بررسی و آموزش صرافی کوکوین (Kucoin)

آموزش و معرفی صرافی kucoin

پلتفرم معاملاتی و صرافی کوکوین (Kucoin) یکی از اکسچنج‌های بازار ارزهای دیجیتال است که توانسته توجه بسیاری از تریدرها و کاربران ارزهای دیجیتال را جلب کند.

این صرافی ادعا می‌کند از هر چهار کاربر فعال در حوزه کریپتو کارنسی، حداقل یک نفر از آن‌ها، در صرافی کوکوین فعالیت دارد.

این پلتفرم در حال حاضر طبق آمار سایت coinmarketcap.com جزء 10 اکسچنج برتر از لحاظ حجم معاملات روزانه است.

عناوین مطلب:

توجه (مهم): به دلیل اجباری شدن احراز هویت در این صرافی، بهتر است از جایگزین کوکوین که در این مطلب معرفی کردیم استفاده کنید >> جایگزین صرافی کوکوین چیست؟

صرافی کریپتو کوکوین قابلیت‌های بسیاری را چه در معامله و چه در کسب درآمد منفعل برای کاربران خود فراهم کرده است. شما می‌توانید در این صرافی به معامله اسپات و اهرمی مانند مارجین یا فیوچرز بپردازید. 

 Kucoin در سال 2017 راه‌اندازی شده و کریپتوکارنسی اختصاصی خود را با نام kucoin share ارائه کرده است. براساس آمار‌ها، صرافی کوکوین حداقل به 6 میلیون کاربر خدمات ارائه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی عبارت‌اند از: معامله Spot، Margin، Future و P2P.

اما در کنار قابلیت‌های معاملاتی متنوع این صرافی‌، شما می‌توانید با استیک توکن‌های کریپتویی در آن کسب درآمد کنید. حتی امکان قرض دادن دارایی‌ها در قبال سود با نرخ سالیانه نیز در آن میسر شده است. 

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام استیکینگ در کوکوین (Kucoin)

صرافی کوکوین ادعا می‌کند سیستم امنیتی آن در میان صرافی‌های متمرکز کریپتو در سطح پیشرفته‌ای قرار دارد و نفوذ آن تقریبا غیر ممکن است. در این صرافی شما می‌توانید بیش از 400 کوین و توکن کریپتو را معامله کنید.

اگر قصد معامله ارز‌های دیجیتال و کسب درآمد از آن را دارید، نگران نباشید علی‌رغم ویژگی‌های غنی موجود در Kucoin، رابط کاربری این صرافی بسیار آسان و صریح است و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به قابلیت‌های کاربردی آن دسترسی پیدا کنید.

اما مزایای صرافی کوکوین به اینجا ختم نمی‌شود، این صرافی در صنعت کریپتو به عنوان یک پلتفرم معاملاتی، کمترین سطح کارمزد را دارد. ‌

نکته دیگر در مورد کوکوین این است که دارندگان توکن مخصوص این صرافی، به ویژگی‌ها و مزایای خاصی در این پلتفرم دسترسی پیدا می‌کنند که در ادامه این مطلب از بورسینس به آن اشاره می‌کنیم.

همان‌طور که گفته شد این اکسچنج سادگی و راحتی خاصی برای کاربران خود فراهم کرده است. با این حال، ما شیوه کار با این پلتفرم معاملاتی را نیز در ادامه شرح می‌دهیم.

لینک عضویت در سایت کوکوین (با عضویت از طریق لینک معرفی ما تخفیف 10 درصدی در کارمزد بگیرید!)

پلتفرم معاملاتی kucoin

احراز هویت در صرافی کوکوین

پس از اینکه بایننس احراز هویت (KYC) را برای کاربران خود اجباری کرد، صرافی کوکوین به جایگزین مناسبی برای ترید در میان بسیاری از معامله‌گران (حتی ایرانی) تبدیل شده است.

البته باید به خاطر داشته باشید احراز هویت کامل در این صرافی‌ برای کاربران ایرانی ممکن نیست و شما باید از راه‌های دیگری برای احراز هویت استفاده کنید. با این حال شما می‌توانید به راحتی وارد وبسایت آن شده و در آن ثبت نام کنید.

گزارش‌هایی از این که برخی کاربران ایرانی توانسته‌اند با کارت ملی در صرافی Kucoin احراز هویت انجام دهند وجود دارد با این حال، خطرات این کار همچنان بالا است و شما باید در هنگام استفاده از صرافی‌های کریپتو اقدامات احتیاطی (مانند حفظ دارایی‌ها در کیف‌پول کریپتو) را لحاظ کنید.

کوین KCS چیست؟

معمولا همه صرافی‌های کریپتو کارنسی برای کاربری خود یک توکن اختصاصی داده‌اند که صرافی Kucoin نیز از آن مستثنی نیست.

کوین Kucoin Token که آن را با نام KCS می‌شناسیم، کاربرد‌های متنوعی دارد اما مهم‌ترین آن این است که به عنوان هدیه به هولدر‌های آن پاداش داده می‌شود.

عرضه کل ابتدایی این توکن 200 میلیون واحد بوده است اما در زمان نوشتن این مقاله حدود 98 میلیون از 148 میلیون واحد باقیمانده آن در گردش است. 

این صرافی از یک مکانیزم بازخرید و توکن سوزی برای کاهش توکن‌های در عرضه استفاده می‌کند، هدف کوکوین، کاهش توکن‌های KCS تا 100 میلیون واحد است.

نمودار قیمتی توکن KCS

گرایش این صرافی بیشتر در لیست کردن کوین‌ها و توکن‌های کریپتو با حجم بازار کم است چرا که پتانسیل رشد بالایی در آن‌ها وجود دارد. در این صرافی‌ شما می‌توانید به لیست بلند بالایی از کوین‌های کمتر شناخته شده بازار کریپتو کارنسی دست پیدا کنید. 

نکته جالب دیگر این صرافی در سیستم خلاقانه توزیع سود آن برای هولدر‌های توکن KCS نهفته است. در این صرافی بیش از 90 درصد کارمزد‌های معاملاتی دریافت شده از تریدر‌ها، در بین هولدر‌های KCS توزیع می‌شود.

بات‌های معاملاتی در KuCoin

صرافی Kucoin انجام معاملات توسط بات‌ها را سهولت بخشیده است. کاربران می‌توانند با استفاده از بات‌ معامله‌گر (Trading bot)، معاملات آسان‌تری را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: آیا استفاده از بات معاملات اتوماتیک ارزهای دیجیتال سودآور است؟

مراحل کلی این ویژگی بدین شکل است که پس از ایجاد یک حساب کاربری و واریز (Deposit) دارایی‌ها، کاربر می‌تواند با وارد کردن پارامتر‌های مشخص امکان انجام معامله خودکار را توسط بات فراهم کند. ب

در این بات، براساس ترجیحات کاربر، امکان استفاده از ترکیبی از این اطلاعات برای قرار دادن سفارش‌های خرید و فروش براساس حرکت قیمت کوین مورد نظر وجود دارد. مزیت دیگر بات‌ معاملاتی کوکوین این است که آن‌ها به معامله‌گر اجازه می‌دهند حتی زمانی که او خواب است نیز کسب سود کنند.

اگر سرمایه‌گذار بلند مدت هستید، همچنان می‌توانید از این قابلیت ارزشمند بهره‌مند شوید. بات معاملاتی Kucoin استراتژی‌های معامله بلند مدت نیز پیشنهاد می‌دهد. در این حالت به جای سرمایه‌گذاری یکجای چندین هزار دلار در کریپتو کارنسی‌ها، کاربر می‌تواند دستورالعملی را برای بات معامله‌گری کوکوین تعیین کند تا بات کوکوین برای سرمایه‌گذاری کوچک در فواصل زمانی مشخص سفارش‌های خرید یا فروش در بازار قرار دهد.

مدیر عامل صرافی کوکوین آقای Johnny Lyu در نقل قولی این گونه عنوان کرده است:

“برخلاف بازار‌های مالی سنتی، بازار کریپتو و معاملات آن در 24 ساعت روز، 7 روز هفته و 365 روز سال انجام می‌شوند. معامله‌گران انسانی نمی‌توانند دائما با چنین بازاری همگام شوند. کوکوین از این موضوع اطلاع دارد و با استفاده از ابزار بات معامله‌گری خود مشکل  نیاز به خواب و معامله براساس احساسات تریدر‌ها را حل کرده است. استفاده از بات معامله‌گری یک راه حل منفعلانه برای معامله کریپتو کارنسی‌ها و به حداکثر رساندن سود به دست آمده است از آن است. با استفاده از این ابزار تریدر‌ها زمان بیشتری برای لذت بردن از زندگی و انجام کار‌هایی که دوست دارند در اختیار خواهند داشت چرا که می‌دانند معاملات کریپتو پرتفوی آن‌ها در نبود‌شان در جریان است.”

بیشتر بخوانید: معرفی ربات کریپتو هاپر (Cryptohopper) و آموزش استفاده از آن

کارمزد‌ها در صرافی کوکوین

در ابتدای مقاله به کارمزد‌های پایین صرافی kucoin اشاره داشتیم. در این بخش به بررسی دقیق مقدار آن‌ها خواهیم پرداخت. 

این صرافی از یک مدل Maker/Taker برای کارمزد‌های خود بهره می‌برد. در این حالت، کارمزد‌های معاملاتی ثابت نیستند و از 0.0125% تا 0.1% متغیر خواهند بود. میزان دقیق کارمزد در این صرافی دقیقا به رده (Tier) شما بستگی دارد. با این حال، کارمزد 0.1% آن حتی از رقبا نیز پایین‌تر است. 

رده‌بندی کاربران کوکوین
کارمزدهای پرداختی کاربران باتوجه به رده آن‌ها در کوکوین

رده من چگونه مشخص می‌شود؟ بسیاری از صرافی‌های متمرکز از این مدل تعیین کارمزد بهره می‌برند. آن‌ها براساس میزان موجودی توکن‌های اختصاصی صرافی در حساب کاربر که در این‌جا برای صرافی کوکوین KCS است، در کارمزد‌ها تخفیف در نظر می‌گیرند. 

برای مثال اگر حجم معاملات 30 روز گذشته شما بیش از 500 واحد بیت‌کوین باشد یا در حساب خود حداقل 20,000 توکن KCS هولد کرده باشید، کارمزد Maker 0.05% و Taker 0.08% خواهد بود. لازم به ذکر است در این مثال رده شما در سطح 3 قرار خواهد گرفت.

قابلیت وام‌دهی (Lending) در صرافی کوکوین

اگر شما پس از ایجاد حساب کاربری در صرافی کوکوین و واریز دارایی‌ها دست به آن نمی‌زنید چرا از قابلیت Lending این صرافی برای کسب درآمد بی‌دردسر بهره نمی‌برید؟ 

بیشتر بخوانید: وام‌گیری و وام‌دهی در دیفای

در Lending شما به صرافی کوکوین پول قرض می‌دهید، در عوض این صرافی با نرخ APY‌ سالیانه به شما سود پرداخت می‌کند. نرخ سود اعلام شده از سوی صرافی ثابت نیست و بسته به شرایط بازار تغییر می‌کند، حتی گاهی این نرخ می‌تواند تا 30% نیز افزایش پیدا کند.

ویژگی Lending صرافی کوکوین در واقع یک پلتفرم همتا به همتا (P2P) قرض دهی است که به کاربران امکان قرض دادن کریپتو کارنسی‌ها را در ازای سود فراهم می‌کند. در حال حاضر پلتفرم lending کوکوین بیش از 50 دارایی‌ کریپتو را پشتیبانی می‌کند که کوین‌های BTC و USDT نیز شامل آن می‌شود. 

قرض‌دهندگان با نرخ سود APY نمایش داده شده یک سفارش Lending در بازار ایجاد می‌کنند. در طرف دیگر، قرض گیرندگان (Borrower) سفارش کاربران قرض دهنده را مشاهده و در صورت برآورده ساختن نیازمندی‌های آن‌ها، تایید می‌کنند. 

دارایی قرض داده شده توسط کاربران، برای معاملات اهرمی مانند بازار مارجین در صرافی Kucoin مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلتفرم به شما اطمینان می‌دهد همه دارایی‌های قرض داده شده به سایر کاربران، به صورت کامل به شما بازپرداخت خواهند شد.

با این حال، در هنگام استفاده از این قابلیت باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:

  • حداقل مقدار قابل قرض در این پلتفرم نسبت به هر کوین متفاوت است. برای مثال برای کوین‌های USDT حداقل 10 دلار و برای بیت‌کوین حداقل 0.0001 واحد BTC است.
  • شما نمی‌توانید پیش از پایان دوره سفارش دارایی قرض داده شده پول خود را از قرض گیرنده باز پس بگیرید. 
  • در هنگام باز کردن سفارش قرض دهی، مدت زمان(دوره قرض) قابل تعیین است و پس از تایید سفارش نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

عضویت و ورود به کوکوین

عضویت در این اکسچنج پیچیدگی خاصی ندارد. با پر کردن مشخصاتی مانند ایمیل و رمز عبور، عضویت شما انجام می‌شود. 

طبق معمول، پس از عضویت یک ایمیل تایید دریافت می‌کنید و برای تایید باید روی لینک موجود در ایمیل کلیک کنید. اگر ایمیلی در Inbox وجود نداشت، برای اطمینان پوشه Spam را نیز بررسی کنید.

پس از ورود به سایت، اولین گام برای استفاده از صرافی کوکوین را طی کرده‌‌اید، شما می‌توانید اقدامات گوناگونی مانند امکان تنظیمات بیشتر بر روی پروفایل، مشاهده داراییها و سوابق تراکنش‌ها در حساب‌های مختلف، مدیریت حساب‌ها و پاداش‌هایتان و بسیاری موارد دیگر را انجام دهید. 

اگر قصد خرید و فروش ارز دیجیتال در پلتفرم کوکوین را دارید، توصیه می‌کنیم در ابتدا ورود دو مرحله‌ای را از صفحه Security setting فعال کنید.

صفحه Security setting یک بخش از منوی کاربردی شماست.

تنظیمات امنیتی

سایر بخش‌های منوی کاربری به شرح زیر است:

  • در بخش User profile یک دید کلی از تنظیمات حساب کاربری بدست می‌آورید.
  • در بخش KYC Verification امکان ارائه اطلاعات تکمیلی برای کاربران حقیقی یا حقوقی مهیا شده است. با ارتقا سطح تایید حساب، میزان مبلغ قابل برداشت از روزانه 2 بیت‌کوین به 100 بیت‌کوین افزایش می‌یابد.
  • توجه داشته باشید که ایران در لیست کشورها نیست و اگر در ایران هستید نمی‌توانید در این بخش اطلاعات KYC Verification را برای حساب‌تان ثبت کنید.
  • در بخش Basic information اطلاعات اولیه‌ای مانند تصویر پروفایل، نام نمایشی، شماره تماس، محدوده زمانی (time zone)، ارز پایه و زبان را انتخاب می‌کنید.
  • در بخش API Management کلیدهای API را تعریف و مشاهده کنید. از این کلیدها برای اتصال حساب به بات‌های معاملات که خرید و فروش خودکار انجام می‌دهند استفاده می‌شود.

مراحل خرید و فروش در کوکوین

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در این پلتفرم (اصطلاحا ترید) باید ابتدا یکی از ارزهایی که در این سایت معامله می‌شود را وارد سایت (Deposit) کنید.

جهت این کار روی منوی Assets در منوی بالا کلیک کنید. پس از این کار تب پیش‌فرض حساب، (تب کناری Overview) باز می‌شود.

صفحه‌ای مشابه زیر مشاهده می‌کنید که دو نوع حساب شما را نمایش می‌دهد:

  • Main Account: حساب اصلی شماست که واریز و برداشت را از آن انجام می‌دهید.
  • Trading Account: حساب معاملاتی شماست که دارایی‌های موجود در این حساب را می‌توانید برای معامله استفاده کنید.
kucoin داشبورد صرافی

امکان جابجایی مبالغ بین حساب اصلی (Main Account) و حساب معاملاتی (Trading Account) بدون پرداخت کارمزد و هزینه وجود دارد.

هر زمان بخواهید مبالغی را معامله کنید، آنرا از حساب اصلی به حساب معاملاتی انتقال می‌دهید. و هر زمان قصد خارج کردن مبلغ از سایت (Withdrawal) را داشته باشید، مبالغ را از حساب معاملاتی به حساب اصلی منتقل می‌کنید.

در بخش Assets Overview با کلیک روی دکمه Transfer ، پنجره‌ای باز می‌شود که از آن طریق امکان انتقال بین حساب‌های مختلف را خواهید داشت.

توجه داشته باشید که اضافه کردن دارایی به حساب معاملاتی (Trading Account)، فقط از طریق حساب اصلی انجام می‌شود و نمی‌توانید مستقیما به این حساب Deposit را انجام دهید.

در زیر عنوان Assets Overview، ارزش موجودی تخمینی کل حساب شما به بیت‌کوین و دلار نمایش داده می‌شود.

اگر موجودی خود را به شکل ستاره می‌بینید به خاطر این است که اعداد موجودی مخفی شده‌اند. برای ظاهر شدن آنها کافی است کنار Assets Overview روی علامت چشم بزنید.

تب Deposit

از تب Deposit می‌توانید واریز ارز دیجیتال به سایت را انجام دهید.

در لیست کشویی بازشونده می‌توانید ارزی که مایلید Deposit کنید را انتخاب کنید تا آدرس آن به شما نمایش داده شود.

واریز به کوکوین

بطور مثال اگر تتر شما روی شبکه اتریوم با استاندارد ERC20 است، باید از کوکوین آدرس ERC20 را بردارید و ارسال را به آن آدرس انجام ندهید.

برای واریز دارایی یا Deposit، کافیست مقدار دلخواه ارز مورد نظر را به آدرس نمایش داده شده ارسال کنید.

در این سایت فقط امکان وارد کردن ارز دیجیتال وجود دارد. بنابراین اگر مبلغی که قصد وارد کردن به سایت دارید، هنوز ریال است ابتدا باید آنرا از طریق سایت‌هایی مانند نوبیتکس به ارز دیجیتال تبدیل کنید.

سپس می‌توانید ارز دیجیتال را به این سایت وارد کنید.

بیشتر بخوانید: روش خرید ارز دیجیتال با ریال (کارت شتاب در ایران)

هشدار 1: برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید اطلاعات کافی از شیوه معاملات، نحوه کار، ریسک‌ها و… داشته باشید. خرید و فروش ارز دیجیتال حتی برای افراد حرفه‌ای، ریسک از دست رفتن سرمایه را به همراه دارد.

در مدتی که با این سایت کار کرده‌ایم مشکلی از نظر برداشت وجه نداشتیم زیرا بدون ارسال مدارک یا ثبت KYC امکان برداشت روزانه حداکثر تا 1 بیت‌کوین وجود دارد.

همان‌طور که قبلا اشاره شد قوانین KYC در صرافی کوکوین الزامی نیست ولی در صورتی که اطلاعات حساب مانند رمز ترید (trading password) را فراموش کنید از شما مدارک هویتی خواسته خواهد.

تب Withdrawal

در صورتی که موجودی قابل برداشت دارید، در تب Withdrawal می‌توانید موجودی ارز دیجیتال‌تان را برداشت کنید.

در این بخش با وارد کردن آدرس کیف پول خودتان و سایر جزییات، ارز موردنظر قابل برداشت است.

روش برداشت از کوکوین
در انتخاب شبکه برداشت به مقصد دقت داشته باشید

آدرسی که در فیلد Wallet address وارد می‌کنید باید مطابق با شبکه‌ای باشد که انتخاب می‌کنید. کیف پول مقصد باید از شبکه مدنظر پشتیبانی کند!

در برداشت موجودی به سایر نکات دقت کنید:

  • هر ارز آدرس مخصوص به خود را دارد. بطور مثال نمی‌توان از آدرس بیت‌کوین برای دریافت لایت‌کوین استفاده کرد!
  • به کارمزد برداشت توجه داشته باشید.
  • به حداقل میزان قابل برداشت هر ارز توجه کنید.
  • برخی ارزها مانند ریپل و استلار نیاز به وارد کردن تگ دارند، در صورتی که کیف پول مقصد این تگ را ارائه داده حتما آنرا وارد کنید
  • اگر تایید دومرحله‌ای را فعال کرده باشید، برای برداشت باید کدتایید دومرحله‌ای را از اپلیکیشن Google authenticator وارد کنید

تب deposit and withdrawal history

در این تب، آرشیو برداشت‌ها و واریزها به حساب کاربری‌تان را می‌توانید ببینید.

تب My bonus

در این تب، پاداش‌هایی که از نگهداری توکن KCS (توکن داخلی پلتفرم Kucoin) و زیرمجموعه‌گیری بدست آورده‌اید را می‌توانید ببینید.

با کلیک روی دکمه View روبروی هر گزینه، می‌توانید این پاداش‌ها را مشاهده کرده و با کلیک روی دکمه Save to wallet در حساب اصلی ذخیره کنید.

انجام معامله

پس از وارد کردن ارز دیجیتال به Kucoin، برای خرید و فروش روی تب Markets بزنید.

با اینکار وارد یک بخش کاملا مجزا می‌شوید که معاملات ارزهای دیجیتال اختصاص یافته است.

معامله در کوکوین

اولین کار پس از ورود به این صفحه، انتخاب جفت ارز مناسب برای معامله است.

مثلا اگر بیت‌کوین داشته باشید و بخواهید آنرا فروخته و USDT دریافت کنید، باید وارد صفحه مربوط به جفت ارز BTC/USDT شوید. یا اگر بیت‌کوین داشته باشید و بخواهید آنرا در مقابل ریپل معامله کنید، باید وارد صفحه XRP/BTC شوید.

این پلتفرم دارای ارزهای پایه بیت‌کوین، اتریوم، KCS و چند استیبل‌کوین است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال با ارزش پایدار (استیبل کوین) چیست؟

پس از انتخاب جفت ارز مناسب، عنوان آنرا بالای صفحه مشاهده خواهید کرد. مراقب باشید ارز دیجیتال دیگری را به اشتباه معامله نکنید. بعد از انتخاب جفت ارز، از طریق فرم سفارش سمت راست صفحه، امکان خرید و فروش با وارد کردن قیمت و مقدار معامله قابل انجام است.

بازار اسپات کوکوین

نمودار قیمت ارز در سمت چپ صفحه و همچنین لیست سفارشاتی که ارسال کرده‌اید در زیر منو Open orders پایین نمودار قابل مشاهده خواهد بود.

برای مشاهده اینکه قبلا چه سفارشات انجام شده (سفارشات گذشته) تب Order history را ببینید. این ترتیب چیدمان صفحه در اغلب اکسچنج‌ها یکسان است و تفاوت کمی بین آنها وجود دارد.

محدودیت‌های صرافی Kucoin

در کوکوین کارمزد Deposit وجود ندارد. بنابراین بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید ارز دیجیتال را وارد صرافی کوکوین کنید.

اگر ایران هستید و حساب بانکی بین‌المللی ندارید، فقط ارز دیجیتال را می‌توانید به این سایت واریز کنید. کارمزد برداشت یا Withdrawal بستگی به نوع ارز دارد و متغیر است.

کارمزد معاملات نیز متغیر است و بستگی به این دارد موجودی توکن KCS شما چقدر باشد. بدون احراز هویت و گذراندن KYC، حداکثر مقدار قابل برداشت مجاز معادل 1 واحد بیت‌کوین خواهد بود.

سایر روش‌های معاملاتی در Kucoin

در صرافی kucoin حالت‌های معامله مختلفی وجود دارد که عبارت‌اند از:

معاملات فیوچرز

این بخش امکان انجام معاملات دوطرفه در بازار، یعنی فروش یک دارایی (گرفتن موقعیت Short یا فروش) یا خرید آن (Long) را فراهم کرده است.

معاملات Perpetual معاملات آتی بدون تاریخ انقضا هستند که در سایت کوکوین زیر منوی “Derivatives” می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

مطلب مرتبط: معاملات فیوچرز در ارز دیجیتال چیست؟

معاملات مارجین

مارجین تریدینگ یکی از روش‌های محبوب در ارز دیجیتال است که البته ریسک بالاتری از بازار اسپات دارد.

از زیر منوی Trade می‌توانید به این بازار دسترسی پیدا کنید.

مطلب مرتبط: مارجین تریدینگ در ارز دیجیتال

خرید و فروش از طریق اپلیکیشن کوکوین

اگر تمایل به ترید با موبایل خود دارید نسخه اندروید و IOS این اکسچنج را می‌توانید از سایت رسمی دانلود کنید.

توجه: مراقب اپ‌های فیک باشید و فقط اپ‌ها را از لینک ارائه شده در سایت کوکوین دانلود کنید.

اکسچنج جایگزین

در صورتی که به هردلیل از رابط کاربری و ترید در اکسچنج کوکوین ناراضی هستید می‌توانید سایت کوینکس را بررسی کنید.

کوینکس یک صرافی خارجی است که امکان احراز هویت (KYC) برای ایرانیان وجود دارد و زبان فارسی نیز در سایت پشیبانی می‌شود.

آموزش سایت کوینکس را اینجا بخوانید

البته این نکته را به خاطر داشته باشید که کوکوین حجم معاملات بیشتری نسبت کوینکس دارد که این مسئله در ارز‌های با حجم نقدینگی پایین بسیار حائز اهمیت خواهد بود. 

آیا صرافی کوکوین برای ایرانیان تحریم است؟

بله با توجه به اجباری شدن احراز هویت اجباری در کوکوین از اواخر آگوست 2023 ، این صرافی مناسب ترید کاربران ایرانی نیست.

چرا از صرافی کوکوین استفاده نکنیم؟

به دلیل اجباری بودن احراز هویت، این صرافی برای ایرانیان مناسب نیست.

سخن آخر

پلتفرم معاملاتی کوکوین (Kucoin) قابلیت معاملات سریع را به راحتی برای تریدرها فراهم کرده است.

این پلتفرم دارای حجم معاملات مناسب و صدها جفت ارز است که با حجم‌های مناسب، تریدر‌های در آن معامله می‌کنند. نبود کارمزد برای Deposit، اپلیکیشن موبایل برای انجام و معامله، امکان انجام معاملات روان از مزایای Kucoin محسوب می‌شود.

اگر بتوانید مقداری توکن KCS (توکن بومی این اکسچنج) را خریداری و نگهداری کنید، میزان کارمزد پرداختی برای معاملات را می‌توانید پایین بیاورید. در صورتی که کمتر از 50 توکن KCS داشته باشید، کارمزد 0.1 درصدی را بابت هر معامله پرداخت می‌کنید.

اما کوکوین فقط یک صرافی معامله کرپیتو نیست و شما می‌توانید از سایر مزایای آن در قرض دهی دارایی و استیک بهره‌مند شوید. در قرض دادن دارایی‌ها، صرافی کوکوین تضمین می‌کند دارایی‌های قرض داده شده به بازار در موعد مقرر بازپرداخت خواهند شد.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

صرافی کوکوین

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

251 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
امید

سلام
اگه بدون ای پی ثابت با صرافی کوکوین
کار بکنم
مشکلی پیش میاد
یا بعدا مشکلی پیش میاد؟!!

داود

سلام من هم اشتباها ضربدر روی کادر پوزیشن ها و اردرها رو زدم تو فیوچرز کوکوین، نمیتونم بیارمش. لطفا راهنمایی کنید.

محمد

سلام بنده به اشتباه پنجره مدیریت پوزیشن هارو در قسمت فیوچرز بستم از کجا دوباره بیارمش روی صفحه ؟

داود

سلام
باید از بخش تنظیمات مجدد دکمه مربوطه رو فعال کنید
وارد صفحه فیوچرز بشید و در سمت راست صفحه نمایش ماشین حساب وجود داره ماشین حساب یه دکمه دیگه وجود داره که مربوط میشه به تنظیمات فیوچرز، رو این دکمه کلیک کنید تا پنجره جدیدی براتون نمایش داده بشه و تب Layout رو انتخاب کنید و تیک Possition & Open orders رو فعال کنید .

شادی

سلام درست نشد متاسفانه

Ali

سلام چطور میتونم در صرافی کوکوین حجم معاملات انجام شده خودمو ببینم

محسن

سلام. من در کوکوین به اشتباه ضربدر روی قسمتی که معاملات باز و اوردرها رو نشون میده رو زدم و بسته شد. چطور میتونم برش گردونم؟

داود

سلام
باید از بخش تنظیمات مجدد دکمه مربوطه رو فعال کنید
وارد صفحه فیوچرز بشید و در سمت راست صفحه نمایش ماشین حساب وجود داره ماشین حساب یه دکمه دیگه وجود داره که مربوط میشه به تنظیمات فیوچرز، رو این دکمه کلیک کنید تا پنجره جدیدی براتون نمایش داده بشه و تب Layout رو انتخاب کنید و تیک Possition & Open orders رو فعال کنید .

سعید سلیمانی

سلام چطوری میتونم ۲ تا حساب دوستام رو به حساب خودم وصل کنم ( کپی تریدینگ)

جاوید رضایی

سلام چطور باید با پشتیبانی کوکوین تمسا بگیرم من رمز ارز شیبام نیومده تو کوکوینم ؟

مجید اکبری

سلام در قسمت assist مقدار موجودی به صورت tusD نمایش داده میشه که قبلا به صورت USDT بود والان نمیشه ترید کرد.

شاهرخ

سلام وقت بخیر من در معاملات فیوچرز هر چی لوریج رو تغیر می دم ، سودم فرق نمیکنه نه کم میشه نه زیاد لطا راهنمایی کنید اشکال کارم چیه ؟

حسین عابد چنار

سلام کوکوین برای من خرابه لطفاً برطرف کنید پولمو برداشت کنم

مجید

سلام دوستان.من هم مثل خیلی از شما عزیزان کد تایید دو مرحله ای رو گم کرده بودم و امروز بعداز حدود یک ماه بالاخره به لطف خدا حسابم باز شد .فقط اینو بدونید که مشکلتون اگه پیگیری کنید صد در صد حل میشه بهترین راه هم ارسال تیکت به صرافیه که در اون کارت هویتی و تراکنشی که مربوط به کوکوین هست را کامل براشون ارسال کنید و منتظر باشین که جوابتون رو بدهند و از شلوغ کاری و ارسال پشت سر هم ایمیل و … خودداری کنید که رسیدگی به پرونده اتون به تاخیر میوفته.

parviz

سلام عرض ادب ممنون که وقت میزارید و جواب همه ای دوستان و میدین🙏

من داخل صرافی کوکوین با ایمیل حساب باز کردم ولی الان که میخوام برداشت بزنم شماره تلفن میخواد لطفاً راهنمای کنید ممنون

محسن

سلام . خسته نباشید . بنده چند وقت پیش با صرافی کوکوین کار میکردم که برنامه گوگل اتینتکیتور از روی گوشیم پاک شد و حالا صرافی ازم احراز هویت با پاسپورت میخواد . ممنون میشم راهنماییم کنید .

raya

سلام

درکوکوین
توقسمت asset تاریخچه قابل مشاهدست

اما قیمت معاملات انجام شده کجا نشون داده میشه؟

ازخاک

باعرض سلام و احترام و خسته نباشید

سپاسگزارم …خداوند به شما برکت دهد … از ابتدای صفحه خواندم و متوجه شدم … سپاس که راهنمایی فرمودید
شب جنابعالی بخیر وشادی…

ازخاک

باعرض سلام واحترام
سپاسگزارم ازاین که راهنمایی فرمودید … اگر براتون مقدور هست طریقه ی معامله بادسکتاب رو با امنیت بالا بفرمایید… سپاس

ازخاک

با عرض سلام واحترام
ممنون از زمانی که اختصاص میدید
جسارتا من بالپتاب در کوکوین ثبت نام کردم سه روز پیش با ای پی ثابت، فنلاند… امروز بعد از سه روز در قسمت راست پایین صفحه گزینه بای وسل فعال شد که درخواست 6 رقم رمز خواست وفرستاد به جی میل… وتایید نهایی کرد و پیغام سا کس رو داد … جسارتا سوالم این هست که بدون فعال کردن دو عاملی واثر انگشت میشه خرید وفروش کرد… چون حقیر از گوشی هوشمند فراری هستم و گوشی هوشمند ندارم … بدون اندروید با ویندوز 8 میشه خریدو فروش کرد؟

افتخاری

سلام من امروز در کوکوین حسابم صفر شد نمیدونم چرا

سحر

سلام
ببخشید من ارز دای رو از صرافی نوبیتکس بر بستر bsc به صرافی کوکوین فرستادم نمیدونستم کوکوین از bsc پشتیبانی نمی کند ایا امکان برگشت پولم هست؟

علی

سلام
من شبکه اشتباه رو انتخاب کردم در انتقال bep20 رو به trc20 فرستادم نزدیک ده میلیون پولم متاسفانه نیومده bnb به usdt
به پشتیبانی چه متنی رو ارسال کنم!
با وی پی ان هم پشتیبانی رو باز نمیکنه
بدون فیلتر شکن پیام بدم بهشون!
لطفا راهنمایی کنید
ممنون

عزیزی

با سلام
ضمن تشکر از مطالب اموزنده خوبتون
سوالی داشتم مدتیه در صرافی کوکوین با بعضی از دارایی های که دارم و در پرتفویم وجود دارد نمیتوانم برخی از جفت ارزهایی که در صرافی موجود است بخرم
برای مثال مقداری بیت کوین که در پرتفو دارم و قابل مشاهده است اما وقتی میخواهم one/btc را معامله کنم موجودی بیت را صفر میزنه
لازم به ذکر است بیت را با برخی دیگر میتوانم معامله کنم
همین اتفاق برای usdt افتاده . بدین صورت که برای برخی از جفت ارزها موجودی usdt را صفر میزد لذا مجبور شدم با بیت معامله کنم

فراز

سلام استاد وقت بخیر
من گزینه کراس و ایزوله توی پنل کوکوئینم وجود نداره
میشه راهنماییم کنید. ممنون

زهره

سلام وقت بخیر. من گوشیمو فلش کردم کد گوگل آتنتیکیتور کوکین را ندارم و برای ورود از من کد میخواد و یا میگه احراز هویت کن. لطفا راهنماییم کنید چی کار کنم؟

HAMED

سلام من مقداری تتر روی شبکه KCC شبکه خود کوکوین برداشت زدم اما هنوز به حساب تراست والتم اضافه نشده . البته تراست والت شبکه KCC رو سابورت نمیکنه به نظرتون جای امید بدست اوردنش هست

Mojtaba

سلام من رمز تریدینگ پسورد رو اول اشتباه زدم الانم میزنم به گزینه forgat رو زدم ولی جوابی نیومده چیکار کنم

فرزاد

سلام استاد من رمز دو مرحله گوگل رو گم کردم چطور می تونم بازیابی کنم نمی تونم وارد کوکوین بشم

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
251
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx