ارز دیجیتال و پروتکل AAVE چیست؟

ارز دیجیتال aave چیست

Aave یکی از اولین و پیشروترین پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز است و ارز دیجیتال AAVE توکن بومی این پروژه یکی از بزرگ‌ترین ارزش بازارها را بین کوین‌های دیفای (DeFi) داراست.

AAVE یک توکن مدیریتی یا توکن‌ حاکمیتی (Governance token) متعلق به پروتکل Aave است؛ بنابراین صاحبان این توکن‌ می‌توانند در خصوص مسیر توسعه پروژه رأی بدهند.

دارندگان اتریوم از طریق Aave به راحتی می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را قرض داده و یا ارز دیجیتال قرض بگیرند.
در ادامه این مقاله از بورسینس، قصد داریم پروژه Aave و کوین بومی آن یعنی AAVE را به طور کامل بررسی کنیم.

عناوین مطلب:

Aave چیست؟

Aave یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که در حوزه وام دهی فعایت می‌کند.

این پلتفرم 3 دسته وام‌گیرندگان، وام‌دهندگان و تأمین‌کنندگان را مورد پوشش قرار داده است. دریافت وام با وثیقه گذاشتن ارز دیجیتال و یا دریافت سود با وام دادن ارزهای دیجیتالی یک روش وام‌دهی همتا به همتا (Peer-to-peer) است.

Aave یک بستر قدرتمند و یک فضای جامع از نقدینگی فراهم کرده تا اشخاص بتوانند در این فضا به ارائه وام و یا دریافت وام بپردازند و سود خود را از شبکه دریافت کنند.

هسته اصلی هر اکوسیستم مدرن مالی، روش‌هایی است که از طریق آن‌ها اشخاص می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را قرض داده یا قرض بگیرند.

بیشتر بخوانید: وام‌گیری و وام‌دهی در دیفای

ارز دیجیتال Aave
پروتکل Aave توسط دارندگان توکن AAVE مدیریت می‌شود.

قرض گرفتن در بازار ارزهای دیجیتال به افراد کمک می‌کند دارایی‌های خود را برای معاملات افزایش داده و به سود بیشتر برسند و قرض دادن هم یک سود امن و مطمئن برای پولی که بیکار است به ارمغان می‌آورد.

پلتفرم Aave یک بازار پول بر بستر اتریوم است که در آن کاربران می‌توانند دارایی‌های بسیار متنوعی را از استیبل‌کوین‌ها تا آلت‌کوین‌ها قرض داده یا قرض بگیرند.

فهمیدن ماهیت AAVE بدون اینکه پروتکل Aave که بنیاد آن است را بفهمیم، کاری سخت است؛ پس در ابتدا کمی بیشتر در مورد پروتکل Aave و تاریخچه آن صحبت خواهیم کرد.

ETHLend

داستان پروتکل Aave به سال 2017 میلادی بازمی‌گردد، شخصی با نام استانی کولچوف (Stani Kulechov) و تیمی از توسعه‌دهندگان، ETHLend را در نوامبر سال 2017 عرضه کردند.

ایده اصلی به این صورت بود که کاربران بتوانند با فرستادن درخواست‌ها، ارزهای دیجیتال‌شان را به دیگران قرض بدهند یا با وثیقه گذاشتن ارز دیجیتال، از دیگران قرض بگیرند.

با اینکه ETHLend یک ایده ناب بود اما این پلتفرم به همراه توکنش به اسم LEND در بازار نزولی سال 2018 جذابیت خود را از دست داد. مشکل اصلی این پروژه عدم وجود نقدینگی کافی و سخت بودن تطابق (مچینگ) درخواست‌های وام بود.

در بازار نزولی 2018 و 2019 تیم ETHLend پروژه را اورهال (Overhaul) کرده، تغییرات اساسی در آن ایجاد کرده و در ابتدای سال 2020 میلادی، Aave با همین تیم کار خودش را آغاز کرد.

در یک پادکست، کولچوف بیان کرد که بازار نزولی ارزهای دیجیتال در سال 2018 یکی از بهترین اتفاقاتی بود که می‌توانست برای ETHLend بیفتد.

منظور او فرصتی بود که به او و تیمش داده شد تا مفهوم وام‌دهی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را بازسازی کرده و چیزی که امروزه به اسم Aave می‌شناسیم را خلق کنند.

تغییر نام ETHLend به AAVE

با وجود اینکه ETHLend تبدیل به Aave شد؛ اما توکنش به نام LEND هنوز وجود داشت.

این موضوع یک نگرانی برای تیم بود؛ زیرا LEND کد مناسب برای استفاده از آن در Aave را نداشت؛ پس دارندگان LEND نمی‌توانستند در مورد مسیر حرکتی Aave تصمیم‌ بگیرند.

این مشکل بزرگی بود؛ زیرا Aave نقدینگی زیادی را جمع‌آوری کرده بود؛ اما اعضای آن نمی‌توانستند در مورد آن تصمیم بگیرند. در نتیجه LEND به کوین جدیدی به اسم AAVE تبدیل شد و به ازای هر 100 واحد LEND یک AAVE به افراد تعلق گرفت.

AAVE یک توکن با استاندارد ERC-20 است که قابلیت‌های جدیدی دارد.

اول از همه اینکه صاحبان AAVE به‌عنوان مساعدت‌کنندگان پروتکل عمل می‌کنند. انتشار AAVE مفهوم جدیدی به نام «ماژول امنیتی» را معرفی کرد که از سیستم محافظت کرده و جلوی کمبود سرمایه را می‌گرفت.

یعنی اگر سرمایه کافی از طرف وام‌دهنده‌ها وجود نداشته باشد، مقداری از توکن‌های AAVE موجود در ماژول امنیتی فروخته می‌شود تا سرمایه مورد نیاز تأمین شود.

فقط توکن‌های AAVE که در ماژول امنیتی قرار گرفته‌اند برای تأمین نقدینگی فروخته می‌شود و واریز سرمایه به ماژول با پرداخت سود ثابت از طریق توکن AAVE پاداش داده می‌شود.

دومین کاربرد AAVE در مدیریت پروتکل Aave است. صاحبان AAVE می‌توانند به درخواست‌های مربوط به تغییرات و بهبود Aave رأی دهند که می‌تواند شامل تغییر در پارامترهای بازار پولی Aave باشد یا مدیریت سرمایه موجود در رزرو این اکوسیستم.درست مانند بقیه توکن‌های مدیریتی، هر AAVE برابر با یک رأی است.

ارز دیجیتال Aave

پروتکل Aave دقیقا چگونه کار می‌کند؟

Aave جدید و بهبود یافته، اساساً شبیه به ETHLend است. هردو به صاحبان اتریوم اجازه می‌دهند کریپتوکارنسی قرض گرفته و یا با قرض دادنش سود بگیرند؛ اما هسته آن‌ها از هم متفاوت است.

Aave یک بازار پولی الگوریتمی است؛ یعنی وام‌ها از یک استخر برداشته می‌شوند و هر شخص به یک وام‌دهنده وصل نمی‌شود.

نرخ بهره از طریق نرخ مصرف (Utilization Rate) آن دارایی خاص در استخر محاسبه می‌شود. اگر تمام دارایی‌های موجود در استخر استفاده شوند، نرخ بهره بالا می‌رود و تأمین‌کنندگان نقدینگی تحریک می‌شوند که پول‌های خود را وارد استخر کنند.

همچنین در صورتی که از دارایی‌های موجود استفاده چندانی نشود، نرخ بهره پایین می‌آید تا وام‌گیرنده‌ها ترغیب به دریافت وام شوند.

Aave علاوه بر آن، به کاربران اجازه می‌دهد ارز دیجیتالی متفاوت از آنچه واریز شده، پس بگیرند؛ برای مثال ممکن است که شخصی اتریوم وارد استخر نقدینگی کند؛ اما هنگام برداشت یک استیبل کوین بردارد.

مانند ETHLend، در این پروتکل نیز تمام وام‌ها با وثیقه بیش از حد انجام می‌شوند (اصطلاحاً Overcollateralized)؛ یعنی اگر کسی بخواهد 100 دلار از Aave قرض بگیرد؛ باید مقدار بیشتری از این عدد بابت وثیقه واریز کند.

به خاطر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، Aave یک فرآیند تسویه (liquidation) نیز دارد.

اگر مقدار وثیقه شما کمتر از نسبت وثیقه‌ای که پروتکل تعیین می‌کند، شود، احتمالاً دارایی‌تان لیکوئید می‌شود. در صورت لیکوئید شدن، باید کارمزد را نیز پرداخت کنید؛ پس قبل از شروع کار از تمام ریسک‌های موجود مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید: وام‌گیری ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

کاربرد پروتکل Aave

ویژگی‌های کلیدی Aave

Aave در حال گسترش است تا چیزی فراتر از یک بازار پول شود.

این پلتفرم در بین کاربران دنیای ارز دیجیتال به مکانی برای دریافت وام بدون وثیقه معروف شده است.

اکثر اوقات نقدینگی موجود در استخرهای Aave بیشتر از مقدار وام درخواستی است و از این نقدینگی اضافی می‌توان برای قرض دادن به آن‌هایی که وام بدون وثیقه می‌خواهند، استفاده کرد. این وام‌ها فقط در محدوده ارزهای بلاک‌چین اتریوم قابل استفاده هستند.

این قابلیت به افرادی که سرمایه زیادی ندارند این امکان را می‌دهد که آربیتراژ کرده و از فرصت‌ها استفاده کنند و همه این کار توسط یک تراکنش بلاک‌چین انجام می‌گیرد.

برای مثال اگر دیدید که اتریوم در یک صرافی 500 و در یک صرافی دیگر 505 دلار خرید و فروش می‌شود، می‌توانید با استفاده از گرفتن یک وام سنگین بدون وثیقه از Aave، از این فرصت استفاده کرده و با آربیتراژ به سود برسید.

علاوه بر وام‌های بدون وثیقه، این پروتکل از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در بازی‌ای به اسم Aavegotchi نیز استفاده می‌کند.

چالش‌های پروتکل Aave

یکی از چالش‌های پیش‌روی Aave این است که تمام وام‌ها وثیقه بیش از حد می‌خواهند.

بر خلاف سیستم‌های مالی سنتی، هیچ سازوکاری برای اینکه تعیین کند آیا وام‌گیرنده قادر به پرداخت وام خواهد بود یا خیر، در این سیستم وجود ندارد.

این یعنی بر خلاف وام‌های سنتی که افراد از بانک‌ها دریافت می‌کنند و با گذاشتن وثیقه‌ای اندک و رسمی می‌توانند وام بگیرند، کاربران Aave باید بیشتر از مقداری که درخواست دارند، ارز دیجیتال وثیقه‌ بگذارند.

چنین محدودیت‌هایی این تفکر را ایجاد می‌کند که Aave یک سیستم سرمایه‌ای نا کارآمد است. Aave کاربران را مجبور می‌کند که مبالغ زیادی را برای دریافت وام، سپرده‌گذاری کنند که این موضوع برای کاربران کم سرمایه‌تر مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی ارز دیجیتال در 2022

مزایای سیستم آوه (Aave)

سیستم وام‌دهی Aave مزایای زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

  1. یکی از مهم‌ترین مزایای سیستم وام‌دهی Aave سادگی و راحتی استفاده از آن است و به عبارتی این سیستم طوری طراحی‌ شده است که افراد قادرند به راحتی از آن بهره‌مند شوند. در حقیقت، از همان زمانی که نام این پلتفرم ETHLend بود، این پروتکل به‌عنوان یکی از آسان‌ترین پلتفرم‌ها در دنیا DeFi شناخته می‌شد.
  2. از دیگر مزیت‌های پلتفرم آوه این است که سود خوبی برای وام‌ها ارائه می‌دهد. این پلتفرم به‌عنوان یک پلتفرم وام با حجم بالا توسعه داده شده است که هدفش این است که این دو جنبه پروتکل را جبران کند.
  3. از دیگر مزایای آوه، حاکمیت غیرمتمرکز پروتکل است. دارندگان توکن Aave می‌توانند با رأی دادن در بهبود و یا تغییر مقادیر در سیستم و در رشد و تکامل پروتکل مشارکت داشته باشند.
  4. از دیگر مزیت‌های مهم و برجسته پلتفرم Aave امنیت بالای آن است. امنیت و عملکرد خوب این پلتفرم آن را به یکی از بهترین پلتفرم‌های مالی تبدیل کرده است.

وام آنی در Aave

برترین برنامه کاربردی آوه، برنامه کاربردی Flash است.

وام‌های Flash یک ویژگی طراحی‌ شده برای توسعه‌دهندگان یا کاربرانی است که دانش فنی زبان برنامه‌نویسی solidity را دارند.

این برنامه امکان وام گرفتن از یک استخر را به‌صورت آنی و بدون قرار دادن وثیقه به‌عنوان تضمین فراهم می‌کند. البته وام باید در همان تراکنش استفاده و بازپرداخت شود، در غیر این صورت، وام به صندوق ذخیره، مرجوع می‌شود و تمام اقدامات انجام شده تا آن مرحله معکوس می‌شود.

این کار برای اطمینان از ایمنی نقدینگی موجود در استخر انجام می‌پذیرد. این ابزار قدرتمند برای پروتکل Aave طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: وام فوری (Flash Loan) چیست؟ + مزایا و معایب استفاده از آن

وام فلش با Aave

پتانسیل وام‌های Flash بسیار بالا است، زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد تا هر تعداد تراکنش را که نیاز دارند ایجاد و در همان مدت زمان درخواستی، وام را گرفته و آن را بازپرداخت کنند.

به‌عنوان مثال، تصور کنید که یک کاربر یک CDP باز (وضعیت بدهی وثیقه) دارد، اما او یک CDP از پلتفرم دیگری با نرخ بهره پایین‌تر پیدا می‌کند.

کاربر موردنظر مایل است CDPها را تغییر دهد، اما قادر نیست؛ چون سرمایه کافی برای انتشار CDP فعلی خود را ندارد. وام‌های Flash می‌توانند این مشکل را مرتفع کنند، چون وام‌هایی دارد که نیازمند وثیقه نیستند. وام و تمام این ویژگی‌ها در یک تراکنش رخ می‌دهد که Aave از آن پورسانت می‌گیرد.

معرفی aToken

مدل aToken Aave یک راهکار عالی برای گرفتن سود از توکن‌های سپرده‌‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: سهام‌گذاری ارزهای دیجیتال چیست؟

تمام سپرده‌های موجود در شبکه آوه دارای یک «aToken» منحصربه‌فرد هستند. این توکن دارای مزیتی است که این پروتکل را از پروتکل‌های مشابه مانند Compound متمایز می‌کند.

اگرچه در Compound در زمان سپرده‌گذاری توکن‌ها در استخر، کاربر توکن‌هایی نیز پاداش می‌گیرد، اما این سود بر اساس نسبت مبادله مانند aTokens 1:1 نیست.

به‌عنوان مثال، اگر یک کاربر 200 DAI را در مخزن ذخیره Aave واریز کند، 200 aDAI دریافت می‌کند، در حالی که cTokenهای Compound به‌عنوان رقیب آوه، نسبت بسیار متفاوتی دارند و برای 200 DAI مقدار بسیار بیشتر و بسیار متفاوتی از cDAI دریافت می‌شود.

نسبت 1:1 aTokens برای جابه‌جایی یا انتقال aDAI بسیار کاربردی است؛ چون به‌سادگی می‌توان مقدار دقیق آنچه را که قرار است هزینه شود را دانست.

بیشتر بخوانید: استیبل کوین دای چیست؟

چه ارزهای دیجیتالی در پلتفرم وام‌دهی Aave وجود دارند؟

در حال حاضر در پلتفرم وام‌دهی آوه 17 دارایی مختلف برای وام‌دهی مورداستفاده قرار می‌گیرد که در ادامه مطالب آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

این ارزهای دیجیتال عبارتند از (آذر 1401):

  • DAI
  • USDC
  • TUSD
  • USDT
  • SUSD
  • BUSD
  • ETH
  • LEND
  • BAT
  • KNC
  • LINK
  • MANA
  • MKR
  • REP
  • SNX
  • WBTC
  • 0x

شما می‌توانید از این ارزهای دیجیتال در پلتفرم وام‌دهی آوه استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال Aave چگونه است؟

برای خرید یا فروش ارز دیجیتال Aave می‌توانید از طریق یکی از صرافی‌های پشتیبان کننده این ارز دیجیتال اقدام نمایید.

برای این کار کافی است تا در یکی از صرافی‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، ثبت‌نام کنید.

نکته قابل توجه این است که صرافی‌های زیادی از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند اما شما باید صرافی را انتخاب نمایید که معتبر باشد و از یک پشتیبانی قوی برخوردار باشد.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال Aave شما می‌توانید از صرافی‌های Binance، Huobi Global، Coinbase Pro و … استفاده کنید.

برای مشاهده لیست کامل صرافی‌های پشتیبان کننده ارز دیجیتال Aave می‌توانید به سایت CoinMarketCap مراجعه نمایید.

در چه کیف پول‌هایی می‌توان ارز دیجیتال Aave را نگهداری کرد؟

برای اینکه بعد از خرید ارز دیجیتال Aave آن را ذخیره و نگهداری کنید، می‌توانید از کیف پول‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید.

این کیف پول‌ها می‌توانند به‌صورت دسکتاپی، موبایلی، تحت وب و یا حتی سخت‌افزاری باشند.

کیف پول ارز دیجیتال آوه

همان‌طور که گفتیم Aave یک توکن بر بستر اتریوم ERC-20 است که می‌توانید آن را در کیف پول‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، نگهداری کنید. در این قسمت از مقاله تعدادی از کیف پول‌هایی که قابلیت پشتیبانی از ارز دیجیتال Aave را دارند به شما معرفی می‌کنیم:

کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر و ترزور امکان نگهداری ارز دیجیتال Aave را به شما می‌دهند. همچنین شما قادرید از کیف پول نرم‌افزاری تراست والت (Trust Wallet) که قابلیت نصب بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS را دارد برای ذخیره و نگهداری این ارز دیجیتال استفاده کنید.

از دیگر کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال Aave، می‌توان به کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید از کیف پول مای اتر (MyEtherWallet) نیز برای این کار استفاده کنید.

آیا ارز دیجیتال آوه (AAVE) قابل‌استخراج است؟

اگر اطلاعاتی در ارتباط با دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشید، می‌دانید که یکی از روش‌ها برای سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتوکارنسی، استخراج است.

امروزه استخراج ارزهای دیجیتال با دستگاه‌هایی با قدرت پردازش بالا امکان‌پذیر است. اماقبل از انجام استخراج باید بررسی کنید که آیا ارز دیجیتال موردنظر شما قابلیت استخراج دارد؟ و اگر جواب مثبت بود به استخراج بپردازید.

ارز دیجیتال AAVE به دلیل الگوریتمی که دارد، یعنی الگوریتم PoS یا اثبات سهام، قابلیت استخراج ندارد.

آینده ارز دیجیتال Aave چگونه است؟

آینده ارز دیجیتال Aave به پیشرفت پلتفرم آن بستگی دارد. این پلتفرم اهدافی را تعیین کرده است که می‌تواند آینده آن را درخشان کند.

بسیاری از متخصصان مالی و اقتصادی اعتقاد دارند که سیستم وام باید از بانک‌ها جمع شود و سیستم وام غیرمتمرکز فراگیر شود. امیدواریم که آوه در این موضوع پیشرو باشد و بتواند با این کار آینده خوبی را برای خود بسازد.

شاخص بعدی مربوط به تبلیغات روز افزون پیرامون پروتکل وام‌دهی است. بسیاری از کاربران آوه را تحسین می‌کنند و طبیعتاً سرمایه‌گذاران زیادی را به این پروتکل جذب می‌شوند.

اگرچه آوه یک رقیب قدرتمند در حوزه خود به نام کامپاند دارد، اما با این حال شانس پیشرفت و شکوفایی آوه وجود دارد. هر یک از این دو غول دارای مزیت‌های رقابتی هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

به‌عنوان مثال، در حالی که Aave طیف گسترده‌تری از توکن‌ها را برای استفاده کاربران دارد، Compound فقط USDT را به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین، Aave این فرصت را برای کاربران فراهم می‌کند تا بین نرخ‌های بهره ثابت و متغیر حق انتخاب داشته باشند.

در مجموع بازار پروتکل اوه بسیار جذاب است که مدام در حال پیشرفت و رشد است و می‌توان پیش‌بینی کرد که آینده‌ی روشنی برای این پروتکل وجود خواهد داشت.

سوالات متداول

Aave چیست؟

Aave یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که یک بستر قدرتمند از نقدینگی را فراهم کرده تا اشخاص بتوانند در این فضا به ارائه وام و یا دریافت وام بپردازند و سود خود را از شبکه دریافت کنند.

مزایای پروتکل Aave چیست؟

سادگی در استفاده، ارائه سود مطلوب نسبت به رقبا و در نهایت امنیت بالای این پلتفرم از مهمترین مزایای آن هستند.

چه کیف پول‌هایی از AAVE پشتیبانی می‌کنند؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر و ترزور امکان نگهداری ارز دیجیتال Aave را به شما می‌دهند. همچنین شما قادرید از کیف پول نرم‌افزاری تراست والت (Trust Wallet)، کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) و کیف پول مای اتر (MyEtherWallet) استفاده کنید.

آیا ارز دیجیتال AAVE قابل استخراج است؟

خیر. ارز دیجیتال AAVE به دلیل الگوریتمش، یعنی الگوریتم PoS یا اثبات سهام، قابلیت استخراج ندارد.

سخن پایانی

Aave یک پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین است که یک بستر قدرتمند از نقدینگی را فراهم کرده تا اشخاص بتوانند در این فضا به ارائه وام و یا دریافت وام بپردازند و سود خود را از شبکه دریافت کنند.

بازارهای پول غیرمتمرکز؛ همچون Compound و Aave، راه را برای سیستم مالی شفاف‌تر و قابل دسترس‌تر هموار می‌کنند. دارندگان AAVE نیز می‌توانند مسیر حرکتی پروتکل را تعیین کنند و روی آن تأثیر بگذارند. چنین فرآیندی، سیستم را در برابر اتفاقات و خطرات ناگهانی حفظ می‌کند.

در این مقاله به بررسی پروتکل Aave و توکن بومی آن یعنی AAVE پرداختیم. تاریخچه آن را بررسی کردیم و نحوه عملکرد آن را شرح دادیم. همچنین در نهایت صرافی ها و کیف پول‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند را به شما معرفی کردیم. لطفاً نظرات و تجربیات خود را در مورد این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

8 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
جلال

سلام درمورد مطالب بالا میخواستم سوال کنم چطور میشه از Aave وام گرفت
آیا برای ما این امکان وجود داره؟

محمد مهدی

سلام من مقداری توکن lend دارم ولی متاسفانه از همه صرافی ها حذف شده چیکار میشه کرد برای اینکه نقدش کنم لطفا کمک کنید

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست عزیز
در این صفحه توضیح داده شده
بطور خلاصه باید از طریق لینک app.aave.com اقدام به اتصال کیف پول خودتون کنید و تبدیل رو انجام بدید

مهدی

سلام من ارز aave دارم رو شبکه trc10 چجوری بفروشمش اصلا به درد میخوره؟

خسروی

سلام‌بین‌کول‌ولت‌ولجر‌وکوینمی‌‌شماباشی.کدام‌راانتخاب‌میکنی؟سوال‌دیگه‌اینکه.‌ایا.درتوکنها.‌معقولانه‌س‌سرمایه‌گذاری‌کنیم‌ایاپولمون‌دودنمیشه؟

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام وقت بخیر دوست گرامی. هر کدام کاربرد و ویژگی خاص خودشون رو داره. باید خود شما ببینید چه نیازی دارید، چه ارزهایی رو میخواید نگهدارید و برای چه مدت.
کیف پول های نرم افزاری مثل کوینومی معمولا از ارزهای بیشتری پشتیبانی میکنن ولی امنیت‌شون نسبت به کیف پول سخت‌افزاری کمتره
برای انتخاب کیف پول مناسب این راهنما به شما کمک میکنه:
https://www.bourseiness.com/36221/which-crypto-wallet

علیرضا راست کردار

سلام برای استفاده ار والت داغ کونومی مطلب بزارین با تشکر

سلام وقت بخیر دوست گرامی
در مورد ولت کوینومی اینجا بخونید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
8
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx