درخواست دولت ایالات متحده برای 3 تریلیون دلار دیگر و صعود بیت‌کوین تا ۹,۰۰۰ دلار

تحلیل قیمت بیت کوین

در حالیکه دولت ایالات متحده به دنبال تزریق 3 تریلیون دلار دیگر برای احیای اقتصاد کشور است، قیمت بیت‌کوین ضررهای چند روز گذشته را جبران کرده و از ۹,۰۰۰ دلار عبور کرده است.

روز پنجم می (16 اردیبهشت)، قیمت بیت‌کوین بخش زیادی از ضرر چند روز گذشته خود را جبران کرد. قیمت بسته‌شدن این ارز دیجیتال که در پایان هفته در روندی نزولی قرار گرفته بود، طی چند ساعت گذشته موفق شد باری دیگر از ۹,۰۰۰ دلار عبور کند.

با وجود اصلاح قیمت 8,500 دلاری روز یکشنبه، قیمت بیت‌کوین به سرعت طی روندی بازگشتی در محدوده 8,700 تا 8,850 دلار سطح حمایت شکل داد و بیشتر روز دوشنبه در حال تثبیت در این محدوده بود.

عناوین مطلب:

chart1 1 نمودار عملکرد روزانه بازارهای رمزارز: منبع: Coin360

جالب است که بازگشت سریع قیمت بیت‌کوین به محدوده معاملاتی قبلی درحالی اتفاق می‌افتد که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده پیش‌بینی کرده است با افزایش نرخ ابتلا به بیماری کووید 19 تا یک ژوئن (12 خرداد)، این کشور 134,000 مورد فوت ناشی از بیماری کووید 19 داشته باشد. این مسئله در حالی عنوان شد که بسیاری از ایالت‌ها در حال اجرایی‌کردن برنامه‌های خود برای بازگرداندن افراد به سر کار برای احیای اقتصاد کشور هستند.

همچنین بازارهای سنتی نیز امروز با اعلام قصد وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مبنی بر قرض‌گرفتن 3 تریلیون دلار دیگر برای سه ماهه جاری در روندی نزولی قرار گرفتند. این اقدام باعث افزایش بدهی کل ایالات متحده و رسیدن آن به رقمی حدود 25 تریلیون دلار می‌شود. در حال حاضر، بیش از 30 میلیون آمریکایی به دنبال دریافت بیمه بیکاری هستند و بودجه اختصاص‌یافته به برنامه حمایتی دولت جهت ارائه تسهیلات مالی به کسب‌وکارهای کوچک طی چند روز اول اجرایی‌شدن این برنامه به اتمام رسیده است.

با توجه به همبستگی اخیر بین بازارهای سنتی و بازارهای رمزارز، تمام این عوامل باید به شکلی منفی بر قیمت رمزارزها تاثیر بگذارند. اما در حال حاضر، این مسئله به وضوح در مورد بیت‌کوین رخ نداده است.

روند صعودی بیت‌کوین 9,500 دلار را هدف گرفته

در بازه زمانی 4 ساعته، معامله‌گران متوجه خواهند شد که بیت‌کوین طی یک روز گذشته تلاش داشته تا بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه باقی بماند. همچنین، قیمت نیز بین بازه 8,700 تا 8,550 دلار در نوسان بوده است. در این بازه دو گره حجم بالا در محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات (VPVR) وجود دارند.

بازه زمانی یک‌ساعته نشان می‌دهد که قیمت پیش از این سه بار در 8,950 دلار بازگشت خورده بود و حرکتی بالاتر از 8,970 دلار برای رسیدن به 9,000 دلار حیاتی بود.

طی یک ساعت گذشته، نمودار بیت‌کوین/دلار از این مقاومت عبور کرد و به قیمت اجازه داد تا در تلاشی برای دست‌یافتن به 9,130 دلار از سد 9,100 دلار عبور کند. بالاتر از 9,140 دلار، معامله‌گران 9,440 و 9,600 دلار را هدف قرار خواهند داد.

chart2 4 نمودار یک‌ساعته بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

نمودار چهارساعته همچنین نشان می‌دهد که میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) در آستانه همگرایی با خط سیگنال است. همچنین، طی 8 ساعت گذشته، شاخص قدرت نسبی از 47 به محدوده صعودی 60 رسیده است.

در نمودار یک‌ساعته، معامله‌گران متوجه می‌شوند که با شاخ بلند دو کندل آخر و افزایش حجم فروش، و همچنین روند نزولی شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور جریان پول چایکین (CMF)، افراد در حال سیو سود هستند.

chart3 4 نمودار یک‌ساعته بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

در پایان بسته‌شدن کندل یک‌ساعته، معامله‌گران باید مراقب میزان حجم باشند تا ببیند آیا مومنتوم کاهش می‌یابد و قیمت از 9,000 دلار پایین‌تر می‌رود یا قیمت بیت‌کوین می‌تواند از محدوده مقاومت 9,140 تا 9,200 دلار عبور کند.

همانطور که در تحلیل‌های پیشین گفته شد، منطقه کلیدی مقاومت برای ادامه روند صعودی بین 9,500 تا 9,600 دلار قرار گرفته است.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx