احتمال ادامه حرکات «خسته‌کننده» بیت‌کوین و آلت‌ کوین‌ها تا سال ۲۰۲۱

blank

معامله‌گرها انتظار دارند سه ماهه آخر سال جاری میلادی برای بیت‌کوین و آلت کوین‌ها، به‌‌ویژه با افزایش نرخ سلطه بیت‌کوین، روند کُندی دربرداشته باشد.

اکنون، هفته‌هاست که قیمت بیت‌کوین در بازه‌ای گیر کرده است اما معامله‌گرها به‌طور کلی انتظار دارند که در فصل پایانی سال جاری میلادی، اتفاق خاصی منتظر برترین دارایی دیجیتال بازار نباشد.

1 1
بازده سه‌ماهه بیت‌کوین (به درصد). منبع: Skew

احساسات کلی بازار بیت‌کوین طی سه ماهه پایانی سال‌های 2018 و 2019، منفی بود. همچنین، اگر طی سه‌ ماهه چهارم سال جاری، بیت‌کوین مجدداً دچار افت قیمت شود، می‌تواند آلت کوین‌ها را نیز با خود پایین بکشد.

عناوین مطلب:

در حال حاضر، تحلیل‌گران تکنیکال از نزدیک جهش شاخص سلطه بیت‌کوین را دنبال می‌کنند تا برای هشدار احتمال سقوط بازار آلت کوین آماده باشند.

آیا آلت کوین‌ها اکنون بدترین شرایط را از سر گذرانده‌اند؟

طی دو هفته گذشته، اغلب آلت کوین‌های کوچک و توکن‌های امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) بین 30 تا 60 درصد افت قیمت تجربه کردند.

هنگامی‌که بیت‌کوین در بازه 9 تا 19 سپتامبر (19 تا 29 شهریور)، از 9,981 دلار به 11,179 دلار رسید، افت آلت کوین‌ها شدت بیشتری گرفت. طی این مدت، به‌ نظر می‌رسید که سرمایه‌گذاران بازار آلت کوین‌ها در حال ذخیره سود هستند. تحلیل‌گران بر این باورند که سود حاصل از آلت کوین‌ها و توکن‌های دیفای، وارد بازار بیت‌کوین و استیبل کوین‌ها (stablecoin) می‌شود.

به این ترتیب، درحالی‌که بیت‌کوین شاهد روند صعودی شدیدی بود، توکن‌های دیفای افت کردند و آلت کوین‌ها به سیر نزولی خود ادامه دادند.

فروش گسترده آلت کوین‌ها در حالی اتفاق افتاد که بیت‌کوین پس از عبور از مقاومت کلیدی 11,100 دلار، شروع به افت کرد. طی 15 روز گذشته، بیت‌کوین تقریباً 6 درصد افت داشت و اندکی بالاتر از سطح 10,500 دلار به ثباتی نسبی رسید.

2 1
نمودار روزانه بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

تحلیل‌گر مطرح ارزهای دیجیتال، مایکل وان د پوپه (Michael van de Poppe)، پیش‌بینی می‌کند که روند نزولی حال حاضر به این زودی پایان نخواهد یافت.

او در توییتی نمودار زیر را به اشتراک گذاشت و توضیح داد که بازارهای رمزارز اغلب طی چهار ماهه آخر سال میلادی، «خسته‌کننده و اصلاحی» هستند.  

طبق تحلیل معامله‌گرها در مورد داده‌های تاریخی، اتر معمولاً در ماه دسامبر به کف قیمت خود می‌رسد و در سه ماهه بعد از آن، شروع به حرکت می‌کند.

3
نمودار روزانه بیت‌کوین-تتر. منبع: TradingView

وان د پوپه پیش‌بینی کرد:

سلطه بیت‌کوین باز هم ادامه خواهد یافت تا در اوایل سال 2021 شاهد یک فصل آلت کوین دیگر باشیم.

معامله‌گر دیگری با نام کاربری لوما (Loma)، دیدگاهی مشابه بیان کرد. طبق نظر لوما، آخرین باری که آلت کوین‌ها سقوطی تا این اندازه شدید را تجربه کردند، بیت‌کوین در مدت زمانی کوتاه شاهد افت قابل‌ملاحظه‌ای بود.

این بار، آلت کوین‌ها در حالی سقوط می‌کنند که بیت‌کوین و اتر تقریباً ثابت و بالاتر از این سطوح حمایت قرار گرفته‌اند. این معامله‌گر خاطرنشان کرد:

آلت کوین‌ها در حال حاضر، در حال سقوط هستند درحالی‌که بیت‌کوین به‌ندرت حرکت می‌کند. آخرین باری که شاهد چنین شرایطی در بازار بودم، بیت‌کوین، کندل قرمز بزرگی را به ثبت رساند.

آیا احتمالاً رشد مجدد قیمت‌ها وجود دارد؟

از ابتدای ماه اکتبر، بازار ارزهای دیجیتال شاهد اخباری منفی بوده است که می‌تواند بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیرگذار باشد.

روز 26 سپتامبر (5 مهر)، 281 میلیون دلار دارایی‌ دیجیتال از صرافی کوکوین به سرقت رفت. با اینکه انتشار خبر هک‌شدن این صرافی، تأثیر چندانی روی قیمت بیت‌کوین نداشت، این خبر می‌تواند مانع رشد بیشتر قیمت شده باشد. علاوه بر این، کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) نیز در 1 اکتبر (10 مهر) اعلام کرد از صرافی بیتمکس (BitMEX) به‌علت نقض قوانین حقوقی شکایت قضایی می‌کند.

پس از آن، در تاریخ 2 اکتبر (11 مهر)، آزمایش ویروس کرونای رئیس جمهور ایالات متحده مثبت اعلام شد، خبری که باعث هیاهوی بسیاری در بازارهای سنتی و دارایی‌های دیجیتال شد. پس از این رویدادهای مهم، سرمایه‌گذاران انتظار دارند نوسانات بیشتر ادامه پیدا کند و برخی معامله‌گرها اظهار داشتند که احتمال فشردگی بازه نوسانات افزایش خواهد یافت.

معامله‌گر مشهور دیگری با نام کاربری بیزانتین جنرال (Byzantine General) نیز در توییتر به احتمال فشردگی بازه نوسانی اشاره کرد که می‌تواند پیش‌زمینه جهشی چشمگیر باشد. علاوه بر این، به عقیده او، سرمایه‌ بسیاری آماده ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. بیزانتین نوشت:    

با وجود تمام بی‌ثباتی حال حاضر، خصوصاً در بازارهای ارز دیجیتال، اکنون لحظه‌ای عالی برای باریک‌ترشدن محدوده نوسانی و سپس جهشی خارق‌العاده است. علاوه بر این، نرخ عرضه استیبل کوین‌ها در کمترین حد خود قرار گرفته است که به معنای سرمایه کافی برای ورود به بازارهاست.

به‌طور کلی، معامله‌گرها سه ماهه آخر سال جاری میلادی را خسته‌کننده پیش‌بینی می‌کنند. با این حال، فروش گسترده در ماه آخر می‌تواند مقدمه جهشی قدرتمند باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
نازنین

با سلام
این کتاب رو نمی تونم دانلود کنم ارور میده
ایا باید تنظیمات خاصی انجام بدم؟

siavash

به شدت مقاله خوبی بود

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx