داده‌های صرافی‌های رمزارز: خوش‌بینی معامله‌گرها بعد از عبور بیت‌کوین از ۹,۶۰۰ دلار

تحلیل ارز دیجیتال

چندین اندیکاتور نشان می‌دهند که معامله‌گرهای حرفه‌ای موضعی صعودی نسبت به قراردادهای مشتقه بیت‌کوین دارند و با توجه به موقعیت‌گیری لانگِ (long) این معامله‌گرها، احتمال دارد قیمت به‌زودی با 10,000 دلار تماس داشته باشد.

اندیکاتورهای کمی قادر به تشخیص صحیح احساسات معامله‌گران حرفه‌ای بازار بیت‌کوین هستند. با این حال، تحلیل‌گران برای بررسی اینکه آیا معامله‌گرها آینده بازار را صعودی پیش‌بینی می‌کنند یا نزولی، معمولا به تحلیل تکنیکال و بازار قراردادهای مشتقه توجه دارند.

اخیرا، برخی صرافی‌های ارز دیجیتال معیارهایی برای پلتفرم خود ایجاد کرده‌اند که به‌طور ویژه موقعیت‌گیری معامله‌گران برتر را ارزیابی می‌کند. با نگاهی به داده‌های ارائه‌شده توسط صرافی‌ها در خصوص موقعیت‌های لانگ و شورت (short) معامله‌گرها، نسبت موقعیت‌های لانگ به شورت در صرافی بایننس به اوج خود نسبت به 30 روز گذشته رسیده است.

عناوین مطلب:

بایننس 10 ماه پیش پلتفرم قراردادهای آتی خود را راه‌اندازی کرد. با این حال، این پلتفرم اکنون یکی از 5 پلتفرم برتر قراردادهای آتی و مشتقه بیت‌کوین است و تعداد قراردادهای آتی و مشتقه بیت‌کوین در این صرافی به ارزشی معادل با 430 میلیون دلار رسیده است. نسبت مشابهی در مورد قراردادهای لانگ به شورت در پلتفرم قراردادهای آتی هواوبی نیز دیده می‌شود.

این آمار مثبت توسط بازار قراردادهای آتی و اختیار معامله نیز با مثبت‌شدن کانتانگو (contango) یا همان بالارفتن قیمت و منفی‌شدن ریسک بالقوه بازار تائید شده است.

شواهدی محکم و دقیق در خصوص صعودی‌بودن دیدگاه معامله‌گران در کوتاه‌مدت وجود دارد. از جمله این شواهد می‌توان به سه اندیکاتور موقعیت‌گیری معامله‌گرهای برتر، منفی‌شدن ریسک بالقوه بازار قراردادهای اختیار معامله و مثبت‌شدن کانتانگو برای قراردادهای آتی اشاره کرد.

نرخ موقعیت‌گیری لانگ به شورت معامله‌گرهای برتر

نسبت موقعیت‌گیری لانگ به شورت معامله‌گران برتر قراردادهای آتی بیت‌کوین-تتر نشان‌دهنده برتری موقعیت‌‌های لانگ است. در حال حاضر، این اندیکاتور در بیشترین حد خود قرار دارد.

chart1 9 نسبت موقعیت‌های لانگ به شورت معامله‌گرهای برتر بایننس. منبع: بایننس

طبق نمودار فوق، در حال حاضر، موقعیت‌گیری لانگِ حساب‌های برتر 12 درصد بیشتر از موقعیت‌گیری‌های شورت است. این عدد نسبت به سه روز پیش 6 درصد افزایش داشته است.

هواوبی، یکی دیگر از پنج صرافی برتر در زمینه قراردادهای آتی، نیز روند مشابهی نشان می‌دهد. تعداد قراردادهای آتی و مشتقه حال حاضر این صرافی ارزشی معادل با 640 میلیون دلار دارد. این مسئله در حال حاضر از این رو حائز اهمیت است که طبق همین اندیکاتور هواوبی موقعیت‌های شورت پیش از این بیشتر بوده‌اند.

chart2 13 نسبت موقعیت‌های لانگ به شورت معامله‌گرهای برتر در صرافی هواوبی. منبع: Bybt

تا پیش از 21 ژوییه (31 تیر)، نسبت موقعیت‌های لانگ به شورت معامله‌گرهای برتر هواوبی زیر 1.00 و حاکی از برتری تعداد موقعیت‌های شورت بود. در حال حاضر، این نسبت در بیشترین حد خود طی 30 روز گذشته، یعنی ۱.۱۴، قرار دارد و به نفع موقعیت‌های لانگ است.

نمود خوش‌بینی در قراردادهای آتی بیت‌کوین

هزینه پریمیوم (وجه ضمانت) برای قراردادهای آتی یک‌ماهه بیت‌کوین مدتی است که در سطحی مثبت و سالم باقی مانده است.

chart3 11 هزینه پریمیوم قراردادهای آتی یک‌ماهه بیت‌کوین. منبع: Skew

قراردادهای آتی یک‌ماهه بیت‌کوین در صرافی اکی‌اکس و کراکن یا در سطح 7 درصد باقی مانده یا هزینه پریمیومی بیش از سطح کنونی دارند، که به معنی احتمال بالارفتن قیمت‌ها است. اوایل ماه جاری میلادی (اواسط تیر)، این اندیکاتور در سطح خنثیِ 2 درصدی قرار داشت.

قراردادهای اختیار معامله نیز صعودی هستند

توازن و میزان نوسانات معاملات معیار خوبی برای ارزیابی احساسات معامله‌گران حرفه‌ای بازار از طریق نحوه قیمت‌گذاری قراردادهای اختیار معامله است. در واقع، با مقایسه نوسانات ضمنی قراردادهای اختیار فروش و خرید، می‌توان دریافت که قراردادهای اختیار خرید (صعودی) ضرر بیشتری دارند یا قراردادهای اختیار فروش (نزولی).

در حال حاضر، نوسانات ضمنی برای قراردادهای خرید بیشتر از این میزان برای قراردادهای فروش است که نشان‌دهنده افزایش هزینه بیمه برای قیمت مطلوب و در مجموع حاکی از احساسات مثبت معامله‌گران حرفه‌ای است.

صعودی‌بودن تمام اندیکاتورها

در حال حاضر و با توجه به عملکرد اندیکاتورهای مذکور، می‌توان دریافت که احساسات کلی معامله‌گران حرفه‌ای در کوتاه‌مدت صعودی و خوش‌بینانه است.

علاوه بر صعودی‌بودن اندیکاتورها، قیمت بیت‌کوین نیز در روز 22 ژوییه (1 مرداد) با عبور از مقاومت 9,400 دلاری، قدرت خود را نشان داد.

در مجموع، براساس موضع معامله‌گران بزرگ و باتجربه بازار، احتمال دارد قیمت، زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت، به 10,000 دلار برسد. همچنین، رشد چشمگیر آلت کوین‌ها نیز تائید دیگری بر احتمال ادامه روند صعودی است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx