نمودارهای قیمت بیت‌کوین: احتمال شکست سطح ۹,۰۰۰ طی هفته آینده

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین توانسته سطح کلیدی حمایت 9,000 دلاری را حفظ کرده و انرژی خود را برای حرکتی بزرگ جمع ‌کند که احتمالا طی هفته آینده اتفاق خواهد افتاد.

با تماس مکرر روند با حمایت 9,000 دلاری، ضعف هفته پیش کماکان در قیمت بیت‌کوین دیده می‌شود. با این حال، خود بازار عملکرد نزولی ندارد زیرا آلت کوین‌ها، مانند DOGE، کمابیش در حال رشد هستند.

آیا بازارِ برترین ارز دیجیتال اکنون آماده تغییری اساسی و حرکت گسترده نوسانی است؟

عناوین مطلب:

pic1 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

اثبات روند صعودی با آخرین تلاش‌های بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین هنوز هم نزدیک به سطح مهم حمایت ۹,۰۰۰ دلاری باقی مانده و فشار خریداران و فروشندگان بازار تقریبا برابر است.

در حالی که بیت‌کوین در حال تثبیت قیمت است، ایجاد مداوم و مستمر کف‌های بالاتر بعد از سقوط 12 مارس، یکی از نکات قابل‌توجه در این شرایط است. آخرین کف قیمت ایجادشده در محدوده 8,700 تا 8,900 دلار قرار دارد که گواه دیگری بر روند صعودی است.

با این حال، روند پس از رسیدن به اوج خود در 10,300 دلار دچار افت شده و سقف‌های پایین‌تری نیز ایجاد کرده است، یعنی کشمکشی بین خریداران و فروشندگان بازار وجود دارد که نتیجه‌ای خنثی دربرداشته است.

pic2 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

همانطور که نمودار نشان می‌دهد، در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک 100 و 200 روزه قرار دارد. در همین زمان، سطح کلیدی حمایت در محدوده 8,700 تا 8,900 دلار هنوز حفظ شده و حتی سطح حمایت کوچک‌تری در محدوده 9,050 تا 9,100 دلار (منطقه فعلی بیت‌کوین) شکل گرفته است.

در همین حال، اگر قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت بتواند از سد مقاومت 9,300 دلاری عبور کند، احتمالا یک مثلث صعودی شکل خواهد گرفت.

pic3 نمودار چهارساعته بیت‌کوین-دلار. منبع: TradingView

نمودار چهارساعته نشان می‌دهد که قیمت از سطح 9,150 تا 9,200 دلار عبور کرده است، سطحی که در حال حاضر به عنوان مقاومت در نظر گرفته می‌شود. حفظ حمایت 9,000 تا 9,050 دلاری، احتمال تبدیل این سطح از مقاومت به حمایت را افزایش می‌دهد.

این مسئله اخیرا برای بیت‌کوین بسیار مهم بوده است، زیرا روند در مسیر بسیار باریکی در حال نوسان بوده و تغییرات قیمت بسیار اندک بوده‌اند.

علاوه بر این، با کاهش نوسانات قیمت، حجم معاملات نیز کاهش پیدا می‌کنند. در صورت شکست هر کدام از سطوح مقاومت یا حمایت، شاهد افزایش حجم خواهیم بود. این شکست ممکن است در هفته آینده رخ دهد.

برتری قدرت ارزش کل بازار نسبت به بیت‌کوین

pic4 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار رمزارز. منبع: TradingView

ارزش کل بازار قدرت بیشتری نسبت به قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد. در واقع، ارزش کل بازار روندی کاملا صعودی داشته و به‌طور پیاپی سطوح مقاومت، از جمله سطح 225 میلیارد دلاری (مستطیل سبزرنگ بالا) را به حمایت تبدیل کرده است.

گام مهم بعدی برای ارزش کل بازار عبور از مقاومت 270 میلیارد دلاری است. اگر این سطح نیز شکسته شود، احتمال صعود به سمت 305 میلیارد دلار وجود دارد.

pic5 نمودار یک‌روزه ارزش کل بازار آلت کوین. منبع: TradingView

ارزش کل بازار رمزارز قدرت بیشتری نسبت به قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد زیرا آلت کوین‌ها اخیرا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته‌اند.

روند ارزش کل بازار آلت کوین به‌راحتی توانست مقاومت 91 تا 92 میلیارد دلاری را به حمایت تبدیل کند. تا زمانی که این مستطیل سبز بتواند به عنوان حمایت باقی بماند و ارزش کل بازار آلت کوین افت نکند، آلت‌ کوین‌ها به روند صعودی خود ادامه خواهند داد.

منطقه بعدی مقاومت 113 میلیارد دلار است که 20 درصد بالاتر از نقطه کنونی است.

سناریوی صعودی بیت‌کوین

اولین گام در جهت شکل‌گیری روند صعودی بیت‌کوین عبور از مقاومت 9,200 دلاری است. با این حال، در صورتی که قیمت باری دیگر با سطح حمایت تماس داشته باشد، ممکن است روی روند صعودی اثر منفی داشته باشد.

pic6 نمودار چهارساعته سناریوی صعودی بیت‌کوین. منبع: TradingView

نمودار فوق نشان می‌دهد که مقاومت‌های بسیاری بر سر راه هستند که روند هنوز شانس خود را در مقابله با آن‌ها نیازموده است. با این حال، در صورت شکست مقاومت 9,200 دلاری، رسیدن قیمت به این سطوح محتمل است.

اولین سطح مقاومت بعد از مقاومت 9,200 دلاری، 9,400 دلار است. همانطور که این نمودار نشان می‌دهد، روند با این سطح پیش از این تماس نداشته است. «تماس» به این معنا است که روند قیمت به سمت این مقاومت حرکت و از آن بازگشت کند. چنین بازگشتی را می‌توان مقاومت این سطح تلقی کرده که باعث بازگشت قیمت می‌شود.

با این حال، این نمودار نشان می‌دهد که روند با بسیاری از سطوح مقاومت بالاتر از سطح فعلی قیمت، تماس نداشته است. نه تنها سطح 9,400 دلار، بلکه سطوح 9,600 و 9,800 دلار نیز در همین وضعیت قرار دارند. اگر قیمت بیت‌کوین بتواند از سطح 9,200 دلار عبور کرده و آن را به حمایت تبدیل کند، احتمال صعود کوتاه‌مدت تا 9,600 دلار افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، عبور از سطح 9,200 دلار باعث ایجاد یک مثلث صعودی نیز می‌شود. در این صورت، احتمال رسیدن به منطقه 10,000 تا 10,500 دلار، صعود از آن منطقه نیز افزایش می‌یابد.

سناریوی نزولی بیت‌کوین

pic7 نمودار ۶ ساعته سناریوی نزولی بیت‌کوین. منبع: TradingView

سناریوی نزولی با بازگشت روند از سطح 9,200 دلار و عدم حفظ حمایت ۹,۰۰۰ دلاری آغاز می‌شود. هرگونه بازگشت از مقاومت کنونی و حمایت قبلی می‌تواند باعث افزایش قدرت روند نزولی بیت‌کوین شود. این سیگنال‌ها به معامله‌گران بیت‌کوین هشدار می‌دهد که قیمت افت بیشتری خواهد داشت.

همانطور که با شکست مقاومت 10,500 دلاری احتمال شکل‌گیری یک روند عظیم صعودی افزایش می‌یابد، عکس این جریان نیز برای حمایت 8,600 دلاری صادق است که اگر حفظ نشود شاهد سقوطی شدید در بازار خواهیم بود.

علت این امر عدم وجود سطوح کلیدی حمایت زیر 8,600 دلار است، به این معنی که قیمت بیت‌کوین ممکن است طی چند ساعت هزار دلار افت داشته باشد. از جمله عوامل شتاب‌دهنده به این سقوط حد ضرر معامله‌گرها زیر حمایت دوماهه است که فشار فروش را بیشتر می‌کند.

کلیدی‌ترین حمایت زیر 8,600 دلار محدوده 7,500 دلار است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx