سطوح مطلوب خرید بیت‌کوین به هنگام پول بک از ۱۰,۰۰۰ دلار

تحلیل قیمت بیت کوین

سه روز مانده به نصف‌شدن پاداش بلاک برای استخراج‌کنندگان، بیت‌کوین نتوانست از مانع روانشناسی بازار در ۱۰,۰۰۰ دلار عبور کند.

تنها 2 روز مانده به هاوینگ (نصف‌شدن) پاداش بلاک بیت‌کوین، قیمت این ارز دیجیتال طی 30 ساعت گذشته دو بار به ۱۰,۰۰۰ دلار رسید اما در عبور و حفظ این سطح ناکام ماند. با این حال، در حال نگارش این گزارش، قیمت بیت‌کوین با افتی 2.31 درصدی طی 24 ساعت گذشته به 9,688.73 دلار رسیده است.

chart1 2 نمودار قیمت هفتگی بازار رمزارز. منبع: Coin360

عناوین مطلب:

چند ساعت پیش، روند قیمت مومنتوم خود را از دست داد و کاهش حجم خرید الگوی کف‌های بالاتر را شکست. این امر باعث سقوط قیمت زیر الگوی پرچم سه‌گوش شد که در بازه‌های زمانی یک و چهار ساعته دیده می‌شد.

chart2 5 نمودار یک‌ساعته بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

پس از جهش 11.81 درصدی روز پنج‌شنبه، برخی معامله‌گران انتظار داشتند قیمت یک پول بک به سمت حمایت‌های پایین‌تر داشته باشد. برخی معامله‌گرها از این افت قیمت کوتاه‌مدت در جهت جمع‌‌آوری بیت‌کوین استفاده می‌کنند. این رویکرد خرید در قیمت‌های پایین‌تر به طور ویژه از 29 آوریل (10 اردیبهشت) تاکنون به‌طور پیوسته مشهود بوده است. همچنین، تا صبح امروز به نظر می‌رسید قیمت توسط یک گره حجم بالای VPVR (اندیکاتور محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات) درست در 9,925 دلار حمایت می‌شود. روز 8 آوریل (20 فروردین)، قیمت درست از این گره بازگشت داشت.

chart3 6 نمودار چهارساعته بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

با این حال، علاوه بر کاهش امروز قیمت بیت‌کوین، علائم دیگری نیز در نمودارهای این ارز دیجیتال حاکی از یک پول بک جدید هستند. در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، حجم خرید به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. شاخص قدرت نسبی نیز از 77 به 63 رسیده و مومنتوم هیستوگرام میانگین متحرک همگرایی واگرایی (MACD) روندی نزولی پیش گرفته و در حال عبور از خط سیگنال به سمت پایین است.

رسیدن قیمت بیت‌کوین به 9,300 دلار؟

از 29 آوریل، قیمت بیت‌کوین 30 درصد افزایش یافته است. این همچنین به این معنا است که پس از سقوط پنج‌‌شنبه سیاه، قیمت بیش از 160 درصد رشد داشته است. بنابراین، یک پول‌ بک به سمت حمایت‌های پایین‌تر کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. اگر هاوینگ پیش‌رو وجود نداشت، معامله‌گرانی که در قیمت‌های 3,750 و 7,600 دلار بیت‌کوین خریداری کردند احتمالا وسوسه می‌شدند تا ذخیره سود کنند.

در حال حاضر که قیمت از حمایت 9,800 دلاری پایین‌تر رفته، منطقه حمایت بعدی بین 9,400 تا 9,300 دلار خواهد بود. سطح 9,400 دلار با میانگین متحرک 20 روزه و خط روند نزولی بلندمدت همراستا است.

همچنین، 9,300 دلار با گره حجم بالا در اندیکاتور VPVR هم‌تراز است. اگر 9,300 دلار نتواند به عنوان سطح حمایت عمل کند، معامله‌گران در مرحله بعد باید به سطح 9,000 دلار توجه داشته باشند که به فیبوناچی اصلاحی 78.6 درصدی نزدیک است.

chart4 3 شاخص حرص و طمع ارز دیجیتال: منبع: Alternative.me

با وجود احتمال یک پول بک کوتاه مدت تا ۹,۰۰۰ دلار، حرکات قیمت بیت‌کوین چند روز مانده به هاوینگ مثبت به نظر می‌رسد و شاخص حرص و طمع ارز دیجیتال نشان می‌دهد که اکثر معامله‌گران در حال حاضر روند قیمت را کاملا صعودی در نظر می‌گیرند.

با اینکه شاخص نسبت به دو هفته پیش به طور کامل تغییر موضع داده است، بسیاری از معامله‌گران معیار احساسات را به عنوان یک ضداندیکاتور در نظر می‌گیرند، به این معنی که به هنگام مثبت‌بودن احساسات سرمایه‌گذاران، معامله‌گران در موقعیت خرید قرار می‌گیرند و به هنگام منفی بودن احساسات سرمایه‌گذاران، بسیاری از معامله‌گران روند را صعودی در نظر می‌گیرند.

نگاهی به آینده

chart5 3 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین/تتر. منبع: TradingView

صبح امروز، معامله‌گرانی که خلاف جهت بازار معامله‌ می‌کنند به دنبال عبور قیمت از 10,600 دلار و حفظ حمایت ۱۰,۰۰۰ دلاری بودند تا هدف بعدی را 11,500 دلار در نظر بگیرند. همچنین، معامله‌گران تهاجمی‌تر نمودار یک‌ساعته را در نظر داشتند به این امید که قیمت بتواند بالای میانگین متحرک 20 روزه باقی بماند و از الگوی پرچم سه‌گوش عبور کرده و به بالاتر از 9,956 دلار دست یابد.

با این حال، به نظر می‌رسد قیمت پول بک خود را آغاز کرده و در حال حاضر که از 9,750 دلار پایین‌تر رفته، معامله‌گرانی که در قیمت‌های پایین‌تر بیت‌کوین جمع‌‌آوری می‌کنند می‌توانند منتظر بمانند و بررسی کنند که آیا قیمت به محدوده حمایت 9,300 تا 9,400 می‌رسد یا خیر.

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx