توکن سوایپ (SXP) چیست؟

توکن سوایپ

توکن SXP توکن بومی پلتفرم سوایپ (Swipe) است که کاربردهای مختلفی در اکوسیستم پرداخت سوایپ دارد. دارندگان توکن سوایپ می‌توانند از مزایای متعددی از جمله پرداخت کارمزد تراکنش تا سهام‌گذاری و تخفیف‌ گرفتن در این پلتفرم برخوردار شوند.

به‌عنوان بخشی از اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، تیم توسعه سوایپ محصولات و خدمات فراوانی در اختیار کاربران خود قرار داده است. کارت اعتباری ویزای (Visa) سوایپ و اپلیکیشن‌های چنددارایی دیفای در این پلتفرم به شما اجازه می‌دهند در کمترین زمان، ارزهای دیجیتال، ارزهای فیات و استیبل کوین‌های (stablecoin) خود را با یکدیگر مبادله کنید. 

در حال حاضر، این اپلیکیشن از چهار استیبل کوین تتر (USDT)، یواس‌دی کوین (USDC)، بایننس یو‌اس‌دی (BUSD) و دای (DAI) و همچنین دو ارز فیات دلار و یورو پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، سرویس کارت اعتباری ویزای این پلتفرم در دسترس کاربران در اروپا قرار گرفته است و کارت اعتباری آمریکایی سوایپ نیز به‌زودی عرضه خواهد شد.

عناوین مطلب:

تمامی محصولات پلتفرم سوایپ توسط توکن بومی سوایپ که ارز دیجیتالی غیرمتمرکز است، پشتیبانی می‌شوند. این رمزارز بومی موارد استفادۀ متعددی در اکوسیستم سوایپ همچون ارائه پاداش به دارندگان توکن دارد. علاوه بر این، تعدادی از توکن‌های سوایپ به‌منظور جلوگیری از تورم در طول زمان سوزانده می‌شوند.

نگاهی دقیق‌تر به توکن سوایپ

اگرچه بسیاری از معامله‌گران از توکن‌های دیفای برای سفته‌بازی و نوسان‌گیری استفاده می‌کنند، توکن SXP توکنی کاربردی است و سوخت کل اکوسیستم سوایپ به شمار می‌رود. کاربران در پلتفرم سوایپ چه برای نگهداری و چه برای استفاده از توکن سوایپ پاداش دریافت می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اکوسیستم سوایپ کارت اعتباری ویزای سوایپ است. اگرچه این کارت اولین کارت اعتباری ارز دیجیتال موجود نیست، برخلاف پروژه‌های مشابه، کاربران برای بهره‌مندی از سرویس کارت اعتباری، به سهام‌گذاری توکن SXP احتیاجی ندارند.

debit
ویزا کارت سوایپ یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های پلتفرم سوایپ است.

چند نسخه مختلف از کارت اعتباری سوایپ وجود دارد. با اینکه برای داشتن این کارت، نگهداری توکن سوایپ الزامی نیست، دارندگان توکن SXP می‌توانند از مزایای بیشتری از جمله اشتراک نتفلیکس یا اسپاتیفای، حذف کارمزد تراکنش خارجی و تخفیف از پلتفرم‌های استارباکس، اوبر، اپل میوزیک و ایربی‌ان‌بی برخوردار شوند. میزان بهره‌مندی کاربران از امتیازهای ویژه این کارت به میزان توکن‌های سهام‌گذاری سوایپ در اپلیکیشن موبایل این پلتفرم بستگی دارد.

نحوه ذخیره توکن سوایپ

همچون اکثر پروژه‌های فعلی دیفای در بازار دارایی‌های دیجیتال، پلتفرم سوایپ بلاک‌چین بومی ندارد. تیم توسعه سوایپ توکن‌های SXP را روی بلاک‌چین‌های اتریوم و زنجیره بایننس عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونگی شروع کار با زنجیره هوشمند بایننس (BSC)

توکن SXP با استاندارد ERC-20 روی شبکه اتریوم و با استاندارد BEP-20 روی زنجیره بایننس عرضه می‌شود. به این ترتیب، شما می‌توانید توکن‌های سوایپ را در هر کیف پول رمزارزی که از این دو نوع استاندارد پشتیبانی می‌کنند، ذخیره کنید. کیف پول‌هایی مانند تراست والت (Trust Wallet) یا متامسک (MetaMask) برای ذخیره این توکن‌ها می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

2 1
دو کیف پول پیشنهادشده برای ذخیره توکن SXP

عرضه توکن SXP

طبق اعلام تیم پشتیبان توکن SXP، عرضه کل این توکن 300 میلیون واحد خواهد بود. با این حال، در طول زمان یک سوم عرضه کل به‌تدریج سوزانده می‌شود تا فقط 100 میلیون توکن باقی بماند.

بخشی از عرضه کوین توکن SXP سهم کاربران سوایپ در سرتاسر جهان است. مجموع 600,000 توکن هر ماه به عملیات شرکت اختصاص داده می‌شود. همچنین، مجموع 10 میلیون توکن هر سال به بنیان‌گذاران و تیم توسعه سوایپ تعلق می‌گیرد و 1,200,000 واحد نیز به‌عنوان پاداش و مشوق ماهیانه کاربران در حوزه‌هایی همچون سهام‌گذاری به کار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: روش‌ برداشت توکن‌ BEP20 روی‌ زنجیره هوشمند بایننس

با اینکه طبق این آمار و ارقام به نظر می‌رسد که عرضه در گردش توکن SXP تا رسیدن به حداکثر عرضه افزایش خواهد یافت، توسعه‌دهندگان این توکن استراتژی ضدتورمی را پیش گرفته‌اند. با افزایش استفاده از شبکه، بخشی از توکن‌های عرضه‌شده نیز سوزانده می‌شوند.

به‌عبارت دقیق‌تر، 80 درصد از کارمزد تراکنش در شبکه سوایپ توسط قراردادهای هوشمند از بین می‌رود و 20 درصد باقیمانده به‌عنوان بخشی از اکوسیستم باقی خواهد ماند. بر اساس اعلام تیم، این میزان در نهایت بین اعتبارسنج‌های شبکه توزیع می‌شود که برای ارائه خدمات به شبکه توکن SXP دریافت می‌کنند.

همانطور که اشاره شد، توکن‌ها تا رسیدن به عرضه کل 100 میلیون واحد سوزانده می‌شوند. پس از آن دیگر از میزان عرضه توکن سوایپ کاسته نخواهد شد و کارمزد جمع‌آوری‌شده به اعتبارسنج‌های شبکه تعلق می‌گیرد.

burn
استراتژی سوزاندن و حذف بخشی از کوین‌ها از ایجاد تورم در شبکه جلوگیری می‌کند.

کاربرد توکن SXP

اولین و مهم‌ترین کاربرد توکن SXP پرداخت هزینه تراکنش‌های شبکه است. به‌واسطه صاحبان کسب‌وکاری که توکن SXP یا کارت ویزای سوایپ می‌پذیرند، کاربران در بیش از 60 میلیون مکان در سرتاسر جهان می‌توانند از این ارز دیجیتال استفاده کنند. توکن SXP را می‌توان روی دو بلاک‌چین اتریوم و زنجیره بایننس انتقال داد؛ این امر توکن SXP را به یکی از قدرتمندترین دارایی‌ها برای انجام تراکنش‌های همتابه‌همتا تبدیل می‌کند.

مزیت دوم توکن سوایپ تخفیف‌های کارمزدی است که به دارندگان این توکن تعلق می‌گیرد. دارندگان توکن SXP می‌توانند از توکن‌های خود جهت پرداخت کارمزد تراکنش در شبکه سوایپ، از جمله انتقال دارایی از طریق کیف پول سوایپ و کارت ویزای سوایپ استفاده کنند.

یکی دیگر از کاربردهای توکن SXP مربوط به استفاده از کارت اعتباری ویزای سوایپ است که در چهار سطح مختلف عرضه می‌شود. کاربرانی که توکن سوایپ نگهداری یا دریافت می‌کنند، از مزایای مختلفی برخوردار می‌شوند. هرچه میزان توکنی که کاربر نگهداری می‌کند بیشتر باشد، سطح مزایا نیز بیشتر خواهد بود.

نگهداری توکن SXP می‌تواند مزایایی اضافی مانند تخفیف خرید و اشتراک رایگان برای سرویس‌های پخش فیلم مشهور، برای دارندگان کارت به همراه داشته باشد. همچنین، کاربرانی که 30,000 توکن سوایپ را به‌ مدت 6 ماه سهام‌گذاری کنند، واجد شرایط دریافت بازپرداخت 8 درصدی برای تمام خریدها و سایر مزایا خواهند بود.

blank
دارندگان توکن SXP می‌توانند از اشتراک رایگان سرویس‌های پخش فیلم مانند نتفلیکس برخوردار شوند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با سهام‌گذاری و مشارکت در حفظ ایمنی شبکه، در قالب توکن SXP پاداش دریافت کنند. در نهایت، دارندگان توکن سوایپ می‌توانند در روند حاکمیت شبکه، ارائه پیشنهاد و رأی‌گیری برای تغییرات پروتکل‌هایی که بر کل شبکه تأثیرگذار هستند، شرکت کنند.

سخن پایانی

اکوسیستم سوایپ محصولات و خدمات مختلفی ارائه می‌دهد که همه آنها به‌نحوی از توکن SXP استفاده می‌کنند. این پلتفرم با کارت اعتباری ویزای خود تلاش دارد تا رمزارزها را به دارایی‌هایی کاربردی‌تر و دسترس‌پذیرتر برای تمام افراد تبدیل کنند.

با نگاهی به مدل ضدتورمی توکن سوایپ، دلایل متعددی مشوق بررسی وایت پیپر این پروژه و در نظر گرفتن آن به‌عنوان یکی از گزینه‌های بالقوه سرمایه‌گذاری خواهند بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
Hossein

ویزاکارت سوایپ رو میشه داخل ایران تهیه کرد؟

شجاع‌الدین جهاندیده

نه فکر نمیکنم شدنی باشه دوست عزیز

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx