را برای قراردادهای هوشمند فراهم می‌کنند، بیشتر می‌شود. این مسئله به اپلیکیشن‌های دیفای، مانند بیمه و شرط‌بندی، اجازه می‌دهد تا ایمن‌تر و بدون نیاز به اعتماد انجام شوند.

اگر تقاضا برای توکن‌های دیفای افزایش یابد، قیمت لینک نیز می‌تواند بیش از این رشد کند، خصوصا با توجه به اینکه اوراکل‌ها باید برای مشارکت در شبکه، توکن لینک سهام‌گذاری کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
رزالین

من چند روزه لینک چین. وشناختم لطفا به عنوان کسی که چندین تحلیل خوب ازاین ارزدیجیتال ارائه کردین بازهم راهنمایی کنین ونام صرافی ارزدیجیتال لینک چین. وهم بفرمایین که بتوان درایران تهیه ونگهداریش کنیم…وبه بهانه ی تحریم نشه …اگر درتحلیلهاتون نام صرافی قابل استفاده ازایران ذکرکنین کاربردی ترمیشه

رزالین

من چند روزه لینک چین. وشناختم لطفا به عنوان کسی که چندین تحلیل خوب ازاین ارزدیجیتال ارائه کردین بازهم راهنمایی کنین ونام صرافی ارزدیجیتال لینک چین. وهم بفرمایین که بتوان درایران تهیه ونگهداریش کنیم…وبه بهانه ی تحریم نشه …اگر درتحلیلهاتون نام صرافی قابل استفاده ازایران ذکرکنین کاربردی ترمیشه

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx