ارز دیجیتال انجین (ENJ) چیست؟

ارز دیجیتال انجین

پلتفرم انجین یک اکوسیستم چندمنظوره متشکل از محصولاتی است که برای ایجاد، توزیع، ذخیره‌سازی، معامله و حتی ادغام دارایی‌های دیجیتال توکنیزه‌شده طراحی شده است. پذیرندگان انجین که عمدتاً روی کاربردهای مختلف و گیمینگ تمرکز دارند، از این پلتفرم برای ایجاد دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه ارز دیجیتال انجین (ENJ) و استفاده از آنها به روش‌های خلاقانه بهره می‌برند.

این روش‌های خلاقانه شامل همه‌چیز می‌شود، از توکن‌های غیرمثلی گرفته تا کوپن‌های دیجیتال یا مواردی که می‌توان در چندین بازی ویدئویی مختلف استفاده کرد. حتی یکی از پذیرندگان انجین از این پلتفرم برای توکنیز‌ه‌کردن املاک تجاری استفاده می‌کند.

خود ارز دیجیتال انجین (ENJ) روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد شد و از طریق یک عرضه اولیه کوین که در اواخر سال 2017 انجام شد به 18.9 میلیون دلار دست پیدا کرد. با این حال، قدمت این پلتفرم به سال 2009 و زمانی برمی‌گردد که پلتفرم جامعه بازی آن راه‌اندازی شد.

عناوین مطلب:

ابزارهای مدیریت جامعه انجین به بیش از 20 میلیون کاربر ماین‌کرفت (Minecraft) کمک کرد تا با هم در تعامل باشند و شبکه‌ای قدرتمند از بازیکنان هم‌فکر را تشکیل دهند. آنها با اتخاذ این رویکرد کاربرمحور و اِعمال آن در حوزه بلاک‌چین، اقدام به ایجاد پلتفرمی چندمنظوره برای توکنیزه‌سازی کردند.

پروژه ارز دیجیتال انجین به عنوان یک اکوسیستم کامل ایجاد شد. این پروژه به کاربران خود مجموعه‌ای قدرتمند از محصولات را ارائه می‌دهد که به هر کسی اجازه می‌دهند تا صرف‌نظر از دانش در مورد نحوه عملکرد بلاک‌چین، وارد این جهان نوین شود.

انجین چگونه کار می‌کند؟

انجین کوین توکنی مبتنی بر ERC20 است که روی شبکه اتریوم ساخته شده است؛ به عبارت دیگر، این پروژه نه‌تنها روند تراکنش‌ها بلکه روند قراردادهای هوشمند را نیز تسهیل می‌کند.

علاوه بر این، انجین یکی از اولین پروژه‌هایی است که شروع به آزمایش شبکه رایدن (Raiden Network) کرد. شبکه رایدن در بلاک‌چین اتریوم مشابه شبکه لایتنینگ در بلاک‌چین بیت‌کوین است، پیش از اینکه اعضای جامعه در نهایت تصمیم بگیرند روی راه‌حل مقیاس‌پذیری سفارشی‌سازی‌شده‌ای تحت عنوان افینیتی (Efinity) کار کنند.

ENJIN ECOSYSTEM
نگاهی به اکوسیستم انجین

پلتفرم انجین لیست گسترده‌ای از ویژگی‌ها را از طریق API عمومی و کیت‌های توسعه نرم‌افزار (SDK) ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

ایجاد و مدیریت کالاهای مجازی

ویژگی اصلی که پروژه انجین به کاربران خود ارائه می‌دهد، امکان ایجاد و مدیریت کالاهای مجازی است. توسعه‌دهندگان می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را با پشتوانه ارز دیجیتال انجین راه‌اندازی کنند؛ این امر می‌تواند افزودن ارزهای دیجیتال به دنیای بازی و خود بازی‌سازی را بسیار ساده‌تر کند.

توسعه‌دهندگانی که با پلتفرم انجین کار می‌کنند، باید از ارز دیجیتال انجین نیز استفاده کنند. در این حالت، مقدار مورد نیاز توکن انجین از کیف پول آنها برداشته و در دارایی‌هایی که ایجاد می‌کنند، قفل می‌شود. این مسئله به‌شکل موثری ارز دیجیتال انجین را از بازار کم می‌کند و ارزش آن را افزایش می‌دهد. همچنین، کاربرد جدیدی برای این توکن ایجاد می‌کند.

کیت توسعه نرم‌افزار 

انجین کیت‌های متعدد توسعه نرم‌افزار برای یونیتی (Unity)، جاوا (Java)، گودوت (Godot) و سایر موتورهای بازی‌سازی ارائه می‌دهد. این مسئله راهی آسان برای میلیون‌ها توسعه‌دهنده ایجاد می‌کند تا بتوانند پروژه‌های موجود یا پروژه‌های کاملاً جدید خود را ادغام کنند.

بازار

این پلتفرم یک بازار آنلاین با بیش از 10 میلیون آیتم دیجیتال ارائه می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های بلاک‌چینی کمیاب و منحصربه‌فردی را شناسایی کنند، بخرند یا بفروشند.

انجین بیم (Enjin Beam)

انجین بیم یک سیستم توزیع دارایی‌های دیجیتال است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد هزاران توکن مثلی و غیرمثلی خود را با اسکن یک کد QR ساده برای کاربران ارسال کنند.

کیف پول هوشمند

این کیف پول از دارایی‌های بلاک‌چینی که به‌صورت یکپارچه با بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها مرتبط می‌شود، محافظت می‌کند. این کیف پول دیجیتال با بیش از 1 میلیون دانلود، یکی از پر امکانات‌ترین کیف پول‌های دیجیتال در جهان است.

افینیتی

محصول بعدی پلتفرم اتریوم که مقیاس‌پذیری این شبکه را افزایش می‌دهد، افینیتی است که تراکنش‌های سریع و رایگان هر دو توکن ERC-20 و ERC-1155 را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

بنیان‌گذاران انجین چه افرادی هستند؟

انجین یک پروژه رو‌به‌رشد است که توسط ماکسیم بلاگوف (Maxim Blagov)، مدیرعامل و ویتک رادومسکی (Witek Radomski)، مدیر ارشد فناوری راه‌اندازی شد. این  شرکت انتفاعی برای اولین بار به‌عنوان یک پلتفرم بازی جامعه‌محور در سال 2009 شروع به فعالیت کرد.

این پروژه در سال 2017 یک عرضه اولیه کوین راه‌اندازی و در این فرآیند حدود 18.9 میلیون دلار جمع آوری کرد. انجین در سال 2018 رسماً کار خود را آغاز کرد.

چه عاملی انجین را منحصربه‌فرد می‌کند؟

به گفته ویتک رادومسکی، ارز دیجیتال انجین منحصربه‌فرد است زیرا هر توکنی که با پلتفرم انجین ایجاد می‌شود، مستقیماً توسط توکن بومی این پلتفرم، یعنی ارز دیجیتال انجین پشتیبانی می‌شود.

ارز دیجیتال انجین باعث افزایش نقدینگی آیتم‌های درون‌بازی می‌شود و می‌تواند بستر لازم برای ایجاد پلتفرم‌های بیشتر مبتنی بر کریپتو و بازی‌های بلاک‌چینی را مهیا کند.

علاوه بر این، طبق اعلامیه بلاگوف این شرکت در حال حاضر روی پذیرش پلتفرم جدیدی متمرکز شده است. او آینده‌ای را تصور می‌کند که میلیون‌ها گیمر از آیتم‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند که توسط ارز دیجیتال انجین پشتیبانی می‌شوند، بدون اینکه حتی از وجود آن اطلاعی داشته باشند.

چه عاملی انجین را ارزشمند می‌کند؟

موارد استفاده ارز دیجیتال انجین همراه با کمبود ماهیتی این توکن در مجموع ارزش قابل‌قبولی برای این پروژه ایجاد کرده است.

توسعه‌دهندگان باید توکن‌های توکن انجین را قفل کنند تا آیتم‌های مجازی ایجاد شوند. وقتی بازیکنی این آیتم‌ها را به دست می‌آورد، می‌تواند آنها را در بازی استفاده کند، دست به معامله بزند یا حتی آنها را با ارز دیجیتال انجین معامله کند.

ناگفته نماند که انجین عرضه محدودی دارد و سقف عرضه آن 1 میلیارد واحد است.

GAMES
بازی‌های مبتنی بر پلتفرم انجین

نحوه استفاده از انجین

کاربردهای اصلی انجین بیشتر حول محور بازار گیمینگ و توکنیزه‌کردن دارایی‌های درون‌بازی می‌چرخد؛ با این حال، انجین کاربردهای دیگری هم در زمینه‌ پاداش وفاداری به شبکه و حوزه املاک و مستغلات دارد. به‌عنوان مثال، در شراکت با شرکت BMW، امتیاز وفاداری کاربران توسط این ارز دیجیتال توکنیزه می‌شود که از آن می‌توان برای پرداخت هزینه سوخت، عوارض جاده‌ای و هزینه پارکینگ استفاده یا با ارز دیجیتال انجین مبادله کرد.

شراکت دیگر این پلتفرم با گروه لبز (LABS Group) و برای توکنیزه‌کردن املاک و مستغلات با قراردادهای کسری‌شده است که راه را برای تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خُرد باز می‌کند.

سازگاری انجین با پلتفرم‌های دیفای مبتنی بر اتریوم، ابزار بیشتری را فراهم کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از قراردادهای هوشمند، برای کسب سود توکن انجین واریز کنند تا سایر کاربران آن را وام بگیرند. ارز دیجیتال انجین را می‌توان به سایر استخرهای نقدینگی در صرافی‌های غیرمتمرکز اضافه کرد تا فرصت‌های کشت سود بیشتری مهیا شود.

کاربردهای انجین

این پروژه با شرکت‌های چندملیتی معروف مختلفی همکاری داشته است، از جمله:

  • آتاری: انجین با آتاری همکاری کرد تا این برند نمادین را با بازی‌های بلاک‌چینی در سراسر اکوسیستم انجین ادغام کند.
  • بی‌ام‌دبلیو: انجین با BMW هم شریک شد تا به کاربران اپلیکیشن بی‌ام‌دبلیو ونتیج (BMW Vantage) کمک کند پاداش‌های کوین بی‌ام‌و خود را با انجین کوین مبادله کنند.
  • مایکروسافت: مایکروسافت از فناوری انجین برای اجرای یک برنامه پاداش اجتماعی به نام اژور هیروز (Azure Heroes) استفاده می‌کند.
  • سامسونگ: انجین با سامسونگ برای ادغام فروشگاه Samsung Blockchain Keystore در گوشی‌های S10 همکاری می‌کند.
  • یونیتی: انجین با یونیتی نیز همکاری می‌کند تا یک کیت توسعه نرم‌افزار که کار توسعه‌دهندگان 4.5 میلیون نفری اکوسیستم یونیتی را راحت می‌کند، راه‌اندازی کنند. این کیت توسعه برای ادغام بلاک‌چین با اپلیکیشن‌ها و بازی‌های این شرکت ایجاد می‌شود.
  • پروتکل آوی: اولین قدم انجین در فضای دیفای به کاربرانش اجازه داد تا ارزهای دیجیتال انجین را در پروتکل آوی (Aave) سپرده‌گذاری و با وام‌دادن آنها سود کسب کنند.

شرکت‌های ارزهای دیجیتال مانند بایننس، کایبر (Kyber)، چینج‌لی (Changelly) و سوئیس‌بورگ (Swissborg) از محصولات انجین برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر بلاک‌چین و بازی‌سازی تعامل کاربران به‌واسطه ایجاد و توزیع دارایی‌های مبتنی بلاک‌چین بهره برده‌اند.

نحوه انتخاب کیف پول انجین

کیف پول‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند ارز دیجیتال انجین را ذخیره کنند، زیرا زیرساخت توکن‌های ERC-20 به‌خوبی توسعه پیدا کرده است. بنابراین، انتخاب کیف پول صرفاً وابسته به میزان امنیت و عملکردی است که کاربران انتظار دارند.

توکن انجین یک توکن ERC20 است که بر مبنای بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود. به این ترتیب، استخراج یا سهام‌گذاری توکن انجین به‌طور مستقیم امکان‌پذیر نیست، زیرا این توکن در زمان راه‌اندازی قرارداد ERC20 ایجاد شده است.

ارز دیجیتال انجین را نمی‌توان مستقیماً سهام‌گذاری کرد؛ با این حال، پلتفرم‌های شخص ثالث مانند صرافی‌ها و کیف پول‌هایی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند با قفل‌کردن توکن‌های انجین، سود کسب کنید. این کار اغلب تحت عنوان «سهام‌گذاری نرم» (Soft Staking) شناخته می‌شود.

علاوه بر این، با سپرده‌گذاری توکن‌های انجین در پروتکل‌هایی مانند آوی و بنکور (Bancor) هم می‌توان درآمد کسب کرد.

سخن پایانی

انجین پلتفرمی جالب با رویکردی یگانه به حوزه بازی است. این پلتفرم سعی می‌کند به هر آیتم درون‌بازی یا مبتنی بر پلتفرم، ارزش واقعی بدهد. این رویکرد منحصربه‌فرد مورد پذیرش قرار گرفته است و هر روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. علاوه بر این، کاربردهای مختلف این پلتفرم هم می‌تواند جایگاه ارز دیجیتال انجین (ENJ) را بیشتر تثبیت کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx